Kaphatok egy kis segítséget? Vettem egy fehérhollót, azaz egy 552-est "gyári állapotban" (azaz, mint kiderült még az orosz olajjal szerintem mindenütt).
A kérdésem az, hogy a váltóból hogyan csalogathatnám ki a leülepedett olajsarat? (mert a többi olajtérből kiindulva lennie kell ám ott is!)
Műszerrel csak a kontaktot tudod ellenőrizni!Az hogy az amper átmegy-e már nem!Meg tud tréfálni!Nekem volt egy hasonló esetem féklámpával.Mérhető 12V a foglalatban az izzó mégsem világitott!Kiderült,hogy kábel törés történt és csak két kis szál vezette át a 12V-ot de amper kevés ment át!Valszeg itt is ugyan ez a helyzet!
Bocsánat, nem vitatkozni akarok, de ha nem kell test az órára és tegyük fel, szakadt a jeladó vezetéke (nem szakadt, mert műszerrel kimértem!), akkor csak egy +12 volt van az órán, ebben az esetben semmit sem kell mutatni. Egyébként mindent kivéve, asztalon, egy akkuval összeállítva ugyanez a helyzet. +12 volt az egyik csavaron, jeladó a másikon, test az óra házán, kiakad a műszer. Ha nincs test, nem csinál semmit. Végképp nem értem, hogyan kellene szabályosan bekötni, hogy ez működjön.
Az üzemanyagszint jelző órád azért akad ki,mert nincs kapcsolat az óra és a jeladó között!Szakadás vagy kontakt hiba!Órára megy +12,másik lábáról 1 szál a jeladóra!Tasnkot nem kell külön testelni,mert üzemanyagon keresztül megoldott a test!
Tudom, hogy nem bonyolult, de mégsem sikerül az üzemanyag jeladó és műszer összekötése, mert ahogy már javasolták, úgy van összekötve (kiszerelve) és így is kiakad a műszer? Tudna valaki egy MTZ villamossági szerelőt javasolni, hogy megkérdezzem, mit csinálok rosszul? Köszönöm!
Ezek alapján kötöttem be:
A szintjelzőn a ponthegesztett csati"М" a test "-" (ha az üzemanyagtankról nem kapna, mert gumibakon van, vagy műanyagtank ..egyéb) - a szintjelzőn a műanyag csatis csatlakozó "Р" megy az órára - az órán a "Д"(датчик, érzékelő), ide jön a szintjelzőtől a "Р" vezeték - az órán a "Б"(батарея, akkumulátor)ide jön az aksi "+"* - az óra vagy a rögzítőfülön keresztül a műszerfaltól kap testet"-" vagy egy vezetékről a rögzítőfül csavarján (az a kis kereszthornyos csavar is csábító, csak félek neme az tartja bent az óra belsejét, rozsdától nem látszik van e ott "testjel", de mint fentebb írtam nem gond van több opció is)
*ide jön az aksi "+" ... nem közvetlen, egy bizti, gyújtáskapcsoló után általában
Ellenállás elvén működik a szintmérő, így az órával pariban kell lennie, akkor mutat pontosan.
A rajz szerint megy egy piros (K) vezeték a 7. biztosítékról, egy fekete (Yep) vezeték és a zöld jeladó vezeték az 5. biztosítékról. Nekem a piros hiányzik, de majd megpróbálom megkeresni.
Szia Józsi 73! Igen, közben találtam egy bejegyzést, akinek hasonló gondja volt és mint kiderült, nekem hiányzik egy vezeték, valószínű a +. Az órára rá volt kötve a zöld (jeladó) és a fekete (test, ha jól mértem ki), és nincs piros vagy +, tehát valaki elkötötte az egészet és szerintem emiatt akad ki az óra. Műszerrel keresek valami + vezetéket. Köszönöm a segítséget!
Üdv.Érdeklődni szeretnék,hogy milyen tipusú MTZ-ből szerelnéd ki az antislipet?Mert engem érdekelne,nekem egy 820.2-em van és úgy vettem hogy ki volt szerelve belőle.Érdekelne,a kiszerelt alkatrészeid,amennyiben eladnád.Tudunk privátba beszélni róla?Köszönöm
A jeladón van egy kb 10cm-es vezeték egy csúszósarus csatlakozóval. Ellenállás nincs benne. Ha egyezik a jeladó az órával (párban kell legyenek), akkor valahol letestelhet a vezeték, azért akad ki az óra. Próbáld meg kint, külön vezetékkel bekötni, hogy úgy jó-e.
a piros a biztosítéktól az órához, a zöld az órától a jeladóhoz
Sziasztok! Vettem az MTZ-82-be új üzemanyagszint jeladót és műszert. Azt szeretném kérdezni, hogy az MTZ 82-es üzemanyagszint jeladó és a műszer között van valami ellenállásféle, ugyanis 1. a tanknál lévő vezeték el sem ér a jeladóig, kb 10 cm hosszú, ami a kábelkötegből kilóg 2. a műszer teljesen kiakadt, mikor a főkapcsolót felkapcsoltam a traktorban?
Egy kis segítségre lenne szükségem. Laikusként kérdezek. Nemrég hozzájutottam egy kisfülkés 50-eshez, most próbálok beletanulni a használatába. Főleg kaszálásra használnám majd. A gondom az, hogy a TLT bekapcsoló kar hátsó állásban van és nem lehet kivenni belőle. A gomb lenyomható, de nem tudom megmozdítani. Nagyon erőltetni nem akarom. Mi lehet a probléma? Előre is nagyon köszönöm!
Az biztos,hogy ,ha nincs meg a pontos üres helyzete ,az helyzet-erőszabályzós hidraulika tolattyúnak ,akkor bezavar! Már az is elég neki ,ha kivan a fülketartó bakod,vagy a csapok ki vannak szoposósodva ,elkopva! Van ,hogy a működtető kar anyája meg van lazulva ....stb !! Lehetne erről annyit írogatni ,mint a Gellért-hegy! :-)))))) Én már letettem a lantot régen ,egyrészt nem is vagyok már az ,aki voltam ,no meg a Dr-bácsi besegített,hogy "C" -vágányra kerüljek!!
ja és azért akarom kikötni,mert a kivezérelt hidraulika körbe is beledolgozik ha hátra fel van kötve valami olyan. ,néha alig emel a központi hidraulika . A távvezérlő pálcák nincsenek bekötve már rég,a fülkében a kar is hátra van dróttal kötve. Szóval nagyon kikivánkozik onnan az a tömb.
Megpróbálom sok éve nem dolgozom ,de egy jópárat ,annak idején megcsináltam! Az első vezérlőtömbtől hátra vezető csövek végeiről én levágtam a szemes részt és közcsavart hegesztettem rá ,ahonnan a munkahengerhez elvittem két tömlővel az olajat! A helyzetszabályzó visszafolyó vezetékét ,meg a bevezetőt is megszüntettem ,mivel abba olajat vezetni már nem kell,visszafolyóra sincs szükség ! A kis távvezérlő csövet is levettem ,és onnan a
z olajat a tartályba visszavezettem! Te ,hogy oldod meg az rád van bízva ,meglehet nem is egyféleképpen oldani.Volt úgy hogy az olajbeöntő zárócsavarját fúrtam meg oldalról mg persze alulról ,hogy ott follyon vissza ,de volt mikor az első vezértömb visszafolyó ágába kötöttem be . A szivattyúnál is le kell dugózni az egyik nyomó ágat ,ami az erőszabályzóhoz ment! Akárhogy is próbálom ,leírni nem kis meló.Átkell gondolni az olaj útját és logikusan megoldani!Amennyiben 50-es vezértömböt tennél rá ,akkor nem kell a visszafolyóággal bíbelődni! Majd mások is hozzászólnak ,mert már lassan feledés homályába merül ,olyan régen volt,mikor ezeket gyógyítgattam!
SZiasztok! Helyzeti erő szabályozót ki akarom iktatni,mert csak a bajt csinálja. Hogy kell a csöveket kötni legegyszerűbben,hogy ne kelljen sokat szerelgetni,de ki legyen kötve ez a sz@r?
Pár szabad nap mindig van ilyen dolgokra. Már nem mennek annyit, mint 5 éve. A kisfülkés csak bálát rak, meg hengert húz nagyrészt, ősszel volt kipróbálva szántásban. Idén még két MTZ lesz lefestve, meg egy D4K-B életre keltve.
Igyekszünk rendben tartani mind a hármat. Ebbe is megvan a gyári fűtés, az összes csöveivel. Ami nem volt meg, azt 3d nyomtatóval megcsináltattam . Veterános börzéken és vásárokon összeszedtük a gyári szerszámok nagy részét. Már csak a festés van hátra.