A vonal Somogy megyében a 68-as számú főúttal párhuzamosan helyezkedik el.A személy és teherforgalom az utóbbi években kritikus szintre esett,sajnos a személyforgalom szüneteltetése is kilátásba került... :(
A vonal 55km hosszú,sebesség személyvonatoknak 30 és 40 km/h,tehervonatoknak 20km/h.
Ebbe a topicba várom a vonallal kapcsolatos egyéb információkat és sok-sok képet!
Ha fát nem is rakodnak Mesztegnyőn, de tavaly 3 gabonavonat indult onnan, a TIG vágányairól. Az ottani helyzetről esetleg tudtok valamit? Várhatóak még a jövőben hasonló dolgok?:)
A dél-balatoni vasútvonalon érvénybe lépett vágányzár hatásaként, az első terelt tehervonat halad át Böhönyén 2016. december 21-én, 10.45-kor. A magánvasúti szerelvény 9.28-kor indult Somogyszobról és várhatóan ezekben a percekben érkezik Marcaliba.
A pálya műszaki állapota miatt a vonatok számára engedélyezett legnagyobb sebesség a teljes vonalon 20km/h, illetve motorkocsik, motorvonatok számára 30km/h. Az alábbi, jelenleg is érvényben lévő kimutatáson jól nyomon követhetőek az érvényben lévő sebességkorlátozások. A 30-as vonalon vasárnap érvénybe lépett a vágányzár, így Marcaliba most már bármelyik nap jöhetnek a tehervonatok Somogyszob felől. Érdemes figyelni az e-Mig-et! :)
Kicsit érdekes, hogy a Böhönye - Mesztegnyő szakasz van a legrosszabb állapotban. Néhány évvel ezelőtt még a Marcali - Mesztegnyő szakasz volt a legrosszabb.
A bontott anyagból való felújítás lehetősége nagyon jó, csak kérdés, hogy mennyi anyag lesz, mert jelenleg Osztopán - Fonyód között dolgoznak a pályán, de december 10-től már a teljes 36-os vonalat újítják és közben a 35-ös vonalon is szorgosan építik be a használt aljakat Siófok és Tab között. Viszont a 41-es felújítása is napirenden van, az ottani anyagokból talán jut majd a 37-es, 38-as vonalakra.
A személyforgalom újraindítása is nagyon jó ötlet lenne, itt ugye a jó menetrend és az átszállások biztosítása lenne kulcsfontosságú, mert ez okozta a vonal vesztét.
Azt meg tudnád esetleg mondani, hogy mekkora a megengedett sebesség a vonalon? Azt tudom, hogy a bezáráskor 40/20-as volt, most 30/20-as vagy már olyan sokat romlott, hogy csak 20/20-as?
Legfrissebb hírek a MÁV-tól: A vasúttársaság hosszú távon is számol a Somogyszob - Balatonszentgyörgy vasútvonallal, ugyanis a Rail Cargo Hungaria M62-es (Szergej) vontatású, 1500 tonnás vonatok közlekedtetésére tart igényt 50km/h-s sebességgel Marcali és Somogyszob között. A jelenlegi elképzelések szerint a pálya ilyen sebességre történő emeléséhez szükséges felújítás a 30-as vasútvonalból kibontott anyagokból valósulna meg egyelőre még ismeretlen időszakban. Annyi ismert még, hogy csak szeptemberben vált bizonyossá, hogy Marcali kiszolgálása Somogyszob felől fog történni, ezért a munkálatok csak késve, kapkodva kezdődtek meg, de az átadási határidő 2016. december 10. A tehervonatok 50km/h-s engedélyezett sebessége azt jelentené, hogy a Bz minimum 60, de akár 80km/h-val is közlekedhetne a vonalon, ez újabb fejlesztési lehetőségeket rejtene magában, de ez még nagyon messze van.
A MÁVGÉP Kft. dolgozik Marcali - Böhönye, illetve Böhönye - Segesd között a veszélyes szakaszok kijavításán, megerősítésén, ugyanis a 30-as vonal átépítésének következő szakaszában 2016. december 11. és 2017. június 25. között Balatonszentgyörgy és Szántód-Kőröshegy között lesz vágányzár, így Marcali kiszolgálása Somogyszob felől fog történni! A nyári szezon után 2017. szeptember 4-től 2018. nyaráig Balatonszentgyörgy és Fonyód között lesz vágányzár, így akkor ismét érdekes vonatokat lehet majd fotózni Segesd, Böhönye és Mesztegnyő környékén! :)
Na igen, a Marcali - Mesztegnyő szakasz mindig is a vonal legrosszabb állapotú szakasza volt, nem meglepő, hogy itt vitték le először a személyvonatok sebességét 30km/h-ra.
Ha tényleg így alakul és Somogyszob felől történik Marcali kiszolgálása, akkor érdekes kis vonatok lesznek Böhönyén, meg aztán a Böhönye - Mesztegnyő szakasz is hosszú évek óta nem látott tehervonatot.
Amit Lepsény és Szántód-Kőröshegy között felszedtek a 30-as vonalon, azt már mind odahordták a Kaposvár - Siófok vonalra, azokból az anyagokból a Siófok - Tab és a Tab - Somogymeggyes szakaszt fel fogják újítani 60-asra. Talán az itteni anyagokból majd a mi vonalunkkal is kezdenek valamit. Nagyon ráférne már. :(
Én még Marcaliba járok rendszeresen.
A Marcali-Balatonkeresztúr szakaszon is cserélgetik a talpfákat.
De múltkor néztem az elkerülő út környékét, na ott tapasztalhatóak a leírt állapotok.
Felújítás szerintem csak papíron van tervezve.:-(
Valamit viszont kénytelenek lesznek csinálni, mert előbb-utóbb nekiállnak a 30-as Balatonszentgyörgyig tartó szakaszának átépítésének.
Akkor szerintem Marcalit a másik irányból kell kiszolgálni.
Így van! A TIG vágányain sorakoznak a vagonok, holnap pedig sok képet készítek a várhatóan érkező Szergejről. Nem semmi terhelést kapnak azok a talpfák, csoda, hogy le mernek közlekedtetni egy ilyen "súlyos" vonatot. :O
Én Böhönyén lakom, a Böhönye-Somogyszob szakasz elég jól néz ki, folyamatosan cserélik itt-ott a korhadó talpfákat betonaljakra.
Nem tudod véletlenül, hogy van-e esély valami felújításra? :(
Április 13-án és 20-án is voltak vonatok Mesztegnyőn. A mostanihoz hasonlóan akkor is 20-30db "Paganella' gabonás vagont hozott és vitt a Szergej. A mostani vagonokért várhatóan holnap jönnek! :)