Köszi. Mondjuk a 15 m-s kocsi szerintem furcsán nézne ki, mert ilyen még nincs is. Meg azt sem értem, hogy miért Kínai(!) buszokat vesznek. Én nem azért írok ide, hogy most fikázzam az MJT-t, de sajnos ez az MJT már nem mint a régi. :S
Kolozsvár nem vásárol több MJT-t. (sajnos) A szerződés amely legtöbb 25 busz vásárlásáról szólt a 2 db leszállításával megállt. A városvezetés nem tekinti szükségesnek további új buszok vásárlását. Ehelyett használt csuklós Renault Agorákat vásároltak Párizsból, amelyeknek az ára csupán 25.000 euró.
Az MJT oldalán már jó ideje fenn van eladó buszként a proto l23-as. A busz iránt érdeklődött valamelyik hazai vállalat? ( Esetleg a kunság? A proto csuklós is náluk van.)
Egyelőre csak 2 MJT jár a városban, így nagyon ritkán kapom el őket. Na meg sok rajtuk az utas, így nehéz képeket készíteni a beltérről. Kisebb méretű képeket találsz az MJT honlapján (http://www.mjt-zrt.eu/JarmutechnikaiHUN/galeriaL2302DRatuc.php?start=6), pont arról a buszról, amin már utaztam is párszor. Meglepő, hogy már Debrecenben felkerült rá a k-vári közszállítási vállalat emblémája és a számozás is. Ja és a LED-es számkijelzők, eléggé nehezen olvashatóak, tehettek volna jobbat és akár nagyobbat is.
Köszi a leírást, esetleg tudnál készíteni az utastérről képeket?
A második ajtó mögötti ülések idősek, mozgásukban korlátozottak, kismamák számára fenntartott hely, ennek a kialakítását a buszokra vonatkozó előírások leírják. Emiatt van ott kartámasz.
A kolozsvári MJT-k: Örömmel értesültem, hogy magyar gyártmányú vadonatúj buszokat kap a város. Eddig Párizsból vásároltak használt Renault-okat, habár ezekre sem lehetett panasz, mert jó állapotban kerültek Kolozsvárra. Csakhogy közben eljárt felettük az idő, és a 2004-ben vásárolt 34 db Aradon összeszerelt Irisbus Agora jelentette a "modernebb" tömegközlekedést. Az MJT-k beszerzésével a húsz évnél is idősebb Renault SC-10 R-eket kivánják váltani. 25 darab megrendeléséről szólt a szerződés, amelyből 2 darabot már le is szállítottak márciusban. A 12 méteres (L23-02D) változatról van szó, színűk fehér. Itt láthatóak: http://cluj.stfp.net/?ttx=Ak&la=M Belső elrendezése praktikusabb, mint az Agoráé, több az ülőhely, kevesebb a holttér. A bal oldalra kerülő farmotor sem hülyeség, mellette még 2 ülés is elfért, és hátul ki lehet látni. Az Agorákban a motor szintén hátul van, de ez a hátsó részt teljesen uralja, és csupán 2 méteres magasságban van ablak, a tűzfal meg nyáron (és nemcsak) annyira felmelegszik, hogy a fém részek a nekitámaszkodó utasokat megégetik. A belső színválasztás is elfogadható, habár a barnás padlóburkoló nekem nem tetszik. Az MJT legtöbb oldalablaka nyitható, ami nagy szolgálatot tesz, akkor amikor a sofőr spórol a légkondival. IGEN...van légkondi is, ami eddig elképzelhetetlen volt a kolozsvári tömegközlekedésben. Az Agorához képest a motor kissé lomhának tűnik, de az is lehet, hogy a sofőr adagolja finomabban a gázt...egyelőre. Hangosabb, mint az Agora, olyan igazi MAN berregés, de meg lehet szokni. Hallgassátok: http://www.youtube.com/watch?v=UCPZbxJ2NAc Az ajtók csukódását viszont kellemetlen vinnyogás kíséri. Utazni jó vele, a légrugók nem billentik a karosszériát állandóan, mint az Agoráknál, ahol gyakori a menet közbeni himbálózás, és sok esetben a megállókban ellenkező irányba dűlő karosszéria. A nyugdíjasoktól (törzsutasok) érkezett panasz, hogy az ülések a túl magasan volnának. Hát ez az alacsonypadló hátránya... Állítólag a következő buszok üléseit már alacsonyabban fogja elhelyezni a gyártó. Az üléssekkel kapcsolatban nem értek valamit: miért nem kaptak oldaltartást, hogy a kanyarokban az utasok ne essenek ki? Na meg nem értem a logikáját, annak az 1 (felhajtható!) kartámasznak, amelyet a középső ajtó utáni első ülésre szereltek fel. Van ennek valami funkciója, vagy csak tévedésből került ide? És miért pont felhajtható (akárcsak a túrista buszokon), amikor megtette volna egy egyszerű műanyag fogozkodó is. Továbbá az emblémát kifogásolom, amely nem kapott piros-fehér-zöld alapot. Mégiscsak egy magyar buszról van szó, amelyre büszke lehet Debrecen, hisz a minősége messze felülmulja a török BMC-t vagy a fehérorosz MAZ-t. Azért említem ezeket, mert Romániában igen nagy a piaci részesedésük, különben meg elég sz*rok. Ahogy én látom a cég nyitott a kliens felé, és nem zárkózik el attól, hogy tesztjárművet küldjön a megrendelőnek (ahogy ez Kolozsvár esetében is történt). Jó volna nagyobb reklám!!! mert kevesen hallottak a Magyar Járműtechnikairól. Na meg minden magyarországi város, hazai gyártású buszt kellene vásároljon. Mi nagyon várjuk a következő MJT-ket.
Hát megnézegettem a honlapot, és szomorú, hogy a kasztnin kívül egy deka magyar alkatrész nincs benne. Sőt, sztem a kasztni sem magyar anyagokból épül. Olyan alap és primitív dolgok, mint hő-és hangszigetelő anyagok is valami német cégtől jönnek. Ez így annyira nem nyerő dolog, de a semminél jobb.