Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 143

pénztár az viszont a vonalon az állomások többségén nem, és a kallertáskából meg kifogyott a szalag.

 

 

Ezzel a hozzászólással is rámuttál, arra, hogy sajnos nemtudja beszedni az utasoktól a bevételt a MÁV ami megilletné.

 

Érden hasonlót tapasztaltam egy utas még oda is jött hozzám megkérdezni: -Ugye gyorsvonat, akkor jó mert már ugysem foglakozik velem a kalauz.

 

 

 

Előzmény: timetable (141)
timetable Creative Commons License 2008.12.28 0 0 142

Az ótvaros, lepusztult BP-s kocsikkal.

Pedig az bármelyik Mercedes Intouronál kényelmesebb...de tényleg!

(Na jó, a Scania Irizart azért nem veri.)

:)

Előzmény: 18-09 (135)
timetable Creative Commons License 2008.12.28 0 0 141

A már említett Érden is bezár a pénztár késő délután. Legalábbis az alsó "intermodális" állomáson ezt tapasztaltam.

 

Nemrég meg jöttem Piliscsabáról, szombati napon. A késő délutáni kétkocsis Dezsőn bőven volt utas, pénztár az viszont a vonalon az állomások többségén nem, és a kallertáskából meg kifogyott a szalag. Némi unszolásra nekem ugyan sikerült egy szépen kitöltött űrjegyhez hozzájutnom, de az valószínű hogy az utastársak közül keveseknek adatott meg hasonló...

 

 

 

 

Előzmény: ..Nadine.. (134)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 140

Hiába voltak milliárdos beruházások a 100-as mentén, ezt az IC utasok nem érzik meg. A menetidő nem változik évek óta, késések vannak. Szerintem 4550*2-ért ez kicsit "arcpirító".

 

2007 május 1 től volt egy tarifaemelés.

 

Ez a vasúti utazásokat megdrágította.

 

Összeségében a helyi közlekedés+ vasúti jegy /buszjegy + BKV jegy összeségében túl nagy költség a jelenlegi megélhetési jövedelmi viszonyok mellett.

 

 

Árban valóban drága a tömegközlekedés ebbe a BKV is belejátszik.

Ott elértük a "Nyugati" fejlett országok árszintjét, de a szolgálatás a minőség csak romlik.

 

2007 es tarifarendezés előtt a vasút olcsóbb volt mint a buszközlekedés.

 

Sőt volt extra 67,5% os kedvezmény 1998-2007.05.01 között.

 

Jelenleg csökken az utasszám.

 

És elhangzik vádként, hogy miért nincs utas miért nincs bevétel.

 

 

Valaki azt tanácsolta a vasút esetében a nemzetközi viszonylatok lehetnek egyfajta kitörési pontok.

 

Kevés utas de az elérhető bevétel magasabb.

 

Emlékszem amikor még A Wien stb felé induló nemzetközi vonatok Debrecenből Nyíregyházán  Miskolcon át WIEN München felé indultak.

 

A szerelvény is egyfajta kapcsolat volt hiszen Győrbe átszállásmentes 1 darab IC jeggyel el lehetett jutni, másrészt volt rá a Keleti országrészből is utas a nemzetközi részre.

 

Talán egy minőségi nemzetközi IC nem lenne rossz ötlet Debrecenbe Miskolcra Nyíregyházára ami Győrön át Németországba közlekedne.

 

Előzmény: 18-09 (135)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 139
Mint látjuk, ez nem valósult meg, ráadásul olyan lett a metró vonalvezetése, hogy lényegileg nem lehet róla kimenni a vasúti pályára Kelenföldön. Szóval az Érdiek problémájára kissé "szerény" megoldás egy többéves aktualitását vesztett terv...(ami attól még lehetne jó, csakhát nem lett belőle semmi...).
Előzmény: f_k (136)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 138
>>Érdre az M4 es azaz a 4 es metró hosszabítását tervezték.<<

I
I
I
I
V

>>:))



BKV-t ne keverjük ide



:))))))))<<
Előzmény: f_k (136)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 137
>>Amennyiben a rengeteg pénzek, munkának látszata is lenne (mondjuk 160-as pálya, menetidő jelentős csökkenése) lehet nem is lenne szükség olyan "vitákra", hogy miért előnyösebb 2008 Magyarországán a busz a vonattal szemben.<<

Azt már vettétek matekból, hogy két pont között a legrövidebb út, az egyenes? :)) Kéne húzni vonalzóval egy új pályát Debóba :))) Hátha gyorsabban beérne a vonat. Jah, bocs ez pénzbe került :))))
Előzmény: 18-09 (135)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 136

http://members.chello.hu/g.istvan/jan28eloadas.html

 

http://www.metro4plusz.ini.hu/

 

Érdre az M4 es azaz a 4 es metró hosszabítását tervezték.

 

2003-ban a honlap szerint.

 

 

 

Előzmény: ..Nadine.. (133)
18-09 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 135
Van Debrecenbe elég gyorsvonat IC stb.

Van. Kényszerből azzal megy mindenki. Az ótvaros, lepusztult BP-s kocsikkal.

Vajon miért nem engedi a minisztérium a HV-nak és a VB-nek, hogy buszt járasson Db-Bp között? Csak nem azért, mert átülnének az emberek?

Hiába voltak milliárdos beruházások a 100-as mentén, ezt az IC utasok nem érzik meg. A menetidő nem változik évek óta, késések vannak. Szerintem 4550*2-ért ez kicsit "arcpirító".

Amennyiben a rengeteg pénzek, munkának látszata is lenne (mondjuk 160-as pálya, menetidő jelentős csökkenése) lehet nem is lenne szükség olyan "vitákra", hogy miért előnyösebb 2008 Magyarországán a busz a vonattal szemben. És ez nem csak a 100-asra vonatkozik, hanem a többi kiemeltebb vonalra is.

Mert ha már adottak az alapok, arra kéne építeni és használható, versenyképes vasutat építeni. De nem ez folyik itt jelenleg...
Előzmény: f_k (128)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 134
+ Tura azért is kiemeltebb helyzetű, mert Turánál van a Zsámboki ráhordás. De Pl galgahéviz az maga a Préri. Eccer poénbol kimentem a vasuthoz ott, aztán rácsodálkoztam, h van működő épületecske, jegykiadás Vasárnap!!! + kéregjegyecske, reformjegyecske. És még rajta kívül volt 2 felszállo is. (Megtévedt lelkek :D)

Ehez képest Batta: Pénztár Hétköznap úgy 3-4 felé zár, hétvégén Nothing. A vároterem hugyszagu csöves vacak. Egyszer bekényszerültem egy nyári hatalmas zuhé elöl az Ercsibe tartó törzsutasgárda mellé a váróba. Nah ami a lényeg, villanyt nem kapcsolt a drága masiniszta kartás, igy a vaksötétben ültünk a szotyihegyen. nagyon jó.

Mindegy Battánál nem a kosz a lényeg, hanem az, hogy mekkora városka már Galgahévizhez képest, és nincs jegy. Pedig van rá helyijárat is és most elvileg januártól már 3 járat is lesz (csak még az eredményről semmi hír, terv az van). Szal eléggé ellentéte egymásnak.

Előzmény: timetable (132)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 133
Jaja, meg az örök TOP1 téma: Érd. Tudod oda is mindig felvetik, h minek a busz, menjenek vonattal. Egyszerűen abszurd. Már az is, h ecer felsőre megy a vonat máskor alsóra. Aki nem helyi az nagyot szívhat egy ritkább követésű időszakban.

Bár ezt a csontot már 100x lerágtuk.
Előzmény: timetable (132)
timetable Creative Commons License 2008.12.28 0 0 132

OFF

Visszafelé még jó, h az önkormányzat kisbusza felvett minket, mert különben ugrott volna a vonat, s ülhettünk volna egy órát a szakadó esőben.

 

2,5 kilométer bizony...igaz mikor ott jártunk, nem volt eső. De megérte a gyalogtúra (gyalog Tura?), mert az állomás melletti egység kellemes helynek bizonyult... :-)

ON

 

De alapvetően úgy van ahogy írod, Gödöllő és Hatvan között a kisebb állomásokra nem nagyon lehet ráhordást szervezni. Tura is csak annak köszönheti a viszonylag erős utasforgalmát (mondjuk Hévizgyörkhöz képest), hogy nincs teljesen a lakott területen kívül az állomás, és több lakosa is van mint előbbinek.

Előzmény: ..Nadine.. (121)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 131

h csak úgy osszad az észt, h a vén szatyrok csak vonaton utazhassanak ingyé'.
 Általában a VOLÁN gépkocsivezetők se szeretik azokat akik "Gyulától" kaptak szabadjegyet

:))))))))

Előzmény: ..Nadine.. (130)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 130
Az egy dolog, h a minisztérium nem engedte. Oké. A minisztérium se hülye, nemhiába minisztérium.

De te nem vagy minisztérium, h csak úgy osszad az észt, h a vén szatyrok csak vonaton utazhassanak ingyé'.

Ezért bizonyos helyeken lincselés lenne a jutalmad, vagy tojás :) Nem rántva :)
Előzmény: f_k (128)
Carpy Creative Commons License 2008.12.28 0 0 129
"Itt a vasutas fórumon nagyjából mindeki tisztában van vele, hogy a VOLÁN -hoz húz a szíved inkább."

A Volán topicon meg vasútbuzinak tartanak. Kemény sorsom van :-)
A helyzet az, hogy én sem a vas-, sem a gumikeréknek nem vagyok elkötelezettje, simán csak a hatékony rendszerek híve vagyok.

Előzmény: f_k (115)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 128

rákosvalahol

 

:))

 

BKV-t ne keverjük ide

 

:))))))))

 

Városi Közlekedéssel nem foglakozunk.

 

Tudod a vasutas fórumban volt egy ideig téma nem én dobtam be, hogy nem engedélyeztek egy új Budapest Debrecen járatot.

 

Na ezen elvitakoztak úgy 1 napig.

 

 

 

 

 

Ez a járat nem kapott járatengedélyt.

Van Debrecenbe elég gyorsvonat IC stb.

A minisztérium meg nem engedélyezte a Hajdú Volán-nak.

Előzmény: ..Nadine.. (127)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 127
Jo, akkor a piros76-os buszra se legyen érvényes a diák és nyugdíjas bérlet, mert rákosvalahol párhuzamos egy szakaszon a Vasúttal :D:D:D:D

Beljebb még a HÉV-el is :)))

Előzmény: f_k (126)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 126

Egy Budapest Hatvan vagy Budapest Aszód távon a kinduló és a cél megállók közeél vannak egymáshoz.

 

Nem azt kell érteni párhuzamosságon, hogy centről centire követi egymást a busz meg a vonat útvonala.

 

Hanem van vasúti eljutási lehetőség.

 

 

Lehet valakinek Gödöllőről megéri buszozni, de az tegye teljesárú jeggyel teljesárú bérlettel.

Előzmény: ..Nadine.. (125)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 125
>>A Budapest Gödöllő buszról ez nem mondható el, mert egy része az M3 ason megy, a másik része a régi 3 as úton, de azt lefedné a HÉV és a MÁV 80 as vonala együttesen.<<

Jujj :))) Év vicce :) M3-as Párhuzamos a Bp - Isaszeg - Pécel - Rákosborzasztó - Keleti utvonallal :))))))
Előzmény: f_k (81)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 124

és ezzel befejezték.

 

Még jó...

Előzmény: f_k (122)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 123
Voltál már gödöllőn? Gondolom nem, max az állomáson.

Gödöllő is nagy. Sokkal nagyobb mint Tura. S még annál is nagyobb.

Sok ember HÉV-el jár. Miért? --> Mert ahoz lakik közel. Minek menjen el 20-30 perc arra hogy eljusson a vasuthoz, amikor ott a HÉV mellete. Sokan meg buszal mennek, mert a busz nem csak a buszállomáson áll meg Gödöllőn. Aztán vannak olyan emberek is akik vonatoznak.

Előzmény: f_k (79)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 122

Te eddig a távolságit szidtad

 

Volt rá kormányprogram is a "párhuzamosságok felszámolása" címen.

 

100 km feletti járatok

 

Na ez úgy alakult, hogy Bp Győr kiritkult, és ezzel befejezték.

 

 

Előzmény: ..Nadine.. (121)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 121
>>A kisebb megállók tény távolabb vannak a vasútállomástól de helyijárattal megoldható.

Bag, Galgahéhíz Hévízgyörk szintén.<<

B+ Te voltál már Turán a homokbányában talajszelvényt ásni???? Akkor tudnád, h kb mekkora az a nyüwes tura. S drága Horváth M. minket vonattal rendelt oda, (mert az egyetemi tanárok mind ortodox csak vasutatismerjük emberek) és kb 5 sör elfogyott mire kisétáltunk a bányáig. Ez jó 2,5 km. Barátok közt. Visszafelé még jó, h az önkormányzat kisbusza felvett minket, mert különben ugrott volna a vonat, s ülhettünk volna egy órát a szakadó esőben. Vagy ami még jobb, sétálhattunk volna benne.

S h mi itt a lényeg? Tura egy olyan település, (de mondható Aszódig az összes másik is a vonalon) ahol a vonat kint van a határban a világ végén. Ilyen településeken helyijárat nem él meg, mert 3 mami ha használja. Az utasok meg mennek inkább buszal, (aki nem lakik közel a vasuthoz, vagy nem viszi ki a papa Mutyukival), mert a busz végigjárja a falvat.

Ezenkívül a Bp - Tura vonal elővárosi és nem távolsági. Te eddig a távolságit szidtad, h meg kell szüntetni.
Előzmény: f_k (69)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 120

Amíg voltak postavonatok addig én is kipróbáltam.

 

Egy szem Bx ben Bp Keleti Dombóvár.

 

Ott nem voltak csövesek. Hátizsákos turisták 10-12 fő kulturált utasok voltak

 

A jegyvizsgáló Dombóvár előtt szólt az átszálló utasoknak udvarias volt.

 

A cél Füzesabony-Keleti-Dombóvár-Somogyszob-Nagyatás-Görgeteg.

 

Előzmény: ..Nadine.. (118)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 119

Csak én nem Egerben lakom :)

 

80 ason van még esti vonat 22.38 Füzesabonyig.

Előzmény: ..Nadine.. (118)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 118
Sőt, most van új 22:45-ös esti indulás is Egerbe. Ilyenkor a vasutasok már csak a sejhajuk vakarják, éjjel csak tolatgatunk.


Pedig anno milyen jók voltak a Postavonatok. Bh kocsi, 40 brazillal miskolcra :))) Ao kocsi szarszagtól illatozva szegedre, By le pécsre, stb stb stb :)))
Előzmény: Törölt nick (51)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 117

2-142-150

 

Ok

Egyvágányú pálya.

 

Oda lehet még több vonatot betenni?

 

2 esre se hiszem a pályafelújjításban részleges 2 ik vágányban gondolkodnak.

 

142 esetében van egy leromlott egyvágányú felújjítandó pálya.

 

150 es 1910-1920 as években volt 2 ik vágány Kiskunlacházáig de a hazai síngyártás csak 1925 ben indult így szükség volt a sínekre és felszedték a 2 ik vágányt.

 

150 esen a nemzetközi teherforgalomnak is kell a menetvonal.

Előzmény: Carpy (114)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 116
Vasútállomások egyik része szép csili-vili pl: Miskolc-Tiszai, Pápa, Nyíregyháza, máshol meg pottyantós budi volt külön férfi és külön női :)))))))))))))) Pl: Szalkszentmárton. :) Bár ezt a vonalat már hál' istennek megszüntették.

A buszállomások egy része tényleg csili-vili. De akkor nézzük a másik végletet. Csepel, Koltói Anna u. Getto közepén egy konténer, szembe egy telep, sokszor láncnélküli Sittbullokal. Vagy Egom aut áll, ahol kb 1978-ban ha betonoztak, azóta a buszok már a járdát is kijárták, a slozi a Szalkszentmártoni szinvonal, csak nem pottyantós, hanem csészés, de egy nagyika már beszorult oda stb.

A Csili-vili buszállomások nem azért csili-vilik mert a volán úgy akarta. (az más kérdés, h ők takarítják) Nem mindegy, h egy 150 éve málladozó állomásod van, vagy szép új modern. Az utóbbira kevesebbet kell költeni. S a Pesti állomások nagyrészét is az állambácsi építette a Volánnak, nem csak úgy magának, vagy pl van benne francia befektető is (stadion) stb.

A széna az amelyik még fapados.



Szal mindkét helyen van csöves szar.
Előzmény: Törölt nick (44)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 115

Gondolom amikor az egri vonatok ritkítása vagy még lassabbá tétele iránt kellene intézkedned, akkor egy jót röhögsz és közben élvezed ahogy a vonat maradék utasait is sikerült elüldözni az autóbuszra.

 

Itt a vasutas fórumon nagyjából mindeki tisztában van vele, hogy a VOLÁN -hoz húz a szíved inkább.

Előzmény: Carpy (112)
Carpy Creative Commons License 2008.12.28 0 0 114
A 2-esre, 142-esre, meg a 150-esre pedig kevesebb mint a 80-asra.
Előzmény: f_k (113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!