Köszi:) de nem vagyok egy nagy net mogul és amióta ezzel az indapassal van összekapcsolva, egy új néven regisztráltam:) és valóban az orangehoz szóltam hozzá először mert még friss volt az élmény...
Nem akarlak meggyanúsítani, de összesen 1 db hozzászólással szerintem az Orangeways regisztrálta ezt a felhasználónevet! Bocs ha nem így van, de elég gyanús.
Én nemrég jöttem haza prágából az Orangeways-szel. Kifele valmi piros busszal mentünk, ami valószínüleg valami kölcsön busz volt, de annyira normálisak voltak a sofőrök és az utaskísérő lány, hogy egész kellemes kis út kerekedett belőle. Vissza már a narancssárga busszal jöttünk, kávé is volt, normáliskisérő, úgyhogy megintcsak egy pozíitív utazási élmény ért. Nem tudom, mi a helyzet a céggel, de mi gond nélkül jöttünk mentünk. Csak az a kibírhatatlan cseh autópálya ne lett volna...
Utazott valaki mostanában Orangeways-zel? Minden nap járok Népligetnél és mindig állnak ott kisebb csoportok, viszont már nem a jellegzetes narancssárga buszok várakoznak a megállóban, hanem mindenfélék. Alvállalkozókkal dolgoznak? Ezt támasztja alá, hogy több irőpontra is néztem Prágába buszjegyet és a foglalási rendszer csak a busz hátuljába mutatja a szabad helyeket, a busz eleje olyan, mintha már minden jegy elkelt volna, ami gyanús. Már évek óta beszélnek róla, hogy ez a cég csődbe fog menni, de aztán csak nem akar. Most nyárra erőteljes sírítések voltak több vonalon is, ezeket viszont nem lehetne alvállalkozókon keresztül működtetni, ha nincsenek elegen az utasok.
A honlap sem regél már ingyenes újságról meg kávéról, sőt utaskísérőről sem. Mondjuk a kedvező ár miatt ezekről mind le tudok mondani, de azért jó lenne tudni, hogy elindulnak-e a buszok. Tapasztalat?
Miért is nem csodálkozok ezen? Akkora luzerek ezek, hogy én már visszaszoktam az általam cseppet sem kedvelt Volánbuszra. De ha legközelebb megyek a bécsi reptérre, kipróbálom a vonatot is.
Egyébként a harmadik világban ilyenek a belföldi távolsági buszok, ehhez kellene felzárkóznunk :
Nemrég kaptam egy kérdőivet az orangewaystől, ami szerint az utaskisérő hölgyeknek állitólag mindenféle feladataik lennének az út során, azt kellett volna értékelni. Én még csak azt láttam, hogy a csajok végig a söfőrökkel beszélgetnek, hátra sem néznek, nemhogy jönnének. Sohasem tudtam venni tőlük egy üveg vizet sem, akkor sem, ha megpusztultam a szomjúságtól. Döbbenetes, hogy milyen különbség van a cég által hirdetett szolgáltatás és a valóság között. Ezért is utálok orangawaysel utazni.
Most találtam róla papirt, 2011. novemberében hétköznaponként napi 4 járat volt Bécsbe: 7, 9, 15 és 18,35 órakkor. Amivel én utaztam akkor, az bizony tömve volt.
Mi most utaztunk először a társasággal, és nem bántuk meg. Volt különbség az oda és visszaútban (odafelé indokolatlan késés, kíngörcs "hostess"), visszafelé tempós, pörgős út. Hozzáteszem, egyik alkalommal sem tudtunk filmet nézni, mert odafelé hang nem volt, visszafelé kép :), de nem zavart, mert kevesen voltunk, és mindannyian olvasgattunk. Nyilván zsúfoltabb járaton nagyobb az esélye a kellemetlen utitársaknak.
Én nem kedvelem igazán a buszozást, de rövidebb távra nem éri meg repülni, a máv meg annyira megbízhatatlan, hogy ihajcsuhaj. Úgyhogy bátran, emberek! (De, h valaki időre megy, azért számoljon rá a biztonság kedvéért!)
(Ami nem tetszett, a csomagtartó: ha mindketten felviszünk egy-egy fedélzeti cuccot, nem fér be... így is már egy, az engedélyezett méretnek megfelelő pakknál kínlódni kellett, hogy be tudjam zárni a rekeszt... Jah, és persze itt is a suttyesz utasok, aki három órát nem bír ki, 2 perccel indulás után az ölembe kell borulnia az üléssel ... de ezt már megszoktuk, úgyhogy el is ültünk szépen. Mázli, hogy volt hova.)
Jövő héten utazok az Orangeways járatával Gyergyószentmiklósról Budapestre. Gyergyószentmiklósról a busz 15.50-kor indul? De honnan szokott? Van ott vmi buszállomás?
Szokott olyan lenni, hogy nem is jön a busz,és akkor ott éjszakázok?
gyakran jarok Erdelybe, gyakran az ezzel a busszal
megoszotm veletek egy tortenetemet az Orangeways-el...
hirlevelet kaptam arrol hogy marcius 5 es 6.-an 20%os kedvezmennyel lehet jegyet foglalni a honlapjukon marc. apr. es majusi utakra. hat gondoltam megragadom az alkalmat. de sajnos csak a szokasos maximalis aron lehtett foglalni. egy nagy kamu volt az arengedmeny. irtam is a cegnek, hogy igazan hogyan csinaljam, mert szeretnek kedvezmenyesen foglalni. sokadik level utan (amely mar felhaborodottabb hangnemu volt) valaszoltak:
"A 20 % kedvezmény az ár mértékétől függ, az ár pedig a foglaltságtól függ, nálunk nincsenek FIX árak, azok mindig változnak. A kedvezményeket a rendszer automatikusan generálja.
Pl. ha egy busz ¾ üres akkor az ár X Ft, de ha pl. már csak ½ üres akkor az árak X+Y Ft.
Fontos megemlíteni, hogy az árakat már 1 foglalás is megváltoztatja, mely árak az utazás dátumához közeledve is változnak. Tehát mint látja az árakat rengeteg tényező befolyásolja."
erdekes magyarazat. ezek szerint a maximalis ar felfele is nohet, ezen a hetvegen viszont megemeltek az arat 20%-al, es igy -20%-os foglalassal szokasos maxinalis aron lehtett jegyet foglalni. Jol ertem?
(na ez a ceg egy ilyen ceg... es nem ez az elso "felreertesem" veluk...)
szerintetek ez korrekt? vagy a vasarlo felrevezetese?
Először megörültem,aztán meg...nem találom.Szóval,Ljubljanába mennék,és a .lap.hu-n van egy hirdetés: csak 1900 ft!. Nem tudtam,hogy oda is mennek,meg persze nem is találom az oldalukon. Ez most egy ittmaradt reklám, vagy olyan "eldugott" célpont,mint Belgrád(amit ugye egy szerb cég működtet)?
Ez igaz, de az OW próbál belföldön is több viszonylathoz jutni, ami indokolatlan, ha nincs minőségi javulás a megjelenésük után. Még nem próbáltam a buszukat, de egy rövidebb (max 3 órás) úton talán kényelmesebb, mint a jelenlegi E95-ös vagy a C56-os Ikarus. Én az egyik ilyen buszon álló "orangeways, a Gemenc Volán alvállalkozója" felirat alapján egy Transman színvonalú, öreg Ikarusokból álló buszparkkal rendelkező cégre következtetnék, nem egy "komfortbusz-vállalatra".
én krakkóból utaztam egyszer owvel budapestre. a hely tényleg nagyon szűk... ha hosszabb távra kéne így utaznom akkor tuti kihagynám. a sofőrök meg ritka nagy állatok voltak. kétszer majdnem lezúzták a buszt... kb 4-5. sorban ültem és én is nézegettem a forgalmat, amikor láttam hogy kb 100 méterrel előttünk egy autó balra indexel és lassít, mert szemből jöttek. én meg csodálkoztam hogy miért nem tapossa már a sofőr a féket, biztos voltam már benne hogy itt baleset lesz, de az utolsó pillanatban a sofőr elrántotta a kormányt.. fel a járdára, szerencsére éppen nem kolbászolt arra senki. a másik meg hogy teljesen beláthatatlan helyeken elkezdik kielőzni a sort... előzgessen amikor egyedül megy, de ne 30 emberrel a "fedélzeten".
Nézd alapvetően busszal akkor mennek az emberek ha nagyon muszáj. Nincs WC (ha van, általában akkor sem szeretik ha használod), be vagy szorítva egy szűk helyre, stb. Aki még ennek ellenére is ezzel megy, minek alá jobbat adni, gondolhatják ők. A nemzetközi viszonylat persze más - amúgy én felültem az Utazás kiállításon az OW buszra, szerintem iszonyatosan szűk a hely, és kényelmetlen.
Hát ez bizony majdnem minden magánkézben lévő cégnél így van. Szakszerveztesdit játszani magáncégnél K-Európában nem lehet. Anno egy nagy távközlési szolgáltatónál is próbáltak lányok szakszervezetet alapítani, meg is kérdezték tőlük informálisan, hogy ennyire vonzza-e őket az utca?
Pont az a baja, hogy a járat neki nem állt meg, de a (wizzair-es példánál maradva) a styuvi ismerősének viszont leszállt gép 10 km-el korábban is egyszer...
Szóval vagy mindenki kiszállhat ott ahol akar, vagy senki sem!
Kicsit kilóg a lóláb, meg se próbálták a kárt (mint az egy normális munkáltatónál szokás) részletekben levonni a dolgozótól, hanem egyből kirúgták. Szóval inkább benyelték a 60 eFt kárt, csakhogy megszabaduljanak a szakszervezettől...
Ettől függetlenül kiváncsi vagyok az Orangeways jövőképére (ápr. 11-ére való tekintettel).