Ez a felháborító az egészben, hogy akik itt osztják az észt, azoknak még körülbelüli halvány fogalmuk sincsen, mi történik onnantól, hogy villan a speedophot-on a vaku addig, hogy megérkezik a befizetendő közigazgatási bírság a címzettnek.
De a frankót leírják.
Bizony úgy működik, mint 30 éve, előhívják a fekete-fehér 27 DIN-es Leica filmet a fotolaborban, megszárítják, majd egyenként kiértékelik, sablonnal (hogy tudják, egymás mellett haladó autók közül melyik volt a radar sugarában, melyik jármű miatt jelzett be a sebességszenzor. Elolvassák a települési napló bejegyzéeit, majd a képről leolvasott rendszámra megteszik a szükséges intézkedést, stb-stb.
FamaLasernél annyival másabb a dolog, hogy előbb dekódolják az SD-kártya tartalmát, majd összekeresik az egy méréshez tartozó állókép-sorozatokat. 1 db 1 GB-os kártyán 2-300 mérés (állókép-sorozat) van, ennyi felvétel kevesebb, mint 1 nap alatt (4-5 településsel) jön össze. Itt aztán keresni kell gyorshajtásonként 2 db olyan képet, melyen tisztán látható a sebességtúllépés is és a jármű rendszáma is. A települési napló és a kiértékelés utáni eljárás megegyezik mindkét fajta mérés-rendszernél.
1 db 8 órás műszakban nem lehet feldolgozni azt a mennyiséget, amit 1 mérőműszerrel 6 felállítási helyen (reggel 7-től este 7-ig) mértek. És nagyon nem egy mérőműszer van Budapest-szerte. A feldolgozás viszont minden esetben egyetlen helyen történik. Igaz, nem egy ember csinálja, vannak páran.
Mostantól már a közig. bírságolást is az egész országban egyetlen helyen, a VI. kerületi RK-on található Ügyészségen csinálják.
Igen. Hogyne. A rendszám meg átmászik a számítógépbe a Fama Lézer által írott SD-kártyáról meg a magától előhívódott fekete-fehér Leica filmről. Értem én.
közigazgatási birság esetén feldolgozandó anyag???
tök automatikus, bekerul a rendszerbe, az megkeresi az adatbázisban a tulajt, számitogép nyomtatja a büntetést, automatikus, nem kell emberi döntés. Ember nem is kell semmihez se. Mi tart ebben egy fél óránál tovább?
Kb olyan mint az autopalyamatrica. if nincs rendszam adatbazisban, print buntetés. if sebesség > max, print büntetés.
ELVILEG 30 (+/- 5 nap) múlva kellene megkapja a szabálysértő jármű tulajdonosa/üzemben tartója a közigazgatási bírságról szóló határozatot. Előfordulhat azonban, hogy annyi feldolgozandó anyag jön össze, hogy 40-50 napba is beletelik. Ahhoz, hogy valaki biztos legyen benne, hogy nem bírságolták meg (nem mérték be), 180 nap a biztos várakozási idő, ennyi az elévülés ideje. De figyelem, a 180 nap csak akkor van, ha SEMMILYEN aktivitás nem történt a rendőrség részéről az ügyben!
Ha például gyorshajtok, akkor mennyi időre rá jön a csekk? Valahol 60 nap van, valahol 6hónap...Meg 30 nap... Akkor most melyik? (Azt tudom, hogy van postázási idő is pár nap...) És az elévülési idő az mennyi? (Nem, nem hajtottam gyorsan, csak érdekelne, mivel már többen kérdezték... És talán Te, mint "traffipaxos rendőr" ezt meg tudod mondani.)
aki őrült, az akkor is 160nal veszi a kanyart, ha 20-as,40-es, 80-as, 100-as a tábla. a baj az, hogy kiraknak 40-est oda is, ahol a normális átlag simán beveszi 80-nal.
Az őrültek ellen a tábla, a szabály, nem véd. Ezt nem érted. Hiába magyarázzuk...
>>De mi van, ha valaki évente 1-2x jár arra és nem emlékszik a pontos kanyarívre? Nem csak magát sodorhatja ám veszélybe!!!
persze, ahol először járok, nyilván nem ugy vezetek, mint ahol mindennap.
Bizzák már rám, vazze. legyenek ajánlott (a Gauss görbe szerinti) sebességek, aztán ha azt tullépve összetöröm magam, akkor ne legyen érvényes se a casco, se a TB. Ez normális, felnőttnek tekintő szabályozás lenne. De ha simán beveszek egy 40-es táblánál lévő kanyart 140-nel, akkor ezé nem kéne elmeszelni. Esetleg aki kirakta a táblát, azt.
nem láttam a megjegyzésedet arra, hogy a tök üres M0/M6-on 250-nel menni, az vajon hu de bűn-e.
" Ha huszonhatodszorra jársz arra és tudod, milyen a kanyar íve, hogyan, mennyivel lehet bevenni, akkor nincs gond. De mi van, ha valaki évente 1-2x jár arra és nem emlékszik a pontos kanyarívre? Nem csak magát sodorhatja ám veszélybe!!!"
Akkor az nem megy bele a kanyarba 60al! Nem kötelező továbbra sem. Én sem megyek bele ismeretlen kanyarba határon, de nem azért mert van előtte egy xx km/h korlátozás, hanem azért, mert ki is akarok belőle jönni. Mellesleg a korlátozásoknál még az ismeretlen kanyart is gyorsabban veszem általában. Ezért mondom továbbra is, hogy a korlátok helytelenül vannak megszabva, és minél több ilyen lesz, annál inkáb lesz a polgár immunis még akkor is, amikor véletlenül még értelme is lenne.
Megjegyzem, nem a 30-as táblánál szoktak mérni. És nem azért, mert nem tud odaállni a mérőautó :) Hanem majdnem a híd felénél, sima 70-esnél...
Most vitázzuk végig ezt is, mint az Erzsébet hídi 40-et?
Ha huszonhatodszorra jársz arra és tudod, milyen a kanyar íve, hogyan, mennyivel lehet bevenni, akkor nincs gond. De mi van, ha valaki évente 1-2x jár arra és nem emlékszik a pontos kanyarívre? Nem csak magát sodorhatja ám veszélybe!!!
Angliában, Írosrszágban nincsenek táblák kitéve az 5 méter széles , 1 méter magasan kőrakással szegélyezett utakon a derékszögű kanyarokban. No ott, mikor az emeletes busz nyomta ezerrel, én is elgondolkodtam az életem értelmén, mikor szembe meg jött a kamion "ezerrel". De biztos kb a max engedélyezett sebességgel.
Aztán balesetet meg nem is láttam. (igaz, mikor esett 1 cm hó akkor megrémültek, mert csak száraz uton tudnak vezetni)
Biztos azé, mert az ut rossz oldalán mennek..:)
Nyugat europai kollégák rémálma, amikor voltak egyszer Finnországban télen, és a finn kereskedő csaj vitte őket egyik városbol másikba, szakad a hó, sötét, ő meg nyomta rendesen:-) Neki a 120 ugy volt biztonságos a méteres havon, mint az egyébként száraz uton kiváloan vezető angolnak az egy centis havon kb a 30. (persze szöges gumi, meg miegymás, nyilván)
" Azért érdekes, világlátott ember létedre mintha elfelejtenéd, hogy az egész EU-ban ugyanaz a szabályzás, az 50 az 50 mindenütt..."
Én magam hoztam nem egy példát az EUból, hogy egyszerűen nem mertem annyival menni, mint a sebességhatár. Ha a lágymányosi híd nem ksihazánkban van, akkor nincs egy nagy büdös 30as tábla a lehajtóján, hanem van egy lehajtó és kész.
Abban nincs vita hogy egy legyen. Csak te azt az egyet oda teszed, ahol a 45 éves Skoda is biztonságban érzi magát, 98 éves kalapos sofőrrel a volán mögött. És ami a nagyobb baj, hogy a hazai korlátok többsége így van megállapítva.
Pedig nem én találtam ki... ;)
De hízelgő, hogy egy szinten említesz az átgondolt jogszabályalkotókkal...
Azért érdekes, világlátott ember létedre mintha elfelejtenéd, hogy az egész EU-ban ugyanaz a szabályzás, az 50 az 50 mindenütt...
én gyorshajtok. ésszel. 30 éve nem volt balesetem. megbuntetni utoljára macedon rendőrt akart valami 120 eurora, azt lealkudtam 20-ra. Ezt leszamitva az elmult 20 évben nem emléxem tilos parkoláson (intrum iustitia kapja be, innen is üzenem, ma is kuldött a hodosi ügyvédi iroda valami nem ajánlott levelet, kidobtam) kivül más buntetésre.
Évente ugy 30-50 ezer km-t megyek, jelenleg 270 loerős géppel. Ja, és van természetesen lézerblokkolom, meg detektorom, stb.
az én apukám különben is erősebb:)
van olyan szabály, amit sohasem sértek meg. Pl a vasuti átjáro tilos jelzését, ugyanis tudom, hol a helyem, és tudom, a vonat akkor is jön, ha én a síneken lennék. Ez értelmes szabály.
De az uj sima üres M0-n az M5 és Ferihegy között, illetve az M6-on kiprobáltam, tényleg leszabályoz-e a gép 250-nél. Jelentem, tényleg...:(
" De LÁSD MÁR BE, lehetetlen olyan szabályzást hozni, hogy egy útszakaszon két fajta sebesség legyen érvényben, egy a 2 MFt alatt egy pedig az afeletti értékű autóknak!!!"
Abban nincs vita hogy egy legyen. Csak te azt az egyet oda teszed, ahol a 45 éves Skoda is biztonságban érzi magát, 98 éves kalapos sofőrrel a volán mögött. És ami a nagyobb baj, hogy a hazai korlátok többsége így van megállapítva.
Te miért gondolod hogy attól hogy 60 a korlátozás egy helyen, az kötelező érvénnyel azt kell jelentse annak is, aki 50el szeretne menni benne, mert az autója-képességei azt engedik meg, hogy 60al menjen?
Hol írtam olyat, hogy a megengedett legnagyobb sebesség a kötelező legkisebb is egyben? Ezt azok az agyalágyultak írják, akik szerint ha ki van írva egy szám a kör alakú táblára, akkor aki az alatt megy egyetlen km/h-val is, az már akadályoz, jogszerűtlenül...
De LÁSD MÁR BE, lehetetlen olyan szabályzást hozni, hogy egy útszakaszon két fajta sebesség legyen érvényben, egy a 2 MFt alatt egy pedig az afeletti értékű autóknak!!!
>>Igen van, de csak akkor, ha tudják hol a helyük?
Igen, mindenki vezessen ugy, ami a tudásának és az épp alatta lévő gépnek megfelel. Van olyan auto és sofőr, aki simán vesz egy kanyart 100-zal ott, ahol ugyanaz a sofőr más autóval, vagy ugyanaz az autó más sofőrrel 50-nel elszáll.
Pontosan, mindenki tudja az ő és a technika képességeit - és ne valami seggfej a minisztériumból (nem mindenki az, lásd 100-as tábla eltávolitása) mondja meg.
Mikor pl életem első egyedüli utvonalrepülésén voltam Cessnaval, eltértem a repülési tervtől, mert ugy láttam, durvul az idő, és az utvonal helyett spuriztam haza. Más pilota, sőt ma már én is, simán repülte volna az utvonalat.
Igen, mindenki tudja, hol a helye. Az az ideális, és nem az, ha mindenkire a legkezdőbbre egyébként helyes szabályok vonatkoznak. Azért, mert én fostam berepülni az esőbe, még le kellett volna tiltani a vérprofikat is???