Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2019.10.01 0 0 9293

Egerben 1 óra kiállási ideje volt a debreceni szerelvénynek.

Nem azonnal forgott vissza.

Tény a hangos csörgők miatt az egri lakosok cirkuszoltak.

 

A másik gond, amit megfigyeltem:

 

Füzesabonyban az inga sok esetben körbejárós volt.

Akkoriban a körbejáráshoz használt vágányok részben akkor 10 km/h sebességgel voltak járhatók.

Füzesabonyban az dízel ingára tervezett menetrend a szoros fordulóidők miatt nem működött e miatt.

 

Anno amikor évekig járt Eger-Debrecen között dízel, részben Md-k is voltak ezek üzembiztosabbak voltak, mint a 100-as BDt-k a dízel vezérlőkocsik.

Előzmény: robcso1361 (9291)
f_k Creative Commons License 2019.10.01 0 0 9292

Sokáig egy villany inga volt Füzesabony Eger között.

Ezeken felül a Bp.Keleti-Eger a Debrecen-Eger, valamint a becsérélős Eger-Szilvásvárad Bz-k segítettek be a forgalomban.

Az Eger-Debrecen közvetlen viszonylat sokáig élt, Egerből 8.47 és 16.40 körüli indulással, Debrecenből 6 óra után illetve 14 óra körüli indulással.

 

A második villany inga a Fehérgyarmat-Eger közti vonatok Füzesabonyban történő kettévágása után került beállításra.

 

Tény, a fehérgyarmati vonatok sokszor  15-20 perceket késtek, de egy közel 6,5 órás viszonylat nem túl ideális dolog.

Ott a debreceni kettévágást már korábban meg kellett volna lépni, hogy Eger felé ne gyűrűzzön be a késés.

 

Előzmény: Abymot (9289)
robcso1361 Creative Commons License 2019.10.01 0 2 9291

Huhh ez hosszú lesz. Azért kell több ember mert az ingát villyanvizsgás ember is tudja csinálni, ráadásul egy napra elég egy ember. A debreceni kanyarhoz meg dízeles kell, hosszabb a desztináció, ezért még egy ember kell egy napra. Most nappal három szerelvény jár ennyi személyzet kell hozzá, de ha Egerbe menne a szerelvény akkor öt kellene, nincs rá kapacitásunk. Ráadásul megváltoztak Debrecen lehetőségei, ezért Füzesabony adja a személyzetet, igen nehéz összehangolni a személyzetfordulót a szerelvény fordulóval. Ráadásul Szili van (ez legalább is jobb üzemkészségű, bár abból sincs elég) csörgő meg nincs. Üzemanyag is kell abba gépbe ,az Eger-Fehérgyermat járat is ezen vérzett el. Egyszerűen fűtési időszakban kifogyott a csörgőből a nafta annyit zabál az a kohószökevény. Remélem érthető volt, nagyon remélem, hogy minél hamarabb villamosítják a 108-as vonalat, elég sok problémát megoldana...

Előzmény: Abymot (9289)
robcso1361 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 9290

Felnémetre nehezen mert feszmentes a vonal...

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (9285)
Abymot Creative Commons License 2019.10.01 0 1 9289

"Az egri kitérő két óra többletet jelent, így még szükséges lenne, mind jármű ,mind személyzet."

A Debrecen-Eger viszonylathoz miért kellene az eddiginél több jármű és személyzet? - hiszen kiváltaná az egyik Eger-Füzesabony ingát! (5512-5537-5532-5515-5514-5535-5534-5513-5516-5533-5536-5511)

Előzmény: robcso1361 (9287)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.09.30 0 1 9285
robcso1361 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 9287

A következő uniós ciklusra csak egy pályafelújítást terjesztettek elő, az pedig a Hatvan-Füzesabony szakasz. Miskolc felé csak 2025 után számolnak bármiféle átépítésre. A debreceni vonal ezer sebből vérzik, olyan pályaállapotok uralkodnak a Tiszafüred alatti részen, hogy lassan ez a menetrend sem lesz tartható. Nem beszélve arról, hogy nagyon erős létszám gondokkal küszködik a Start a ,járművek állapotáró már nem is említem. Az egri kitérő két óra többletet jelent, így még szükséges lenne, mind jármű ,mind személyzet. A Debrecen-Eger viszonylat hiú ábránd marad ezek miatt. 

Előzmény: f_k (9279)
431 290 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 9286

*milyen

Előzmény: 431 290 (9285)
431 290 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 9285

A 294-es Bz tegnap délután megadta magát Bélapátfalván. Azóta is ott áll. Valaki tudja esetleg milen problémával állt meg?

Köszönöm.

f_k Creative Commons License 2019.08.13 0 0 9283

A busz se jobb menetidőben, napi 9 járat átlag másfél 2 óránként a vasúton 120 km jegy kell a buszon 140km es.

Füzesabonyban Usgyi vagy Dezső az.amivel meg lehetne spórolni a körbejárást. Dezső akadna ha nem a Balatonra szórnák el...

Előzmény: andrasimre (9280)
zirtz Creative Commons License 2019.08.10 0 1 9282

A Bp-Gyöngyös zónázóra példa lehet a Bp-Tatabánya-Oroszlány viszonylat.

Előzmény: andrasimre (9280)
andrasimre Creative Commons License 2019.08.10 0 0 9281

Mégy két máv-os indok:

A füzesabonyi pók feleslegessé teszi a viszonylatot.

Nehézséget okoz a körüljárás.

Előzmény: andrasimre (9280)
andrasimre Creative Commons License 2019.08.10 0 0 9280

Én is támogatom az ötleteidet. Talán kiegészíteném Gyöngyös-Egerrel. Jó lett volna a hatvani zónázókat Gyöngyösig kitolni és így Vámogyörkön lenne átszállási lehetőség. 

A Debrecen-Eger vonatokkal évek óta ostromlom a mávot, de a legkülönfélébb elutasításokat kapom:

- nincs megfelelő jármű (legutóbb azt írták, hogy majd ha sok lesz az akkus flirt...)

- az egriek panaszkodtak a dízelvonatokra

-a dízelvontatás drágább, mint a villanyvonat

- nincs rá igény, mert a két város között rengeteg busz jár.

 

Előzmény: f_k (9279)
f_k Creative Commons License 2019.08.10 0 3 9279

A jövő nagymértékben függ a Budapest-Hatvan-Miskolc vonal felújításától...

 

Én a legfontosabb irányokba Eger-Miskolc Eger-Debrecen, Eger-Budapest között a meglevő vonatok átszállásmentes összekapcsolásával látnék lehetőséget a szolgáltatásfejlesztésre.

 

Van egy Miskolc-Füzesabony, meg egy Füzesabony-Eger személyvonat, miért ne lehetne Eger-Miskolc, vagy egy  Debrecen-Füzesabony meg egy Füzesabony-Eger vonatból is lehetne Debrecen-Eger!

 

Eger-Budapest óránként kellene járni a közvetlen vonatoknak.

 

Ésszerű fejlesztésekre lenne szükség, én a Eger-Eger-Felnémet közti szakaszt egri irányváltással használnám, de Eger-Szilvásvárad között is befér az órás ütem, így lenne ráhordás onnan is...

 

 

 

Előzmény: Jozsef Csank (9276)
f_k Creative Commons License 2019.08.10 0 0 9278

1968-ban felmerült a bervai munkásvonat megszüntetése ami a MÁV nak akkor kb. 3 millió Ft vesztességet jelentett...

 

A dolgozóknak jó volt, mert a busz 52 Ft ba került, addig a vonat 15 Forint 20 Fillérbe...

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1967_11/?pg=150&layout=s&query=új%20autóbusz

 

Akkor a délelőttös műszakba 800 utas utazott vele Egerből a kisebb megállóktól a Berváig...

 

A ráfizetéshez hozzá tartozik a nagy forgalom, akkor nem működött a rendező pályaudvar, illetve a gőzvonatás sajnos igen drága volt, korszerű motorvonat akkor szóba se jöhetett....

Előzmény: f_k (9275)
andrasimre Creative Commons License 2019.08.07 0 3 9277

Viszont lehet, hogy másokat igenis érdekel. 

Előzmény: Jozsef Csank (9276)
Jozsef Csank Creative Commons License 2019.08.07 -6 0 9276

Mint irtam a régi dolgok nem érdekelnek inkább a jövő???

f_k Creative Commons License 2019.08.06 0 2 9275

Eger-Tihamér megállóhely megszűnése 1986 ősze:

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1986_09/?pg=186&layout=s&query=Tiham%C3%A9r%2Bvas%C3%BAt
Képes
7, augusztus 9.
Miért
nem helyezik Egerben a vasúti pályaudvart a várostól távolabb? Urbán Lajos közlekedési miniszter válaszolt: A városrendezési és vasútforgalmi szempontokat is figyelembe ve, a főpályaudvar jelenlegi helyén marad. Eger vasúti személyforgalmát továbbra is- a nagyállomás, Egervár és Felnémet bonyolítja le, az Eger—Tihamér megállóhely megszűnik. A kereskedelmi áruforgalom a főpályaudvarról fokozatosan Eger rendező pályaudvarra kerül át.

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1986_09/?pg=207&layout=s&query=Tiham%C3%A9r%2Bvas%C3%BAt


AZ UTAZÓK FIGYELMÉBE. A MÁV Miskolci Igazgatósága értesíti az utazóközönséget. hogy a Füzesabony—Eger—Putnok vonalon fekvő Eger—Tihamér vasúti megállóhelyet szeptember 28-án nulla órától megszüntetik.

 

f_k Creative Commons License 2019.08.06 0 0 9274

1985-1986

 

A vasút tervei rosszul alakulnak...

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1986_09/?pg=18&layout=s&query=menetrend

 


"Egyáltalán
nem közömbös tehát, hogy a MÁV-nak nem valami jól áll a szénája. A tavalyi betervezett 1,8 milliárd forintos nyereség helyett csaknem 208 milliós veszteséggel zárta az évet. Ennek következménye az érdekeltségi alapok hiánya, az 1986-os év beruházási, fenntartási előirányzatainak kedvezőtlen alakulása. Erre az esztendőre mintegy egy- milliárd forintos fedezethiánnyal kell számolni a vasútnál."

 

f_k Creative Commons License 2019.08.04 0 0 9273
f_k Creative Commons License 2019.08.04 0 0 9272

1964

 

Megyei Szállítási Bizottság vizsgálja a Heves megye 26 vasútállomásán történő közútról vasútra és vasútról közútra átrakást ahol Eger és Eger-Tihamér esetében a gépesítés hiánya miatt a kocsitartózkodási idő túl sok:

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HEVESMSZMP__22_3_11/?pg=726&layout=s&query=Tiham%C3%A9r

f_k Creative Commons License 2019.08.04 0 0 9271
f_k Creative Commons License 2019.08.03 0 0 9270
Előzmény: f_k (9269)
f_k Creative Commons License 2019.08.03 0 0 9269

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1977_07/?pg=131&layout=s&query=aut%C3%B3busz

 


Az
Eger és Felnémet között pályafelújítási munkálatok miatt részlegesen szünetjel a vasúti forgalom. A MÁV Egri Állomásfőnökségének értesítése szerint július 18. és augusztus 4. között a szabad szombatok és a vasárnapok kivételével az Eger—Felnémet közötti vonalon reggeltől a kora délutáni órákig nem
közlekednek
a vonatok. & MÁV erre az időre autó- buszjáratokat indít első-; sorban a Finomszerelvénygyár dolgozói részére. Az autóbuszok az Eger-vasútállomás—Eger-Tihamér—Egervár—Felnémet útvonalon közlekednek, s az érvényes vasúti jegyekkel vehetők igénybe.

 

f_k Creative Commons License 2019.08.01 0 1 9268

1980.03.30.

20 óra 34 perc.

 

Ekkor indult az utolsó munkásvonat Eger állomásról Felnémeten át a Bervába:

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1980_06/?pg=19&layout=s&query=j%C3%A1rat

andrasimre Creative Commons License 2019.07.24 -2 1 9267

Most is szükség lenne rá... hátha a balmazi villamosítás és néhány akkus flirt lehetővé teszi újra.

Előzmény: f_k (9265)
f_k Creative Commons License 2019.07.24 0 0 9266
f_k Creative Commons License 2019.07.24 0 0 9265

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1973_06/?pg=43&layout=s&query=j%C3%A1rat

 

1973-ban Debrecen-Eger közvetlen vonatpár vasárnap!

Az Md motorvonatok érkezésével válhatott valóra ez...

PanzerMk5 Creative Commons License 2019.07.23 -1 1 9264

Valóban szállíthatna utasokat a vonat.

Meg van minden feltétel hozzá, legfeljebb nem állna meg sehol, ami legalább 3 fontos perccel növelné meg a menetidőt!

Szeretem az ilyen válaszokat, amikor még meg is magyarázzák milyen okosak! De ahol nem a bevétel a fontos, ott elmegy.

Előzmény: f_k (9261)
Jozsef Csank Creative Commons License 2019.07.22 0 0 9263

Nem értek egyet ez a módja hogy nem lehet megcsinálni... Az Esztergomi vonalon meg tudták. Sajnos ez Bp. közeli ez meg ugye Észak Mo...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!