Nagyszabású idlerfelújítási akciót szeretnék indítani. Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy az összes kopott, sérült fém idlert újra az eredeti állapotába állítsam vissza. Az elöregedett, megkeményedett gumi futófelületet, pedig új, kiváló minőségű gumira cseréljem. Mindezt bárki számára elérhető áron, és rövid határidőn belül. Szolgáltatásaink: -a régi bronz csapágy tisztítása, sérülése esetén cseréje. Cserére ritkán van szükség , hiszen tapasztalataim szerint a csapágyak még a sok év használat után is kiváló állapotúak, nem kopottak, tisztítás után zajtalanul működnek. - az elgörbült tárcsák kiegyenesítése - új kiváló minőségű futófelület kialakítása. A felújítást a kerekek beérkezésének sorrendjében szeretnénk végezni. Egy előzetes regisztrációt követően küldhetnétek a kerekeket, így turnusokban-(szakaszokban) tervezhető, hogy mikorra érkezzenek be, ezzel elkerülve a túlterhelésből adódó kénytelen várakozást. A tervezés abban is segítene, hogy olyankor küldjétek a kereket amikor egyébként sem használjátok a Lenco-t, például utazás, munka idejére. A procedúra 1 hét, a kereket a megérkezéstől számítva 5 munkanap múlva készen visszapóstázom. Tudom, hogy közületek sokan ijesztő feladatnak éreztek egy ekkora procedúrát, mint az idlercsere. Nehéz levenni a kereket, könnyen megsérülhet, elgörbülhet. A a circlip pedig elveszhet. Ezért azt ajánljuk, hogy aki nem akar belefogni, az egyszerűen csak a kart vegye le és küldje el így egyben. Ebben az esetben csak 1 csavart kell levenni. A többit mi elvégezzük. Ha csak a kereket küldöd el akkor tartalék seegert és nylon 2 alátétet küldök plusszba. Árak: -Sérült hibás, görbült kerék kiegyenesítése, új gumi vulkanizálás: 4990ft
Az árak minden esetben tartalmazzák a visszapostázás költségét is! Véleményem szerint ez nagyon kedvező ajánlat, azonban ezeket az árakat csak akkor tudom tartani, ha nagy számú megrendelés érkezik. Amennyiben nem lesz szükség az akcióra, akkor, vagy emelnem kell az árat, vagy vissza kell vonnom az ajánlatomat.
Azok a kedves ügyfeleim akik már vásároltak tőlem kereket jelentős kedvezményre számíthatnak a lecserélt kerekeik felújításakor! Tervezem hogy a műanyag kerekekre is kiterjesztem az akciót, de erről még nem mondhatok többet... Tippek tanácsok a kar leszereléséhez:
- rögzítse a sebességszabályozó szerkezetet a képeken látható módon 2 vékony dróttal. Alul csavarja le a rögzítőcsavart. A csavart és az alátétet gondosan őrizze meg.
Nem tudok itthoni darabról, de magam is kíváncsi lennék egy eredeti Nantais-féle átépítésre. Szerintem az igazán nagy dobás, ami ténylegesen versenyképessé teszi a legjobbakkal, a saját fejlesztésű precíziós tányércsapágyban rejlik... plusz nyilván a jól megválasztott hangkar-hangszedő kombinációkban (szerencsére elég sokat írt tapasztalatairól az Audigonon).
Tudtok valakit kishazánkban, aki hallotta, netán birtokol egy Jean Nantis által átépített Lenco-t? Nagyon furdal a kíváncsiság, hogy szólhat? Olvastam a neten, ami fellelhető info róla, de előben azért ugye más lenne.
Jogos a visszahajtott perem megtartása, tulajdonképpen semmi kedvem megvágni a sasszit. Bár a kedvenc top-chop sasszim ez:
Érdekes koncepció, hogy a motor, a tányércsapágy és a kar nincs kapcsolatban a sasszin keresztül, csak a plinthen (illetve idleren) keresztül.
Jelen pillanatban afelé tendálok, hogy olyan plinthet készítsek, amelyen mindenhol felfekszik a sasszi a fára, a tányér alatt is (ahol a mechanika engedi) és a sarkok alatt is. A sasszi visszahajtott peremének marok egy vájatot a fába, és szépen belesüllyesztem. Remélem érthető. Majd ha a projekt a tervezésiből a kivitelezési fázisba jut, készítek képet. Egyelőre még csak a gondolat megfoganásánál tartok...
Ne tereljünk!))) Sergeant-nek ki mondta, hogy Technics DD-t használjon Voyd helyett? Hiszen Darvas óta "tudjuk", hogy a DD mint olyan, nem tud zenélni;)
Ideológiákat gyártani sokkal könnyebb, mint elfogadni, mennyire keveset tudunk a lemezjátszók világáról. Majd mindjárt jön Gabócza és Bigi, oxt jól elmagyarázzák, miért roxx a 3 motor:PPP
Nem ártana egy személyes találkozás a brutális, 1500rpm-es Lenco motorral, akkor talán érthetővé válik, miért -finoman fogalmazva- vicces ötlet "izolálni":)))
Egy kis kitérő. (Vagy mégsem?) Lássuk, mivel gyilkolássza mostanság hanglemezeit az Audio Innovations és a Voyd egykori konstruktőre:
Technics SP10, 1xűen rábaxva a majd' húszkilós Corian lapra. 10mm Lexan lemezpárna, Mitchell clamp, SME V, Audio Note Io. Hát itt megintcsak nincs izoláció, a csóka "kurva szépre, és jó nehézre" csinálta:xD
A csóka nem bírta eldönteni, hogy mi rezegjen és mi nem, ezért kurva szépre és nehézre csinálta, amit egyszerűen izolálni kellett volna. De így legalább ott van a tuskóval a madárcsicsergés is a zongoraversenyben... Hurrá! :))
Az "alapvető hibák" mibenlétéről kicsit bővebben, ha lehetséges...))
A fafaragást hagyjuk, arról nincs se tapasztalatom, se véleményem. Ha mindenáron okoskodni kell, nem hinném, hogy előrelépés a régi sokrétegű "szendvicshez" képest.
alapvető hibákat követett el a fúrfaragó, de nyilván a szemet gyönyörködtető famintázatnál nincs hifibb... :Đ
Egyszer kénytelen leszek a 3 független sasszéra épített kísérleti fakaruszt szétszedni, hogy a fabuzik megértsék a végletes tömegek, az izolációk és a rezonanciák bonyolult viszonyából hogyan születik a mjúzik... Persze hüje leszek szétszedni, még valami idióta, ám töksiket fajankó elkezdi majd gyártani :XĐ
Nincs levágva, és szerintem jól okoskodott. Miért vágná le a lemezsasszinak további tartást adó széleket? Inkább spéci, hajóhoz való műgyantával merevíti a sarkainál, már amennyire a kivágások miatt lehetséges. A jobb mechanikai kontaktus mellett a dörzskerék továbbra is mozgatható, a részleteket itt már sajnos titkolja.
Az igazsághoz tartozik, hogy a Reference MkII talapzata már 100%-ban fa, de ezzel "know-how" nélkül inkább nem kísérleteznék...
Köszi szépen, érdekes egy megoldás. Mondjuk nem fog aratni szépségversenyen, dehát nem is ez a cél.
Kár, hogy nem látszik a képen, hogy mi a helyzet a lemezsasszi külső visszahajtott peremével. Vajon ezt is leflexelte, hogy a lemez közvetlenül feküdjön fel minden ponton, ne csak a tányér alatt?
Másik érdekesség még ami feltűnt, hogy szemlátomást fixre van állítva az idler, tehát ha ki van kapcsolva a gép, akkor is kontaktban marad a tengellyel és a tányérral. Ezt az elemet valszeg nem fogom átvenni. A Lenco csak az íze kedvéért készül, nem fő lejátszónak. Ergo nem megoldás, hogy a motor folyamatosan menjen...
Köszi a linket, végig fogom mazsolázni. Az igazság az, hogy annyi féle dizájnnal találkoztam, fene sem tudja mi lenne az igazi...
Nekem jóideig csak a négy eredeti csavarral, alulról volt lerögzítve. Éppen a "Direct Coupled" nincs részletesen kitárgyalva az Audiogonon, és félreértésre adhat okot, hogy JN a négy csavar meghúzásának erősségéről beszélt, mint hangolási lehetőségről. Aztán megláttam az első "pucér" fotót valamelyik újabb Reference Lencójáról:
Először valami plusz merevítésnek hittem, aztán gondoltam egyet... bizony, határozottan jobban szól közbeékelt rétegelt lemezen kereszül, rugós alátétekkel lecsavarozva. Kellő vastagságban nem kaptam, kicsit vékonyabbra kellett csiszolni, mégpedig pontosan, hupnik nélkül. Nem ragasztottam a "plinth"-hez, a csavarok úgyis összefogják...
Dynamat vagy hasonló csillapítóanyag itt már csak ront, esetleg az idler pozicionáló karjára ragassza, aki szerint a fotón látható vastag szigszalagos betekerés nem hatásos. (Tévedés:))