Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tsalis Creative Commons License 2023.11.02 0 0 15400

Ha jól emlékszem jobbos-balos a menet (bár nem vagyok benne biztos) attól függően melyik oldalon van, ki kpke próbálni a másik irányba is tekerni. Én nem szedtem szét teljesen a nyerget tehát a dugattyút sem vettem ki, nyilván a legjobb a teljes felújítás lenne, de én vasárnap csináltam és hétfőn már menni így alkatrészt nem volt hol venni.

Előzmény: Zsolt-75 (15399)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 15399

Szia!

Szerettem volna elkerülni a fékkör megbontását, de akkor úgy néz ki nem kerülhetem meg. Ez a kézifék önbeálló a féknyeregben van? A kézifék karját megmozgattam, az mozog azért. Ha már szétszedem a féknyerget, akkor meg érdemes a tömítést, gumiharangot is cserélni nem?

A csuszkát fel lehet újítani, cserélni?

Előzmény: tsalis (15398)
tsalis Creative Commons License 2023.11.01 0 0 15398

Én is így jártam tavaly, féknyereg le, satuba fogás és lassan ide-oda megjáratva, tekerve persze befújva wd-vel szép lassan megindult, nekem is van egész jó fékszerelő holmim, de nem sokat ér ha berohad a kézifék önbeállója. A félrekopás meg inkább a csúszkák miatt van ahogy azok is kopnak.

Előzmény: Zsolt-75 (15397)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 15397

Sziasztok!

Fékbetétet cserélnék a hátsó fékben. Furcsa módon nagyon félrekoptak. A bal oldali fékben teljesen elkoptak, a jobb oldaliban meg nem egyformán koptak el, a képen hátul az új.

 

Elképzelhető az, hogy a hátsó féknél ha nagyon elkopik a betét, akkor annyira kijön a munkahenger, hogy beakad valahogy? Egyszerűen nem tudom megmozdítani, tekerni, forgatni a munkahengert.

Egyenlőre még a munkahenger visszanyomó szerszámmal nem próbáltam, csak az alternatív speciális szerszám nélküli módszerekkel, amiket a neten találtam:

https://www.youtube.com/watch?v=BsYGc5nxdpg

A videóban a harmadik módszer szerint egy fogóval meg tudja forgatni. Hát én még csőfogóval ráfogva se tudtam megforgatni, miközben nyomtam befelé.

Citroen dockbackup szerint a jobb oldali féknyereg dugattyúját az óramutató járásával megegyező, a bal oldalit ellentétesen kell forgatni. A kézifék mechanikája lehet útban?

gyben Creative Commons License 2023.10.30 0 0 15396

Az egyik oldalon a biztosítékok közös tápláláson vannak, a másik oldal a felszereltségtől függően van kötve. Így tehát maradhat üres bekötetlen hely, ahova én áttenném. 

Előzmény: Green 1 (15394)
gyben Creative Commons License 2023.10.29 0 0 15395

Szervusz!

Nincs egy jó képed róla?Mi a biztosíték száma?

Előzmény: Green 1 (15394)
Green 1 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 15394

Sziasztok,2008 As 1.6 HDI akku tetején van egy elosztó 3 db biztositékkal   2 db 10A 1db 20A az utóbbi láb annyira szét volt oxidálodva hogy bent maradt a foglaltban kiszedni sem lehet mit biztosít a 20 A os?láttam szabad helyet ami ép csak a felső csatit kellene át tenni megoldható? köszönöm a segítséget 

tsalis Creative Commons License 2023.09.25 0 0 15393

Akkor így kb 1000km után a tapasztalatok, ugye a vezszíj szakadt el ami miatt a motort kivették és hengerfej le (erről később) és mondták, hogy vegyek másikat mert ez meg az van, vettem, turbóról eleve tudtam, hogy csereérett így vettem azt is közben ha már a motor-váltó kint volt gondoltam kuplungozzák is meg így talán nem lesz akkora a munkadíj ha úgyis cserélni kell majd. A hengerfej amit vettem felújított volt, de azért gépműhelybe küldték ahol egy újabb felújítás számla volt így értelmetlenül vettem hisz ezt a régivel is meg lehetett volna csinálni, kuplungnál kértem, hogy a kettőstömegűt ne mert nem igazán rázott illetve ha rossznak találják akkor mégis legyen az is cserés. Hívtak, hogy kész, de van baj, ráz minden fordulaton mint állat így mégis le kell cserélni a kettőstömegűt is, biztos megszorult egy ponton az összerakásnál, csere lett, de mivel a motor-váltó a helyén volt így lett mégis kuplung munkadíj na meg a kettőstömegű drágább volt külön mint szettben lett volna az elején. Az autóról annyit, hogy sokkal finomabban és egyenletesebben jár, megszűnt a turbó fütyülés a teljesítményt nem tudom mert sosem tiltom így, hogy erősebb vagy sem a fene tudja viszont a kuplung csodálatos lett, ilyen lehetett újkorában, mikor írogattam, hogy elinduláskor rángat voltak jótanácsok az egr tanításról, kuplung tanításokról amiket többször elvégeztem és ugyan abban a pillanatban javult valamelyest, de mindig maradt kis rángatás ami pár héten belül felerősödött viszont most olyan mint a vaj, minden akadás nélkül bármely terhelésnél finoman teszi a dolgát így ha elkezd rángatni és van a cserére pénz (kb. 300000) akkor nincs értelme szórakozni vele mert ez a megoldás. Sajnos az mcp váltó kettőstömegűjének a kinyomó csapágya miatt nincs kiváltó cucca mint a sima váltósnak így meg kell venni a drágább holmit.

gyben Creative Commons License 2023.09.22 0 0 15392

Attól, hogy fel tudja tenni, nem biztos, hogy olvasni is tud. Nézheti értő szemmel a centírozón pörgő kereket, emlékezve gyermekkori körhintájára - ami hókon is b@szta - attól még nem lesz a szakma mestere. Legfeljebb azon lehetne mulatni miként a térde körül kergeti a kerékcsavart, s jó esetben örvendezni, hogy a kalimpáló légkulcsos meghúzáskor nem sikerül szétb@szás nélkül betalálni a csavarlyukba.

Előzmény: beiscompo (15391)
beiscompo Creative Commons License 2023.09.22 0 0 15391

Régebben én is jártam így belvárosban előző vassal, fék-futamú szerviz tulaj (és főnök) nem tudott róla hogy a munkásai hogy lopják el a napot. Nekem is ez tűnt fel hogy nincs az a mágus aki taperolás nélkül le- és felteszi a lemezfelnire a dísztárcsát, így nyilván elmaradt a centrírozás. Szóvá téve a jómunkás azzal magyarázta, hogy nem tudta hogy a hátsó kerekeket is centrírozni kell, hogy azt is kifizettem (???), mondom van olyan hogy nem centrírozunk mindent? Ugyanitt új gumikat véve, azokat előző nap a szervizbe kiraktam, másnap verda le, hívnak kész. Lemegyek, mondom, de hát nincs is fent a gumi. Erre: nem találtuk meg amit fel kell tenni.. Mutatok a sarokba, matricás gumik tetején A4 lap, rajta filctollal a rendszámom... De ezek inkább derültséget okoztak, nem ezért nem jártam oda később, hanem mert a Citroën bódéja már nem fért be a műhelybe :) .

Előzmény: gyben (15390)
gyben Creative Commons License 2023.09.20 0 0 15390

 Bár nem Citroën, de kapcsolódva korábbiakhoz, nem tudok úrrá lenni indulatomon egyik utolsó "magánszerviz" látogatásom tapasztalásától.

Kérésem volt az első futómű komplett vizsgálata, szükség szerinti csere, hátsó (dob)fékek kopásának ellenőrzése, annak karbantartása.

Munka elvégezve, számla kiállítva, overallos mester büszke a munkára és vélhetőleg elkönyvelte, hogy újabb hülye akadt a horgára.

Szántam rá némi időt és megpróbáltam adózni a remeklésének.

Az első kerekek csavarjai nyúlásig megtépve, na itt biztosan hozzányúlt. Igaz a másfél menetes jobb oldali rugótörés elkerülte a figyelmét, de ki deklarálja, hogy a kért és kiszámlázott fmű. ellenőrzés mit foglal magában.

A hátsó kerekek csavarjai gyári előírás szerinti nyomatékkal meghúzva, vélem - s a bontás után bizonyossá vált - csak azért, mert az ellenőrzést, karbantartást munka helyett szemrevételezéssel váltotta ki. Ember azt meg nem bontotta, mindent vastagon fékpor borított.

Ezek azért a biztonságos autózást veszélyeztető műszaki problémák, s aki így dolgozik az szándékos veszélyeztetéssel gyanúsítható.

 

A mágus nem érezte magát kényelmetlenül amikor reklamáltam. Lehet, hogy nem a munkájának képekkel dokumentált lehetőségével kellett volna szembesíteni , hanem egy ásólapát élével.

 

 

Előzmény: gyben (15389)
gyben Creative Commons License 2023.09.19 0 0 15389

Azt, hogy a szervizek is olvassák nagy ívben lesz@rom. Olvashatná a dicséretet is, a baj csak annyi, hogy jórészt nem adnak rá okot.

Igen, a jót is népszerűsíteni kell(ene) bár ennek igazán akkor lenne súlya, ha az ügyfélnek van némi műszaki vénája.

 

Előzmény: tsalis (15385)
tsalis Creative Commons License 2023.09.18 0 0 15388

Az autó meg lett csinálva az tény.

Előzmény: gyben (15386)
beiscompo Creative Commons License 2023.09.18 0 0 15387

Porlasztók hátán van típusszám, meg nem túl hosszú sorokban kódok (befotózom, mert most már kézbe foghatom ezeket, sajnos). A kódokból tudomásom szerint a motorvezérlô informálódik.

Engem igazán valami gyártási dátum érdekelne. Még jobban az érdekelne hogy egy adott sorozatszám, egy adott kocsihoz tartozott-e amikor legurult a gyártósorról. A gyártó nyilván tudja ezt, hiszen igen sok autóipari szabvány megköveteli a visszakövethetőséget, ezért tudják pontosan hogy melyik autókban kell gyárihibás légzsákot/lökésgátlót cserélni. De ezeket földi halandó nem érheti el, ha jól tévedek.

Azért befotóztam, 3 helyen van adat rajta, vonalkódokkal én nem tudtam mit kezdeni, pedig próbáltam több programmal is kiolvasni.

A tetején lévô kódokat, ha elôre látom a jövôt, nyilván lefotózom, így már csak utólag lehetek okos.

Az elsô és harmadik szervizre olyan panaszom nincs, hogy nem jól csinálták meg, így nem is nevesíteném ôket (habár lehetne a reklám helye is). Az hogy ezzel a hibával nem volt jó tippjük, betudom annak hogy talán nem túl gyakori a tünet.

Itt 47.530858, 19.153226 sikerült elvesztenem 10-20 lovat a gép tető alól. Cégnevet nem írok mert kétszer voltam itt és mást-mást nyomtattak munkalap tetejére. Viszont most emiatt újra kicseréltetem a komplett vezérlést, mert amikor megvettem (nekem pár naposan) ide hoztam... és inkább ismét csinálják meg olyan helyen ahol biztosan megcsinálják, mint hogy összeakadjanak a szelepek a dugattyúkkal.

Előzmény: gyben (15384)
gyben Creative Commons License 2023.09.18 0 0 15386

A jót is meg kell jeleníteni, sőt(!) leginkább azt.

Előzmény: tsalis (15385)
tsalis Creative Commons License 2023.09.18 0 0 15385

Nekem is friss élményem van a szervizben történő javításról, 1hete használom és eddig az 1000km alatt jó, de a többiről még nem akarok írni, túl új és sokkoló mégbaz élmény, emésztenem kell nem beszélve, hogy a szervizek is olvassák az adott fórumokat és nekem haver volt.

gyben Creative Commons License 2023.09.18 0 0 15384

Szervusz!

Olvasni is borzasztó, hát még átélni!

 

Régi óhajtásom, hogy a szervizlátogatások, s a történtek után nevezzük nevén a gyereket! Igenis, legyen nyilvános a tróger átverős, szakmai tudást nélkülöző, vagy azt csak nyomokban mutató mekkmesteres társaságok neve, címe. Nem kevésbé meg kell nevezni a magukat a szakma doyenjének gondoló, sok esetben az ügyfelet már az ajtóban hülyének látó nagy mellényű "mestereket". Legyen az akár márkaszerviz, vagy Szilva Tamás. Utóbbival nem egy - ha jóindulatúan akarok fogalmazni - ügyfélkapcsolati problémáról hallottam, ami nem erősíti bennem a hitet, hogy érdemes lenne odatolni hozzá a romot.

 

De itt van a másik oldal is. Adódnak olyan javítások amik szükségszerűvé tesznek néhány számunkra érthetetlen alkatrész cserét, legyen az akár technológiai előírás, vagy praktikum kérdése. Számos esetben más és más javítás, csere esetén ugyan azt a bontási előírást kell követni, így egy bontással akár több alkatrész is gazdaságosabban cserélhető.

A porlasztók kódja elvileg szakszerviz által elérhetők, ami kód tartalmazza a jellemzőit is. 

Bocsánat a hosszú volt, de inkább csak abba hagytam.

Előzmény: beiscompo (15379)
gyben Creative Commons License 2023.09.18 0 0 15383

Szervusz!

Jóllehet esetedben más okoz problémát, de a beázásról jutott eszembe, hogy mindkét első kerékjárati burkolat mögött érdemes időnként megnézni, tisztítani a gumis kifolyót.

Előzmény: Robesz84 (15378)
LyPapa Creative Commons License 2023.09.17 0 0 15382

Költői kérdés: mindenki elkurvul ? Hihetetlen, ami itt az autószervizekben zajlik - most épp a Suzuki szervize kért véleményt, hát, nem tették zsebre. Lassan ott tartunk, hogy két autó mellett megérné egy kb. fél milliós emelőt venni, és a kisebb- közepes munkáknál elfelejteni a szerelői közreműködést. Tisztelet a kivételnek - mert van olyan - a többit meg el kellene zavarni valahova, ahol értékelik a hozzáértés nélkül, ügyvédi óradíjjal végzett munkát.
Bocs a morgolódásért, de nagyon elegem van az említett hozzáállást mutató tapasztalatokból.

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: beiscompo (15381)
beiscompo Creative Commons License 2023.09.17 0 0 15381

A monogram stimmel. Itt csak a 30+ perces várakozás a napon, meg egy rövid diag volt. Meg jól lepadkázta a kocsit a százméteres parkoló végén (a tünetet nem is lehetett produkálni ezen a távon). De megállapította hogy a turbóm az kuka, meg az i.cooler is, de ne aggódjak mert amikor cseréli, esetleg a befecskendezôket meg a kettőstömegűt is, majd utána olyan lesz mint új korában.

-

Nyilván vagy valamit összekevert, vagy tudta jól mit-miért, és cserélt. Ezt már sose tudom meg, ha csak nincs valami adatbázis hogy mivel szerelték a kocsim eredetileg (beszerelt alkatrész sorozatszámok). De utána nem volt meg a gyári ereje többet,, és a computer szerinti átlagfogyasztás köszönőviszonyba se volt a valósággal, (előtte tizedeket tért el csak).

Előzmény: FeZ_ (15380)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.17 0 0 15380

" ahol a szerelő közölte, szerinte kifúj egyik porlasztó, kéne cserélni a rézkarikákat. Mondom jó, biztosan ért hozzá. "

"Visszamentem hogy b.meg. Sajnos egyáltalán nem tudta feltanítani a porlasztókat, "

" mi van ha ebben a szervizben egyszerűen kicserélték a 4 porlasztót valami sokat futott "épp hogy élek" darabokra? "

 

Ebben valami nagy csavar van, mert a porlasztó tűzkarika cseréje után nem kell a porlasztókat tanítani. (minek is kellene, ha ugyanaz kerül ugyanoda vissza, mint ami eddig volt)

Nyilván vagy elcseszték a cserénél a sorrendet vagy valóban lehúztak 4 csúccsal.

 

 

"amiről valami TC cikk is volt hogy hú de értenek hozzá. Ott egyeztetett idôpont ellenére durva megvárakoztatás, borzalmas stílus, diaggal gurulás után: a fél motort cserélnék "

 

Rákérdezhetek ? Sz.T.-nál voltatok ? 

 

Előzmény: beiscompo (15379)
beiscompo Creative Commons License 2023.09.17 0 0 15379

Sziasztok!
Régen nem írtam már ide, most azért írok, hogy hátha másnak is megtörténik.
Szóval, tavasszal megállt az egyik porlasztócsúcs sztrádán (szerencsére pont egy pihenőbe be tudtam gurulni), így irány trélerrel szervizbe. Ott gyári felújítottra cserélték, az az egyet.
Ezek után jól is ment, ameddig nem közelítette a 2000 körüli fordulatot, itt egyre durvábban egyenetlenül járt a motor, gyakorlatilag sztrádán használhatatlanul rázott.
Szervizbe vissza, hogy hát ez lett. Ott tanácstalanok, érezték, de nem mutat hibakódot a gép, járjak vele így tovább. Majd jöjjek vissza vele ha rosszabb lesz, vagy ha hibakód van, vagy valamikor. (Még az elején megvettem a FAP appot, de semmi kirívót nem láttam.)
Óvatosan lehetett vele közlekedni, városban tulajdonképp szinte ki se jött a hiba, ha nem nyomtam neki.
Elmentem másik szervizbe, amiről valami TC cikk is volt hogy hú de értenek hozzá. Ott egyeztetett idôpont ellenére durva megvárakoztatás, borzalmas stílus, diaggal gurulás után: a fél motort cserélnék (turbo-i.cooler, kettôst.lk., befecskendezőket, stb.). Megköszöntem az ajánlatot...
Harmadik szerviz, még egy próba, hátha nem egyforma a porlasztók alatti rézkarika (volt benne logika), újra tanítás. De ez nem oldotta meg. Hibakód továbbra sincs, csak a rázás. Tanakodás, cserélnének féltengelyt, hátha. De nem mentem bele, mert nekem nem logikus, hiszen nem sebesség függő a hiba.
Végül kötöttem az ebet, hogy beméretem a porlasztókat valahol. Úgy is lett, kivették 3. szervizbe, onnan futár bemérőhöz, bevizsgálták: elektromosan tropák a 3 régiben a piezok (új porlasztó jó, kontrollnak jó volt). Küldenek újakat (a régieket nem lehet felújítani, visszaküldik azokat is) meg jegyzőkönyveket, gari-jegyet. Szervizbe futár vissza, ők beszerelték, feltanították, azóta jó! Tünetnek nyoma sincs, újra jó erőben a motor.
Mindhárom szerviz Bp. Citr-Pg. márkára szakosodott szerviz.

Ennek némiképp előzménye: két éve pechemre elvittem egy közeli zugszervizbe a kocsit olajcserére, ahol a szerelő közölte, szerinte kifúj egyik porlasztó, kéne cserélni a rézkarikákat. Mondom jó, biztosan ért hozzá. Nos, csere után kocsi nem ment csak 80-al (másnap vettem észre sztrádán, miután csurig pakolva cuccokkal segítettem havernak), cserébe tizen-sok literes fogyasztása lett. Visszamentem hogy b.meg. Sajnos egyáltalán nem tudta feltanítani a porlasztókat, így (a fenti első) szakszervizbe kellett elvinnem erre a műveletre, ott kb. pikk-pakk megcsinálták. Viszont ezután hiányzott kocsiból vagy 10-20 ló.

És most hogy az egészen túl vagyok, gondolkoztam el azon, mi van ha ebben a szervizben egyszerűen kicserélték a 4 porlasztót valami sokat futott "épp hogy élek" darabokra? És ezek adták meg magukat idén. A kocsiban 170e km van, és jó ideje én hajtom. Van valami dátumkód ezeken?
Ja, a vas: 1.6 HDI, manuál, 2012. C4GP.

Robesz84 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 15378

Kedves Sancho!

 

Szeretném megkérdezni, hogy sikerült-e megoldani az alábbi problémádat?

Sajnos nekem is ugyanez a hiba jön elő minden 1-2 napos eső után. (Nem találtam meg, hogy mi ázhat be.)

Aztán ?kiszárad? és megint működik rendesen.

 

Előre is köszönöm szépen.

 

Üdv.: Robi

Előzmény: Sancho (15206)
gyben Creative Commons License 2023.09.08 0 0 15377

Szervusz!

Mit kellett rajta varázsolni? Tudom, hogy az eset nem túl szívmelengető, de leírhatnád míly' szomorúságos utad volt.

Előzmény: tsalis (15376)
tsalis Creative Commons License 2023.09.08 0 0 15376

Igen drága lett a vége, így megmarad és remélem jó is lett.

Előzmény: tsalis (15370)
tsalis Creative Commons License 2023.09.03 0 0 15375

Igazad van, hogy több szereplős, a szabadonfutó szintén nagy esélyes az ilyen hol van hol nincs töltésnél, én csak azt írtam le amivel nekem legtöbbször dolgom volt, a szénkefék kopása a beépített fesszaboknál, de nyilván van egy csomó más lehetőség is.

Előzmény: FeZ_ (15374)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.01 0 0 15374

Nem biztos, hogy ilyen egyszerű a dolog, mert ezen az autón már van külön töltésvezérlő áramkör is az akksinál és a kábelek állapota is tudja befolyásolni az eredményt. A generátor szabadonfutóról és a kettőstömegű ékszíjtárcsáról még nem is beszéltem. 

Először át kell nézni a dolgokat, esetleg méricskélni, azután jöhet a csere.  ;-) 

Előzmény: tsalis (15373)
tsalis Creative Commons License 2023.09.01 0 0 15373

Úgy néz ki generátor illetve a fesszab lehet a gond, fesszabot nem nagy kunszt és nem is drága cserélni benne.

Előzmény: Jóarcú Johnny (15372)
Jóarcú Johnny Creative Commons License 2023.08.31 0 0 15372

Sziasztok, a segítségeteket kérném. 1.6hdi grand picasso hol tölt, hol nem. Ha tölt, akkor 1 hét alatt merül le az akksi. Az akku vadi új 72 Ah.

Segítségeteket előre is köszönöm.

tsalis Creative Commons License 2023.08.17 0 0 15371

Úgy néz ki a gyári szíj volt benne legalábbis annak látszik így vagy a számla kamu vagy átverték az előző tulajt bár szerintem az előbbi és így akkor kiderült mennyit bír egy gyári, 376000-et.:)

Előzmény: gyben (15369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!