Keresés

Részletes keresés

Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12450

https://www.generatortekercs.hu/jotallas/item/18-muhely-korabbi-igeretem-igy-egetik-el-a-fesz-szabalyozok-sajat-magukat-es-a-tekercseket

 

Nem saját elméletem volt ez...

 

Amúgy én mindig is azt mondtam, hogy amit - nemcsak japó - mérnök a gyárban kitalál, valszleg az a legjobb, de legalábbis a legköltséghatékonyabb.

 

De legalább most tudod, hogy ez a probléma nem is túl drágán talán, de hosszú időre megoldódik. Lehet, örökre is.

Előzmény: franky71 (12449)
franky71 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 12449

Beszéltem a nagytanárral, szerinte , túlgondoljuk mi ezt...

 

Azt mondja a fesszabályzónak kutya baja ,   nincs köze a generátor meghibásodásához.  Tesztelte 15 percen keresztül , hideg-meleg állapotban , különféle áramerősségekkel . Melegedett , ahogy kell , de minden érték rendben van rajta minden álkapotban. 

A generátort a 12 év és a 70 ezer km teszi tönkre , a számtalan felmelegedés-lehűlés , a szigetelés , a lakk elfárad , hajszálrepedések keletkeznek , áthúz , melegszik , zárlatol , elég , stb. 

Szerinte ennyi .  

Kérdeztem a hűtést , azt mondja tök felesleges , ha rendben van a rendszer , minden elemének birni kell az üzemi hőmérsékletet , japo mérnökök kitalálták már ezt rendesen. 

 

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12448)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.13 0 0 12448

Lehet kapni filléres digitális hőmérőt. Érdemes lenne inkább a fesszabályzót előre helyezni a menetszél útjába akár ideiglenesen is, ezzel a hőmérővel aztán lehetne nézni, hogyan alakul a hűtőborda hőmérséklete, de csak azért, hogy érdemes-e gondolkodni egy végleges megoldáson.

 

Itt is bírná a generátor, ha esetleg mondjuk a hűtése jobb lenne, de ez csak egy elgondolás. Vagy valami jobb fesszabályzó lenne, ami nem sönt elven működik. Esetleg a tekercsek szigetelése más lenne.

Előzmény: franky71 (12446)
franky71 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 12447

Köszi ,de  ma elvittem Halásztelekre ( www.motobees.com) és ott fogják tovább intézni a sorsát , remélem hamarosan visszakapom újratekercselve , és a fesszabályzó sorsáról is döntenek. 

Láncolajzó ügyben úgy látom , akinek már van , az szereti , bár valóban inkább a hátsó lánckereket szokták olajozni vele , de átmegy az mindenhová . 

Nem tudom , ha most hűtött lett volna a fesszabályzóm , akkor is elégett volna-e a generátor , de majd érdeklődöm ha megyek a cuccért , hogy ő mit javasol... 

Előzmény: Mé foglalt minden név? (12445)
franky71 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 12446

Amit a mérésekről írsz , az már magas nekem :-)

Ventillátor ügyben erre én is gondoltam , de a kivitelezés csak akkor jó , ha kap levegőt a ventillátortól , és PLUSZ még kap, ha van menetszél is , nem pedig lerontják egymás hatásfokát.

Vagy olyan szinten kell menni a ventillátornak , hogy a menetszélnek ne is legyen jelentősége már.

Ott az ülés alatt én túl nagy menetszélre nem gondolnék , pláne lassú forgalomban , kánikulában.  

De azért ezrével futkosnak a világban , nálunk sokkal melegebb éghajlatt alatt , városi forgalomban mindenféle motorkerékpárok , és azelőtt én soha nem hallottam , hogy ilyenkor rendszerint elégetik a saját generátorukat... 

Előzmény: Kitltott Husszein (12444)
Mé foglalt minden név? Creative Commons License 2020.07.12 0 0 12445

Köszi a szuper képeket,remélem majd élőben is láthatom! Arra gondoltam,spéci tekercselő emberke kell, vagy akár kis városunkban élő is jó lehet? S Kovács Karcsi a Honvéd utca elején lakik, egy kérdést érne! Más, a képeket nézve a kerék ről nagyon szét dobálta az olajat valóban. Én készitettem YouTube Vidi alapján autómata olajzót kb6-7ezer huf ból kijött, igaz nagy teszt nem volt max 600km eddig nem rossz.Az első lánc kerékre vezettem az olajat így azt mondják hátsó nem kap sokat de valaki esküszik h tuti, meglátjuk! Az biztos hogy a sztorid után túrok PC ventit!! 

Előzmény: franky71 (12443)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.11 0 0 12444

Elkezdtem olvasgatni a dologban kicsit jobban. A lényeg az, hogy általában  - a leírások szerint - a (rossz) fesszabályzó miatt inkább ég le a tekercs, mint fordítva, tehát ok-okozat másképp értelmezendő.

Azt írta a javító, hogy lehúzott generátorvezetéknél mérjük meg azt amit te mértél, egyforma, szimmetrikus feszültségeket a fázisok között, ÉS AZT IS, amit én rosszul írtam, a fázis és a test között. Ha a csillagpont a testen lenne, valamit mérnék (gyök kettő), de most a motornál éppen, hogy semmit nem szabad mérnem. Ha mégis, ez a baj és még ez is félsiker, vagy félmunka, mert a javító szerint nem is a digitális műszer a jó, meg jobb lenne valami nagyobb feszültségen mérni a szigetelési ellenállást is, melegen pláne, szóval rá kell jönnöm, otthon tényleg csak nagyon egyértelmű hibát lehet detektálni.

 

A venti jó ötlet, egyen gondolkodtam el, ha mész mondjuk 90-el az nem jár-e együtt nagyobb légáramlattal a fesszabályzó fűzőbordái között, mint amit a venti tud kelteni, mert akkor lehet, inkább fékezi a levegőt. Lassú menetnél, álló helyzetben biztosan jobb, de lehet, menetnél is, csak én gondolom rosszul.

Előzmény: franky71 (12443)
franky71 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 12443

Most , hogy kezdem magam beleásni a témába , úgy gondolom , egy filléres ventilátor - amit a számítógépekben is használnak - mindenképpen kellene oda , vagy legalább tették volna előre a villahíd alá , vagy mit tudom én , de eldugták egy elég szélvédett helyre , holott a melegedés a legnagyobb ellensége

Előzmény: Kitltott Husszein (12442)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.11 0 0 12442

Óóóóóóó...!

 

Ezek szerint e tekercselős ember lesz a megoldás.

Tegnap egy olyan 10 perces motorozás után megfogtam (volna) a fesszabályzót, de csak volna, mert rettenet forró volt. A haver egy Z750-el volt, azt is megfogtam (volna), de azt sem tudtam.

Nem is tudom ezek után, mi a jó megoldás.

Előzmény: franky71 (12441)
franky71 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 12441

Kicsi szervíz rovat :

Ha nincs töltés , az gáz . Jóféle japán motorokon töltésjelző hiányában  ezt többnyire már csak akkor vesszük észre , mikor indítanánk , de csak elhaló kattogás jön az önindító felől. 

Úgy tűnik Versys betegség a generátor és a fesszabályzó korai halála. Néha együtt jár a kettő , de nem feltétlen... Ezek kimérése némi támpontot adhat a hibáról , de ez százszor bonyolultabb , mint mondjuk konkrétan megnézni a geberátort , hogy mennyire is égett el. 

 

Részemről a bal oldali  alsó idom , és a kislánckerék burkolat leszereléslvel kezdtem , hogy ne is legyen semmi útban. 

Olajleeresztés a következő művelet, mivel 5 ezer km körül futott , már le is cserélem. Jöhetnek a dekni csavarok , majd gumikalapáccsal óvatosan ütögetni , és már le is emelhető a dekni , benne a generátorral . 

Innen könnyen kicsavarozható maga a tekercs , és nyilvánvaló a hiba is. 

 

A képen látható alkatrész gyári pótlása 160 ezer Ft , most akkor inkább más megoldást keresek , elméletileg újra lehet tekercselni , ennek töredékéért , és a minőség sem lesz rosszabb , mint volt. 

A fesszabályzót is meg kell nézetni , sőt vannak akik szerint mindenképpen cserélni ilyenkor , de ez még a jövő zenéje. Annak kiszerelése még egyszerűbb , két csavar tartja az ülés alatt , nálam szemre ép-egészséges , de az elektromos - ember majd megmondja mi lesz a sorsa.

Folyt. köv. 

 

 

 

Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.09 0 0 12440

Tegnap este elfelejtettem.

Kerestem a Lidl weblapján, de nem találtam, és persze, hogy nem, mert ez egy Pattex termék, amit a Lidl-ben vettem.

 

Előzmény: franky71 (12439)
franky71 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 12439

Ha nem , hát nem... :-)

Egy próbát megér , meglátjuk mit tud. Szokás szerint azt igéri , hogy a láncon marad használat közben. 

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12438)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.07 0 0 12438

Nem-nem!

Ez teflonos kenőanyag, amire nem azt mondom, hogy nem jó, de én nem ezt vettem. Először engedve a csábításnak a Motul termékét vettem, elég drága volt, utána találkoztam a Lidl-ben egy lánckenő zsírral, amit megvettem vakon és használat közben derült ki, hogy ugyanolyannak tűnik, mint a Motul által forgalmazott motorkerékpárokhoz árult kenőanyaggal.

Holnap lefényképezem.

Meg csinálok képet a felniről is.

Előzmény: franky71 (12436)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.07 0 0 12437

Ha, valóban ennyi, akkor ez nem sok jót jelent...

:-(

Egy szétszedés nélküli ellenállás mérés, vagy utána egy szétszedéses megtekintés lesz a megoldás, ez ugye új olaj, meg generátor tömítés cserével jár. De te hiába mérsz ellenállást, ha nem tudod, milyen értéket kell mérned.

Mikor kisebb egy egy generátor által termelt feszültség? Ha kevesebb a menetszám vagy kisebb a gerjesztő mágneses mező, stb.

Engem érdekel nagyon, mindenképpen írd meg, mi volt a baj, ha kiderül.

 

Előzmény: franky71 (12433)
franky71 Creative Commons License 2020.07.07 0 0 12436

Köszi ! A generátort kimértem , ott értelmezhetetlen adatokat kaptam ,ez bőven elég volt mérésileg , van erre ember , majd csinálja az tobább... :-)

Viszont a jövőbe tekintek és lánc ügyben fejlemények vannak.

Valami ilyesmi a felni 2300 km után , ha nincs lehetőség tisztítani , de  olajozgatja az ember a láncot 5-600 Km -enként.

Viszont betévedtem a Lidl-de és biciklis akcio volt ,ahol megtaláltam az általad említett szert. Legalább is remélem , mert a lánctisztító mellett két féle láncápolót tartanak , az egyik lánckenő , a másik lánczsír . Úgy emlékeztem a zsírt említetted.

Amint lesz töltésem ,kipróbálom 

Előzmény: Kitltott Husszein (12435)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12435

https://www.youtube.com/watch?v=dINJqxecb28

 

Nem nagyon találom, de itt láthatod a logikáját. Értelemszerűen az alsó három a generátor felől jövő csatlakozó, a két felső az egyenáram. A műszer mérőhegyének színe fontos!

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12434)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12434

Ja, nem gépjármű, hanem általános villamossági fejjel gondolkodtam, ez nem földelt csillagpontú generátor, mert hát a motor teste az egyenáramú oldalról van testelve.

Tehát jót mértél, csak a fázisvezetékek között lehet feszültség, máshol nem.

 

Amit mutat a műszered azt így nem tudom értelmezni, gyorsan utána olvastam, és 5 ezres fordulatnál kell kb. annyi váltófeszültséget kéne mérned a fázisok között, amit a minap írtam, 50-60-70 V körül. És egyformát is persze mindenhol.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-2R0s_YGW8c

 

07:30-tól nézd, itt mérik a generátort.

 

Ha ez így van nálad is, akkor szerintem a legfájdalmasabb kiadást megúsztad.

 

A fesszabályzó mérését keresek egyet, mert volt a youtuben egy srác, aki szépen papíron leírva tök jó érthető módon mutatta a mérést.

 

Előzmény: franky71 (12432)
franky71 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12433

1  - 1,9 v

2  - 2,4 v

3  - 2,2 v 

durván ennyit mérek a fázisokon alapjáraton. Van mindháromban , de kevéske... Akkor ez mit jelent?

Előzmény: franky71 (12432)
franky71 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12432

Csak a fázisokban van áram:

a fázis meg a váz ( test ) között nincs ( alapjárat mindkettő)

 

a fesszab és csatija egészségesnek tűnik

Előzmény: Kitltott Husszein (12431)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12431

A sárga-sárga, valamint a sárga-test között váltóáramot kell mérni. A sárga-sárga között nagyobbat, mint a sárga-test között, azt most nem írom le, hogy mennyivel mert lényegtelen is, de. kb. 1,41x-es, vagyis kb. 1,5x akkora. Ugyanolyan fordulatnál persze.

A szigetelési ellenállás, vagyis szakadásvizsgálat is fontos, de ha jön a feszültség, akkor majdnem felesleges is, mert ha jön a fesz, jó a generátor. De ha már persze érdekel és ott jársz, akkor miért is ne?

 

Igen, a piros és test között kell egyenáramot mérni, arra figyerlni kell, hogy a fesszabályzón azért legyen akku (vagyis az akku a helyén legyen), mert azt nem szeretik, ha akku nélkül használják, nyilván nem egy másodpercről beszélünk, meg nem is kettőről.

 

Tehát látszik, hogy mindössze két mérésről beszélünk, azon belül persze a a fázisokat külön-külön, de kettő mérés, a fesszabályzó előtt van a hiba, vagy maga a fesszabályzó a rossz. Az akkut érdemes azért, mert az enyém cellazárlat esetén is majdnem 12 V-ot mutatott, igaz, nulla leadott teljesítménnyel.

 

Amit azért a MOSFET-hez hozzá kell tennem, hogy ha bárki megnézi, akkor láthatja, hogy a japó járművek a más fostaligákhoz képest "csak" 13,8-13,9 V-al töltenek, nem 14,4-el mint mások. Ennek eredménye, hogy a japó járművek akkujai tovább bírják.

Na most a MOSFET fesszabályzók, legalábbis nem a mondjuk eredeti Shindengen gyártmányúak, szerintem magasabb feszültséget adnak le, nekem biztosan, meg ahogy ide-oda beleolvastam anno, amikor kerestem a megoldást, máshol sem. A szabványokban leírt 14,4 V-ot nem lépik át azért.

Nekem a Kawában eredeti a fesszabályzó, a műszerfalon ott a feszmérő, relével az akkura van kötve, alapjáraton 14 V felett van kicsivel, de haladáskor olyan fixen 13,9 V-on áll, mint matrica lenne ott amire az van írva, hogy 13,9.

Ez persze nem rettenetes baj, mindössze nem 7-9 évente cseréled az akkut, mint én anno a Hiacemban, hanem mondjuk4-5 évente.

Előzmény: franky71 (12429)
franky71 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12430

Most ezt is újra visszaolvastam ( vagy tizenötször ) és itt már két napja is leírtad , higyan kellene...  És ezt már majdnem értem...

Nézek holnap tekercs ellenállást , szigetelési ellenállást és persze a szimmetriáról sem feledkezem meg... :-) 

Előzmény: Kitltott Husszein (12419)
franky71 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12429

Hát köszi , hogy szenvedsz velem , már kiguvad a szemem a videotól is...

először ellenállást mér tán a sárgák között , gondolom  ott a szakadást , vagy a zárlatot látná a tekercsek között ?

Utána kapcsol váltóáram feszültségmérésre és a test meg a sárgák között mér többféle feszültséget...

Ennyi jött le a videoból.

 

Meg amir írsz : " sárga generátorról jövő kábeleken mérnék váltófeszültséget, a piroson utána meg egy 12-15 V egyenáramot."

 

Akkor a sárgák meg a test közt , arra gondolsz te is , vagy a sárgák meg a piros között van  a váltüáram? 

És amiről már fingom nincs ,  hogy hol mérjem a 12-15 V egyenáramot ?  Vagy a "piros" már ehhez tartozik ?  Piros meg a test között?

Ennyire nem látom át,  hihetetlen de remékem ártani már nem nagyon tudok az egésznek . 

Holnap próbálok valamit . 

Még egyszer köszi!

Előzmény: Kitltott Husszein (12427)
5isko Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12428

Sziasztok!

 

Mégis az Ivanicsnál kötöttem ki a dologgal...

Gondoltam elmesélem, hátha érdekel valakit: a gyújtótrafókat kellett kicserélni, az okozta a gondot. A szerelő szerint a vibráció rázhatta szét ott a dolgokat. Mondjuk ezzel nemigen tudtam vitába szállni. :D 

 

Illetve most, hogy végre megint pöpec minden, jelezni szeretném, hogy eladó a motor, hátha valakit érdekel. Meghirdettem volna már szezon elején, csak hát jött ez a kis hülyeség. :( 

Ha valakit (valaki valakijét) érdekel, adok elérhetőséget.

Köszönöm a figyelmet. :) 

 

  

  

Előzmény: 5isko (12366)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12427

A weblapot már láttam, úgymond "ismerem" a céget.

Azért én a helyedben egy gyors mérést elvégeznék, a fesszabályzó az ülés alatt van elvileg (Versysnél gondolom), az - elvileg - sárga generátorról jövő kábeleken mérnék váltófeszültséget, a piroson utána meg egy 12-15 V egyenáramot.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6krjVIRK5Sg

 

Ennek KLR-nek ránézésre olyan a fesszabályzója, mint az utána jövő Kawáké, ezt kéne csinálnod.

 

Az, hogy esetleg rossz volt az akku és magával rántotta a fesszabályzót, azt azért könnyen elképzelem és erről vannak is történetek, de én úgy gondolom, hogy ha egy motort nem buherálnak, azért a generátor nehezen ég le, a gyárban mérnökök mérnek és számolnak.

De könnyen el lehet dönteni a kérdést, egy motorszervizben meg lehet kérdezni, hány ilyen esettel találkoztak, hogy buhera nélküli motornál hány leégett generátort cseréltek már.

 

Drukkolok.

 

Az mondjuk nyomós érv, hogy a magyar cégtől sokkal-sokkal előbb megjön, mint Kínából.

 

 

Előzmény: franky71 (12426)
franky71 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12426

Helyesen :   www.motobees.com

 

Előzmény: franky71 (12425)
franky71 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12425

Igen , az esetleges hiba korrigálása , meg a termék megérkezési ideje nem mindegy így nyár közepén. 

Irtam , voltmérőm van az üléstáskában , csak nem volt felszerelve , mivel nem volt szükség az USB-s töltőre , és nem szeretem ha úgy néz ki a kormány , mint egy atomerőmű irányítópultja :-)  

 

Tegnap találtam még egy helyet , itt úgy látom konkrétan értenek hozzá , javítanak genetátort, fesszabályzót ( kinézem belőlük , hogy el tudják dönteni , melyik a beteg )  még a szerelést is vállalják.

Irtam mailt , hogy tudnak-e fogadni.

www.motobees.hu

 

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12424)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.03 0 0 12424

Nem beszéllek le arról, amit találtál, de céljában ugyanazt töredékéért megkapod máshol. Igaz, ha kifogsz egy hibásat, nehézkesebb az ügyintézés.

Nekem eddig nem volt igazán rossz tapasztalatom a kínai tesókkal, mert ami volt, azt egy másik bőségesen ellensúlyozta.

Univerzális fesszabályzó mint égen a csillag, de itt egy, ez olyasmi, mint amit már mutattam:

 

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=kawasaki+mosfet+regulator&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=versys+mosfet+regulator

 

A lyukméret lehet eltérő, de a csatlakozókban biztos vagyok, hogy egy és ugyanaz. Az ER-6 kapcsolási rajzát megnéztem, szerintem tuti ugyanaz mint Versys, ott is mutatja, három fázis a generátortól, kettő meg az egyenáram.

A Voltmérő meg...

 

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200703114350&SearchText=motorcycle+voltage+meter

Előzmény: franky71 (12423)
franky71 Creative Commons License 2020.07.03 0 0 12423

https://solvart.shop.hu/product/motorkerekpar-feszultsegszabalyzo/

 

Ezt találtam , itthoni cég , azt irják jó a Versyshez,van nekik.

Szakszervíz a gyári generátort 160 ezerért , a fesszabályzót 43 ezerért kínálja , de mint mondják  "a Kawasaki rosszul szállít"  - tehát három hétre lenne meg kb. 

Na ez árban és beszerzési időben is vicc  szerintem.

 

Kecskeméten találtam egy autóvillamosság szerelőt , akinek ha viszem a tekercsemet 20-30 ezerért újratekercselteti valahol.

Azt mondja rendszeresen viszik hozzá a motorkerékpár generátorokat,és elégedettek. 

Az előző két linken az Ózdi szakit iszonyú profinak érzem , de ő 60 ezerért tekercsel újra. 

vagy van német  Webáruházban utángyártott gen+fesszab  140 EUR.

Itt tartok , de először kell a környékben valaki aki ezt a nyomorult mérést elvégzi , higy csak azt vásároljam már meg , ami nem működik,

Előzmény: Kitltott Husszein (12422)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.03 0 0 12422

Így van nagyjából. Ezért (is) hülye az, aki LED lámpákra cseréli a gyári fényforrásokat, mert a fesszabályzónak MÉG TÖBB energiát kell elmelegíteni.

Erre jó a MOS-FET szabályzó, de azért nem minden gondot old meg, és nem is maradéktalanul.

 

 

Előzmény: franky71 (12420)
franky71 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 12421
Előzmény: franky71 (12420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!