Keresés

Részletes keresés

kertvarosi Creative Commons License 2009.06.02 0 0 3556
a 15.15-kor Kelenföldről induló 141A-n személyesen is megfigyelhettem a fiúkat munka közben.

Még nekik is tanulniuk kell pár dolgot, az egyik biztonsági szolgálatosnak on-the-job tanfolyamon magyarázta el civilruhás társa, hogy mit kell megtekinteni egy diákbérleten - a magyarázatot az utas is végighallgatta érdeklődve. Menetközben beszélték meg az alább említett babakocsis/kerekesszékes problémát is (középső ajtón kell felengedni az ilyen utast).

Nem volt zavaró, inkább csak az újdonság miatt enyhén feszkós a légkör - jobban zavart, hogy az indulás előtti 5 percben egy BKV mindenlébenkanál a busz mellett jó hangosan kiabálva beszélte meg a fiúk illetve más fiúk beosztását, illetve poénkodott az egyik teli kosár meggyel felszálló idősebb utas után nézve, hogy "na, fiúk, akkor lesz mit ennünk is".

Azt is csak a sofőrök és a biztonságisok ismerkedési folyamatának tudom be, hogy az egyik nem zöldmellényes utaskisérő a" Vezetővel menet közben beszélgetni tilos!" tábla alá behajtva fejét folyamatosan szóval tartotta a sofőrt a Torma utcáig - lehet hogy tovább is, de én ott leszálltam. A sofőr kissé feszengett, azt érzékeltem.
Előzmény: Törölt nick (3555)
maszuletettbarany Creative Commons License 2009.06.02 0 0 3554
A babacsokisokra és kerekesszékesekre van vmi speciális szabály az egyajtós felszállásnál?
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.31 0 0 3553
Oké, oké, csak nem bírtam megállni... :-)
Előzmény: Törölt nick (3552)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.31 0 0 3552
A kéziváltós MAN buszok ügyében tessék a BKV illetékeseit megkérdezni.
Úgy en block volt szó a buszok környezet szennyezéséről...nem csak a Vincellér utca vonatkozásában. Egyébként a MAN buszok nyilván jobban szennyezik a levegőt, mint a VOLVO. Egész egyszerűen ez a busz hegymenetre sem alkalmas szerintem.
Előzmény: kertvarosi (3551)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.31 0 0 3551
a Hittérítőn hány db is jár abból az egyre modernebb, kevesebb káros anyagot kibocsátó, vagy kisebb porszennyeződést okozó buszokból... ? Én leginkább a Törökországban gyártott leharcolt MAN-okat illetve a honi gépipar jeles, de igencsak koros Ikarusait látom túlnyomórészt (utóbbiakat hajnalban és kora reggel). Van persze Volvo is, de az arányokat tekintve manuális váltós MAN-os viszonylat lettünk.
Előzmény: Törölt nick (3550)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.31 0 0 3550
'fogyasztás'...'légszennyezés'.
Nos, valóban...de megjegyezném, hogy nem mindenkinek menő nyugati járgánya van...és nem mindenki 1000ccm -es tefrecsóval furikázik.
Gondolom, a buszok LÉGSZENNYEZÉSI paramétereit is meghatározzák bizonyos szabványok...
kijelenthetjük szerintem, hogy egyre modernebb motorokat gyártanak buszokhoz is, melyek káros-anyag kibocsátása is egyre kisebb. Tök mindegy, miről beszélünk: fogyasztásról vagy szennyezés mértékéről...a 40 -szeres szorzó nem reális.
Előzmény: Törölt nick (3547)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.31 0 0 3549
van a Hír utca illetve a Kőérberki út végén a Tegzes felől egy fajátszótér - gyakran megyek oda a gyerekekkel, tekintve hogy ez a legközelebbi, átszállás nélkül elérhető objektum :-) ha már buszozunk ebben a topikban.

ez a játszótér nagyon el van hanyagolva - legutóbb a helyi képviselőnk is takarított ott, [http://www.promontortv.hu/hirek/video/20090501_1], dícséret érte.

talán neki és segítőinek akkor nem tűnt fel, de a játékok nagy része félig használhatatlan ( a libikóka egyik végén nincs kapaszkodó, a hinta oszlopa nincs kellően kitámasztva, félő, hogy egy nap eldől az egész, a csapból nem jön víz) - erről én írtam is mailt ár hete a parkfenntartas@koz22.hu -ra Németh Mária Magdolna parkfenntartási ágazatvezetőnek címezve, bizonyára kapok is majd választ .

a tegnapi tapasztalat: erősáramú akármi-szerelés folyik a Hír utca végén, a játszótéren is - a gondos építők a felbontott burkolat körbeszalagozására illetve a kiásott gödör biztosítására a játszótér KERÍTÉSÉNEK faelemeit használták fel. A kerítés egyébként egy helyen már régen meg van bontva, és a fadarabok leszórva a földre - de ez akkor is kezd sok lenni.

szóval ha valaki tudná értesíteni a parkfenntartást direktben is ....

a mellékelt képeket a gyerek játékfényképezőjével csináltam, ezért elég rossz minőségüek.
bónusz...
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.30 0 0 3548
de, feltűnt. zavarni nem zavar.
azért nem gondoltam a különbségre rámutatni, mert az idézett bejegyzés (egy másik fórumról) eredetileg a buszok okozta porszennyeződésről írt, imígyen magam is elhagytam az ösvényt. andrassal meg soxor több menetben győzködjük egymást :-)

de jogos a felvetésed. igazából azért írtam le a 40x-es szorzót, mert mióta többet van nyitva az ablak/ajtó a jobb idő miatt, feltűnően gyakrabban kell port törölni a lakásban (a buszok előttem haladnak el, csak növénykezdemények vannak egyelőre a kerítésem körül) - valahogy emiatt fogott meg az a blogbejegyzés a kerekagyon. meg már kikitu67-nek is ezt akartam elmesélni - hát így alakult.
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3546
Ilyen nekem is volt. Amikor még nem a villamossal jöttem hanem megkerültem a fél várost (41 -es busz...de nem a Kosztolányitól, mert az indulásról csak 1-2 perccel maradtam volna le...hanem a 114-es buszról leszálltam a végállomása előtt 1 megállóval és elfutottam a Fürst buszgarázsig...akkor jó esetben 1-2 percem maradt, hogy odaérjen a busz). Na...én is beálltam (esett az eső)...hallottam, hogy jön a busz...elég nagy lendülettel. Kiálltam...és nem állt meg.

De a legjobb (még a régebbi időkben...172 -es volt a busz számozása).
Sétálok a buszhoz. Hírtelen motor bekapcs...ajtó bezár orrom előtt 3 méterrel.
Egy alkalommal 'elkaptam' a kedves sofőrt és kérdőre vontam. Erre csak ennyit mondott: 'Ja! Te voltál az baszkikám?'

ANYÁD! (Mármint a vezetőnek).
Előzmény: kertvarosi (3545)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3545
>>Potenciális utas az, amelyik a megállóban áll<<

múlt vasárnap 15h körül a tűző nap elől a nagymama behúzódott a Vincellér utcai (11.kerület!) megálló pavilonja alá, kiszámolta, hogy kb. mikor ér oda a busz, és gondolta,, addig piheg az árnyékban. Rosszul tette, az orra előtt a belső (!) sávban elhúzott az x50-es busz, a sofőr még méltatlankodva szét is tárta a kezét, hogy hja kérem, ha a megállóban tetszik állni... :-)

Előzmény: Törölt nick (3539)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3544
Vannak kóklerek (beszedik a zsét...aztán nem érdekli őket, hogy az autó valóban megfelel -e). Én azért bejelentettem volna őket.
Előzmény: kertvarosi (3543)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3543
nem tudom, hogy orbitális elírás-e - igazság szerint ezt megerősíteni vagy cáfolni is csak azok tudják, akiknek vannak mérési adataik - nekem nincs, ez tény.

(Engedélyeztetés: egy barátnőm úgy kapta meg személyautóra a zöldkártyát két hónappal ezelőtt, hogy az álló motorú verda két kilóméteres körzetében nem volt bekapcsolt mérőműszer - ráadásul a csajszi nem kérte a humbugot - csak nézett, hogy mi van, amikor kezébe nyomták a mérési adatokat és az engedélyt tartalmazó zöl kártyácskát meg felragasztották a matricákat. Mivel azonban már előtte kapott néhány sokértelmű megjegyzést... inkább hagyta a dolgot annyiban - legközelebb máshova megy, az tutti)
Előzmény: Törölt nick (3542)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3542
Nem is azért írtam.
De ez nagyon orbitális elírásnak tűnik...
A régi korszerűtlenebb IKARUS buszoknál elképzelhető, hogy megközelíti azt az arányt...de bizonyos EU által előirányzott káros anyag kibocsátási határértékeknek elvből meg kell felelniük ezeknek az új buszoknak.

Láttam egyébként az új Mercedes buszt is...de még nem utaztam vele.

Nem ártana (ha volna miből) felújítani a BKV gépparkját...de hát 90 milliárdos hiteltartozásnál ez nehezen fog menni.
Előzmény: kertvarosi (3541)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3541
nem, egyáltalán nem biztos. Egy blogról idéztem egy korábbi hozzászólásomban, és azzal vezettem fel, hogy nem megbízható adat. Utána csupán számoltam, hogy amennyiben.
Néha betéved ide egy egy BKV-közeli nick, gondoltam, hátha segít pontosabb adatokat szerezni.
András, kérlek. Nem "mi" vagyunk "te" vagy "ti" ellenetek, ezt kellene elhinned.
Előzmény: Törölt nick (3540)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3540
Egy busz fogyasztása tényleg 40 autóéval ér fel? Biztos ez? Zöldövezetben, ahol csipákovicsék laknak, 3000ccm -es járgányokkal?
Vegyük azt, hogy egy autó 100km -en fogyaszt 10liter. Az ugyebár nem kevés (5-6-7 liter az átlagos autóknál, ha nem tövig nyomod a gázt vagy nem végig városban araszolsz.) Nem vagyok szakértő...de egy IFA mondjuk 100km -en elpöfögtet legalább 50litert. Az több terhet visz olykor, mint ezek a 15% -os (:-D) kihasználtságú buszok.
A busz sem éppen az a környezetkímélő...de elfogadhatjuk azt a tényt, hogy az EURO3 -EURO istentudja hányas szabványnak megfelelő motorral szerelt buszok nagyobb terhelés esetén sem fogyasztanak 100km -en 40 személygépkocsi által elfogyasztott üzemanyagot. Ha 7liter/100km (személyautónként) átlagot veszünk, akkor ez a busznál szerintetek 100kilóméterenként 280liter fogyasztást eredményez?

VAGY MI VAN?
Előzmény: kertvarosi (3536)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3539
Én anno a 114 -sen láttam egy sofőr ars poeticáját:
"Aki fut a busz után, az biztosan csak sportol. Aki integet, az csak köszönni akar. Potenciális utas az, amelyik a megállóban áll" ...vagy valami hasonlót.
Nyilván a sofőr még sosem vette igénybe saját cégének szolgáltatásait azelőtt...és sohasem csukták még a pofája előtt be az ajtót.
Előzmény: maszuletettbarany (3534)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3538
Ideje lenne bevezetni a chip-kártyás bérletet. Felszálláskor be kellene dugni a kütyübe...oszt' hogy munkahelyeket is teremtsünk, szükségeltetik majd mondjuk két security tahó /busz...akik azokat penderítenék le EU konform módon, akiknek nincs érvényes bérletük.
Előzmény: mustár-mag (3531)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3537

"ha egy busz 40 személyautó légszennyezésével ér fel"

 

Akkor a Tanító utcában kb. 400 autónak megfelelő +légszennyezettség van, amely kb. napi szinten 20-30%os növekedést jelent az eddigihez képest, 15%-os buszkihasználtság mellett.

 

Kertváros, zöldövezet.

Előzmény: kertvarosi (3536)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.29 0 0 3536

ha egy busz 40 személyautó légszennyezésével ér fel, akkor a Hittérítőn naponta 440x40 autó megy minimum, ami 18 órás üzemidővel számolva óránként 977, percenként 16

Nem fantomautóból személyes megfigyelésem szerint kevesebb megy, mint 440 db 18 óra alatt.

Kertváros, zöldövezet.

kertvarosi Creative Commons License 2009.05.28 0 0 3535

http://www.bp22.hu/kerulet/1060

 

141-es biztonsági őreiről. Jellemzőnek tartom, hogy a magyarázat megint a "csúnya bliccelős állampolgár" felől közelíti meg a problémát ("Június elsejétől már egy utas sem mondhatja azt az ellenőrnek, hogy elromlott a lyukasztó"), viszont arra a kérdésre választ ad, hogy vajon valóban 3 fő biztonsági őr lesz minden egyes járaton.

maszuletettbarany Creative Commons License 2009.05.28 0 0 3534
A Komló utcai megállónál szálltam fel régebben vmik buszra, amin ez volt kiírva a miheztartás végett a sofőrfülke hátuljára egy táblára : "Jól kapaszkodjék!" A kivitelezés és a szöveg miatt nem hinném, hogy céges tábla lett volna :)
Előzmény: kertvarosi (3533)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3533
tegnap láttam - sajnos nem tudom melyik viszonylaton (használok párat...), de talán pont a 141-esen Kelenföld felé - a BKV busz szélvédője mögött tábla: "Mr King" vagy mittudomén " Mr Center of Universe" :-)
A sofőr bizonyára a kamionvezetőktől igazolt át, és még lábában van a boogie.
Előzmény: ..Nadine.. (3532)
..Nadine.. Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3532
Azt hiszem Miskolcon van az a rendszer, hogy a busz elejébe szereltek egy lámpát, ami azt jelzi ha fel van kapcsolva, hogy felszállás csak az első ajtón.

Itt ha nem is lámpával kéne ellátni a járatokat, de egy ötletes és messziről is jól látható piktogrammal szerintem lehetne (+ hozzá egy megismertető kampány) amit egy kis táblán a busz elejébe el kellene helyezni, pl a szélvédő mögé.

Előzmény: apróka (3530)
mustár-mag Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3531
Volt már ilyen próbálkozás a 70-es években, de nem jött be. (Honfitársaink nem a rendszeretetükről híresek.) Mindenféle jelzésekkel látták el a járművek oldalait, amíg új volt a dolog, az emberek még élvezték is az új játékszabályokat (változatosság gyönyörködtet), majd egy idő után felbomlott a rend, és jött helyette valami új megoldás.
Az az érzésem, ez a kampány is lecseng egy idő után. A javaslattevők, döntéshozók felveszik a világmegváltó döntésük után járó prémiumaikat, miután kimutatták, hogy miért olyan frenetikus az általuk bevezetett megoldás, aztán egy darabig szélcsend, majd elkezd hatni a hőtan II. törvénye (minden magára hagyott makrorendszer az általa legvalószínűbben megvalósítható állapotba megy át), azaz kezdődik a kupi.
Aztán megint jön valami új próbálkozás....
Előzmény: apróka (3530)
apróka Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3530
Apróka :)

Azoknál a járatoknál, amelyeknél az első ajtón lehet csak felszállni, az ajtót mondjuk zöldre festhetnék. Megtanuljuk, csak idő kérdése.
Ááá ez sem jó! mert mi van akkor, ha történetesen a 141- es buszunkat más vonalra vezénylik? mi lesz a zöld ajtócskánkkal?
Mulatságos lesz ahogy mindenki sorban áll majd és az emberek egymást kérdezgetik: -Ne haragudjon, ön a 114-es, a 141-es, a 33-as, a 250-es, az 58-as, vagy az xy-os sorban áll? :)))
Legalább majd szóba állunk egymással.
..Nadine.. Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3529
>>Mondjuk akkor nem nagyon értem, hogy miért csak az első ajtónál lehet felszállni, hisz úgy is jut őr minden ajtóhoz.<<

Mivel az őrök csak a szoktatáshoz lesznek, hogy előrezavarják a felszálló utast.

Sárga Volánbusznál reflexszerűen mindenki előre megy, mert ott kell felszállni. Na ezt a reflexet akarja a BKV is kialakítani az utasokban. Szerintem ez hosszú évtizedek munkája lesz.
Előzmény: apróka (3527)
apróka Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3527
Apróka megjegyzés

Sajnos ki kell, ábrándítsalak. A 3 biztonsági őr egy járaton, egy időben fog majd szolgálni.
Mondjuk akkor nem nagyon értem, hogy miért csak az első ajtónál lehet felszállni, hisz úgy is jut őr minden ajtóhoz. A bérleteket, meg a jegyeket gondolom, ők is felismerik. Először a leszállók, aztán az őr odapenderül az ajtóba és úriemberhez méltón, barna baritonján a felszálló fülébe bugja „jegyeket, bérleteket legyenek szívesek felmutatni.” Már is jobb lesz a napom…
Az előzékeny biztonságiaknak aztán majd futótűzként híre terjed, és minden járatra direkt követelni fogják a jelenlétüket.
Lehet, hogy tényleg lesz valami eredménye, legalább megakadályozzak az alkoholos, kábítós személyek felszállását, suhancok hangoskodását. Már csak a mocskos, szakadt ülésekkel, meg a szaghatásokkal kellene kezdeni valamit… Tudom, ne akarjak egyszerre mindent, csak szépen sorjában.
Előzmény: maszuletettbarany (3522)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3526
én nem is érvelek a zaj növekedésével a mi utcánkban és konkrétan az én hálószobámban - általában megkapom, hogy ennyit tűrni kell a köz érdekében.
Tudod, a közérdek. Te meg én nem vagyunk közérdek.
Előzmény: kikitu67 (3519)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3525
nem tudom megállni, bocs.... :-) De ahogy elnézem a 141-es kelenföldi/kelenvölgyi szakaszát, ahol használni szoktam, nem lesz ott túl nagy torlódás és lökdösődés az első ajtónál.... Lehet, hogy pont ezért próbálják ki a módszert ezen a viszonylaton?

A napokban egyébként többször volt ellenőr ezen a szakaszon is.
Előzmény: kertvarosi (3524)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3524
aprókának azért abban csak igaza lehet, hogy az a menetidő hosszabbodását okozza, ha három ajtó helyett csak egy ajtón lehet felszállni...
Előzmény: maszuletettbarany (3522)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!