Csavarrögzítőt tehetsz a csavarra. Fogni is fog és simán kicsavarható marad. RC autósoktól, vagy órásműhelyben tudsz kérni egy kicsit. Persze venni is lehet, csak nem fog elfogyni soha.
Az epoxi felesleges. nem teherviselő elem, csak egy "takaró" alul.
Kenés: én zsír/olaj keveréket használok. A zsír van némileg felhígítva műszer olajjal, hogy ne legyen olyan vastag, kemény. Önmagában az olaj túl híg, hamar kiforogja magából a modell. Lényeg, hogy kevés kell belőle, én egy vastag injekciós tűt (leköszörült heggyel) és fecskendőt használok ilyen célra.
Én már gondoltam arra is ,hogy epoxit öntök bele és amikor már megszáradt akkor kicsavarom a menetet de attól félek hogy az epoxi túl erős lesz és nem tudom végleg kicsavarni. Esetleg ez megoldás? A kenésről annyit szeretnék kérdezni hogy zsír vagy műszer/varrógép olaj a jobb?
Hát nagyobb csavart én nem tennék bele. Az a baja, hogy metrikus menetű csavart tekernek bele a műanyagba. Mivel azt a részt nem nagyon kell macerálni, így az is jó, ha fogpiszkáló hegyéről becsepentesz egy kis pillanatragasztót felülről a csavarra. Mármint a motor felől. Leszedni csak akkor kell, ha kenni kell az osztóművet, de az felülről is hozzáférhető, ha kiveszed a motort. Jobb, mint egy 40-50 éves, megfáradt műanyagot macerálni. Nincs már ilyen alváz a Tillignél, így cserélni legfeljebb egy ugyanilyen korúra tudnád.
Akadt nekem egy problémám a nohabommal. A probléma vele az hogy a légtartály imitációt tartó csavarokat egyszerűen nem tudom becsavarni. Olyan mint ha a menet egyszerűen elkopott volna a menet ilyenkor mi a teendő? Új főkeretet kell venni?
A többinek a márkaneve nem Taurus, de a beceneve attól még többek között az is. Ahogy a HP fénymásolót is simán le-Xerox machine-ozza az angol, és te is PC-nek hívod az asztali gépedet valószínűleg, bár több mint valószínű, hogy nem IBM termék és nem 8088-as Intel processzor van benne.
Taurus-t (Rh1116, vagy 1016) csak PIKO-ból találsz. A Tillig a 1216-t készítette.
Hivatalosan a Taurus név kifejezetten az ÖBB "fürdőkádjait" illeti, abból viszont mindent, tehát a 1216-ost is. Ezeken is láthatod a főkereten a Taurus logót:
Jó megfigyelõ vagy! Piko gép volt a kezem közt illetve más festéssel van kb 15 db de Tilliget még nem tapiztam. Csak a festés miatt érdekes nekem, de a minõsége miatt hajlok inkább a Tillig felé. Szûk ívek nálam nem lesznek , elfutnak a Piko gépek is.
OK, csak a sima osztrák 1116-ról teTTél be képet!:-)
A "klasszikus" Taurus, ami a GYSEV-nál és a MÁV-nál is van többek között, az az, amiről képet is tettél be. Egy-egy ajtó a két oldalon, a harmadik homloklámpa pedig középen, a szélvédő alatt van. TT-ben ilyeneket a PIKO gyárt.
A Tillig modellje az az osztrák Rh1216-os. Ezen oldalanként 2-2 ajtó van, és a harmadik lámpa is felkerült középen a szélvédő fölé. Ezek a kívülről is látható különbségek. Van még ennél több is. Jellemzően a 1216-k négy áramnemű gépek.
Modellek közötti különbségek.
PIKO: Hobby kivitel. Vagyis az olcsó kategória. Felsővezetékes üzemre nem alkalmas. Világítása izzós, zárfények nincsenek. NEM652, vagyis sima 8 tűs DCC előkészítése van, ez TT-ben nem a szokásos! Ezek az árához képest elnézhető dolgok, de sajnos a modellnek van egy szarvashibája! Ez pedig a kocsikapcsolók kialakítása. Cserélhető fejes, ez idáig OK. DE! A foglalat csak elforogni képes, kinematika nincs, és a mozdony alvázához van rögzítve a forgáspont, nem a forgóvázhoz. Így szűk ívekben, vagy kis sugarú váltókon, ha hosszú kocsi van közvetlenül mögötte, akkor az ívben kidobja a sínről a vontatott kocsit.
Tillig: Másik világ. LED világítás, zárfények, rendes, kinematikás kocsikapcsolók. Felsővezetékes üzemre is alkalmas. PLUX12 DCC előkészítés, hangszórónak is van hely a modellben. Drágább, de annyival szebb is, meg műszakilag is jóval a PIKO előtt van.
Eladó az alábbi TT-méretű modell. Új csak fényképezéshez lett kivéve a dobozból. Ajándékba kaptam de ezt korszakot nem gyűjtöm azét szeretnék tőle megválni.
Tillig 13165 Személykocsi 3.o.K.P.E.V Ep.I. ára 16.000Ft
Érdeklődni lehet a publikus e-mail címen. Személyesen megtekinthető átvehető Zánkán de postázom is előre utalás után.
A képen a bal oldalán látható vezeték van rossz helyre forrasztva! Kösd át annak kis, fekete "bigyuszkókának" a másik oldalára, és jó is lesz. Így ugyanis a modell teljes árama átfut a világítás kapcsoló diódáján (ezek csinálják meg, hogy menetirány szerint világítson), és értelem szerűen így egyik irányba nem kap áramot a motor.