Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.02 -1 0 37925

Most ment el egy tehervonat. Az EMIG nem jelzi. 

gyoparOHs Creative Commons License 2021.07.17 0 0 37924

Útátjáró átépítése.

Előzmény: Magyar NaBA (37923)
Magyar NaBA Creative Commons License 2021.07.16 0 0 37923

No, és milyen alkalomból?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37922)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2021.07.16 -1 1 37922

Ma, 20 év után először, vasúti jármű közlekedett Szentesen, a volt téglagyár iparvágányán.

Landsmann_ Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 37921

Tegnap este mit és hol kóválygott a 37711-es vonat este fél 11 előtt? Elvira szerint rendben megérkezett Szeghalomra, az Emig meg azt mutatta, hogy 22:30-kor Szeghalom és Füzesgyarmat között osont a végállomás felé. 

Magyar NaBA Creative Commons License 2021.06.07 0 0 37920

Azt hiszem mindkét épületet tatarozzák. A gépállomást minden bizonnyal, ma már a lapostetőt szigetelték.

 

A vízházból kiszedték a víztartályokat, ledúrták a tetőt és a nyílászárólat. Aztán hirtelen az egész bontási folyamat megszelídült, a lecsupaszított falakra láthatóan vigyáznak. Ma délelőtt úgy láttam, hogy építőanyagot daruztak be a tetőre.

 

Sajnálnám, ha lebontanák. Egyike az utolsó árvíz előtti épületeknek Szegeden. Hogy a funkciója mi lesz, az passz. 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37918)
Fizolti Creative Commons License 2021.06.04 0 1 37919

Tervezett különvonat a 135-ös vonalon Békéscsaba és Hódmezővásárhely között, valamint a 130-as vonal személyforgalom nélkül maradt részén: 

 

https://www.facebook.com/vasparipak/photos/a.780983185320218/4031660356919135/?type=3&theater    

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2021.05.03 -1 0 37918

Szeged - Rókuson mit csinálnak az állomásépülettel szemközti területen? A volt AFV vízházat bontják, a mellette épület meg fel van állványozva, felújítás alatt áll.

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.03 -1 0 37917

Nem merik sztem bevállalni valszeg mégis csak sok a korhadt talpfa és hát c sínek, nem valószínű, hogy 20-as tempónál bármi probléma lenne, de inkább biztos ami biztos alapon nem, ha épp akkor siklik ki pl. akkor mehetnek a szőnyeg szélére. A létavértesi vonalon is az utolsó pillanatban került ki a végpontra egy vörös négyzet, nem merték bevállalni, hogy a rég nem használt váltókon járjön körbe a Nohab.

Előzmény: Fizolti (37916)
Fizolti Creative Commons License 2021.05.03 -1 1 37916

Ha a másik két közeli, bezárt vonalon van kereslet a különvonatra, akkor valószínűleg itt is lenne. 

Viszont nem biztos, hogy amin egy pályafenntartási menet elmegy, ott egy utasokat szállító vonat is biztonságosan leközlekedtethető. 

Előzmény: Törölt nick (37915)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.03 -1 0 37915

Bzmotot biztos elbírna, de különvonatként nem biztos lenne rá kereslet. Na meg emeletes lassújelet a bezárás után visszavonták már egységesen 20 km/h

Előzmény: danika12341 (37914)
danika12341 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 37914

Tavaly az 502-es Jenbacher és az Mda is járt a vonalon a mérőkocsival, így gondolom egy könnyebb járművel a különvonat sem lenne akadály.

Csak éppen menetvonalat nem lehet rendelni a kizárt szakaszra...

Előzmény: Fizolti (37913)
Fizolti Creative Commons License 2021.05.01 0 1 37913

Nem biztos, hogy a pálya TVG-nél nehezebb járművet elbírna. 

Előzmény: danika12341 (37912)
danika12341 Creative Commons License 2021.04.28 -1 0 37912

Sajnos a 152-es vonalra már nem jutnak el (a forgalomból kizárt Helvécia-Fülöpszállás szakasz miatt).

Pedig fizikailag járható a pálya, néhány hete is végigment rajta a pft TVG-vel.

Előzmény: bzmot398 (37911)
bzmot398 Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 37911
turntable Creative Commons License 2021.04.02 -1 0 37910

A 130-as vonalon igen érdekes BZ szerelvények járnak mostanság. Több melléknek is rendesen üt a kereke, esztergálásra szorulnának. Gondolom jót tesz a sínhálózatnak is.

looksharp Creative Commons License 2021.04.02 -1 0 37909

Nagy eséllyel a 37318 eszköze megy másnap hajnalban Szentesre, a 37338 meg abból lesz kiadva, ami 18:11-kor érkezik Szentesről. Legalábbis hétvégén. Munkanap meg cserélhetnek 2 vonattal korábban.

Előzmény: Normann Backs (37908)
Normann Backs Creative Commons License 2021.04.02 -1 0 37908

A 125-ön alibinek tűnik az új vonat, nem új vonat lesz hanem szétszedik a 37318-at, és lesz 37338 Orosházáról.

Előzmény: Normann Backs (37907)
Normann Backs Creative Commons License 2021.04.02 -1 0 37907

Ez nem teljesen így van, hogy kötik az ebet a 2pár vonathoz, a 125 is kapni fog új vonatot, magyarán simán lehetett volna +1 pár vonatott betenni ha fejleszteni akarnának címszóval, de nem akarnak, az, hogy munkanapokon 12:50-kor megy Orosházáról Szentesre vonat elgondolkodtató mennyi ésszel rendelkezik az-az ember aki ezt kitalálta, simán meghagyhatták volna 16:50-est is.

A csatlakozásokról meg ne is beszéljünk, hogy megint nem sikerült.

Előzmény: Lovrin (37905)
looksharp Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 37906

Orosházán nem lesz csatlakozás délután Szeged/Békéscsaba felől. Munkanap reggel sem. Hogy a Szentesi oldal mennyire lesz életképes, az szeptemberben kiderül, ha nem lesz újabb járványhelyzet. Addig meg majdnem teljesen mindegy, mikor járnak a vonatok.

Előzmény: Normann Backs (37904)
Lovrin Creative Commons License 2021.03.30 -1 2 37905

2 párból próbálják kihozni a legjobbat, amíg kötik az ebet a kétpárvonatozáshoz minisztériumi szinten, addig csak ezzel lehet játszani.

Szerintem legalább egy jó jelzés, hogy odafigyelnek rá.

Előzmény: Normann Backs (37904)
Normann Backs Creative Commons License 2021.03.29 -3 0 37904

A 147b-n sikerült még kacifántosabb menetrendet csinálni, nem értem miért kell erőltetni ezt a Munkanapi és Hétvégi menetrendet már délután is.

Miért nem lehet egységes, vagy tényleg erre van igény?

bzmotoros Creative Commons License 2021.03.17 -1 3 37903

Kisebb kalandokkal, de a tegnapi napon megérkezett a második városi szélhámos (City link) Szentesre. Most már a városnak 2 TT-je van!

gyoparOHs Creative Commons License 2021.02.20 -2 2 37902

Lehet szemet vetet rá a feltörekvő magyar vasútépítő..

Előzmény: Magyar NaBA (37901)
Magyar NaBA Creative Commons License 2021.02.20 -1 1 37901

Kecskemét alsó állomásról elvontatták az év(tized)ek óta a malom iparvágányán állomásozó két Fccpp kocsit. (Remélem, hogy nem csak az állomás túlvégén lévő MÉH-telepig.)

 

 

 

looksharp Creative Commons License 2021.01.21 0 1 37900

Szándékosan hagytam ki a szegedi oldalt. Algyő és Kopáncs technológiai szempontból nem jelentett gondot, ott gyorsan meg lehetett oldani a kereszteket (amikor volt), Rókuson pedig a gyorsítottak is ütemben érkeztek/indultak.
Rókus egyedi tervezésű kulcsrögzítő berendezést kapott, fényjelzős kivitelben, az állomás területén jelfeladás nélkül. Ott az algyői végen volt gond a hosszú technológiai idő (6 perc).

Előzmény: Fizolti (37899)
Fizolti Creative Commons License 2021.01.20 0 1 37899

Hódmezővásárhelyi-Népkert mh elágazásban egy fényjelzős SH volt (vagyis annak a váltókezelői készüléke - függetlenül attól, hogy szolgálati helyen forgalmi szolgálattevő dolgozott), amire Hódmezővásárhely állomásról rendelkeztek. A vágányhálózat átépítése (tramtrain) után még az eredeti berendezés üzemelt, de már helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, amik emeltyűpótlókkal voltak függésben a berendezéssel. Az újonnan kialakított vágánykapcsolat váltói sorozatfüggésben voltak, így egy kulccsal voltak függésben a berendezéssel (bár erről az időszakról nincs képem). 

 

Algyő és Kopáncs KA69-es volt. 

 

Szeged-Rókus fényjelzős kulcsrögzítő. 

Szeged-Rendező-Szeged meg elég vegyes, fényjelzős, részben SH, részben kulcsazonosító, részben kulcsrögzítő, az egyes váltókörzetektől/őrhelyektől függően. 

 

E mellett SH volt Békéscsabán a deltaelágazás 135-ös vonali őrhelye is. 

Előzmény: looksharp (37898)
looksharp Creative Commons License 2021.01.20 0 1 37898

SH volt/van üzemben: Hmvh-Népkert, Kútvölgy, Telekgerendás.
Polacsek: Székkutas, Csorvás
Kulcsazonosító: Hódmezővásárhely, Orosháza

Előzmény: Fizolti (37895)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.01.19 0 3 37897

Ilyenek ezek a csúcsidei sűrítők, onnan lehet megismerni őket, hogy egész nap járnak, szombaton és vasárnap is  :)

Előzmény: Fizolti (37896)
Fizolti Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37896

Nem. Alapból két különböző megállási rendű vonat van a 135-ösön: kétórás alapütem szerinti megállásokkal, és egy csúcsidei kétóránkénti sűrítő, kevesebb megállással, ami néhány évig egész nap járt. 

Előzmény: Komlósfecskés (37894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!