Keresés

Részletes keresés

Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.12.22 0 0 387

Ha fát nem is rakodnak Mesztegnyőn, de tavaly 3 gabonavonat indult onnan, a TIG vágányairól. Az ottani helyzetről esetleg tudtok valamit? Várhatóak még a jövőben hasonló dolgok?:)

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 386

Nem megy az könnyen faluhelyen (C) Regős Bendegúz.

 

A viccet félre rakva a valahai szomszéd az erdészetnél van. Jó pár éve hosszú távra gumikerekesekkel szerződtek le.

Előzmény: MCA-001 (385)
MCA-001 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 385

Most, hogy végig járható a vonal a SEFAG ismét elkezdhetné a fa rakodást Mesztegnyőn:)

Előzmény: Gy.D.Valentin (384)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.12.21 0 2 384

A dél-balatoni vasútvonalon érvénybe lépett vágányzár hatásaként, az első terelt tehervonat halad át Böhönyén 2016. december 21-én, 10.45-kor. A magánvasúti szerelvény 9.28-kor indult Somogyszobról és várhatóan ezekben a percekben érkezik Marcaliba.

Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.12.13 0 1 383

A pálya műszaki állapota miatt a vonatok számára engedélyezett legnagyobb sebesség a teljes vonalon 20km/h, illetve motorkocsik, motorvonatok számára 30km/h. Az alábbi, jelenleg is érvényben lévő kimutatáson jól nyomon követhetőek az érvényben lévő sebességkorlátozások. A 30-as vonalon vasárnap érvénybe lépett a vágányzár, így Marcaliba most már bármelyik nap jöhetnek a tehervonatok Somogyszob felől. Érdemes figyelni az e-Mig-et! :)

Lovrin Creative Commons License 2016.11.30 0 0 382

Azt viszont nem értem, hogy mi az akadálya a személyforgalom újraindításának.

Legalább Marcali-B.szentgyörgy között.

 

KTI

Előzmény: MCA-001 (378)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.11.30 0 0 381

Köszi szépen a hasznos infót!:)

Kicsit érdekes, hogy a Böhönye - Mesztegnyő szakasz van a legrosszabb állapotban. Néhány évvel ezelőtt még a Marcali - Mesztegnyő szakasz volt a legrosszabb.

MCA-001 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 380

Ennyit tudtam neked kiszedni a netről:)))

 

 

http://www.vpe.hu/takt/vonal_lista.php

Előzmény: Gy.D.Valentin (379)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.11.30 0 0 379

A bontott anyagból való felújítás lehetősége nagyon jó, csak kérdés, hogy mennyi anyag lesz, mert jelenleg Osztopán - Fonyód között dolgoznak a pályán, de december 10-től már a teljes 36-os vonalat újítják és közben a 35-ös vonalon is szorgosan építik be a használt aljakat Siófok és Tab között. Viszont a 41-es felújítása is napirenden van, az ottani anyagokból talán jut majd a 37-es, 38-as vonalakra.

 

A személyforgalom újraindítása is nagyon jó ötlet lenne, itt ugye a jó menetrend és az átszállások biztosítása lenne kulcsfontosságú, mert ez okozta a vonal vesztét.

 

Azt meg tudnád esetleg mondani, hogy mekkora a megengedett sebesség a vonalon? Azt tudom, hogy a bezáráskor 40/20-as volt, most 30/20-as vagy már olyan sokat romlott, hogy csak 20/20-as?

 

A hír pedig nyugodtan mehet a Facebookra!:)

 

MCA-001 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 378

A bontott anyagból való felújítás terve nem új.

A teherforgalom miatt Marcaliig szükség van a vasútra.

Talán a Balaton régiós fejlesztési tervben benne is van.

 

Az 50-es pályától viszont nagyon messze vagyunk.

A jobb állapotú részeken is 20km/h-val döcögnek a tehervonatok.

 

Azt viszont nem értem, hogy mi az akadálya a személyforgalom újraindításának.

Legalább Marcali-B.szentgyörgy között.

A 30-as felújítása után, normális átszállási lehetőségekkel utas is lenne.

 

 

OFF

Ha nem gond, felteszem a hírt a FB-ra:)

ON

Előzmény: Gy.D.Valentin (377)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.11.30 0 0 377

Sziasztok!

Legfrissebb hírek a MÁV-tól: A vasúttársaság hosszú távon is számol a Somogyszob - Balatonszentgyörgy vasútvonallal, ugyanis a Rail Cargo Hungaria M62-es (Szergej) vontatású, 1500 tonnás vonatok közlekedtetésére tart igényt 50km/h-s sebességgel Marcali és Somogyszob között. A jelenlegi elképzelések szerint a pálya ilyen sebességre történő emeléséhez szükséges  felújítás a 30-as vasútvonalból kibontott anyagokból valósulna meg egyelőre még ismeretlen időszakban. Annyi ismert még, hogy csak szeptemberben vált bizonyossá, hogy Marcali kiszolgálása Somogyszob felől fog történni, ezért a munkálatok csak késve, kapkodva kezdődtek meg, de az átadási határidő 2016. december 10. A tehervonatok 50km/h-s engedélyezett sebessége azt jelentené, hogy a Bz minimum 60, de akár 80km/h-val is közlekedhetne a vonalon, ez újabb fejlesztési lehetőségeket rejtene magában, de ez még nagyon messze van.

MCA-001 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 376

Szia nem nyilatkoztak...

Előzmény: Gy.D.Valentin (375)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.11.28 0 0 375

Jók a képek! :)

Azt nem tudod véletlenül, hogy hogyan állnak a munkákkal? Meddig dolgoznak még a pályán és mennyi anyagot terveznek még beépíteni?

MCA-001 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 374

PFT érkezik Marcaliba:)

Előzmény: Gy.D.Valentin (371)
MCA-001 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 373

Sejteni lehetett, hogy valami készülődik.

Pár hete a marcali rakodón kezdték gyűjteni a bontott betonaljakat.

Előzmény: Gy.D.Valentin (371)
MCA-001 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 372

Köszi az infót:)

Előzmény: Gy.D.Valentin (371)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.11.16 0 0 371

Jó hírek a vonalról!

A MÁVGÉP Kft. dolgozik Marcali - Böhönye, illetve Böhönye - Segesd között a veszélyes szakaszok kijavításán, megerősítésén, ugyanis a 30-as vonal átépítésének következő szakaszában 2016. december 11. és 2017. június 25. között Balatonszentgyörgy és Szántód-Kőröshegy között lesz vágányzár, így Marcali kiszolgálása Somogyszob felől fog történni! A nyári szezon után 2017. szeptember 4-től 2018. nyaráig Balatonszentgyörgy és Fonyód között lesz vágányzár, így akkor ismét érdekes vonatokat lehet majd fotózni Segesd, Böhönye és Mesztegnyő környékén! :)

MCA-001 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 370

Köszi:)

Előzmény: Gy.D.Valentin (369)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.10.26 0 0 369

Persze, nyugodtan!

És nincs mit! :)

MCA-001 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 368

Felrakhatom a képeidet a FB-ra?

Természetesen megjelöllek forrásként:)

Köszi

Előzmény: Gy.D.Valentin (367)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2016.10.26 0 2 367

Mérővonat a 37-es vonalon!

A vonat 14888-as vonatszámmal érkezett Somogyszobról és rövid tartózkodás után indult is vissza.

Böhönye, 2016. október 26.

Krtek Creative Commons License 2016.04.24 0 1 366

2016. április 22-én nagy volt a nyüzsgés a vonalon, egyszerre két Szergej is tehervonatozott.

Gy.D.Valentin Creative Commons License 2015.08.04 0 0 365

Na igen, a Marcali - Mesztegnyő szakasz mindig is a vonal legrosszabb állapotú szakasza volt, nem meglepő, hogy itt vitték le először a személyvonatok sebességét 30km/h-ra. 

Ha tényleg így alakul és Somogyszob felől történik Marcali kiszolgálása, akkor érdekes kis vonatok lesznek Böhönyén, meg aztán a Böhönye - Mesztegnyő szakasz is hosszú évek óta nem látott tehervonatot.

Amit Lepsény és Szántód-Kőröshegy között felszedtek a 30-as vonalon, azt már mind odahordták a Kaposvár - Siófok vonalra, azokból az anyagokból a Siófok - Tab és a Tab - Somogymeggyes szakaszt fel fogják újítani 60-asra. Talán az itteni anyagokból majd a mi vonalunkkal is kezdenek valamit. Nagyon ráférne már. :(

 

MCA-001 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 364
Én még Marcaliba járok rendszeresen.
A Marcali-Balatonkeresztúr szakaszon is cserélgetik a talpfákat.
De múltkor néztem az elkerülő út környékét, na ott tapasztalhatóak a leírt állapotok.

Felújítás szerintem csak papíron van tervezve.:-(

Valamit viszont kénytelenek lesznek csinálni, mert előbb-utóbb nekiállnak a 30-as Balatonszentgyörgyig tartó szakaszának átépítésének.
Akkor szerintem Marcalit a másik irányból kell kiszolgálni.
Előzmény: Gy.D.Valentin (363)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2015.08.04 0 0 363

Így van! A TIG vágányain sorakoznak a vagonok, holnap pedig sok képet készítek a várhatóan érkező Szergejről. Nem semmi terhelést kapnak azok a talpfák, csoda, hogy le mernek közlekedtetni egy ilyen "súlyos" vonatot. :O

Én Böhönyén lakom, a Böhönye-Somogyszob szakasz elég jól néz ki, folyamatosan cserélik itt-ott a korhadó talpfákat betonaljakra.

Nem tudod véletlenül, hogy van-e esély valami felújításra? :(

MCA-001 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 362
A pályát nem ártana rendbetenni.
Marcali és Mesztegnyő között minden második talpfa szét van rohadva.
A fém rögzítő elemek is hiányosak:-(
Előzmény: Gy.D.Valentin (359)
MCA-001 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 361
Akkor a TIG a célállomás :-)
Előzmény: Gy.D.Valentin (359)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2015.08.04 0 0 360

Gy.D.Valentin Creative Commons License 2015.08.04 0 0 359

Gy.D.Valentin Creative Commons License 2015.08.04 0 0 358

Április 13-án és 20-án is voltak vonatok Mesztegnyőn. A mostanihoz hasonlóan akkor is 20-30db "Paganella' gabonás vagont hozott és vitt a Szergej. A mostani vagonokért várhatóan holnap jönnek! :)

Kezd feléledni a teherforgalom!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!