Szia! Neked is ajánlom szíves figyelmedbe a korábban általam belinkelt Utasítás hivatkozott pontjait. Olvasd el figyelmesen és választ kapsz a kérdéseidre. :-))
?szintén? marhára nem izgat, hogy vonat vagy mozdonyvezet? és, hogy tülköl, csilingel, óbégat, dudál vagy harangozik...
arról az emberr?l beszélek aki annak a mozgó izének az elejében ücsörög/ácsorog/fekszik/alszik/fekv?támaszozik ami a sineken halad és néha idegesít? hangokat ereget magából...
nem lehet mindenki vasútrajongó. Nekem az a hosszú izé a sineken simán vonat, aki pedig vezeti az a vonatvezet?. Mindenki tudja mire gondolok, csak gondolom tök jó érzés kekeckedni:)
Egyébként meg 9 óra és teljes a nyugi...
Úgyhogy a mai napra is odadnám a pirospontokat az illetékes néniknek és bácsiknak...
egyébként meg szerintem az ilyen hosszú hangjelzés tök olyan mint a hajókürt... nem lehet, hogy egyes MOZDONYvezet?k titokba ilyenkor arról álmodnak, hogy valahol egy távoli tengeren ringatóznak és haragos cápákat riogatnak?
Ha egyedi eset lehet sokminden miatt. Te is tudsz nyilván elékpzelni ilyen helyzetet valaki rossz helyen sétál, köd van és a közelben van átjáró ahol kölkök is megfordulnak stb. stb.
Ha pedig minden reggel mindig ugyanúgy hallatszik a kürt akkor viszont van valami speckó oka szerintem.
3. eset ha csak 1 mv csinálja akkor haragos vagy adós lakik a lakóparkban :)))
szóval viccen kívül én nem ismerem a pontos körülményeket csak tippelgetés szintjén írtam ezeket.
azért mentőautó az tök más, ott tudja az ember, hogy miért van a sziréna... A játszótér is más mert ott a zajt ki lehet zárni az ablak becsukásával (a mi ablakunk alatt is játszótér van... )
Ja.. a sima vonatáthaladást is remekül szűri az ablak...
Arról a balesetmegelőzésről meg nem vagyok meggyőződve... ha egy részeg hajléktalan a sineken alszik akkor a kürt sem fogja felébreszteni... baleset meg még tudtommal nem volt a környéken...
(egyébként nem akarom elkiabálni, de mindjárt 9 óra és eddig az összes vonat csendben haladt el... valszeg azokat felelőtlen külföldiek vezethették akik nyugodt szívvel gyilkolnák Bp. népét ha tehetnék...)
Egyébként meg semmi gond, csak nem szeretem amikor valaki személyeskedéssel próbál beszállni egy témába...
na ez nekem magas... a XXI. században nem lehetne ezt valahogy tülkölés nélkül megoldani? Mert ez aztán olyan dolog amihez barmira nem kellene a kürt...
Nem. Ha a vonat menetrend szerint áthaladna, de az állomáson mégis várakozásra kényszerül, először a bejárati jelzőn kell megfogni. A mozdonyvezetőnek adnia kell a "Vonat állt meg a bejárati jelzőnél" hangjelzést (- -), mely után szabad csak továbbhaladást engedélyező állásba állítani a bejárati jelzőt, és megállítani a vonatot az állomáson.
Előírás, hogy, ha forgalmi okokból nincs bejárat, akkor a mozdonyvezetőnek rá kell feküdni a kürtkapcsolóra és nyomni? Szerencsére azért kevesen tartják be. De sajnos van kivétel. Bár engem nem zavar.
Nos, szeretnélek megkövetni az előző hozzászólásom miatt. Remélem nincs harag? Bár tettem bele szmájlikat és Isten lássa lelkem semmilyen hátsó szándék nem vezetett, mégsem olyan lett, mint szerettem volna. Mégegyszer bocsánat. Hiszed vagy sem mi is felneveltünk, nevelünk két gyermeket a párommal, s szokszor dolgozom itthon jómagam is. A kürtöléssel kapcsolatos problémáidat is értem, sőt! Bár nem ez a topik témája, de engem a sziréna, mentők, tűzoltók, stb. ver fel rendszeresen álmomból éjjel vagy épp vasárnap délutáni szunyókálásomból. :-) Ráadásul egy játszótér mellett lakunk, ahol elég gyakori az éjszakába nyúló szabadtéri koncert. Mégsem az az első gondolatom, hogy tollat, papírt vagy épp billentyűzetet ragadjak és felhívjam az illetékesek figyelmét erre. El tudom fogadni, hogy a megkülönböztető jelzést használó járművek hangosak, épp azért, hogy minden a közlekedésben résztvevő észrevegye őket és biztosítsa számukra a szabad utat. A vonatok sem tesznek mást, mint jelzik, hogy közelednek. Ezzel minden bizonnyal sok esetben balesetet is előznek meg. Ugyan olyan szigorú szabályozás vonatkozik erre is, mint arra, ami a topik témája. Mindazonáltal szívből kívánok Neked sok sikert, s remélem éjszakai nyugalmatok hamarosan visszatér.
A lényege: a menet közben békésen alvó mozdonyvezetőt időről-időre felébreszti egy hangjelzés a fülkében,melyet egy pedál kezelésével csendesíthet el (és szunyokálhat tovább) Az igazi profik már álmukban is tudják kezelni... :-))
Nyugi jövőre már nem lesz ilyen probléma. Az új utasításban megszűnnek ezek a kürt jelzések és a mozdonyvezetőre lesz bízva, hogy belátása szerint hol dudáljon.
"Komolyabbra ferdítve a szót: nincs fülvédőjük, mert akkor az éberségi berendezés jelzését nem hallanák. Egyébként a modern motorvonatok és mozdonyok hangszigetelése (és általában a szigetelése) olyan jó, hogy nem nagyon hangos a kürtszó a vezetőfülkében."
vazze... logikus, hogy éjjel akadok ki amikor végre a) aludhatok így csendet szeretnék b) végre leülhetek a számítógép elé és nem kell fél percenként felpattannom c) ha dolgoznék - mint ahogy a férjem teszi és én is tettem mostanáig - akkor is ugyanilyen morcos lennék - ő is az- mert akkor a másnapi teljesítmény rovására menne az éjszakai ébredgetés...
Nappal is feltűnne a dolog ha a gyerek épp aludni akarna és elég morcos tudok lenni ha mondjuk amiatt nem sikerül ebédelnem mert a rohadt vonat pont akkor kelti fel a gyereket amikor nagy nehezen elaltattam és végre van egy kis szabadidőm...
Csak mert valakinek a vonat a hobbija még kéne egy kis empátia vazze.