Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Mit értesz pontosan az alatt, hogy egyes részek megálltak a fejlődésben? Térben (pl. egyes mellékvonalak), vagy egyes szolgáltatási színvonalban általánosan (pl. takarítás, lassújelek aránya, ticketing)?
Hartmut Mehdorn mikor jött és milyen javíthatatlan károkat okozott?
1991.05.29-étől van nagysebességű üzemük (ICE), az jóval későbbi, mint az általad említett '70-'80-as évek, és nagy durranás volt.
Kb 1970-80-ig fejlődött egyenletesen a Német vasút, onnantól kezdett aránytalanul fejlődni. Egyes részei megálltak a fejlődésben és a mai napig ugyan azon a szinten rekedtek és csak szigetszerűen fejlődött tovább. Aztán jött a Bahnreform, meg Hartmut Mehdorn és kb javíthatatlan károkat okoztak napjainkra. Mostanra olyan hosszú az azonnal megoldandó problémák listája, hogy a világ összes pénze sem lenne rá elég...
DE: az ide betett kép nyilvánvalóan nem mostanában készült. Négyszámjegyű irányítószám van rajta (1993-ban vezették be Németországban az ötszámjegyű irányítószámokat), és a Bundesbahn név, ami 1994-ben szűnt meg a DB és a DR összeolvasztásával.
154 év szerepel a "gyászjelentés"-en. Ha a német vasúti közlekedés megalapításától, 1935-től, számoljuk, akkor ez 1989. Őszintén szólva nem tudom, hogy pont '89-ben mi ok volt egy ilyen megírására. 1994 egy picivel logikusabb lenne, hiszen akkor tényleg megszűnt a Bundesbahn, de akkor Bonnban már ötszámjegyű irányítószámok voltak, semmi nem indokolta volna, hogy az összevonás miatt bárki szomorú legyen, maga a Bundesbahn név csak 55 éves volt, és a 154 év is nehezen volna alátámasztható (1840, mint viszonyítási alap, teljesen irreális).
ÖBB/Raaberbahn 4744/4746 járművek kapcsolókészülékek közötti hossza mennyi? Ellentmondásos információkat találtam ezt keresve, az eredeti járművektől pedig messze vagyok, hogy lemérjem magamnak.
Es minden hajtogatós szart kicserélnek minden megszerzett típus után....mert a nagy digitalizációban még mindig nincs egy adatbank, ahol lehívható lenne hogy az adott mv milyen vizsgákkal rendelkezik, akár napra készen...
És hát eltel tizenpár év például az egységes jogosítvány bevezetése óta is, hát, csak a baj, csak a bú. És sokkal több papír, mint előtte volt.
Vicces módon az első EUs kártyajogsi okosabb volt, mint a mai. Ja, igen, a kibocsátók is belátták, kár a high-tech cuccra költeni, amikor semmivel sem használják többre, mint előtte a hajtogatóst. Sőt, korábban csak egy hajtogatós volt, most meg sok van. Sok-sok.
2011-ben vezették be az egységes EUs jogsit, azóta is mindenki azt csinál Európában, amit akar.
A nagy fene kártya megszerzése 5 (azaz öt) munkanap oktatás és vizsga (ne ülj a sínre, ne nyald meg a drótot, R=U/I), a többi kompetenciát a tanúsítványok tartalmazzák.
És azóta is, ahogy addig, az államok úgy csinálják, ahogy akarják, csak btw. kell gyártsanak még pár tonna papírt.
Az SBB ezt réges régen rugalmasan megoldotta. Ugyanis a Gotthard szakaszon a németek lejárhattak vizsgák után egész a svájci-olasz határig ami Chiasso. Az olaszok meg a régi hegyi szakaszon Biasca, az alagút előtti szakaszig meg Pollegio a "határ". Mindenesetre itt mindenki aki a forgalom irányításba, lebonyolításban dolgozik nem csak pl. az ILTIS rendszerhez való szakmai szakértelem, hanem a 2 nyelv is elvárás. Ezáltal ha egy német DB Cargos lemegy északról végig és pl. Castione-Arbedo magasságában jár ami Svájc, de Kanton Tessin/Ticino ahol az olasz a Prio 1. nyelv. Rádión így jelentkeznek be neki. Ha nincs reakció akkor váltanak németre pár másodperc után. Ez kb. 150-200 fős személyzetet jelentett (2016-os állapot szerint) akiknek kellett nyelvi kurzus/igazolás.
Én pont egy (magyar, állami) iskolában ülök, minden tanár és diák körülöttem kimagaslóan jól tud angolul, angol nyelven tartom az óráimat és angol nyelvű egyetemi képzésekre nyernek felvételt a diákjaim (pár napja épp a Carnegie Mellon egyetemről érkezett jó hír hozzánk, Pittsburgh-ből, előtte Cambridge-ből jött egy levél, de várunk leveleket a Stanfordról, Princetonból és a NYU-ről is). Persze az a baj a személyes példákkal, hogy jellemzően nem reprezentatívak.