Keresés

Részletes keresés

sdragon Creative Commons License 2010.07.27 0 0 449
Előzmény: ==T== (444)
sdragon Creative Commons License 2010.07.27 0 0 448
Tévedésben vagy. Senki nem tagadta meg a RBAR engedélyeit. Ők kezdték későn előkészíteni és ezért törölték a futamot. Az idei évben a hatóság meghosszabbította az engedélyeztetési időt. Ezzel a problémával találkoztak a debreceni repülőnap és a RBAR szervezői is.
Előzmény: ==T== (444)
==T== Creative Commons License 2010.07.27 0 0 447
Amúgyaz a hivatal, ami ne madta meg az engedélyt, az országos, vagy fővárosi hivatal?

Mert lehet, hogy nem a kormány áll a dolog mögött, hanem egyszerűen egy hülye hivatalvezető partizánakciója, mivel jelenleg a főváros vezetésében eléggé kaotikusak a viszonyok. A magam részéről nem nagyon hiszem, hogy a kormányzat ilyesmivel foglalkozna, pláne hogy direkt megfúrja.
sdragon Creative Commons License 2010.07.27 0 0 446
Te melyik évi résztvevőkre gondolsz?
Tavaly nem túl sok magyar repült.:)
Előzmény: Törölt nick (443)
==T== Creative Commons License 2010.07.27 0 0 445
Miért is nyilatkozta volna, hiszen nem ő dönt róla...
Előzmény: sdragon (440)
==T== Creative Commons License 2010.07.27 0 0 444
Nézd. Ha lesz is még Air Race Magyarországon, azt a Red Bull vélhetően ugyanúgy az Országház előtti részen akarja majd megrendezni, és örülhetünk, ha nem kér érte licenszdíjat. Namármost ha idén megtagadták ilyen kamu okokkal az engedélyezést, akkor szvsz erre a helyszínre jövőre is meg fogják tagadni.
Előzmény: CAT IIIc (438)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 443

A te infoid pontatlanok. Nevek közlésére nincs jogom, de kaptak magyar repülősök pénzbeli támogatást a részvételért.

Lesz élet Red Bull nélkül is. Az országnak meg nem kell valóban semmilyen reklám, a hírekben szereplünk úgy is.

Mint a Ferihegy mostani hírei.

Ingyen adja majd minden TV társaság. (S nekik sem lesz hasznuk rajta.)

Előzmény: sdragon (439)
==T== Creative Commons License 2010.07.27 0 0 442
Figyi te nagyon okos. A Red Bull Air Race-ért minden más helyszín fizet. Nem is keveset, évente 6-10 millió USD-t. És a többi helyszín is kiemelt helyszín, pl. a Temze Milleniumi Dome-os része, Porto belvárosa, New York-ban a szabadságszobor környéke, Rio-ban a Copacabana stb.


Ezekben az országokban értelmes emberek ülnek a döntéshozói székekben, akik pontosan tudják, milyen jó is a városnak, hogy egy ilyen rendezvényt rendezhetnek, ami a közvetítések és a szervezők (Red Bull) reklámja miatt turistákat csalogat a városukba/országukba. Ők tisztban vannak vele, hogy nekik is jó, ha a szállodáik nem konganak az ürességtől, hanem külföldi vendégek vannak benne, akik itt verik el a pénzüket.


Olyan jelentéktelen országokról beszélünk, mint Dubai, Kína, Kanada, Egyesült Államok, Kína, Ausztrália, Németország, Spanyolország, Portugália, ill. ezek olyan jelentléktelen városairól, mint New York, San Diego, Edmonton, Barcelona, Berlin, Porto, Peking, Rio, de asszem korábban Peking helyett Shanghai volt.


Az Air Race futamokat ráadásu legy magyar cég bonyolítja le, így az energiaitalosok erre fordított pénzének egy része a hazai költségvetést gyarapította volna. Ráadásul az Air Race-esek biztosították a tüzijátékhoz a hangosítást és a 220 utáni takarítást is, amiket idén már az állami szervezőknek kell fizetni. Nem tudom mennyibe kerüül, de szvsz tízmilliókban mérhető. Ráadásul csinálni kell egy olyan programot, amire sok ember kíváncsi, és kitölti az Air Race miatt felszabadult időt.


Persze tudjuk, hogy itt nálunk a racionális, józan döntés nem feltétlenül szempont.


---


Amúgy egy korábbi kérdéshez: a közvetítés, ha élő, akkor jellemzően a Top4-ről szól, míg az összefoglalók 50 vagy 100 percesek. Az ausztráloknál pl. a Channel One adta tavaly, és asszem 100 perces volt (reklámokkal együtt két órás).
Előzmény: sdragon (434)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 441

No akkor pontosítsunk.

Nem te mondtad a "nem érdekelte" dumát. Egy másik hozzászóló. Csak az észérvekhez tartozott.

Ha van gyakorlatod, szerinted egy nehéz vastag üvegtáblának mekkora a rezonancia frekije? Mennyire merev akusztikai szerkezet? Mekkora az 1 cm2-re eső energiamennyiség? Mekkora a csillapítása?

Ez egy bulvár fantazmagória. Már megbocsáss, de ez a véleményem.

Ahogy sok évig sem volt semmi káros hatása tudtommal semmilyen épületre.

Todod sok hangárt és épületet láttam már, aminek vékony üvegtábláiban sem tett kárt az elötte motorozó gép sem, nem hogy száz méterről.

Százszor inkább a magasban robbanó rakéták dörrenése, légnyomása tehetNE kárt.

 

A Ferihegy sajnálatos buktája meg még tovább rombolja valóban a hírünket.

A VOLT Red Bull Air Race ezen az egyébként sem felhőtlen jóhírünkön szépített kicsit.

Ideális helyszín nincs. Mert lehet jó versenyt rendezni egy elhagyott katonai reptér felett is. Pl. Mezőkövesd, Taszár. De ennek a versenynek a látvány is aktív része.

Meg pont az a reklámértéke veszik el, ami most adva volt a város képeivel. Mert Taszárra nem fog odafigyelni senki. Nincs benne semmi szép. A buta jenki miért fizetett dollármilliókat, hogy a Szabadságszobor legyen minden második képen? Van csicsás légibázisuk elég. Meg nagy folyójuk is bőven. Szép nagy folyójuk is.

 

Egyébként tudod mi történik, ha egy nagy rakás tüzijáték rakétát eltalál valami?

Vagy semmi, vagy felmennek idő elött rendezetlenül. Ennyi. Láttuk, mikor az uszály kigyulladt. Vagy a teherautó a Gellérthegyen. De ez olyan jó bulvárosan hangzik, hogy robbanószerrel megrakott belváros. Ez nem észérv, már megbocsáss.

Előzmény: CAT IIIc (437)
sdragon Creative Commons License 2010.07.27 0 0 440
Ez pontosan így van. A rossz híreket, összeesküvés elméleteket itt kezdték gyártani. Még Besenyei Peti sem nyilatkozta azt, hogy jövőre nem lesz futam, annyit mondott idén későn kezdték elkészíteni az engedélyekhez szükséges dokumentumokat és itt ütköztek falakba, mint a debreceni repnap szervezők.
Előzmény: CAT IIIc (438)
sdragon Creative Commons License 2010.07.27 0 0 439
És melyik magyar pilóta kapott pénzt a Red Bulltól, hogy repüljön?
2006-ban 1000-tól 1300-ig folyamatos légi és vízi parádét tudtak szervezni a magyarok. A magyar pilóták nem kértek pénzt, mert örülnek, ha ezen a neves napon repülhetnek ott. Támogató is volt, akik úgy támogatták a rendezvényt, hogy a Red Bull miatt nem tehettek ki semmi reklám felületet, mert ebbe az időben csak Red Bull reklám lehet ott kint. Akkor ez milyen baráti eljárás?
Mielőtt hadakozol, szerezd be a valós információkat. Kérdezz utána.
Ne gondold, hogy ha a vörösbika nem lesz ott augusztus 20-án akkor megáll az élet.
Én annyit mondtam, mutassák meg a Csepel szigeten, hogy van erre érdeklődés.
Illetve, hány turista jött annak hatására hazánkba, hogy látta a 20 perces összefoglalót a budapesti futamról?
Előzmény: Törölt nick (436)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.27 0 0 438

A Red Bull elviszi máshova.

 

 

Ez az, amit ezen a fórumon kívül sehol nem olvastam. Mindössze annyit látok, hogy idén lemondtak róla. Mindenféle háborgás és kikéremmagamnak nélkül vette tudomásul a RedBull a helyzetet. Nyilván jól tudta miért. Mikor az első versenyt rendezték, számtalan "érdekességre" bólintott a hatalom és a hatóság.

 

Most garnitúracsere van ez nem zárja ki, hogy a jövőben legyen futam, legfeljebb újból tárgyalni kell és meg kell egyezni, urambocsá változtatni dolgokon...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (436)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.27 0 0 437
Nem emlékszem, hogy politizáltam volna bármiben is. Hogy írtam volna olyat, hogy az embereket nem érdekelte, arra sem, de nyilván én vagyok amnéziás.

Robbanószer, veszélyesen gyúlékony anyag nyilván nincs egy tüzijáték területén.

A 130dB hatása frekvenciafüggő. Miután az ablakok változó méretű és formájú apró darabokból állnak, meglehetősen széles frekvenciatartományban érzékenyek.
De ez mondjuk nem elvtelen dühöngés, hanem fizika kérdése.... Nemkevés milliárdból újították fel a homlokzatot, de ez csak egyetlen épület. Számtalan más veszélyt jelent a belvárosban egy ilyen dolog és kár úgy tenni, mintha ez lenne az egyetlen ésszerű helyszín.










A nagyvilág országképét viszont százszor inkább befolyásolja, hogy Ferihegyet leminősítették az EU-n kívüli határbiztonsági szintre, és hogy emiatt a következő EU állomáson ismét átvizsgálják az utasokat, mintsem hogy műemlékek közt folyik-e a RedBull verseny, vagy 10 km-rel arrébb...
Előzmény: Törölt nick (435)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 436

Ha már a más zsebében kotorászunk:

Mennyi pénzbe kerülne az államnak, minden adófizető polgárnak, ha az egésznapos rendezvényt állami eszközökből kellene fedezni?

Tudtad például, hogy a Red Bull fizetett a magyar repülősöknek a "fellépésért"?

Pusztán egyet kötött ki: a másodperc pontosságú program betartását.

Aztán az ÁLLAM kivel csináltatna légibemutatót, oldtimer bemutatót?

Állami gép és személyzet csak a seregben van.

 

Minden más üzleti alapon megy a kapitalizmusban. Valakinek üzlet.

 

A Red Bull ingyenreklámot kapott? És Magyarország? És Budapest? Annak mekkora ingyen reklám volt? Hány százmillió emberhez jutottak el a gyönyörű képek? Ingyen? Igen!

A Red Bull elviszi máshova. Ahol a reklámon kívül nagy pénzt is kap. Nagyobb piacon, mint mi.

Mi meg majd fizethetnénk, ha még akarnánk valahol máshol rendezni.

Előzmény: sdragon (434)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 435

Észérvet a 130 dB-es ólomüveg ablakok esetére?

A robbanószerrel rakott területre?

Arra, hogy "az embereket úgyse érdekelte"?

A politkai lózungokra a multik és a pénz elleni lázításra?

 

Az észérveket a szervezők és a versenyzők tették az asztalra. Az észérvek bizonyítottak sok év alatt. A nagyvilág képe az országról bizonyította az észérveket.

 

 

 

Előzmény: CAT IIIc (433)
sdragon Creative Commons License 2010.07.27 0 0 434
Miért, mennyi pénzt hoz egy RBAR?
Azt is számold ki, hogy mennyi pénzbe kerülne, ha a Te céged két napig olyan hatalmas reklám felületet szeretne igénybe venni a Parlament előtt mint amit az RB? Ezt a vörös bika eddig ingyen kapta meg.
Ha életképes a verseny, és ezt mutatja a többi futam, akkor lesznek nézők más helyszíneken is. Ha nem, akkor hazánkban nem kell megrendezni. Augusztus 20-án a Parlament előtt nem kunszt nagy néző közönséget verbuválni, ha igazán bíznak magukban nyugodtan csinálják meg más helyszínen.
Előzmény: Törölt nick (428)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.27 0 0 433
Próbálj észérvekkel vitatkozni. Az elvtelen hiszti nem vitaalap ahogy a politikai köpködés sem.
Előzmény: Törölt nick (430)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 432

Mivel mindig a helyszínen voltam, nem láttam az élő közvetítést. Az összefoglalót is sokszor külföldi sportTV-n. Ami viszont borzasztó és tűrhetetlen volt, az a helyszíni kommentátor.

De szerencsére ez nem mindenütt volt hallható a helyi színpadok saját műsorától.

Egyébként olyan népünnepély jellege volt még akkor is, mikor ott zúgtak a fiúk. Sokan csak felnéztek.

"hű a zannyát de jóóó csinyájjaa" oszt ették tovább sültkolbászt sörrel. A víz mellett a fanok sorakoztak, akik csak a futamok szünetében sétáltak a bóvli és csíkosmatrica árusok közt. De nagyon szép (megfizethetetlenül drága) iparművészeti sátrak is voltak mindíg.

Az egész így együtt volt az ami.

A zemberek jól érezni magukat mentek ki. Tojtak ők a "nemzetközi pénzoligarchia elrabolta az ünnepünket" lózungokra.

Mellesleg akinek nem tetszett, volt ezer más program is. Ópusztaszertől a Bazilikáig.

Előzmény: Vgyuri (431)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.27 0 0 431
És még így is milyen necces a tévéközvetítés. Magyarországon a monopol-tulajdonos, az RTL 15-20 percet ad le róla. Gondolom, máshol sem közvetítik egyenes adásban végig az egyébként is erősen tömörített programot.
Előzmény: Törölt nick (428)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 430

Mi rázza a Parlament ólomüvegét? a 130 dB?

Oszt milyen frekvencia ez a 130 dB? Oszt az ólomüveg mit csinál ilyen frekin?

SEMMIT. Unatkozik.

Ellenben a tüzijáték dörrenései inkább tehetnének rossz dolgot.

 

Mások szerint a gépek nagy sebessége olyan tektonikus rezgést okoz, hogy attól megreped a szikla és a Gellérthegy a Dunába csúszik. Ez az igazi ok.

Ezt mondják az asszonyok a kocsmában. Pedig ott Babett anyó tart rendet a lavórral.

Előzmény: CAT IIIc (421)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 429

Már van több városi pálya az F1-ben is. Most 2 hete is gyönyörú helyen volt. Kikötő, hidak, város. Minden volt ami kell.

A csúcs persze Monaco. Minden pályán dicsőség nyerni, de Monaco az felette áll mindennek. Vagy a hosszútávú versenyeken Le Mans.

Az olyan szentély az autózásban, mint Oshkosh a repülésben.

Előzmény: Rep-Air-rer (426)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 428

Ezt hol lehet nézni? A helyszínt kivéve persze.

A RBAR azért is ilyen sok pénzt hozó, mert eleve TV közvetítésre van optimalizálva. Ami persze csak jó. Ahogy az F1 is. Nem véletlen, hogy a tényleg látványos ralli nem olyan sikeres média szempontból, mert nehezen közvetíthető. Vagy a vitorlázás. Úgy a alevegőben, mint a vizen.

A zártpályás, kis területen csinált versenyek, ha jó pörgősek akkor tudnak sikeresek lenni.

Már aki szereti, annak. Van aki a sakkversenyeken, vagy a póker, esetleg teke alatt élvez.

Előzmény: ==T== (424)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.26 0 0 427
... alkalmilag épített katlanban és minden évben viták közt, mert veszélyes a versenyzőkre..... Viszont sok pénz van benne....
Előzmény: Rep-Air-rer (426)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.07.26 0 0 426
Kivéve Monacót mert ott a belvárosban.
Előzmény: CAT IIIc (425)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.26 0 0 425

Ez Forma1 szerű. Az is inkább cirkusz, mintsem sport. Viszont meglepő mód nem a Korzón rendezik, hanem a város határában.

 

Előzmény: ==T== (424)
==T== Creative Commons License 2010.07.26 0 0 424
A verseny megrendezése bizony attól is függ, hogy hol rendezik meg, ráadásul az utóbbi két helyen kevesebb ember férne el és a helyszínre jutásuk is neccesebb. Ráadásul ott is a közönségre zuhanhat egy gép, mint ahogy bárhol máshol.

A műrepülő világkupa egy más kategória. A közönség számára ez a leglátványosabb, és ez tényleg sportversenyszerű.
Előzmény: CAT IIIc (423)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.26 0 0 423

"2009-ben mintegy négyezer fő érkezett hozzánk mint rendező vagy aszisztens akik fizetővendégei voltak mintegy tíz-tizenkét éjszakán át Budapest legelőkelőbb hoteljainak."

 

Ez nem függ attól, hogy mondjuk a Hajógyári sziget vagy Tököl mellett van az évi egy nap cirkusz...

 

Ha nyilvános hatósági leánybeavatás  lenne, még többen lennének.... És több lenne a magyar csapat...

 

Az is téves elgondolás, hogy ez lenne a legnívósabb verseny.  A Műrepülő Világkupa pl sokkal rangosabb és színvonalasabb (volt), lévén nemcsak a sebességről szól, hanem a pontos kivitelezésről is. Ahogy látom, ezzel a cirkusszal épp a minőségi versenyzésnek vágnak alá ... Viszont jó sok pénz van benne...

Előzmény: Rep-Air-rer (422)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.07.26 0 0 422
Mondandódban sokminden hitelesnek tűnik de az én fülemben még mindíg ott cseng egy meglehetősen harsány választási beszéd miszerint: "múltinacionális cégek játszóterévé vált a parlament előtti dunaszakasz és mi visszaszerezzük az általuk ellopott nemzeti ünnepünket!". A nagyok meg nyugodtan tárgyaljanak hiszen azért kapják a fizetésüket. Azért még én is reménykedek a bíztató jövőben. Elmarad a spanyolországi futam is mivel már kétévi rendezési jogdíjjal lógnak a RB-nak és ebből tanúlva bizonyos előzetes biztosítékokat építenek be a hasonló esetek elkerűlésére. 2009-ben mintegy négyezer fő érkezett hozzánk mint rendező vagy aszisztens akik fizetővendégei voltak mintegy tíz-tizenkét éjszakán át Budapest legelőkelőbb hoteljainak. De ne menjünk bele mályennem hanem bízzunk a pozitív kimenetelű jövőben.
Előzmény: CAT IIIc (421)
CAT IIIc Creative Commons License 2010.07.26 0 0 421
Ez így kb ugyanakkora felelőtlenség lenne, mint amilyen az első budapesti RedBull futam engedélye volt közönségnek szembeforduló gépekkel. Az akkori szervezői döntés volt "furcsa" nem a mostani. Most csak új garnitúra ült a korábban időben beolajozott székekbe. De már tárgyalnak a jövőről, tehát azon sem kell anyázni, hogy "elvették tőlünk...stb."

Mellesleg mindeki kimegy akár Mogyoródra Forma 1-et nézni, úgyhogy kár sajnálni, hogy nem a parlament ólomüvegeit rázza a 130 dB. Vagy ha esetleg mondjuk nem pont Aug 20-án menne a balhé a bekészített robbanószerek közt....

Ha esetleg nem műemlék objektumok alatt-között, vagy B.P. ötlete szerint -ban (Alagút) megy a repülés, hanem egy nyíltabb Duna szakasz felett, senki nem lesz szegényebb, csak kevesebb volt a hazardírozás.
Tegye fel a kezét, aki szerint a mostani Love Parade pánikolós taposás nem ismétlődne meg, ha mondjuk partközleben fízbe csapódnqa valaki. Lehet itt magyarázni a forduló közben átesett figuráról, de ez mese. Ezsek a gépek 90- kmnél átesnek. Ha nem épp fordulóban dugózik le, 90 km/h-val fog fejreállni a vízben a lógó futóján átbukva. Kétféle ember taposná egymást: aki látni akarja a vért, meg aki megijed mondjuk egy fellobbanó benzintűztől.
Előzmény: Rep-Air-rer (418)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.07.26 0 0 420
Akkor pedig lessz miért elutasítani hívatalosan hiszen eddig ingyen volt .
Előzmény: ==T== (419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!