A már említett Érden is bezár a pénztár késő délután. Legalábbis az alsó "intermodális" állomáson ezt tapasztaltam.
Nemrég meg jöttem Piliscsabáról, szombati napon. A késő délutáni kétkocsis Dezsőn bőven volt utas, pénztár az viszont a vonalon az állomások többségén nem, és a kallertáskából meg kifogyott a szalag. Némi unszolásra nekem ugyan sikerült egy szépen kitöltött űrjegyhez hozzájutnom, de az valószínű hogy az utastársak közül keveseknek adatott meg hasonló...
Hiába voltak milliárdos beruházások a 100-as mentén, ezt az IC utasok nem érzik meg. A menetidő nem változik évek óta, késések vannak. Szerintem 4550*2-ért ez kicsit "arcpirító".
2007 május 1 től volt egy tarifaemelés.
Ez a vasúti utazásokat megdrágította.
Összeségében a helyi közlekedés+ vasúti jegy /buszjegy + BKV jegy összeségében túl nagy költség a jelenlegi megélhetési jövedelmi viszonyok mellett.
Árban valóban drága a tömegközlekedés ebbe a BKV is belejátszik.
Ott elértük a "Nyugati" fejlett országok árszintjét, de a szolgálatás a minőség csak romlik.
2007 es tarifarendezés előtt a vasút olcsóbb volt mint a buszközlekedés.
Sőt volt extra 67,5% os kedvezmény 1998-2007.05.01 között.
Jelenleg csökken az utasszám.
És elhangzik vádként, hogy miért nincs utas miért nincs bevétel.
Valaki azt tanácsolta a vasút esetében a nemzetközi viszonylatok lehetnek egyfajta kitörési pontok.
Kevés utas de az elérhető bevétel magasabb.
Emlékszem amikor még A Wien stb felé induló nemzetközi vonatok Debrecenből Nyíregyházán Miskolcon át WIEN München felé indultak.
A szerelvény is egyfajta kapcsolat volt hiszen Győrbe átszállásmentes 1 darab IC jeggyel el lehetett jutni, másrészt volt rá a Keleti országrészből is utas a nemzetközi részre.
Talán egy minőségi nemzetközi IC nem lenne rossz ötlet Debrecenbe Miskolcra Nyíregyházára ami Győrön át Németországba közlekedne.
Mint látjuk, ez nem valósult meg, ráadásul olyan lett a metró vonalvezetése, hogy lényegileg nem lehet róla kimenni a vasúti pályára Kelenföldön. Szóval az Érdiek problémájára kissé "szerény" megoldás egy többéves aktualitását vesztett terv...(ami attól még lehetne jó, csakhát nem lett belőle semmi...).
>>Amennyiben a rengeteg pénzek, munkának látszata is lenne (mondjuk 160-as pálya, menetidő jelentős csökkenése) lehet nem is lenne szükség olyan "vitákra", hogy miért előnyösebb 2008 Magyarországán a busz a vonattal szemben.<<
Azt már vettétek matekból, hogy két pont között a legrövidebb út, az egyenes? :)) Kéne húzni vonalzóval egy új pályát Debóba :))) Hátha gyorsabban beérne a vonat. Jah, bocs ez pénzbe került :))))
Van. Kényszerből azzal megy mindenki. Az ótvaros, lepusztult BP-s kocsikkal.
Vajon miért nem engedi a minisztérium a HV-nak és a VB-nek, hogy buszt járasson Db-Bp között? Csak nem azért, mert átülnének az emberek?
Hiába voltak milliárdos beruházások a 100-as mentén, ezt az IC utasok nem érzik meg. A menetidő nem változik évek óta, késések vannak. Szerintem 4550*2-ért ez kicsit "arcpirító".
Amennyiben a rengeteg pénzek, munkának látszata is lenne (mondjuk 160-as pálya, menetidő jelentős csökkenése) lehet nem is lenne szükség olyan "vitákra", hogy miért előnyösebb 2008 Magyarországán a busz a vonattal szemben. És ez nem csak a 100-asra vonatkozik, hanem a többi kiemeltebb vonalra is.
Mert ha már adottak az alapok, arra kéne építeni és használható, versenyképes vasutat építeni. De nem ez folyik itt jelenleg...
+ Tura azért is kiemeltebb helyzetű, mert Turánál van a Zsámboki ráhordás. De Pl galgahéviz az maga a Préri. Eccer poénbol kimentem a vasuthoz ott, aztán rácsodálkoztam, h van működő épületecske, jegykiadás Vasárnap!!! + kéregjegyecske, reformjegyecske. És még rajta kívül volt 2 felszállo is. (Megtévedt lelkek :D)
Ehez képest Batta: Pénztár Hétköznap úgy 3-4 felé zár, hétvégén Nothing. A vároterem hugyszagu csöves vacak. Egyszer bekényszerültem egy nyári hatalmas zuhé elöl az Ercsibe tartó törzsutasgárda mellé a váróba. Nah ami a lényeg, villanyt nem kapcsolt a drága masiniszta kartás, igy a vaksötétben ültünk a szotyihegyen. nagyon jó.
Mindegy Battánál nem a kosz a lényeg, hanem az, hogy mekkora városka már Galgahévizhez képest, és nincs jegy. Pedig van rá helyijárat is és most elvileg januártól már 3 járat is lesz (csak még az eredményről semmi hír, terv az van). Szal eléggé ellentéte egymásnak.
Jaja, meg az örök TOP1 téma: Érd. Tudod oda is mindig felvetik, h minek a busz, menjenek vonattal. Egyszerűen abszurd. Már az is, h ecer felsőre megy a vonat máskor alsóra. Aki nem helyi az nagyot szívhat egy ritkább követésű időszakban.
Visszafelé még jó, h az önkormányzat kisbusza felvett minket, mert különben ugrott volna a vonat, s ülhettünk volna egy órát a szakadó esőben.
2,5 kilométer bizony...igaz mikor ott jártunk, nem volt eső. De megérte a gyalogtúra (gyalog Tura?), mert az állomás melletti egység kellemes helynek bizonyult... :-)
ON
De alapvetően úgy van ahogy írod, Gödöllő és Hatvan között a kisebb állomásokra nem nagyon lehet ráhordást szervezni. Tura is csak annak köszönheti a viszonylag erős utasforgalmát (mondjuk Hévizgyörkhöz képest), hogy nincs teljesen a lakott területen kívül az állomás, és több lakosa is van mint előbbinek.
h csak úgy osszad az észt, h a vén szatyrok csak vonaton utazhassanak ingyé'. Általában a VOLÁN gépkocsivezetők se szeretik azokat akik "Gyulától" kaptak szabadjegyet
"Itt a vasutas fórumon nagyjából mindeki tisztában van vele, hogy a VOLÁN -hoz húz a szíved inkább."
A Volán topicon meg vasútbuzinak tartanak. Kemény sorsom van :-) A helyzet az, hogy én sem a vas-, sem a gumikeréknek nem vagyok elkötelezettje, simán csak a hatékony rendszerek híve vagyok.
>>A Budapest Gödöllő buszról ez nem mondható el, mert egy része az M3 ason megy, a másik része a régi 3 as úton, de azt lefedné a HÉV és a MÁV 80 as vonala együttesen.<<
Jujj :))) Év vicce :) M3-as Párhuzamos a Bp - Isaszeg - Pécel - Rákosborzasztó - Keleti utvonallal :))))))
Voltál már gödöllőn? Gondolom nem, max az állomáson.
Gödöllő is nagy. Sokkal nagyobb mint Tura. S még annál is nagyobb.
Sok ember HÉV-el jár. Miért? --> Mert ahoz lakik közel. Minek menjen el 20-30 perc arra hogy eljusson a vasuthoz, amikor ott a HÉV mellete. Sokan meg buszal mennek, mert a busz nem csak a buszállomáson áll meg Gödöllőn. Aztán vannak olyan emberek is akik vonatoznak.
>>A kisebb megállók tény távolabb vannak a vasútállomástól de helyijárattal megoldható.
Bag, Galgahéhíz Hévízgyörk szintén.<<
B+ Te voltál már Turán a homokbányában talajszelvényt ásni???? Akkor tudnád, h kb mekkora az a nyüwes tura. S drága Horváth M. minket vonattal rendelt oda, (mert az egyetemi tanárok mind ortodox csak vasutatismerjük emberek) és kb 5 sör elfogyott mire kisétáltunk a bányáig. Ez jó 2,5 km. Barátok közt. Visszafelé még jó, h az önkormányzat kisbusza felvett minket, mert különben ugrott volna a vonat, s ülhettünk volna egy órát a szakadó esőben. Vagy ami még jobb, sétálhattunk volna benne.
S h mi itt a lényeg? Tura egy olyan település, (de mondható Aszódig az összes másik is a vonalon) ahol a vonat kint van a határban a világ végén. Ilyen településeken helyijárat nem él meg, mert 3 mami ha használja. Az utasok meg mennek inkább buszal, (aki nem lakik közel a vasuthoz, vagy nem viszi ki a papa Mutyukival), mert a busz végigjárja a falvat.
Ezenkívül a Bp - Tura vonal elővárosi és nem távolsági. Te eddig a távolságit szidtad, h meg kell szüntetni.
Sőt, most van új 22:45-ös esti indulás is Egerbe. Ilyenkor a vasutasok már csak a sejhajuk vakarják, éjjel csak tolatgatunk.
Pedig anno milyen jók voltak a Postavonatok. Bh kocsi, 40 brazillal miskolcra :))) Ao kocsi szarszagtól illatozva szegedre, By le pécsre, stb stb stb :)))
2 esre se hiszem a pályafelújjításban részleges 2 ik vágányban gondolkodnak.
142 esetében van egy leromlott egyvágányú felújjítandó pálya.
150 es 1910-1920 as években volt 2 ik vágány Kiskunlacházáig de a hazai síngyártás csak 1925 ben indult így szükség volt a sínekre és felszedték a 2 ik vágányt.
150 esen a nemzetközi teherforgalomnak is kell a menetvonal.
Vasútállomások egyik része szép csili-vili pl: Miskolc-Tiszai, Pápa, Nyíregyháza, máshol meg pottyantós budi volt külön férfi és külön női :)))))))))))))) Pl: Szalkszentmárton. :) Bár ezt a vonalat már hál' istennek megszüntették.
A buszállomások egy része tényleg csili-vili. De akkor nézzük a másik végletet. Csepel, Koltói Anna u. Getto közepén egy konténer, szembe egy telep, sokszor láncnélküli Sittbullokal. Vagy Egom aut áll, ahol kb 1978-ban ha betonoztak, azóta a buszok már a járdát is kijárták, a slozi a Szalkszentmártoni szinvonal, csak nem pottyantós, hanem csészés, de egy nagyika már beszorult oda stb.
A Csili-vili buszállomások nem azért csili-vilik mert a volán úgy akarta. (az más kérdés, h ők takarítják) Nem mindegy, h egy 150 éve málladozó állomásod van, vagy szép új modern. Az utóbbira kevesebbet kell költeni. S a Pesti állomások nagyrészét is az állambácsi építette a Volánnak, nem csak úgy magának, vagy pl van benne francia befektető is (stadion) stb.
Gondolom amikor az egri vonatok ritkítása vagy még lassabbá tétele iránt kellene intézkedned, akkor egy jót röhögsz és közben élvezed ahogy a vonat maradék utasait is sikerült elüldözni az autóbuszra.
Itt a vasutas fórumon nagyjából mindeki tisztában van vele, hogy a VOLÁN -hoz húz a szíved inkább.