Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.04.10 0 0 14147

Pontos infóm erről nincs.

A tetőn van kábé minden, gyanítom, hogy légterelő takarólemez, az optimális légáramlás érdekében. Ott hűtenek ezt-azt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (14146)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.04.09 0 0 14146

Még egy kérdés - az érintett motorvonatok elején, a felső fényszóró felett van egy kis domború takarólemez-szerűség.

 

A GySEV első Ventusainak átvételekor, a futópróbákkor még nem volt fent ( https://iho.hu/hirek/gysev-ventus-a-80-ason-170123 ), későbbi képeken azonban mind a négyajtós, mind a hatajtós kivitelnél van már. Ezek mikor kerültek fel és mi célt szolgálnak? ( https://www.youtube.com/watch?v=BK0NgIHbKiI&ab_channel=TrainsandModelsHungary ).

 

Az ÖBB-s gépeken is ott van.

Előzmény: segélyvonókészülék (14136)
PLACI Creative Commons License 2023.04.09 0 2 14145

Mit értesz pontosan az alatt, hogy egyes részek megálltak a fejlődésben? Térben (pl. egyes mellékvonalak), vagy egyes szolgáltatási színvonalban általánosan (pl. takarítás, lassújelek aránya, ticketing)?

Hartmut Mehdorn mikor jött és milyen javíthatatlan károkat okozott?

 

1991.05.29-étől van nagysebességű üzemük (ICE), az jóval későbbi, mint az általad említett '70-'80-as évek, és nagy durranás volt.

Előzmény: Panzerbear (14144)
Panzerbear Creative Commons License 2023.04.09 -3 1 14144

Kb 1970-80-ig fejlődött egyenletesen a Német vasút, onnantól kezdett aránytalanul fejlődni. Egyes részei megálltak a fejlődésben és a mai napig ugyan azon a szinten rekedtek és csak szigetszerűen fejlődött tovább. Aztán jött a Bahnreform, meg Hartmut Mehdorn és kb javíthatatlan károkat okoztak napjainkra. Mostanra olyan hosszú az azonnal megoldandó problémák listája, hogy a világ összes pénze sem lenne rá elég...

Előzmény: attus germanicus (14142)
seadxdx Creative Commons License 2023.04.09 0 0 14143

Hazai földhivatalok adatai még mindig tele vannak a négy számjegyű irányítószámokkal. De állítólag egész jól le tudja ezt kezelni a német posta.

Előzmény: attus germanicus (14142)
attus germanicus Creative Commons License 2023.04.09 0 1 14142

Ez igaz. 

DE: az ide betett kép nyilvánvalóan nem mostanában készült. Négyszámjegyű irányítószám van rajta (1993-ban vezették be Németországban az ötszámjegyű irányítószámokat), és a Bundesbahn név, ami 1994-ben szűnt meg a DB és a DR összeolvasztásával. 

154 év szerepel a "gyászjelentés"-en. Ha a német vasúti közlekedés megalapításától, 1935-től, számoljuk, akkor ez 1989. Őszintén szólva nem tudom, hogy pont '89-ben mi ok volt egy ilyen megírására. 1994 egy picivel logikusabb lenne, hiszen akkor tényleg megszűnt a Bundesbahn, de akkor Bonnban már ötszámjegyű irányítószámok voltak, semmi nem indokolta volna, hogy az összevonás miatt bárki szomorú legyen, maga a Bundesbahn név csak 55 éves volt, és a 154 év is nehezen volna alátámasztható (1840, mint viszonyítási alap, teljesen irreális). 

Előzmény: Panzerbear (14141)
Panzerbear Creative Commons License 2023.04.08 -2 1 14141

Az soha sem volt színvonalas. Viszont egy nagyon gazdag országtól az amit vasúti szolgáltatásnak nyújtanak, meglehetösen gáz...

Előzmény: PLACI (14140)
PLACI Creative Commons License 2023.04.08 0 1 14140

Akik alkották, nem jártak még a MÁV felségterületén... :)

Előzmény: Panzerbear (14139)
Panzerbear Creative Commons License 2023.04.08 -1 1 14139

Bárcsak erős túlzás lenne...

Előzmény: PLACI (14138)
PLACI Creative Commons License 2023.04.08 0 1 14138

De a DB-s (vas)utasok élete nem csak játék és mese... :)

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.03.29 0 0 14137

Köszönöm!

Előzmény: segélyvonókészülék (14136)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.03.28 0 2 14136

75153mm

Előzmény: Ashi Valkoinen (14135)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.03.28 0 0 14135

ÖBB/Raaberbahn 4744/4746 járművek kapcsolókészülékek közötti hossza mennyi? Ellentmondásos információkat találtam ezt keresve, az eredeti járművektől pedig messze vagyok, hogy lemérjem magamnak.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.03.25 0 1 14134

Így van, sőt, ha kell, ha nem, hozza a postás a következő boríték hajtogatóst, akár változtatás nélkül is.

Előzmény: Panzerbear (14133)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.25 -1 1 14133

Es minden hajtogatós szart kicserélnek minden megszerzett típus után....mert a nagy digitalizációban még mindig nincs egy adatbank, ahol lehívható lenne hogy az adott mv milyen vizsgákkal rendelkezik, akár napra készen...

Előzmény: segélyvonókészülék (14132)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.03.24 0 1 14132

https://www.railtech.com/policy/2023/03/21/a-common-language-for-european-train-drivers-additional-hurdle-or-solution/?gdpr=accept

 

Itt az eredeti.

 

Sok újat ez sem mond.

 

És hát eltel tizenpár év például az egységes jogosítvány bevezetése óta is, hát, csak a baj, csak a bú. És sokkal több papír, mint előtte volt.

Vicces módon az első EUs kártyajogsi okosabb volt, mint a mai. Ja, igen, a kibocsátók is belátták, kár a high-tech cuccra költeni, amikor semmivel sem használják többre, mint előtte a hajtogatóst. Sőt, korábban csak egy hajtogatós volt, most meg sok van. Sok-sok.

2011-ben vezették be az egységes EUs jogsit, azóta is mindenki azt csinál Európában, amit akar.

A nagy fene kártya megszerzése 5 (azaz öt) munkanap oktatás és vizsga (ne ülj a sínre, ne nyald meg a drótot, R=U/I), a többi kompetenciát a tanúsítványok tartalmazzák.

 

És azóta is, ahogy addig, az államok úgy csinálják, ahogy akarják, csak btw. kell gyártsanak még pár tonna papírt.

Előzmény: GaGe (14130)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.03.24 -1 0 14131

Az SBB ezt réges régen rugalmasan megoldotta. Ugyanis a Gotthard szakaszon  a németek lejárhattak vizsgák után egész a svájci-olasz határig
ami Chiasso. Az olaszok meg a régi hegyi szakaszon Biasca, az alagút előtti szakaszig meg Pollegio a "határ". Mindenesetre itt mindenki aki a forgalom irányításba, lebonyolításban dolgozik nem csak pl. az ILTIS rendszerhez való szakmai
szakértelem, hanem a 2 nyelv is elvárás. Ezáltal ha egy német DB Cargos lemegy északról végig és pl. Castione-Arbedo magasságában jár ami Svájc, de Kanton Tessin/Ticino ahol az olasz a Prio 1. nyelv. Rádión így jelentkeznek be neki. Ha nincs reakció akkor váltanak németre pár másodperc után. Ez kb. 150-200 fős személyzetet jelentett (2016-os állapot szerint) akiknek kellett nyelvi kurzus/igazolás.

Előzmény: GaGe (14130)
GaGe Creative Commons License 2023.03.24 0 0 14130
defcon Creative Commons License 2023.03.22 0 1 14129
defcon Creative Commons License 2023.03.22 0 0 14128
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.03.21 -1 0 14127

Sorozathoz kapcsolt video 2. része

 

https://www.youtube.com/watch?v=n6LtM5eggQI

Előzmény: oldmumus_v.2 (14124)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.19 -4 1 14126

Én leírtam mit gondolok. Sajnálom, hogy nem vetted a fáradtságot hogy el is olvasd....

Előzmény: r1232 (14123)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.19 -3 1 14125

Igen, ez volt az állításaim lényege...

Előzmény: benbe (14122)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 14124

Hol jártam sorozat következő helyszíne:

 

https://youtu.be/FERPd5oLEFk

r1232 Creative Commons License 2023.03.18 -2 5 14123

Ezt te gondolod.

Előzmény: Panzerbear (14120)
benbe Creative Commons License 2023.03.18 -1 2 14122

>Persze az a baj a személyes példákkal, hogy jellemzően nem reprezentatívak.

Előzmény: Panzerbear (14120)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.03.18 -1 0 14121

igen, ott. A helyszínnel/domboldallal kapcsolatba feltettem egy kérdést. Arra nem jött válasz még

Előzmény: trebront (14118)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.16 -4 0 14120

És ebből arra következtettél, hogy az egész világ olyan, mint ami téged körülvesz....

Előzmény: benbe (14119)
benbe Creative Commons License 2023.03.16 -2 2 14119

Én pont egy (magyar, állami) iskolában ülök, minden tanár és diák körülöttem kimagaslóan jól tud angolul, angol nyelven tartom az óráimat és angol nyelvű egyetemi képzésekre nyernek felvételt a diákjaim (pár napja épp a Carnegie Mellon egyetemről érkezett jó hír hozzánk, Pittsburgh-ből, előtte Cambridge-ből jött egy levél, de várunk leveleket a Stanfordról, Princetonból és a NYU-ről is). Persze az a baj a személyes példákkal, hogy jellemzően nem reprezentatívak.

Előzmény: Panzerbear (14115)
trebront Creative Commons License 2023.03.15 0 0 14118

semmeringi vasúti alagut építés.. Göstritz

Előzmény: oldmumus_v.2 (14117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!