Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

negyesi_pal Creative Commons License 2025.04.22 0 4 68934

Méghogy egyhangú volt az utcakép az 1960-as, 1970-es években. Volkswagen Type 3 kombi (DT 83-18), Fiat 850 kupé (IB 06-66), Mercedes W111 (CR 50-91), s egy Opel Rekord C (BD 25-51)

Fortepan/252893

 

apron64 Creative Commons License 2025.04.22 0 0 68933

Sajnos nincs ötletem :-(

Előzmény: negyesi_pal (68929)
RhB Creative Commons License 2025.04.22 0 2 68932

Ezek voltak a tibeti Csepelek.

 

 

Előzmény: trizs77 (68925)
mados Creative Commons License 2025.04.21 0 1 68931

Ha ezekben az autókban nem volt szervo,vagy valami őrülten leáttételezett kormányű,akkor fogalmam sincs,hogy tekerték el benne a kormányt ezekkel a széles abroncsokkal.  Vezettem sima 344-es Csepelt, épp elég volt annak tekerni a kormányát....

Előzmény: apron64 (68927)
triplaharom Creative Commons License 2025.04.21 0 0 68930

A ponyva szabása és kinézete, már abban az időben sem volt nagyon menő ... 😁😀🐰

Előzmény: gumidani (68928)
negyesi_pal Creative Commons License 2025.04.21 0 0 68929

Picit off

Segítséget kértek tőlem, hogy találjak képeket arról az összkerékhajtású Csepelről, amelyet 1969-ben Iránban az Entrepose csővezeték-építő vállalat használt.

Esetleg valami tipp? Köszönöm

Előzmény: apron64 (68926)
gumidani Creative Commons License 2025.04.21 0 5 68928

Na, akkor eldicsekszem a saját képeimmel, melyeket az afrikás 344-ről készítettem a hazaérkezésüket követő ipari vásáron.

Előzmény: apron64 (68926)
apron64 Creative Commons License 2025.04.21 0 2 68927

További expedíciós Csepel-ek.

Az Afrikában megszerzett tapasztalatok birtokában a Csepel újabb fejlesztéseit 1971-ben tesztelte. Egyiptomban Csepel D 446 típusú tartályos gépkocsival, Kuvaitban és Irakban pedig Csepel D444 típusú tehergépkocsival folytatódtak a sivatagi vizsgálatok.

 

PRÓBA-05-02  /Csepel_D446/

 

PROBA 27-18 (?)  /Csepel D444/

 

apron64 Creative Commons License 2025.04.21 0 3 68926

A képen egy speciálisan felkészített Csepel D344-es látható 1963-ban.

1963-ban a Nyugat-Afrika expedíciót Csepel D344 típusú összkerékhajtású tehergépkocsival, D450 típusú műhely gépkocsival, Ikarus 311 és 630 típusú autóbuszokkal teljesítették, a MOGÜRT, az Ikarus és a Csepel Autógyár szervezésében.

Az expedíció résztvevői Lagos-ban.

 

Egy kép Ghana-ból.

 

Útközben.

 

 

Az expedíció útvonala.

 

Előzmény: ötbites stihles ziles (68924)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.21 0 0 68925

elfogadom.

Előzmény: ötbites stihles ziles (68924)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2025.04.21 0 1 68924

Biztos vagy benne,hogy ez a tibeti gép?Nézd meg,a fülke dupla tetős-az első hid hajtott-ez inkább 344,nem 420..inkább afrikai üzemre tervezett gép lehet..

Szerintem..

Előzmény: trizs77 (68921)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.21 0 3 68923

Úr Isten !

Nagyon jó felvétel.

Egy rakodás technológia tanórára.

 

Uraim így nem szabad pakolni, rakodni

 

bemutatóra.

Előzmény: Desgrévres (68922)
Desgrévres Creative Commons License 2025.04.21 0 3 68922

 

FT-55-93. Nyugai pu., 80-as évek (Osztopányi Zsuzsa képe)

 

 

PS-22-22. Kocka egy Bujtor filmből, 80-as évek (Szocializmus hagyatéka oldalról)

 

trizs77 Creative Commons License 2025.04.21 0 1 68921

Ez a kínai (tibeti) próba út egyik kocsija.

Nem jött össze az üzlet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (68920)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.04.21 0 3 68920

PRÓBA 00-42 (Csepel, de milyen...?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.04.21 0 2 68919

AB-40-17 (Volga GAZ M-21)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.04.21 0 2 68918

VT-23-04 (Rába S22)

 

VS-61-13 (IFA W50L)

scsabi Creative Commons License 2025.04.21 0 2 68917

Meg a 21011-es homlokfal.

Előzmény: Komlósfecskés (68913)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2025.04.21 0 3 68916

HH 15-91         Csepel D 344 EZF 

trizs77 Creative Commons License 2025.04.20 0 4 68915

Losonczi kilógott a sorból.

Mikor Kádárnak jelentették, hogy Losonczi továbbra is ragaszkodik az amerikai szolgálati autójához, annyit mondott : Hagyják.

 

És tényleg így is maradt.

De azután persze Losonczi is váltott, mert az amerikai autói kezdtek öregedni, meg a kíberek is folyton csesztették, hogy már a sarki újság árús is tudja, hogy csak Ő jár egyedül amerikai kocsival és ez nem biztonságos.

Mercedes 450 SEL-re váltott.

Senki nem járt olyannak csak Ő.

 

Kádár 90%-ban MB-280-nal járt, bár néha használt 350-es Merciket.

 

Losonczin kívül volt még 450-es Merci a pártgarázsban, de azokkal nem járt senki hanem delegáció kocsik voltak.

Csak ha jött valaki akkor vették elő.

Előzmény: Tomsz85 (68914)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.04.20 0 0 68914

Köszönöm szépen! A Merciket kapták a A-kategóriáju vezetők, ez nem egyértelmű a posztodban,  de logikus.

Losonczinak milyen kocsija maradt? A rendszama miatt már volt róla szó azt tudom.  Később gondolom neki is volt Mercedese,  vagy Mercedese is. 

Előzmény: trizs77 (68887)
Komlósfecskés Creative Commons License 2025.04.20 0 0 68913

ZA-37-99

 

Kíváncsiságból rákerestem, 79 februári, szóval inkább PJ vagy PK volt eredetileg. Persze 2101-esen a ZA is korhű, a fekete műszerfal meg úgyis csak a vérbeli szegecsszámlálóknak tűnik fel :)

Előzmény: Gordon Zsigmond (68885)
D 20 Creative Commons License 2025.04.20 0 1 68912

CB-01-50 is abban a mappában leledz, 186843:

VW BogáL

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=186843

Előzmény: gumidani (68911)
gumidani Creative Commons License 2025.04.20 0 2 68911

Szerencsére itt elérhető lesz 186874

Előzmény: D 20 (68908)
gumidani Creative Commons License 2025.04.20 0 0 68910

Mindkettőnknél felbukkan az ortodox, rendpárti motívum. 

Előzmény: apron64 (68907)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.20 0 2 68909

Óhh a fehér három ajtósok.

Sokáig azt hittem - tévesen - hogy NDK exportból itthon maradt kocsik.

De ezek fehérek voltak, azok az akkori NDK export buszok meg vajszínűek.

 

 

Előzmény: D 20 (68908)
D 20 Creative Commons License 2025.04.20 0 2 68908
apron64 Creative Commons License 2025.04.20 0 1 68907

Kicsit gyorsabb voltál nálam! (Mikor elkezdtem írni a hsz-t még nem írtál.)

Bocsi!

 

Előzmény: gumidani (68905)
apron64 Creative Commons License 2025.04.20 0 4 68906

Igen.

A szlengben fakabátnak hívták az őrbódét. Régebben láthattál ilyet a laktanyák előtt is. Annyira szűkös volt, hogy az őr csak állni tudott benne. Ez a fából készült alkalmatosság védte az őrt az időjárás viszontagságaitól, más kényelmi funkciót nem szolgált. Innen ered a kifejezés.

Előzmény: John Howard (68899)
gumidani Creative Commons License 2025.04.20 0 2 68905

Igen. Az őrszolgálat nem üldögélésre és aluszkálásra való. 

Előzmény: John Howard (68899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!