Egyre többen vágnak neki a "nagy homokozónak", sokan tapasztalattal, sokan annélkül. Legyen egy fórum, ahol lehet kérdezni, megosztani tapasztalatokat, meg ami még jön :)
Három, vagy négy hét szabad, a szerződés szerint a cég a lakóhelyedhez legközelebbi reptérig fizeti a jegyed (onnan meg a buszt, vonatot, saját autót, szamárhátat hazáig), ha máshova akarsz menni, a különbözetet neked kell állni.
Pakisztán az tényleg mókás hely, bár mostanság az ott lakók sem érzik igazán jól magukat. Itt nem a papír, hanem a tudás a lényeg, bár nem árt némi referencia :)
Ami a legnehezebb: jól érezni magad a semmi közepén hat hétig :)
Azér' a pakisztáni sorozat se kutya. Az az ezüstveret díszítésű Bedford a gazdagon faragott fa ajtóval mindent visz. Szoftvert megismerni nem nagy kunszt, de gondolom nem csak ebből áll a tudományuk. De ha igen, papírom még akkor sincs.
A geológusok csak kopácsolnak, a geofizikusok lesik a hullámokat. Geofonokat helyeznek le szabályos mátrixban olyan 3-4 négyzetkilométeren, aztán a súlypontban a vibrátorok olyan 60 tonnával elkezdik rázni magukat 5-200Hz között amolyan felfutó formában, aztán a geofonokon keresztül veszik a visszaérkező jelekt, vágják, szűrik, összegzik, meg a jó ég tudja még mit nem csinálnak vele, aztán az egész mindenség odébb mozdul 25 métert, és kezdődik megint a műsor.
Csak a szoftvert kellene megismerned :)
Toyota Land Cruiserekkel mászkálunk, pickupokkal többnyire, no meg vannak speciálisan ide épített járgányok, a weblapomon látsz néhányat.
Az más, akkor megyek. A bámészkodásban verhetetlen vagyok. Elvégre a geológusok hullámterjedés alapján is dolgoznak, nem? Az meg csak olyan, mint a hang.
Jaj, Isenments, miket nem mondasz, hát úgy dolgozni is kéne! De nincs is hozzá végzettségem meg tudásom se. Hangmérnök meg nem kell olajkutatáswhoz. Ez az én nagy tragédiám. Majd elmegyek turistaként. Remélem.
El Goleától vagyunk légvonalban nyugatra nem messze, de az a baj, hogy csak dél felé tudunk kimenni a műútra, és az első 60km homok. Néha egy-eyg szeles nap után bulldózert kell küldeni erre a szakaszra, hogy be tudja vontatni a kajás kamiont. A maradék 80km is homok, de az már letaposott, mert egy régi fúráshoz használták, aztán már ott is van a műút :)
Lassan 15 éve dolgozom sivatagokban, főleg a Szahara tunéziai és algériai részén, de voltam Omán, az UEA, Türkmenisztán és Egyiptom homokozóiban is, no meg Szíria köves sivatagait is megjártam.
Munkánknál fogva nem utakon közlekedünk, hanem amennyire lehet toronyiránt, ahol pedig nem lehet, ott cikk-cakkban :)
Ha valaki azt hiszi, hogy a Dakar sivatagi autózás, az nagyot téved. A sivatagi autózás felező harmadik, 0 és 40 között, a cél pedig az, hogy eljuss valahova, onnan pedig vissza is sikerüljön érni a táborba. Ez sokszor nem is olyan egyszerű, mert a legtöbb homokdomb csak egyirányú forgalmat tesz lehetővé. Jó példa erre Türkmenisztánban, vagy 80km-re Nebitdagtól az a hely a sivatagban, amit ők úgy hívnak Barsa Gelmes, és ez kb. annyit tesz a nyelvükön, hogy bemész, de nem jössz ki, már ha hinni lehet a helyieknek. A szélétől nem több mint 1km-re dolgoztunk, 10 perc kellett hogy ezt megtegyük befelé a Land Cruiserekkel, aztán 3 óra, meg sok-sok szerencse, hogy kijussunk...