Beszéltem a nagytanárral, szerinte , túlgondoljuk mi ezt...
Azt mondja a fesszabályzónak kutya baja , nincs köze a generátor meghibásodásához. Tesztelte 15 percen keresztül , hideg-meleg állapotban , különféle áramerősségekkel . Melegedett , ahogy kell , de minden érték rendben van rajta minden álkapotban.
A generátort a 12 év és a 70 ezer km teszi tönkre , a számtalan felmelegedés-lehűlés , a szigetelés , a lakk elfárad , hajszálrepedések keletkeznek , áthúz , melegszik , zárlatol , elég , stb.
Szerinte ennyi .
Kérdeztem a hűtést , azt mondja tök felesleges , ha rendben van a rendszer , minden elemének birni kell az üzemi hőmérsékletet , japo mérnökök kitalálták már ezt rendesen.
Lehet kapni filléres digitális hőmérőt. Érdemes lenne inkább a fesszabályzót előre helyezni a menetszél útjába akár ideiglenesen is, ezzel a hőmérővel aztán lehetne nézni, hogyan alakul a hűtőborda hőmérséklete, de csak azért, hogy érdemes-e gondolkodni egy végleges megoldáson.
Itt is bírná a generátor, ha esetleg mondjuk a hűtése jobb lenne, de ez csak egy elgondolás. Vagy valami jobb fesszabályzó lenne, ami nem sönt elven működik. Esetleg a tekercsek szigetelése más lenne.
Köszi ,de ma elvittem Halásztelekre ( www.motobees.com) és ott fogják tovább intézni a sorsát , remélem hamarosan visszakapom újratekercselve , és a fesszabályzó sorsáról is döntenek.
Láncolajzó ügyben úgy látom , akinek már van , az szereti , bár valóban inkább a hátsó lánckereket szokták olajozni vele , de átmegy az mindenhová .
Nem tudom , ha most hűtött lett volna a fesszabályzóm , akkor is elégett volna-e a generátor , de majd érdeklődöm ha megyek a cuccért , hogy ő mit javasol...
Ventillátor ügyben erre én is gondoltam , de a kivitelezés csak akkor jó , ha kap levegőt a ventillátortól , és PLUSZ még kap, ha van menetszél is , nem pedig lerontják egymás hatásfokát.
Vagy olyan szinten kell menni a ventillátornak , hogy a menetszélnek ne is legyen jelentősége már.
Ott az ülés alatt én túl nagy menetszélre nem gondolnék , pláne lassú forgalomban , kánikulában.
De azért ezrével futkosnak a világban , nálunk sokkal melegebb éghajlatt alatt , városi forgalomban mindenféle motorkerékpárok , és azelőtt én soha nem hallottam , hogy ilyenkor rendszerint elégetik a saját generátorukat...
Köszi a szuper képeket,remélem majd élőben is láthatom! Arra gondoltam,spéci tekercselő emberke kell, vagy akár kis városunkban élő is jó lehet? S Kovács Karcsi a Honvéd utca elején lakik, egy kérdést érne! Más, a képeket nézve a kerék ről nagyon szét dobálta az olajat valóban. Én készitettem YouTube Vidi alapján autómata olajzót kb6-7ezer huf ból kijött, igaz nagy teszt nem volt max 600km eddig nem rossz.Az első lánc kerékre vezettem az olajat így azt mondják hátsó nem kap sokat de valaki esküszik h tuti, meglátjuk! Az biztos hogy a sztorid után túrok PC ventit!!
Elkezdtem olvasgatni a dologban kicsit jobban. A lényeg az, hogy általában - a leírások szerint - a (rossz) fesszabályzó miatt inkább ég le a tekercs, mint fordítva, tehát ok-okozat másképp értelmezendő.
Azt írta a javító, hogy lehúzott generátorvezetéknél mérjük meg azt amit te mértél, egyforma, szimmetrikus feszültségeket a fázisok között, ÉS AZT IS, amit én rosszul írtam, a fázis és a test között. Ha a csillagpont a testen lenne, valamit mérnék (gyök kettő), de most a motornál éppen, hogy semmit nem szabad mérnem. Ha mégis, ez a baj és még ez is félsiker, vagy félmunka, mert a javító szerint nem is a digitális műszer a jó, meg jobb lenne valami nagyobb feszültségen mérni a szigetelési ellenállást is, melegen pláne, szóval rá kell jönnöm, otthon tényleg csak nagyon egyértelmű hibát lehet detektálni.
A venti jó ötlet, egyen gondolkodtam el, ha mész mondjuk 90-el az nem jár-e együtt nagyobb légáramlattal a fesszabályzó fűzőbordái között, mint amit a venti tud kelteni, mert akkor lehet, inkább fékezi a levegőt. Lassú menetnél, álló helyzetben biztosan jobb, de lehet, menetnél is, csak én gondolom rosszul.
Most , hogy kezdem magam beleásni a témába , úgy gondolom , egy filléres ventilátor - amit a számítógépekben is használnak - mindenképpen kellene oda , vagy legalább tették volna előre a villahíd alá , vagy mit tudom én , de eldugták egy elég szélvédett helyre , holott a melegedés a legnagyobb ellensége
Tegnap egy olyan 10 perces motorozás után megfogtam (volna) a fesszabályzót, de csak volna, mert rettenet forró volt. A haver egy Z750-el volt, azt is megfogtam (volna), de azt sem tudtam.
Ha nincs töltés , az gáz . Jóféle japán motorokon töltésjelző hiányában ezt többnyire már csak akkor vesszük észre , mikor indítanánk , de csak elhaló kattogás jön az önindító felől.
Úgy tűnik Versys betegség a generátor és a fesszabályzó korai halála. Néha együtt jár a kettő , de nem feltétlen... Ezek kimérése némi támpontot adhat a hibáról , de ez százszor bonyolultabb , mint mondjuk konkrétan megnézni a geberátort , hogy mennyire is égett el.
Részemről a bal oldali alsó idom , és a kislánckerék burkolat leszereléslvel kezdtem , hogy ne is legyen semmi útban.
Olajleeresztés a következő művelet, mivel 5 ezer km körül futott , már le is cserélem. Jöhetnek a dekni csavarok , majd gumikalapáccsal óvatosan ütögetni , és már le is emelhető a dekni , benne a generátorral .
Innen könnyen kicsavarozható maga a tekercs , és nyilvánvaló a hiba is.
A képen látható alkatrész gyári pótlása 160 ezer Ft , most akkor inkább más megoldást keresek , elméletileg újra lehet tekercselni , ennek töredékéért , és a minőség sem lesz rosszabb , mint volt.
A fesszabályzót is meg kell nézetni , sőt vannak akik szerint mindenképpen cserélni ilyenkor , de ez még a jövő zenéje. Annak kiszerelése még egyszerűbb , két csavar tartja az ülés alatt , nálam szemre ép-egészséges , de az elektromos - ember majd megmondja mi lesz a sorsa.
Ez teflonos kenőanyag, amire nem azt mondom, hogy nem jó, de én nem ezt vettem. Először engedve a csábításnak a Motul termékét vettem, elég drága volt, utána találkoztam a Lidl-ben egy lánckenő zsírral, amit megvettem vakon és használat közben derült ki, hogy ugyanolyannak tűnik, mint a Motul által forgalmazott motorkerékpárokhoz árult kenőanyaggal.
Egy szétszedés nélküli ellenállás mérés, vagy utána egy szétszedéses megtekintés lesz a megoldás, ez ugye új olaj, meg generátor tömítés cserével jár. De te hiába mérsz ellenállást, ha nem tudod, milyen értéket kell mérned.
Mikor kisebb egy egy generátor által termelt feszültség? Ha kevesebb a menetszám vagy kisebb a gerjesztő mágneses mező, stb.
Engem érdekel nagyon, mindenképpen írd meg, mi volt a baj, ha kiderül.
Köszi ! A generátort kimértem , ott értelmezhetetlen adatokat kaptam ,ez bőven elég volt mérésileg , van erre ember , majd csinálja az tobább... :-)
Viszont a jövőbe tekintek és lánc ügyben fejlemények vannak.
Valami ilyesmi a felni 2300 km után , ha nincs lehetőség tisztítani , de olajozgatja az ember a láncot 5-600 Km -enként.
Viszont betévedtem a Lidl-de és biciklis akcio volt ,ahol megtaláltam az általad említett szert. Legalább is remélem , mert a lánctisztító mellett két féle láncápolót tartanak , az egyik lánckenő , a másik lánczsír . Úgy emlékeztem a zsírt említetted.
Nem nagyon találom, de itt láthatod a logikáját. Értelemszerűen az alsó három a generátor felől jövő csatlakozó, a két felső az egyenáram. A műszer mérőhegyének színe fontos!
Ja, nem gépjármű, hanem általános villamossági fejjel gondolkodtam, ez nem földelt csillagpontú generátor, mert hát a motor teste az egyenáramú oldalról van testelve.
Tehát jót mértél, csak a fázisvezetékek között lehet feszültség, máshol nem.
Amit mutat a műszered azt így nem tudom értelmezni, gyorsan utána olvastam, és 5 ezres fordulatnál kell kb. annyi váltófeszültséget kéne mérned a fázisok között, amit a minap írtam, 50-60-70 V körül. És egyformát is persze mindenhol.
A sárga-sárga, valamint a sárga-test között váltóáramot kell mérni. A sárga-sárga között nagyobbat, mint a sárga-test között, azt most nem írom le, hogy mennyivel mert lényegtelen is, de. kb. 1,41x-es, vagyis kb. 1,5x akkora. Ugyanolyan fordulatnál persze.
A szigetelési ellenállás, vagyis szakadásvizsgálat is fontos, de ha jön a feszültség, akkor majdnem felesleges is, mert ha jön a fesz, jó a generátor. De ha már persze érdekel és ott jársz, akkor miért is ne?
Igen, a piros és test között kell egyenáramot mérni, arra figyerlni kell, hogy a fesszabályzón azért legyen akku (vagyis az akku a helyén legyen), mert azt nem szeretik, ha akku nélkül használják, nyilván nem egy másodpercről beszélünk, meg nem is kettőről.
Tehát látszik, hogy mindössze két mérésről beszélünk, azon belül persze a a fázisokat külön-külön, de kettő mérés, a fesszabályzó előtt van a hiba, vagy maga a fesszabályzó a rossz. Az akkut érdemes azért, mert az enyém cellazárlat esetén is majdnem 12 V-ot mutatott, igaz, nulla leadott teljesítménnyel.
Amit azért a MOSFET-hez hozzá kell tennem, hogy ha bárki megnézi, akkor láthatja, hogy a japó járművek a más fostaligákhoz képest "csak" 13,8-13,9 V-al töltenek, nem 14,4-el mint mások. Ennek eredménye, hogy a japó járművek akkujai tovább bírják.
Na most a MOSFET fesszabályzók, legalábbis nem a mondjuk eredeti Shindengen gyártmányúak, szerintem magasabb feszültséget adnak le, nekem biztosan, meg ahogy ide-oda beleolvastam anno, amikor kerestem a megoldást, máshol sem. A szabványokban leírt 14,4 V-ot nem lépik át azért.
Nekem a Kawában eredeti a fesszabályzó, a műszerfalon ott a feszmérő, relével az akkura van kötve, alapjáraton 14 V felett van kicsivel, de haladáskor olyan fixen 13,9 V-on áll, mint matrica lenne ott amire az van írva, hogy 13,9.
Ez persze nem rettenetes baj, mindössze nem 7-9 évente cseréled az akkut, mint én anno a Hiacemban, hanem mondjuk4-5 évente.
Gondoltam elmesélem, hátha érdekel valakit: a gyújtótrafókat kellett kicserélni, az okozta a gondot. A szerelő szerint a vibráció rázhatta szét ott a dolgokat. Mondjuk ezzel nemigen tudtam vitába szállni. :D
Illetve most, hogy végre megint pöpec minden, jelezni szeretném, hogy eladó a motor, hátha valakit érdekel. Meghirdettem volna már szezon elején, csak hát jött ez a kis hülyeség. :(
Ha valakit (valaki valakijét) érdekel, adok elérhetőséget.
Azért én a helyedben egy gyors mérést elvégeznék, a fesszabályzó az ülés alatt van elvileg (Versysnél gondolom), az - elvileg - sárga generátorról jövő kábeleken mérnék váltófeszültséget, a piroson utána meg egy 12-15 V egyenáramot.
Ennek KLR-nek ránézésre olyan a fesszabályzója, mint az utána jövő Kawáké, ezt kéne csinálnod.
Az, hogy esetleg rossz volt az akku és magával rántotta a fesszabályzót, azt azért könnyen elképzelem és erről vannak is történetek, de én úgy gondolom, hogy ha egy motort nem buherálnak, azért a generátor nehezen ég le, a gyárban mérnökök mérnek és számolnak.
De könnyen el lehet dönteni a kérdést, egy motorszervizben meg lehet kérdezni, hány ilyen esettel találkoztak, hogy buhera nélküli motornál hány leégett generátort cseréltek már.
Drukkolok.
Az mondjuk nyomós érv, hogy a magyar cégtől sokkal-sokkal előbb megjön, mint Kínából.
Igen , az esetleges hiba korrigálása , meg a termék megérkezési ideje nem mindegy így nyár közepén.
Irtam , voltmérőm van az üléstáskában , csak nem volt felszerelve , mivel nem volt szükség az USB-s töltőre , és nem szeretem ha úgy néz ki a kormány , mint egy atomerőmű irányítópultja :-)
Tegnap találtam még egy helyet , itt úgy látom konkrétan értenek hozzá , javítanak genetátort, fesszabályzót ( kinézem belőlük , hogy el tudják dönteni , melyik a beteg ) még a szerelést is vállalják.
A lyukméret lehet eltérő, de a csatlakozókban biztos vagyok, hogy egy és ugyanaz. Az ER-6 kapcsolási rajzát megnéztem, szerintem tuti ugyanaz mint Versys, ott is mutatja, három fázis a generátortól, kettő meg az egyenáram.
Ezt találtam , itthoni cég , azt irják jó a Versyshez,van nekik.
Szakszervíz a gyári generátort 160 ezerért , a fesszabályzót 43 ezerért kínálja , de mint mondják "a Kawasaki rosszul szállít" - tehát három hétre lenne meg kb.
Na ez árban és beszerzési időben is vicc szerintem.
Kecskeméten találtam egy autóvillamosság szerelőt , akinek ha viszem a tekercsemet 20-30 ezerért újratekercselteti valahol.
Azt mondja rendszeresen viszik hozzá a motorkerékpár generátorokat,és elégedettek.
Az előző két linken az Ózdi szakit iszonyú profinak érzem , de ő 60 ezerért tekercsel újra.
vagy van német Webáruházban utángyártott gen+fesszab 140 EUR.
Itt tartok , de először kell a környékben valaki aki ezt a nyomorult mérést elvégzi , higy csak azt vásároljam már meg , ami nem működik,