Nem azt mondja. Ha már közutat emlegetsz. Ez olyan mint a segédmotorra tett KRESZ vizsga. Ahhoz sem kell tudni kamiont vezetni és a vele járó adminisztrációs nyűgöket sem ismerni.
Ha horvát B jogsit szereztél 10 évvel ezelőtt,akkor az is 99 %,hogy délután mentél,és másnap estére a kezedben volt a jogsi.A C tanfolyam tart 4-5 napig,de az minden tengerre,és km.korlatozás nélkül érvényes.
most kb. azt mondod, h. mindenkinek jogsi a kozutra, mert emberek fele ugyse megy ki a falubol az autoval, max az elso nagyobb telepulesig es eleg a 'jozan paraszti esz', aki meg rendszeresen autozik ugyis megtanulja
Helyes! A magyar egy agyonszabályozott baromság,a 99.9% ra soha nincs szüksége egy amatőr hajósnak, nem véletlen hogy komoly tengeri országokban bizonyos méretig ( ált. 22-28 lábig) semmilyen hajóvezetői nem kell, rábizzák a polgáraik józan itélőképességére. Na de hát kis hazánk határait 4 tenger mossa ( mosta állitólág sok száz évvel ezelőtt!!!)
belvízre és tengerre (max 12 mérföldre a parttól) is
motorosra és vitorlásra egyaránt
nem jár le az érvényessége sose
VHF rádió használatára is jogosít
egy nap alatt.
Eszéken volt a tanfolyam, másnap Vukováron a vizsga. Össze se hasonlítható a magyarországi motoros és vitorlás tanfolyamok maceráival. A 10 évvel ezelőtti horvát vizsgán - úgy emlékszem, hogy - négy nap volt a tengeri gyakorlati rész.
Szekeres Dávid szervezte, profi módon. EUR 590,- volt, igényes szállással együtt.
Köszönöm a tippet, nem is tudtam, hogy itthon is gyártanak biminit. Valószínűleg ez jobb megoldás lenne, mert akkor pont a csónak alakjához lehet szabni a biminit, ami főleg a minél nagyobb árnyék szempontjából kritikus kérdés. Például az ilyen jellegű egyedi megoldásokkal sokat lehet nyerni:
Keresd a nagyobb átmérőjű rozsdamentes acélból készült vázat (25mm, 1mm fal). Műanyag kötőelemeket kerülném. Legyen: -ívelt mindegyik irányban, hogy feszesen tartsa a ponyvát (3 ág esetén már működik)
-legyen UV álló és vízlepergető a ponyva
-legyen erős rögzítőszerkezete. Hevederek (20 mm a nagyon minimum), akasztók, rögzítő fülek ...
-felszerelés után "sima" felületek, élek maradjanak
-felszerelés után ne tudja becsípődni semmi a "vasalatoknál" ...
-szerintem az erős ponyva jobb, tartósabb (pl Oxford 600) Én sk készítettem, kb 30-40%-os áron jöttem ki az akkori számításaim szerint. Pl Osculati rozsdamenetes idomokat Kínában gyártatja, azokat alin vettem. Webáruházak leírásai nem győztek meg, emiatt vágtam bele. Két nyarat végigszolgált, idáig tökéletesen működött.
Még egy gondolat! Van hazai bimini gyártó vállalkozás, nézz körül ott is a döntésed előtt.
Melyik számít jónak és melyik az olcsó kínai? Mert a fotók alapján nem látszik a különbség. A legolcsóbb offtopic webshopos cuccnak például 25 mm-es a kerete, miközben a hajósbolti kínálat inkább 20-22 mm-est tartalmaz, és azok a márkák eddigi tapasztalatom szerint inkább a még éppen használható kínai vonalon mozognak (pl. Talamex, Osculati, Lalizas). Külföldi webshopból lehetne Allroundmarint hozatni, amiről több felé jókat olvastam, mint márka, de nekem az is inkább tűnik szépen brandelt kínainak, így nem tudom, hogy a felárért kapok-e valami többletet.
Killmark véleményét csak megerősíteni lehet, válaszd a 3 ágast. A 2 ágas ekkora méretben max evezőscsónakon lesz jó, 3 ágas már feszíthet annyira, hogy evezésnél nagyobb tempóval is közlekedhess. Ha nagyobb (?) sebességgel akarsz biminivel haladni, ne egy csájníziumból készültet vegyél, hanem egy erőset. Kelleni fog kellően erős feszítés is, hogy elviselje a sebesség, billegés >> szárnyalni akarás teremtette terheléseit.
Bimini kérdés: 180x130-as méretben van értelme a háromágú konstrukciót választani a két ágúval szemben (mondjuk stabilabb nagyobb sebesség mellett, nem lóg be annyira ponyva középen stb), vagy csak felesleges extra súly és költség?