Keresés

Részletes keresés

ZésZoli Creative Commons License 2021.04.13 0 1 40825

Szia! 

 

Csavarrögzítőt tehetsz a csavarra. Fogni is fog és simán kicsavarható marad. RC autósoktól, vagy órásműhelyben tudsz kérni egy kicsit. Persze venni is lehet, csak nem fog elfogyni soha. 

 

Üdv. 

Előzmény: LevenTTe (40822)
LevenTTe Creative Commons License 2021.04.12 0 0 40824

Köszönöm a tanácsokat!

Előzmény: Törölt nick (40823)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.12 -1 1 40823

Az epoxi felesleges. nem teherviselő elem, csak egy "takaró" alul.

Kenés: én zsír/olaj keveréket használok. A zsír van némileg felhígítva műszer olajjal, hogy ne legyen olyan vastag, kemény. Önmagában az olaj túl híg, hamar kiforogja magából a modell. Lényeg, hogy kevés kell belőle, én egy vastag injekciós tűt (leköszörült heggyel) és fecskendőt használok ilyen célra.

Előzmény: LevenTTe (40822)
LevenTTe Creative Commons License 2021.04.12 0 0 40822

Én már gondoltam arra is ,hogy epoxit öntök bele és amikor már megszáradt akkor kicsavarom a menetet de attól félek hogy az epoxi túl erős lesz és nem tudom végleg kicsavarni. Esetleg ez megoldás? A kenésről annyit szeretnék kérdezni hogy zsír vagy műszer/varrógép olaj a jobb?

Előzmény: Törölt nick (40821)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.12 -1 1 40821

Hát nagyobb csavart én nem tennék bele. Az a baja, hogy metrikus menetű csavart tekernek bele a műanyagba. Mivel azt a részt nem nagyon kell macerálni, így az is jó, ha fogpiszkáló hegyéről becsepentesz egy kis pillanatragasztót felülről a csavarra. Mármint a motor felől. Leszedni csak akkor kell, ha kenni kell az osztóművet, de az felülről is hozzáférhető, ha kiveszed a motort. Jobb, mint egy 40-50 éves, megfáradt műanyagot macerálni. Nincs már ilyen alváz a Tillignél, így cserélni legfeljebb egy ugyanilyen korúra tudnád.

Előzmény: LevenTTe (40819)
gmarc Creative Commons License 2021.04.12 0 0 40820

Vagy főkeret-csere, vagy eggyel nagyobb csavart tegyél bele. 

Előzmény: LevenTTe (40819)
LevenTTe Creative Commons License 2021.04.11 0 0 40819

Tisztelt fórumozók!

 

Akadt nekem egy problémám a nohabommal. A probléma vele az hogy a légtartály imitációt tartó csavarokat egyszerűen nem tudom becsavarni. Olyan mint ha a menet egyszerűen elkopott volna a menet ilyenkor mi a teendő? Új főkeretet kell venni?

robertw Creative Commons License 2021.04.09 0 1 40818

Bhv-k eladva.

benbe Creative Commons License 2021.04.08 0 3 40817

A többinek a márkaneve nem Taurus, de a beceneve attól még többek között az is. Ahogy a HP fénymásolót is simán le-Xerox machine-ozza az angol, és te is PC-nek hívod az asztali gépedet valószínűleg, bár több mint valószínű, hogy nem IBM termék és nem 8088-as Intel processzor van benne.

Előzmény: Hernyofan (40813)
robertw Creative Commons License 2021.04.08 0 2 40816

Sziasztok,

 

Eladóak az alábbi TT-s termékek:

 

1 db MÁV-START Bhv - Hubert féle, BTTB alapon  25.000 Ft.

1 db GySEV Bhv - - Hubert féle, BTTB alapon  25.000 Ft.

1 db MÁV Bbmot - VaTT féle 45.000 Ft.

 

Üdv,

Robi

 

 

Schwarz Peter Creative Commons License 2021.03.30 -1 1 40815

Ott a pont dr. “Hernyófan” ..... 👍👍

Előzmény: Hernyofan (40813)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.30 0 1 40814

Kösz a pontosítást!

Előzmény: Hernyofan (40813)
Hernyofan Creative Commons License 2021.03.30 0 2 40813

Taurus-t (Rh1116, vagy 1016) csak PIKO-ból találsz. A Tillig a 1216-t készítette.

 

Hivatalosan a Taurus név kifejezetten az ÖBB "fürdőkádjait" illeti, abból viszont mindent, tehát a 1216-ost is. Ezeken is láthatod a főkereten a Taurus logót: 

 

https://www.flickr.com/photos/126584084@N05/16750204138

 

Viszont a többi nem Taurus, csak és kizárólag az ÖBB-s gépek - így nem az például a GySEV vagy MÁV 470-es sem. 

 

Ez a hivatalos verzió, mert ettől függetlenül mindenki minden fürdőkádat Taurusnak hív - többnyire én is.

 

Előzmény: Törölt nick (40808)
kozma555 Creative Commons License 2021.03.30 0 2 40812

Jó megfigyelõ vagy! Piko gép volt a kezem közt illetve más festéssel van kb 15 db de Tilliget még nem tapiztam. Csak a festés miatt érdekes nekem, de a minõsége miatt hajlok inkább a Tillig felé. Szûk ívek nálam nem lesznek , elfutnak a Piko gépek is.

Előzmény: Törölt nick (40811)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.30 -1 2 40811

OK, csak a sima osztrák 1116-ról teTTél be képet!:-)

 

A "klasszikus" Taurus, ami a GYSEV-nál és a MÁV-nál is van többek között, az az, amiről képet is tettél be. Egy-egy ajtó a két oldalon, a harmadik homloklámpa pedig középen, a szélvédő alatt van. TT-ben ilyeneket a PIKO gyárt.

 

A Tillig modellje az az osztrák Rh1216-os. Ezen oldalanként 2-2 ajtó van, és a harmadik lámpa is felkerült középen a szélvédő fölé. Ezek a kívülről is látható különbségek. Van még ennél több is. Jellemzően a 1216-k négy áramnemű gépek.

 

Modellek közötti különbségek.

 

PIKO: Hobby kivitel. Vagyis az olcsó kategória. Felsővezetékes üzemre nem alkalmas. Világítása izzós, zárfények nincsenek. NEM652, vagyis sima 8 tűs DCC előkészítése van, ez TT-ben nem a szokásos! Ezek az árához képest elnézhető dolgok, de sajnos a modellnek van egy szarvashibája! Ez pedig a kocsikapcsolók kialakítása. Cserélhető fejes, ez idáig OK. DE! A foglalat csak elforogni képes, kinematika nincs, és a mozdony alvázához van rögzítve a forgáspont, nem a forgóvázhoz. Így szűk ívekben, vagy kis sugarú váltókon, ha hosszú kocsi van közvetlenül mögötte, akkor az ívben kidobja a sínről a vontatott kocsit.

 

Tillig: Másik világ. LED világítás, zárfények, rendes, kinematikás kocsikapcsolók. Felsővezetékes üzemre is alkalmas. PLUX12 DCC előkészítés, hangszórónak is van hely a modellben. Drágább, de annyival szebb is, meg műszakilag is jóval a PIKO előtt van.

Előzmény: kozma555 (40809)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.30 0 0 40810

Láttam már Taurus III-ként is hivatkozni rá.

Előzmény: Törölt nick (40808)
kozma555 Creative Commons License 2021.03.29 0 1 40809

Értsd rá CsíkosháTTú. Nekem az is Tau. Dispolok vagy mi volt az már?

Előzmény: Törölt nick (40808)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.29 -1 1 40808

Taurus-t (Rh1116, vagy 1016) csak PIKO-ból találsz. A Tillig a 1216-t készítette.

Előzmény: kozma555 (40807)
kozma555 Creative Commons License 2021.03.28 0 2 40807

Sziasztok! 

Keresek megvételre Tillig vagy Piko ÖBB Taurust!

 

kozma555@citromail.hu

 

 

repko26 Creative Commons License 2021.03.28 0 1 40806

Vásárolok (én keresek) modellok LS Models (Tillig TT):

 

- 58020 - WLABmee ZSSK

- 58021 - WLABmee WST

 

WLABmee

 

repko26@gmail.com

 

Szlovákia

Battila51 Creative Commons License 2021.03.10 0 1 40805

Üdv.Mindenkinek!

 

Eladó az alábbi TT-méretű modell. Új csak fényképezéshez lett kivéve a dobozból. Ajándékba kaptam de ezt korszakot nem gyűjtöm azét szeretnék tőle megválni.

 

Tillig 13165 Személykocsi 3.o.K.P.E.V Ep.I.  ára 16.000Ft

Érdeklődni lehet a publikus e-mail címen. Személyesen megtekinthető átvehető Zánkán de postázom is előre utalás után.

teaház Creative Commons License 2021.03.09 -1 1 40804

Bocs, képek lemaradtak...

Tehát:

Eladó néhány TT méretű mozdony.
Érdeklődni a 06-30/435-5090 számon lehet, HÍVÁS FORMÁJÁBAN reggel 9-től este 9-ig!

Üdv, Zsolt és Zsombor

1, BTTB/Gützold DR Br242 villanymozdony

Szép, megkímélt állapotban, eredeti dobozában. 

Ár: 12.000 forint


2, BTTB/Gützold DR E11 villanymozdony

Használt, normális állapotban. 

Ár: 10.000 forint

 

3, BTTB/Gützold DR Br242 villanymozdony

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 12.000 forint

 

4, BTTB/Gützold DR Br211 villanymozdony

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 12.000 forint


5, BTTB/Zeuke DR V75 dízelmozdony

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 10.000 forint


6, Cseh kisszériás CSD csehszlovák kőszállító kocsik

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 7.000 forint/darab 



Előzmény: teaház (40803)
teaház Creative Commons License 2021.03.09 -1 1 40803

Üdv!

Eladó néhány TT méretű mozdony.
Érdeklődni a 06-30/435-5090 számon lehet, HÍVÁS FORMÁJÁBAN reggel 9-től este 9-ig!

Üdv, Zsolt és Zsombor

1, BTTB/Gützold DR Br242 villanymozdony

Szép, megkímélt állapotban, eredeti dobozában. 

Ár: 12.000 forint


2, BTTB/Gützold DR E11 villanymozdony

Használt, normális állapotban. 

Ár: 10.000 forint

 

3, BTTB/Gützold DR Br242 villanymozdony

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 12.000 forint

 

4, BTTB/Gützold DR Br211 villanymozdony

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 12.000 forint


5, BTTB/Zeuke DR V75 dízelmozdony

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 10.000 forint


6, Cseh kisszériás CSD csehszlovák kőszállító kocsik

Szép, megkímélt állapotban. 

Ár: 7.000 forint/darab 

Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 -1 0 40802

:-)))

Előzmény: murray (40801)
murray Creative Commons License 2021.02.23 0 2 40801

átdugtam, jó. 

Előzmény: murray (40800)
murray Creative Commons License 2021.02.22 0 1 40800

Nincs odaforrasztva semmi csak van a réz sínen egy furat és azon átdugtam hogy lerögzitsem. Akkor átdugom mögé. köszi. 

Előzmény: Törölt nick (40799)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.22 0 2 40799

Nem!

A képen a bal oldalán látható vezeték van rossz helyre forrasztva! Kösd át annak kis, fekete "bigyuszkókának" a másik oldalára, és jó is lesz. Így ugyanis a modell teljes árama átfut a világítás kapcsoló diódáján (ezek csinálják meg, hogy menetirány szerint világítson), és értelem szerűen így egyik irányba nem kap áramot a motor.

Előzmény: murray (40798)
murray Creative Commons License 2021.02.22 0 0 40798

Akkor csak a kerekek felől adhatok neki alulról tápot?  ballasztkocka megvan az ok. 

Előzmény: Törölt nick (40797)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.22 -1 2 40797

Hát, ha a két villanydrót egyikét nem a világítást kapcsoló dióda mögé kötötted volna be, akkor mindkét irányban működne a mozdony.:-)))

És hiányzik belőle a kép alapján egy ballaszt kocka.

Előzmény: murray (40794)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.21 -2 6 40796

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!