Sziasztok! Eladó 0 kilómétert futott kerékpáros utánfutó. Hegesztett acélcső, szinterezett, kék színű, gyorszárral rögzíthető, 50kg teherbírás, ipari csapágyas forgópontok. Teljes hossz: 170 cm Legnagyobb szélesség: 50 cm Kosár: 82x48x34 HxSZxM Súlya: 9,6kg
Sziasztok! Házilag készített utánfutóra példa. A kerék ölég drága volt, 20as 1,75ös vascső összesen kb 2500Ft, lakatosmunka 7000Ft összevissza festéssel együtt kijött az egész bőven egy huszasból. Saját tervezés, a kerekek lehetnének jobban középen, két 50kilós cementeszsákot elbírta minen gond nélkül. Csak aztán győzd tekerni. :) Végére megy egy tábla: Long vehicle...
Ma az Árpád hídon j5t szembe 1 bringás, és macska-Yorkshire méretü müanyag szállító doboz volt az utánfutója. Ilyen doboz viszont óriás méretben is van, (asszem a rendőr kutyák is ilyenben vannak újabban), és csak valami 2 kerekü uti-futi kell alája.
Attól függ, hogy mire akarod használni. Pl ha arra, hogy hétvégenként pár órára kitekerjetek valahova, zöldbe, stb, akkor nem érdemes vagyonokat adni érte, lévén, a gyerkőc hamar ki is fogja nőni, bár egy minőségibbet jobban el is lehet adni használtan. Az olcsóbbat mindenesetre vásárlás után mindenképpen nézd át, alaposan, minden csavart, mert ezeket eléggé gányul szokták öszerakni, és az első úton lehet keresgélni a kihullott csavarokat.
Ha túrázni akarsz vele, akár több napos túrán részt venni, érdemesebb egy jobbat venni, ami könnyebb, kifinomultabb, mert ilyenkor lehet szenvedni egy nehéz (túl nehéz), és nem túl precíz utifutival.
Egy márkásabb, drágább utifuti tartósabb, nem amortizálódik olyan hamar, és ezért (is) jobban el lehet a későbbiekben adni.
Van valakinek tapasztalata első kézből a Neuzer vagy AZUB gyártmányú acélvázas gyerekszállító utánfutókról? Érdemes valami drágábba invesztáni? Ezek 40 közelében megvehetőek, a következő kategória 60 körül van, ha jól látom.
Na, az én ebem is ilyen pózokat vesz fel - itthon. Azonban túra, utazás közben hihetetlen eleven, kiváncsi. Nem fekszik az uztifuti9ban, még leülni sem nagyon szeret. Szóval áll. Kipróbőáltuk, ami másnak bevált, hogy puha anyagot tett az aljára a kocsinak, és mivel ezen nem tud stabilan állni, ezért inkább leül, esetleg lefekszik. Nekünk nem jött be, mert inkább széttúr mindent, csak hogy stabilan állhasson:)))
Most már jó pár túrán jtúl vagyok utánfutóval (kutya). Néhány fontos tapasztalat utáni tanács, mikor vásároltok utánfutót:
elméletilegt az előírások max. 50 cm-es nyomtávot engednek. ennek megfelelően vannak kialakítva sok helyen a szűkítések a kerékpárutakon tőlünk nyugatabbra. Nekem a teljes szélessége az utifutinak 58 cm, és tapasztalat, hogy pár helyen ez elég neccesen fér el. Láttam olyat boltban, ami eleve 65 cm. Hát, ezzel, ha mondjuk a Passau-i kerékpéártúrát akarja megcsinálni az ember, akkor pár helyen gond lehet.
Minden óvatossság és odafigyelés ellenére eddig kétszer sikerült felborítani az utánfutót, kutyával együtt. FIGYELEM! A kutya mozog az utánfutóban, és egy hirtelen kanyarban oldalra kilendülve képes azt borítani. Éppen ezért nem tanácsos kikötni az ebet odabent, mert ebben az esetben nem tudja természetes öszönével kigurulni, kimozogni a borulást, és bizony ekkor a gerince sérülhet.
Bizony érdemes az eghyébként nyugaton iötelező zászlót kitenni, mert a hazai kerékpáros közlekedési morálnál, ha nem látják a takarás miatt az utánfutót, akkor erőszakos előzésnél belerohannak. (Pl: Árpád-híd, Pest felől a Margit-szigethez érve, ahol a korlát kőből van, a sziget felől jövő nem látja az utánfutót, és mivel az utifutival nagyobb íven kell kanyarodni, sok majom belső íven akar szemből eljönni. Volt rá példa, hogy így oldalba kaptak.)
minekünk van kutya- és kisállatutánfutónk több féle is. www.bikybike.hu Nézzétek meg! Az egyik 30,5 kg-ig terhelhető, ez a nagyobb méretű, amibe egy nagy méretü kutya is belefér (gondolok itt pl. óriás-schnauzer, farkas-kutya, agár ilyesmi) ill. van egy kisebb, ami nagyon jó, szintén 30kg-ig terhelhető, ebbe inkább kicsi ill. közepes kutyák férnek bele. Ez a kisebb változat átalakítható úgy, hogy előre két kerék kerül, és tolni is lehet.
Két napja is elvittek egyet, és már most visszajeleztek, hogy nagyon jó. A gyerekeknél a gyerekutánfutónk nagyon bevált. Mi sokat használtunk, amíg kicsik voltak. Mostmár kinőttek belöle, maguk tekernek. :-)
Mennyire nagy testű? Ez ugyanis elméletileg 35 kg-os ebre van hitelesítve. És a tapasztalat az, hogy nem is fog többet bírni, legalábbis sokáig. A probléma, hogy ez egy kínai utánzat, hiába német cégnév, de ott gyártatták. Elépg tákolmány, ajánlom, ha valaki vesz ilyet a boltban, akkor összerakás után a gyári csavarokat is húzza meg alaposan, és ha nem bírja, akkor cserélje. egyébként elég hamar foszlik a hálójha, szakad az anyag. Nagyjából ennyiért, illetve kicsit többért lehet valóban Németországban készültet kapni, ami öprecízebb, tartósabb, csupán várni kell rá, mert rendelésre jön. És az valóban többet fog bírni, ráadásul jóval tovább is.
a Szilágyi Erzsébet fasor elején, ahol a kerékpárút keresztezi a villamossínt, aztán keskeny járda, és lámpás zebra, kerékpárúttal, keresztben a főúton. Nos, itt nem fér el a szerelvény. Még szerencse, hogy a villamosvezető megért, és megvárja, amíg zöldre vált a lámpám.
Az autósokkal van a legkevesebb gond, elég látványos az utánfutó, hogy észrevegyék, és tartsák a tisztes távolságot, illetve számoljanak azzal, hogy nehezebben gyorsulok, fordulok, szóval nem olyan könnyen cikázok vele.
A kerékpárosok egy részével van inkább gond, akik ezeket nem veszik figyelembe, sőt, sokszor felháborítónak tartják, hogy feltartom őket a rohanásuzkban, meg elfoglalom a kerékpárutat. Ez utóbbiról nemrég kifakadtam a "Biciklizés a fővárosban (vagy szmogtúra)" topicban.
Utánfutóval még a gyalogosok is hamarabb elengednek, helyet adnak.
Sikerült megtapasztalni, hogy nem mindenhol kompatibilisek a hazai kerékpárutak a kétnyomvonalas utánfutókkal. Az Árpád-híd alatt, ahogy a kerékpárút keresztezi a járdát, a lassítókorlátok közötti áthaladás tulajdonképpen lehetetlen.
Lehet kapni 14mm átmérőjű tengellyel bmx agyakat.Az bírja az egyoldali felfüggesztést,a terhelést nem tudom meddig.A triciklimen egyoldali felfüggesztésűek a kerekek,vittem már vele 270kg-t is,de ebben 15 vagy 16 mm-es a tengely.
az első megoldás nagyon ötletes. a második lesz viszont a nyerő. a régi futómon is így volt megoldva és tény, hogy 100 kg fölött sem volt semmi gond vele. de asszem ezen a meghagyom az eredetit, mert nem akarok nagy súlyokat szállítani vele. meghagyom bevásárlósnak. inkább a babaszállítót fogom átszerkeszteni, mert az jóval stabilabb. csak még azt nem döntöttem el, hogy milyen legyen.
Rárakják azt a bazi nagy ládát amibe aztán lehet pakolni rendesen(meg nagy az önsúly), de egy olyan csapágyazásra/tengelyre ami kétoldali rögzítésre lett kitalálva, de itt csak az egyik fele van megfogatva. A magyar utakon szerintem gyenge és elgörbül.
(Persze ez csak elmélet meg terhelés függvénye, meg anyagminőség, de jobban hiszek mondjuk ebbe vagy ebbe )
egy kicsit bővebben fejtsd ki légyszi, hogy miért gyenge pont a tengely. érdekelne a dolog, mert szeretnék nagyobb kereket ráeszkábálni, de senki nem vállalta a tengely esztergálását. az enyémen most egy sima átmenő tengely van és tetszik az a megoldás, amit belinkeltél. de nem szeretnék egy olyat csinálni, ami egy idő után szétesik. keresem a legstabilabb megoldást. ha van ötletetek, azt szívesen venném.