Huhh ez hosszú lesz. Azért kell több ember mert az ingát villyanvizsgás ember is tudja csinálni, ráadásul egy napra elég egy ember. A debreceni kanyarhoz meg dízeles kell, hosszabb a desztináció, ezért még egy ember kell egy napra. Most nappal három szerelvény jár ennyi személyzet kell hozzá, de ha Egerbe menne a szerelvény akkor öt kellene, nincs rá kapacitásunk. Ráadásul megváltoztak Debrecen lehetőségei, ezért Füzesabony adja a személyzetet, igen nehéz összehangolni a személyzetfordulót a szerelvény fordulóval. Ráadásul Szili van (ez legalább is jobb üzemkészségű, bár abból sincs elég) csörgő meg nincs. Üzemanyag is kell abba gépbe ,az Eger-Fehérgyermat járat is ezen vérzett el. Egyszerűen fűtési időszakban kifogyott a csörgőből a nafta annyit zabál az a kohószökevény. Remélem érthető volt, nagyon remélem, hogy minél hamarabb villamosítják a 108-as vonalat, elég sok problémát megoldana...
"Az egri kitérő két óra többletet jelent, így még szükséges lenne, mind jármű ,mind személyzet."
A Debrecen-Eger viszonylathoz miért kellene az eddiginél több jármű és személyzet? - hiszen kiváltaná az egyik Eger-Füzesabony ingát! (5512-5537-5532-5515-5514-5535-5534-5513-5516-5533-5536-5511)
A következő uniós ciklusra csak egy pályafelújítást terjesztettek elő, az pedig a Hatvan-Füzesabony szakasz. Miskolc felé csak 2025 után számolnak bármiféle átépítésre. A debreceni vonal ezer sebből vérzik, olyan pályaállapotok uralkodnak a Tiszafüred alatti részen, hogy lassan ez a menetrend sem lesz tartható. Nem beszélve arról, hogy nagyon erős létszám gondokkal küszködik a Start a ,járművek állapotáró már nem is említem. Az egri kitérő két óra többletet jelent, így még szükséges lenne, mind jármű ,mind személyzet. A Debrecen-Eger viszonylat hiú ábránd marad ezek miatt.
Én is támogatom az ötleteidet. Talán kiegészíteném Gyöngyös-Egerrel. Jó lett volna a hatvani zónázókat Gyöngyösig kitolni és így Vámogyörkön lenne átszállási lehetőség.
A Debrecen-Eger vonatokkal évek óta ostromlom a mávot, de a legkülönfélébb elutasításokat kapom:
- nincs megfelelő jármű (legutóbb azt írták, hogy majd ha sok lesz az akkus flirt...)
- az egriek panaszkodtak a dízelvonatokra
-a dízelvontatás drágább, mint a villanyvonat
- nincs rá igény, mert a két város között rengeteg busz jár.
A jövő nagymértékben függ a Budapest-Hatvan-Miskolc vonal felújításától...
Én a legfontosabb irányokba Eger-Miskolc Eger-Debrecen, Eger-Budapest között a meglevő vonatok átszállásmentes összekapcsolásával látnék lehetőséget a szolgáltatásfejlesztésre.
Van egy Miskolc-Füzesabony, meg egy Füzesabony-Eger személyvonat, miért ne lehetne Eger-Miskolc, vagy egy Debrecen-Füzesabony meg egy Füzesabony-Eger vonatból is lehetne Debrecen-Eger!
Eger-Budapest óránként kellene járni a közvetlen vonatoknak.
Ésszerű fejlesztésekre lenne szükség, én a Eger-Eger-Felnémet közti szakaszt egri irányváltással használnám, de Eger-Szilvásvárad között is befér az órás ütem, így lenne ráhordás onnan is...
Akkor a délelőttös műszakba 800 utas utazott vele Egerből a kisebb megállóktól a Berváig...
A ráfizetéshez hozzá tartozik a nagy forgalom, akkor nem működött a rendező pályaudvar, illetve a gőzvonatás sajnos igen drága volt, korszerű motorvonat akkor szóba se jöhetett....
https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1986_09/?pg=186&layout=s&query=Tiham%C3%A9r%2Bvas%C3%BAt Képes7, augusztus 9. Miért nem helyezik Egerben a vasútipályaudvart a várostól távolabb? UrbánLajosközlekedési miniszter válaszolt: A városrendezési és vasútforgalmi szempontokat is figyelembe véve, a főpályaudvar jelenlegi helyén marad. Eger vasútiszemélyforgalmát továbbra is- a nagyállomás, Egervár és Felnémet bonyolítja le, az Eger—Tihamérmegállóhely megszűnik. A kereskedelmi áruforgalom a főpályaudvarról fokozatosan Eger rendező pályaudvarra kerül át.
— AZ UTAZÓK FIGYELMÉBE. A MÁV Miskolci Igazgatósága értesíti az utazóközönséget. hogy a Füzesabony—Eger—Putnok vonalon fekvő Eger—Tihamér vasútimegállóhelyet szeptember 28-án nulla órától megszüntetik.
"Egyáltalán nem közömbös tehát, hogy a MÁV-nak nem valami jól áll a szénája. A tavalyi betervezett 1,8 milliárd forintos nyereség helyett csaknem 208 milliósveszteséggel zárta az évet.Ennek következménye az érdekeltségi alapok hiánya, az 1986-os év beruházási, fenntartási előirányzatainak kedvezőtlen alakulása. Erre az esztendőre mintegy egy- milliárd forintos fedezethiánnyal kell számolni a vasútnál."
Megyei Szállítási Bizottság vizsgálja a Heves megye 26 vasútállomásán történő közútról vasútra és vasútról közútra átrakást ahol Eger és Eger-Tihamér esetében a gépesítés hiánya miatt a kocsitartózkodási idő túl sok:
Az Eger és Felnémet között pályafelújítási munkálatok miatt részlegesen szünetjel a vasúti forgalom. A MÁV Egri Állomásfőnökségének értesítése szerint július 18. és augusztus 4. között a szabad szombatok és a vasárnapok kivételével az Eger—Felnémet közötti vonalon reggeltől a kora délutáni órákig nem közlekednek a vonatok. &MÁV erre az időre autó- buszjáratokat indít — első-; sorban a Finomszerelvénygyár dolgozói részére. Az autóbuszokaz Eger-vasútállomás—Eger-Tihamér—Egervár—Felnémet útvonalon közlekednek, s az érvényes vasúti jegyekkel vehetők igénybe.