A MÁV-Start Zrt. a MÁV Informatika által kifejlesztett új szolgáltatása.
A már ismert, és megszokott Elvira menetrendi kereső Online menetjegy vásárlási funkcióval bővül.
Itt meg lehet beszélni a rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat, lehet javaslatot, észrevételt tenni.
Azért ez nem haszontalan például, ha valaki mellé szeretnél jegyet foglalni, mert nem együtt veszitek a jegyet, de egymás mellett szeretnétek ülni.
Vagy ha ránézel az ábrára, látod, hogy a kocsi végében egymás mellett 22 hely foglalt, akkor egy csoport elé, közé, vagy páratlan tagja mellé nem ülsz be.
Tapasztalataim szerint a helyjegyrendszer először a kocsik közepére ad jegyet, azt tölti fel, de ha valaki a végében szeretne ülni, akkor hiába adhatja meg, hogy négyesbe, asztal mellé, stb.
Szóval vannak ennek a módszernek előnyei, nem véletlenül alkalmazzák több vasútnál is.
Tudtam, hogy ezzel jössz, de - szerencsére - nincs igazad. :) Ez az eset, hogy nem az a szerelvény, vagy kocsi lesz, ami SZVÖR szerint lenne, ez 1000 esetből velem egyszer fordul elő. Valamikor 6-7 éve volt ez így, meg most, a havazás idején decemberben. Namármost el lehet gondolkodni, hogy inkább vállalom azt a kényelmetlenséget egy új, színvonalasabb szolgáltatás érdekében, hogy ilyen gyakorisággal nem oda ülök, ahová akarok, vagy hagyjuk az egészet. Nekem megéri, hogy az előbbit válasszam. Nem is beszélve arról, hogy ha jelen időben más kocsi jön a helybiztosításos vonatokon, akkor is ugyanolyan hőbörgés van, mert többen sem tudnak leülni... innentől kezdve a rossz és a kicsit rosszabb között elhanyagolható a különbség, ez már nem ront a helyzeten.
Amíg ilyen káosz van a kocsiösszeállításokkal, addig annak is örülni kell, ha olyan kocsiba kapsz helyjegyet, ami benne van a vonatban. (Lásd az 1 kocsis szombathelyi IC-t a Taurus topicban.)
A nemzetközi vonatok összeállításában talán ritkábban fordul elő, hogy nincsen benne az adott kocsi (na jó, nem az Avalára gondolok :-D), azok meg pont nem helyjegyesek belföldön.
Szóval én is örülnék az ilyesminek, de hogy is mondtam neked a múltkor? Majd ha a sógorok selejtezni kezdik a railjeteket, akkor lesz ilyen mifelénk. :-(
Nem tudom, mire gondolsz ezzel a "bárhova" szóval, de ezalatt azt értem, hogy az utas egy ábrán láthassa, hogy mely helyek a foglaltak, melyek a szabadok, és ő maga válassza ki, hová szeretne helyfoglalást kérni. Railjet, Eurostar, stb. esetében ez már működik. A Start rendszere is képes lenne erre, hiszen azok az információk, amik ehhez szükségesek (kocsitípus, annak számozása, rendszerben lévő kocsiszám) már megvannak a jelenlegiben is, abból dolgozik a rendszer, annyi különbséggel, hogy "vakon" foglal az utas ill. a pénztáros. Semmibe nem kerülne ezt képileg is megjeleníteni az Eticketben sem: a "Helyfoglalás és fizetés" gomb megnyomása után ugye 20 percig tárol a rendszer egy szabad helyet. Ezalatt a képen is ki lehetne választani a helyet, és akkor nem Fizetés létrejötte után tudja meg az utas a helyszámát, hanem már előtte, csak ez lenne a különbség. Egyedül az a többletinformáció kellene, hogy mi a kocsi iránya, más már most is minden adott.
Pedig az elsődleges prioritások között kellene lennie. Már akkor is késő lenne, ha holnap élesedne a dolog.
Ez ma már akkor is fontos versenyképességi tényező, ha az adott vasút nemzetközi pénztárosai gyorsan, és profi módon, kis hibaszázalékkal végzik a munkájukat, tökéletesen beszélnek németül és angolul.
Hát még a MÁV-Startnál jellemző állapotok közepette. A múltkor két pénztáros osztotta egymást, hogy "azt ott rosszul töltötted ki", "de jó lesz az úgy", "de ne ott tűzd össze". Közben az utas (én) végighallgatta(m) ezt a diskurzust.
Ez a rohadt bonyolult jegy amúgy egy bécsi kirándulójegy volt. :-D
Miért?Nem kell? Soron kívül beállhatok?Ezt én nem tudtam.Nem kockáztatom meg ,hogy pofánvágjanak:) És ha a 66 éves nyugdíjas akar jegyet venni magának és a 4 éves unokának? Akkor vehet vagy sem?(mármint a neten)
Sajnos valószínűleg igazad van, talán megbüntetik:( .Próbálj egy levelet küldeni az eszrevetel@mav-start.hu---ra ebben az ügyben ,hátha..... Én is kedvezménnyel vihetem a kerékpárt magammal és mégis minden alkalommal sorba kell állnom a pénztárnál a jegyért:( Ez van. Pedig próbálkoztunk mindenféle kérelmekkel ,de eddig nem történt semmi.Nem vehetsz ki jegyet ingyen az automatából mert visszaélésre ad lehetőséget.És a pár hülye miatt a többség is szív.Ez van. Persze lehet ,hogy ki lehetne olyat találni ,hogy akkor lehet ingyenes jegyet venni ,ha mellette megveszel egy fizetős jegyet,elvégre ritkán utazik 6 év alatti egyedül,de arra meg ott van ha a nagyi utazik az unokával akkor mindkettőnek ingyenes szóval ez is zsákutca:( Ötlet? Meg kell írni a Máv-start-nak hátha reagálnak rá valamit..
Magyarul egy család elindul 2 gyerekkel, a 2 felnőttnek megvehetik a neten a jegyet, megvehetik a gyerekeknek jegy nélkül csak az IC pótjegyeket, majd miután ezeket átvették a kiszkból a 2 kisgyerek jegyéért be kell álljanak a Keletiben a pénztár előtt kígyózó sorba?
Ugye "okosan" mégcsak menettérti útra sem váltható, azt meg az utasok többsége nem tudja, vagy nem gondol rá, hogy a visszaútit eltérő állomástól kiadottként vegye meg előre otthon.
Gondolom, aki ennek elkerülésére esetleg inkább 0,- forintos jegy helyett 90 %-osat venne a gyereknek, hogy ne kelljen egy ingyenjegy miatt lemaradni a vonatról, azt meg jól megbűntetik a kedvezmény jogosulatlan igénybevétele miatt:(
Sajnos nem lehet ,mert a regisztrációs jegy ingyenes és akkor minden hülyegyerek 100-ával venné ki a jegyeket az pedig drága mulatság:( Az ellenőrzéshez pedig a személyes adatok nyilvántartása miatt nem lehetséges az adatok tárolása:(
Ezt én sem tudtam. Még az Elvira GYIK-ben találtam ezt az emilcímet, hogy ha adathibát talál az ember, küldje ide. Azóta jó úttörőként küldöm, ha találok valamit :)
Előfordul ilyen, érdemes egy képernyőmentéssel egy emilt küldeni a makao@mav-start.hu emilcímre.
(A legviccesebb az, hogy néha megválaszolja ezeket az adathibákat jelző emileket az ügyfélszolgálat. A kedvencem az volt, amikor kiszúrtam, hogy a 30a n+1. vágányzári menetrendjét nem tudja azt Elvira, volt olyan vonat, ami a valóságban 20 perccel korábban indult, mint a kisasszony szerint. Emil elküld, pár órán belül javítva volt a hiba. Egy hónappal később kapok egy ügyfélszolgis levelet, amiben megmagyarázzák, hogy a vonalon un. "Vágányzári menetrend" volt érvényben, ezért ment korábban a vonat - a meglepetés erejével hatott a dolog :))) )
Budapest-Nyugati (Debrecen-Nyíregyháza#-) Kőbánya felső
mtti jegyem. Nyírben kértem a szokásos útmegszakítást, és senki nem szólt, hogy ez nem jó, sőt megerősítették, hogy ez bizajó lesz így. Aztán a kör-IC-re felszállva (Keletiig volt a pótjegy) mondja a jv, hogy ez nem jó, mert Kőfelső, stb. Mondtam neki, hogy az nem számít, hogy áthaladunk. De abba kötött bele, hogy Kőfelsőtől Nyugatiig szól a visszaút, és a Keletibe megyünk. Mondtam neki az egy állomás dolgot, de az "egységes budapesti km" dolog miatt (ez 14km-t jelent) lehet, hogy tényleg nem jó így? Hogy Kőfelsőtől a körvasúton át visz be a nyugatiba? Miért nem Kőfelső-Keleti/Nyugati (helyi közlekedéssel)?
Persze nem büntetett meg, főként gondolom azért, mert ő sem biztos 100%-ig a dolgában, és nem akart utólagos botrányt magának sem. De tudja valaki erre a választ, hogy ilyen esetben mehet-e az utas a Keletibe?