Csak annyiban kapcsolódva, hogy most is ritka Ikarus-ról lesz szó. De van rendszám, még ha "Próba" is. ("Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.")
Képek egy busz életéből: Ikarus 254
Összesen 6 darab készült belőle. Tulajdonképpen átmenetet képezett a 200-as sorozat távolsági modelljei és a későbbi utód, a 300-as típuscsalád között.
Ennek a busznak az utóéletéhez is kapcsolódva érdekesség, hogy a gyár, a tulajdonában levő buszokat saját használatra, közúti forgalmi rendszám nélkül, próba rendszámokkal többször használta saját célra is. Erre több fényképes példám is van a személyes tapasztalatom (voltam velük párszor kirándulni) és a gyárban dolgozók történetein kívül (a környéken lakók nagy többsége a gyárban dolgozott). A képeket is tőlük kaptam. Rákattintva nagyban nyílnak meg.
Az egyik proto, "Valahol Európában".
PRÓBA 03-02

A másik proto. Készülődés a gyárban Mátyásföldön Nizza-ba a kiállításra 1977-ben, ahol szakmai díjat nyert. A buszt az Egyedi gyáregység készítette.
PRÓBA 12-92

Egy "felcímkézés" előtti fotó róla:

Már Nizza-ban:

És az utóéletéből két kép.
Ezt a buszt általában az Ikarus Lövész Klub használta alkalmanként.
A '70-es években Veszprémben egy versenyen. A képen Szabó Lászlót vélem felismerni, amint támasztja a buszt.

Ezen a képen szintén a lövészek használatában, talán Sopronban. A busz előtt Gyöngyösi Zsuzsanna áll. (Ettől a busztól függetlenül. Mellette egy IK-255 parkol: GC-73-48.)
