Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Tegnap este mit és hol kóválygott a 37711-es vonat este fél 11 előtt? Elvira szerint rendben megérkezett Szeghalomra, az Emig meg azt mutatta, hogy 22:30-kor Szeghalom és Füzesgyarmat között osont a végállomás felé.
Azt hiszem mindkét épületet tatarozzák. A gépállomást minden bizonnyal, ma már a lapostetőt szigetelték.
A vízházból kiszedték a víztartályokat, ledúrták a tetőt és a nyílászárólat. Aztán hirtelen az egész bontási folyamat megszelídült, a lecsupaszított falakra láthatóan vigyáznak. Ma délelőtt úgy láttam, hogy építőanyagot daruztak be a tetőre.
Sajnálnám, ha lebontanák. Egyike az utolsó árvíz előtti épületeknek Szegeden. Hogy a funkciója mi lesz, az passz.
Szeged - Rókuson mit csinálnak az állomásépülettel szemközti területen? A volt AFV vízházat bontják, a mellette épület meg fel van állványozva, felújítás alatt áll.
Nem merik sztem bevállalni valszeg mégis csak sok a korhadt talpfa és hát c sínek, nem valószínű, hogy 20-as tempónál bármi probléma lenne, de inkább biztos ami biztos alapon nem, ha épp akkor siklik ki pl. akkor mehetnek a szőnyeg szélére. A létavértesi vonalon is az utolsó pillanatban került ki a végpontra egy vörös négyzet, nem merték bevállalni, hogy a rég nem használt váltókon járjön körbe a Nohab.
A 130-as vonalon igen érdekes BZ szerelvények járnak mostanság. Több melléknek is rendesen üt a kereke, esztergálásra szorulnának. Gondolom jót tesz a sínhálózatnak is.
Nagy eséllyel a 37318 eszköze megy másnap hajnalban Szentesre, a 37338 meg abból lesz kiadva, ami 18:11-kor érkezik Szentesről. Legalábbis hétvégén. Munkanap meg cserélhetnek 2 vonattal korábban.
Ez nem teljesen így van, hogy kötik az ebet a 2pár vonathoz, a 125 is kapni fog új vonatot, magyarán simán lehetett volna +1 pár vonatott betenni ha fejleszteni akarnának címszóval, de nem akarnak, az, hogy munkanapokon 12:50-kor megy Orosházáról Szentesre vonat elgondolkodtató mennyi ésszel rendelkezik az-az ember aki ezt kitalálta, simán meghagyhatták volna 16:50-est is.
A csatlakozásokról meg ne is beszéljünk, hogy megint nem sikerült.
Orosházán nem lesz csatlakozás délután Szeged/Békéscsaba felől. Munkanap reggel sem. Hogy a Szentesi oldal mennyire lesz életképes, az szeptemberben kiderül, ha nem lesz újabb járványhelyzet. Addig meg majdnem teljesen mindegy, mikor járnak a vonatok.
Kecskemét alsó állomásról elvontatták az év(tized)ek óta a malom iparvágányán állomásozó két Fccpp kocsit. (Remélem, hogy nem csak az állomás túlvégén lévő MÉH-telepig.)
Szándékosan hagytam ki a szegedi oldalt. Algyő és Kopáncs technológiai szempontból nem jelentett gondot, ott gyorsan meg lehetett oldani a kereszteket (amikor volt), Rókuson pedig a gyorsítottak is ütemben érkeztek/indultak. Rókus egyedi tervezésű kulcsrögzítő berendezést kapott, fényjelzős kivitelben, az állomás területén jelfeladás nélkül. Ott az algyői végen volt gond a hosszú technológiai idő (6 perc).
Hódmezővásárhelyi-Népkert mh elágazásban egy fényjelzős SH volt (vagyis annak a váltókezelői készüléke - függetlenül attól, hogy szolgálati helyen forgalmi szolgálattevő dolgozott), amire Hódmezővásárhely állomásról rendelkeztek. A vágányhálózat átépítése (tramtrain) után még az eredeti berendezés üzemelt, de már helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, amik emeltyűpótlókkal voltak függésben a berendezéssel. Az újonnan kialakított vágánykapcsolat váltói sorozatfüggésben voltak, így egy kulccsal voltak függésben a berendezéssel (bár erről az időszakról nincs képem).
Algyő és Kopáncs KA69-es volt.
Szeged-Rókus fényjelzős kulcsrögzítő.
Szeged-Rendező-Szeged meg elég vegyes, fényjelzős, részben SH, részben kulcsazonosító, részben kulcsrögzítő, az egyes váltókörzetektől/őrhelyektől függően.
E mellett SH volt Békéscsabán a deltaelágazás 135-ös vonali őrhelye is.
Nem. Alapból két különböző megállási rendű vonat van a 135-ösön: kétórás alapütem szerinti megállásokkal, és egy csúcsidei kétóránkénti sűrítő, kevesebb megállással, ami néhány évig egész nap járt.