Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2014.10.19 0 1 5614

Na, dobjuk fel a topikot ezzel a képpel:

 

 

A bakter a palacsintasütőjét föl-le mozgatva adja a "távolodj tőlem" jelet a kondának... :-)))

smnks Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5613

Üdv itt is, Drusza!

Ezek a Somogy ill. Zselic fordák akkor személyzetileg UD-sek, vagy pécsiek voltak?

Amúgy saját, diákkori emlékeimmel egybevetve látszik, milyen gyakran cserélődtek a fordák a telephelyek közt! Én a Zselic pécsi stokkját többnyire Nohabbal láttam, gondolom, hámánosok hordták. A Somogyot volt, hogy Nohabbal láttam, de volt, hogy rendszeresen a 079-es Szergej vitte Rezsóval. Gondolom, ekkor Fradisok vitték.

 

Fűtőkocsiilag én úgy emlékszem, hogy a 80-as évek elején a 20-ason szinte mindig Rezsó volt a Szergej után, a 30-ason többnyire kazán, de azért előfordult Rezsó is.

A 29-esről még 87-ben azt mondta egy bennfentes, hogy a tapolcai vonatok esetében még a Csörgő után is oda kéne kapcsolni a kazánt télen, mert a pálya nincs alkalmassá téve villamos vonatfűtésre. Lehet, hogy ezt csak a Füred - Tapolca szakaszra értette, mert -ha jól tudom- a fűzfői már akkor csörgős inga volt(?)...

Előzmény: Tamás410 (5610)
smnks Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5612

Szervusz, Molinári bácsi!

 

Semmi gond! De most én is csak véletlenül néztem be a Restibe.

Igazából nem mindjárt jöttem rá, hogy mire vonatkoznak soraid! :-))

De aztán megfejtettem! Igazából elég, ha csak a címsor végére viszed a nyilat, kattintasz egyet, mire kijelölődik, majd nyomsz egy entert. Ezzel a "lank" -kal nem is kell vesződni feltétlenül!

Előzmény: Molinári bácsi (5611)
Molinári bácsi Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5611

Igazán "gyors reagálású hadtest"... Éppen időben válaszolok!

 

Elindul mind a kettő, csak amikor megjelenik, 4 szám a vége, és egyszerűen oda kell még bigygeszteni a "lank" szót, persze idézőjel nélkül!

Előzmény: smnks (5589)
Tamás410 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5610

Szervusz Druszám !

 

 

 

Csak emlékeztetőül:-)..kérdésedre:-)

 

Déli-pu- Pusztaszabolcs-Dombóvár-Gyékényes...M62-072-180-as + Vfk.-008. - akkori Somogy-exp.

83-84-et írtunk..:-)

 

Pécsre az akkori  Zselic - exp. - Dombóváron a kaposvári rész leakad..:-) M62-246-247 (legtöbbször) - a

Vfk. számát talán a pécsiek tudják.

 

Illetve még a kanizsai,tapolcai,szombathelyi rész ment Vfk.-val. Mivel,akkoriban a szombathelyieknek volt

jól működő M63-as gépük volt,hogy a Saváriát azzal továbbították!

 

 

 

Előzmény: smnks (5589)
division by zero Creative Commons License 2014.06.04 0 0 5609

Én 41-es villamosra tippelnék.

Előzmény: Andras 777 (5608)
Andras 777 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 5608

Üdv.Mindenkinek!

 

Nem igazán régi a kép,arra lennék kíváncsi,hogy meg tudnátok e tippelni,hogy hol készült ez a kép?

Vasúti pálya van rajta,és fotó is.

Persze tök pontosan nem lehet megmondani,de nagyjából az országban vajon merre,meg ilysemi(?)

 

Lehet,hogy lesz aki egyből tudni fogja,de mindenesetre nekem tetszik a kép,és tudom hol készült.

 

 

Sziasztok! :)

 

Central 01 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 5607

90 %,hogy Kotor-Alsódomború(ma Horvátország)az emeletráépítés előtt.Ennek az épületnek nincs névtáblája,ún vak(befalazott) körablak van rajta,egyéb részletek pld.a forgalmi irodánál lógó petróleum lámpa is egyforma és az épület mögötti fák is szinte ugyanolyanok a két képen.

 

http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=5459&f=1870

 

Előzmény: Balázs177 (5606)
Balázs177 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 5606

 

A fortepan.hu oldalon a található egy másod,vagy harmad osztályú Déli Vasúti felvételi épület kép.Sajnos névtábla nélkül.Esetleg valakinek van ötlete,hogy melyik állomás lehet??

-M62-144- Creative Commons License 2014.05.05 0 1 5605

Jó kis gépek ezek.
Valahogy az idő tájt a 111,Kisterenyét elhagyva.

MTU-890 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 5604

off.

 

1994.06.10., 390 sz. vonat, ZSR 750-111 psz. mozdony 6 db kocsival.

 

A mv. a fűtést bekapcsolta, 0. pozícióban kb. 20A áramfelvétel, kb. 575 1/min motorfordulat mellett.

A 2. pozícióban a motor túlterhelődött, a fordulat 520-ra leesett, a fűtés kikapcsolt, majd a motor megkönnyebbülése után a fűtés ismét bekapcsolt, a fordulat így 520-600 között hullámzott, a fűtés ki-be kapcsolt.

A 3. pozícióban kb. 570 fordulat mellett a 20A áramfelvétel már nem okozott problémát.

4. pozícióban 640-es fordulat mellett 20A, 5. pozícióban 735 f-nál szintén 20A, 6. pozícióban 860-as fordulaton 26A, 7-ben 970 f-on szintén 26A áramfelvétel volt.

 

on.

 

Előzmény: MTU-890 (5593)
Norcy27 Creative Commons License 2014.05.02 0 0 5603

https://www.facebook.com/124751094216689/photos/a.314061608618969.80737.124751094216689/773197992705326/?type=1&theater

Előzmény: V43 1060 (5601)
smnks Creative Commons License 2014.04.30 0 0 5602

Üdv! Ezt a két képet ma találtam véletlenül, miközben nem is a viaduktra kerestem...

Előzmény: V43 1060 (5601)
V43 1060 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 5601

Üdv a népezetnek! Olyan fényképet keresek, amikor még közlekedtek vonatok a biatorbágyi viadukton, elsősorban az 1970-es évekbeni megszüntetés előtti állapot érdekel. Nem muszáj, hogy szerelvény is szerepeljen a fotón, elég, ha a híd, illetve a pályája, felsővezetékoszlopok láthatók! Köszönöm előre is!

 

A másik: kb. 1997-ben láttam először a viaduktot, közútról. Emlékeim szerint a felsővezetékoszlopok még álltak, sőt, vezeték is volt rajtuk, többé-kevésbé. Ha jól tudom, amikor az 1-es vonalat a jelenlegi nyomvonalára terelték, utána a pályát a régi nyomvonalon elbontották. Lehetséges volna az, hogy pálya nélkül egy jó ideig még ott szobroztak az oszlopok vezetékkel együtt? Vagy a nyomvonalkorrekció után egy ideig még használták volna a régi nyomvonalat? Erről valaki, aki ismeri a vonal és a híd történetét, legyen szíves, homályosítson fel!

smnks Creative Commons License 2014.04.04 0 0 5600

Szerintem ez típusonként eltérő lehetett. A Búvárt magam is csak találgattam, részint a kapott ábrák alapján. Az M63-asról is csak olvastam, hogy a legutolsó kontroller fokozatban, amely egyébként rugózott állás volt, lekapcsolódott a vonatfűtés a magasabb vontatási teljesítmény kedvéért. Azt hiszem, ugyanitt olvastam, hogy kikapcsolt vonatfűtésnél viszont a fel nem használt fűtési teljesítményt teljes egészében fel tudta használni vontatásra a mozdony a többi menetpozícióban is. Ez a teljesítmény "átvihetőség" fontos szempont villamos erőátvitel esetén.

"Munkakapcsolatom" csak a Csörgővel volt a villamos vonatfűtésű dízelek közül, de az hidraulikus erőátvitelű, így némiképp' más tészta. Bizonyos menetpozícióknál ott is előfordulhatott, hogy a fűtés és a vontatás együtt túlterhelhette a dízelmotort, ilyen esetben a regulátor átállította a generátor gerjesztését 1500 V-ról 1300 V-os fűtőfeszültségre. De ugyanezt a csökkentett fűtési feszültséget egy kézi kapcsolóval is be lehetett kapcsolni szükség esetén. Állítólag annak idején pl. Szeged felé a tizensok kocsis gyorsokkal már eleve csak így kezdtek el gyorsítani, de itt az elővárosban a max 6 kocsis vonatoknál nem emlékszem olyanra, hogy szükség lett volna erre.

Előzmény: rezgaras (5599)
rezgaras Creative Commons License 2014.04.02 0 0 5599

Az nem úgy volt, hogy gyorsítási szakaszokon egyszerűen lekapcsolódott a vonatfűtés?

Előzmény: smnks (5595)
smnks Creative Commons License 2014.03.17 0 0 5598

Szervusz Gyula, és köszönöm!

Azt hittem, hogy az idézett felsorolás még a '70-es évekre vonatkozott.

Üdv: Cs.Tamás

Előzmény: egyteles mv (5597)
egyteles mv Creative Commons License 2014.03.16 0 0 5597

Üdv!

Ezek már  Szergejes szolgálatok voltak.Pupossal már távolsági vonatunk nem volt ebben az időben.(emlékeim szerint)

Gyula

Előzmény: smnks (5594)
smnks Creative Commons License 2014.03.16 0 0 5596

Köszi, ez tök jó lehetett!

Mikről maradtam le...! Egy két utazást, meg jónéhány fotót megért volna...

Előzmény: MTU-890 (5592)
smnks Creative Commons License 2014.03.16 0 0 5595

Köszönöm a részletes infókat!

A fűtőgenerátor (dinamó?) karakterisztikájánál különösen a második szaggatott vonalat nem értettem! Ha a max. fűtési teljesítmény 400 KW = 100%, akkor mi az a 600 KW = 44%..?

(Egyébként úgy tudom, a Búvárnál a fűtőgenerátor egy külön egység, amelyet a fődinamóról kardánnal hajtanak meg.)

A főgenerátor (fődinamó?) karakterisztikájánál a táblázat 6. oszloptól váltam bizonytalanabbá, a szlovák nyelvű rövidítések nem könnyítették meg az értelmezést.

Esetleg a bekapcsolt "nyári", ill. "téli" vonatfűtés esetén működésbe lépő módosított gerjesztési állapotokra (feszültség, ill. teljesítmény) utalnak ezek az oszlopok (illetve a teljesítményeknél egyik a kikapcsolt vonatfűtésre értendő)?

Logikusnak tartanám, hogy bekapcsolt villamos vonatfűtésnél csökkentség a leadható vontatási teljesítményt a dízelmotor túlterhelésének elkerülése érdekében.

Különösen azoknál a búvároknál, amelyekben eredetileg fűtőkazán volt beépítve, viszont az átalakítás után már a dízelmotornak kell leadnia a vonatfűtési teljesítményt is.

Noha, ez a villamos teljesítmény "átvihetősége" (vontatásról fűtésre, és viszont) alapból is fontos szempont a villamos erőátvitelű, villamos vonatfűtéssel felszerelt dízelmozdonyok esetében. De a már gyárilag is villamos vonatfűtéssel szerelt Búvárokról úgy tudom, valamivel erősebb dízelmotort kaptak az elődjeikhez képest. Az ábra pedig a T 478.3-asokról ír, azaz az eredetileg kazános Búvárokról.

Nem ismerem részletesebben egyébként a Búvárokat, csak találgatok itt magamban, úgyhogy, ha hülyeségeket írtam, javítson ki bárki nyugodtan..!

 

Viszont, hogy ne maradjunk 'Régi fotók' nélkül, néhány szép fénykép (tessék lapozni! :-) ), amelyeken még fűtőkazános Búvárok láthatóak!

Előzmény: MTU-890 (5593)
smnks Creative Commons License 2014.03.16 0 0 5594

Köszi, Gyula!

 

"...A délisek Pécsre, Nagykanizsára,Füredre,Tapolcára jártunk..."

 

Az idézett mondatot is kimondottan rezsós szolgálatra értetted, vagy úgy általánosságban, akár más sorozatú járművel, pl. Púpossal..?

 

 

Előzmény: alf58 (5590)
MTU-890 Creative Commons License 2014.03.15 0 0 5593

A Búvár is felpörgeti a motor alapjáratát, ha bekapcsolják a vonatfűtést?

 

Nem nagyon ismerem a ZSR 750 sor. mozdonyt, de úgy tudom, hogy volt rajta egy téli (zima) - nyári (léto) fűtési kapcsoló. "Nyári"-állásban legalább a 3. pozíciónak megfelelő (560-590 1/min) fordulaton, "téli"-állásban legalább a 4. pozíciónak megfelelő (640-650 1/min) fordulaton fűtött. /A motor alapjárati fordulata: 480 1/min, névleges ford.: 1100 1/min./

 

A maximális fűtési teljesítmény: 400kW (133A/3000V).

 

Csatolok két ábrát. Egyik a fűtési jelleggörbe /bár itt az origóból induló szaggatott vonalú egyeneseket nem tudom értelmezni/, a másik a pozíciónkénti fordulat- és teljesítménykiosztás, áram- és feszültségviszonyok.

 

Előzmény: smnks (5516)
MTU-890 Creative Commons License 2014.03.15 0 0 5592

... nem tudom, '93 után volt-e még olyan vonat a MÁV hálózatán, ahol menetrend szerint fűtésnem váltás is történt gépcsere alkalmával?

 

Az 1994/95-ös menetrendben az 5807 sz. vonat Sa-ból indult, majd Hatvanban egyesítették az Egerből érkező 557-es vonattal, és annak a végén közlekedett Keleti pu-ra.

Az 5807-t Hatvanig M40 sor. mozdony vitte, gőzfűtéssel. (A vonat eredetileg 1db Ap (19-05 sor.) és 5db Bhv kocsiból volt összeállítva, de a szükségessé váló gőzfűtés miatt 1994.10.05-től az Ap kocsi helyett ABo (39-57 sor.) kocsival közlekedett.)

Hatvanban tehát fűtésnem-váltás történt.

 

Előzmény: smnks (5491)
egyteles mv Creative Commons License 2014.03.15 0 0 5591

Bocs!

A másik nevemen voltam bejelentkezve és nem figyeltem!

Gyula

Előzmény: alf58 (5590)
alf58 Creative Commons License 2014.03.15 0 0 5590

Üdv!

Ezek inkább  80_as évek eleje volt.Amíg a pécsi villamosítás elnem készült,84 végéig jártunk Pécsre.A délisek Pécsre, Nagykanizsára,Füredre,Tapolcára jártunk.

Gyula

Előzmény: smnks (5589)
smnks Creative Commons License 2014.03.14 0 0 5589

Kedves Gyula!

 

Szeretném kérdezni, hogy a rezsók merre jártak a Déliből a '70-es évek elején? Az előzményben hivatkozott dombóvári emléked esetleg ezen időszakból való?

 

És, hogy régi fotók is szerepeljenek, saját képek híján néhány link:

 

-Déli pu. '70-es évek eleje

 

-Déli pu. '70-es évek közepe

 

-Szergej + kazánkocsi, '70-es évek

 

-Szergej + rezsó, 1972

 

 (Utóbbi két hivatkozás közvetlen linkként nem működik, csak ha a címet külön bemásoljuk egy oldal fejlécébe. Egyébként ez a két kép innét származik...)

Előzmény: egyteles mv (5586)
sínbohóc Creative Commons License 2014.03.14 0 0 5588

Kicsit korán. Még mennyi okos ötletet olvashattunk volna :-))

Előzmény: smnks (5587)
smnks Creative Commons License 2014.03.14 0 0 5587

Köszönjük, hogy rendet tettél MD témában!

Előzmény: mdbz (5584)
egyteles mv Creative Commons License 2014.03.14 0 0 5586

Üdv!

Arezsó fűtésével kapcsolatban finoman kérdezném:ha kivolt táblázva,hogy hol lehet fűteni.azt a kezelő honnan a fenéből tudta?Minden állomásra bejáráskor kidugta a fejét és leste,hogy melyik vágányra járnak be és aszerint kapcsolgatta a fűtést?

Legalább olyanok írnának akik már láttak rezsót belülről!Írván ezt úgy,hogy pár évet lehúztam rajta!

(Jó szolgálat volt,sokszor a Déliben felgerjesztettűk,Dombóváron le,addig alvás)

Gyula

sörösgigant Creative Commons License 2014.03.14 0 0 5585

Végre....

Előzmény: mdbz (5584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!