Kedves egyetlen hozzá szólással bíró barátom (ezt persze a teljes indexes fórumra értem). Nem értem miért feszülsz azon, hogy én mit és hogyan írtam. Ez teljesen nevetséges:-), és borzasztóan szánalmas is. Én se kérdem, hogy miért a saját véleményed írtad ide és miért nem kérdezted meg a barátaidat erről a dologról, azt adtatok ki egy közös közleményt. Azt hogy a többiek nem szereltek az a te véleményed és nem az enyém (egyébként egy ilyen út nem csak szerelésből ál, sőt elmondhatjuk hogy az volt a legkevesebb szerencsére). Én úgy látom, hogy a Barna írt ide először köszönetet a 685-ös hozzá szólásban, amit véleményem szerint nagyon jól tett, neked meg lehet oda kéne figyelni a többi hozzá szólásra is (de a kedvedért meg fogom kérni a Piput hogy, győzze le az informatikával kapcsolatos ellenszenvét és szerezzen egy számítógépet vagy írjon az enyémről és fogalmazzon meg egy köszönetet ő is, azt akkor minden írtunk). Szerintem mindegyikünknek joga van, megköszöni, azt, mit tettek értünk. Ezt pl. azért írtam első szám első személyben, mert én így érzem, és had érezzek már úgy, ahogy akarok. Vagy szerinted egyen érzelmeinknek kellene lenni (nem mintha azt gondolnám, hogy nekik máshogy jött le ez a dolog)? Azt pedig honnan vetted, hogy a többiek nem alkalmasak semmire? Ezt kikérem magamnak a nevükben is. A feladatok nem voltak elosztva mindig a pillanatnyi helyzet határozta meg. Mindenki dolgozott a legjobb tudása szerint. És ez a véleményem az egész útról, bármi mást is próbálsz kiolvasni belőle:-). De gondolom nem kis dolog volt 3 nap alatt ezt a mindenképpen remeknek mondható és mindannyiunk épülésére szolgáló hozzá szólást össze hozni:-).
Ha nem találtad a szavakat a köszönetek kifejezésére,miért nem a két társaddal közösen próbáltad megfogalmazni?Vagy ők erre sem alkalmasak,épp úgy mint a szerelésre?Ott is Te voltál a minden,most is első szám első személyben írtál!Mi lehetett akkor a mésik két fiú szerepe?Azért jó volna azt is olvasni,hogy nekik mi volt a feladatuk,mit tettek ezért az egészért,ha minden Neked köszönhető.Vagy inkább várjuk meg az ő hozzászólásukat is?Reméljük írnak ők is,és senkinek sem lesz esetleg kellemetlen!Hz
Most azokról szeretnék leginkább szót ejteni, akik lelkesedésből, barátságból olyan segítséget adtak, amit nem lehet elfelejteni és megköszöni sem. Ezt már rég szeretem volna, csak nem igazán találom a szavakat, nem tudom mit is írhatnék, sokkal nehezebb ezeket az érzéseket szavakba foglalni, mint elmenni Afrikába Csepellel :-) ( ami nélkülük soha nem sikerülhetett volna). Úgy gondolom, hogy a nyelvünk nem is nagyon alkalmas arra, hogy kifejezem hálámat, vagy egyáltalán amit érzek ezek iránt az emberek iránt. Ezért nem is próbálok hálálkodni, meg ők nem is igazán várják el ezt tőlem, de úgy érzem, nem mehetek el szó nélkül nagyszerű hozzá állásuk és tetteik mellet. Mivel megköszöni, ezt nem lehet, úgy gondolom, leírom ide a nevüket.
Tóth Laci az indulásunk csak egy sóhajtásán múlott
Glück Miki a kezdetektől segítségünkre volt mindenben
Vecsey Tomi szervező tehetsége azt hiszem látszik a képeken
Kovács Józsi heteken át fáradhatatlanul kereste a támogatókat nekünk
Nagy Robi még mindig üres lenne a kocsi hátulja nélküle
Balogh Tomi nélküle nem lenne szép honlapunk
Steszli Balázs előtte , közben , utána fáradhatatlan volt
Sebestyén és társa Kft. az autónk felkészítésében jeleskedtek
Pap Lali igen fontos támogatással segített benünket
Vamzer János türelmes szaktanácsadása aranyat ért
Magyar Hadi- és Gépjárműtechnikai Közhasznú Alapítvány
Midland első szóra megkaptuk a kenőanyagot a gépbe
Sós Tomi
Csajok, a büféből ők adták a világ legnehezebb konzervjét:-)
Pétibá
Pression
Jánszki Laci
Sinad
Csirek
Róka Hencsi
H szerszám
Kovács Csaba
Úgy érzem az itt felsoroltak örök érvényű Csepel csapat tagságot szereztek. És kicsit szégyellem magam mivel tudom hogy nekik is ott lenne a helyük mellettünk az ünnepeltek közt. Ide kéne írnom hogy köszönöm de ez csak úgy hangzik mint az a köszönöm amit az ember a pincérnek mond mikor hoz egy üveg vizet, és azért ez a két dolog nem hasonlítható össze, viszont mást szó nincs erre, így kénytelen vagyok mégiscsak csak ennyit mondani Köszi minden segítséget
Tudom, hogy kimarat sok igen jó szándékú ember, akitől felbecsülhetetlen segítséget kaptunk, tőlük elnézést kérek, és igyekezni fogok be pótolni a következő írásaim folyamán
Végy 2 csepelt.Szedd apródarabokra és tiszticsdmeg.Az egyiket használd alkatrésznek a másik potlására.Alakitsuk formázuk saját izlésünk szerint.Gyors elkészitési modot válaszuk,sokat ne pihentesük.Belsejét béleljük puhára ,kényelmesre. Kenéshez használjünk jóminöségü olajat.Az elkészités során szakembert is igénybevehetünk.Külsejét sárgamázzal boritjük.Majd sponzorok matricáival diszitjük.Járjukbe vele a fél világot és biztos sikerünk lesz.
Levente
Nem az az autó lesz ami Afrikában volt az biztos, az már egy teljes fel újítás nélkül nem hiszem hogy kibírna egy ilyen utat legalábbis nem fogom megpróbálni. És igen van belőle új vagy legalábbis nagyon kevés futott kilométerrel. Tavaly 5000 párszáz kilométerrel vettük ezt. A felkészítése nem is ált másból, mint a tömítések és gumi alkatrészek cseréjéből és az átalakításból, ami persze nem volt kis munka.
"Az autó biztos nem ez lesz, mivel ez már megtette amit vártunk tőle. Egy teljes felújítás nélkül nem vágnék neki vele Tibetnek az pedig problémásabb és drágább is lenne mint egy újat felkészíteni."
"Természetesen Csepel 344 lesz 3 db"
Na most akkor ezt nem értem. Mivel új Csepelhez hozzájutni nem hiszem hogy lehet, hát méghozzá egyszerre 3-hoz, tehát azt is fel kell újítani. Akkor nem jobb felújítani ezt, meg még hozzá kettőt, mint még ezen kívül hármat? : ) Nem értem... (lehet hogy csak én vagyok hülye)
Rég jártam erre, sok hozzászólás volt már azóta, de azért így utólag is gratula a csapatnak! Szép volt! :-) Akkor Tibetbe nem csepellel? Vagy hogy lesz? : ( Valami tök új géppel vágtok neki? >:I Esetleg egy IFA L60 4X4? : )
Kapornak
Hmm
Gondolom azért írtam első szám első személyben, mert én csináltam meg. Ehhez csak annyit még hogy a kávéfőzés sokkal több munkával járt mint a napi ellenőrzés és esetleges kisebb hibák kijavítása. De téged ezek szerint nem a műszaki részletek érdekelnek :-) A hangulat jó volt és tudtunk beszélgetni. Annyira nem volt vészes a zaj, le lett szigetelve. A Pipu telefonja szerint 86dB volt a folyamatos zajterhelés. Nekem kényes a fülem ezért elég sokat voltam zajcsökkentőben, amiben még jobban lehet beszélgetni. Ja ettől függetlenül az út alatt többször fájt a fülem és most sem az igazi még (szerintem vagy a huzattól vagy víz ment bele és nem a zajtól). A csapatból hogy ki jön azt nem tudom még sokára lesz, aki akar jöhet. Az autó biztos nem ez lesz, mivel ez már megtette amit vártunk tőle. Egy teljes felújítás nélkül nem vágnék neki vele Tibetnek az pedig problémásabb és drágább is lenne mint egy újat felkészíteni. Egyébként nem egy kocsival tervezem az utat hanem legalább hárommal.
Alfred
köszi
A Szityut hívni fogom majd, ha konkrét lesz a helyzet. Most még nagyon az elején tartok egyelőre a támogatások (sponzor, média) útvonalak, költségek behatárolása köti le az időm. Na meg kell három kocsi és még legalább 6 ember is. (a kocsikat fel is kéne készíteni valahol)
Egyébként a Tibeti út messze nehezebbnek néz ki mint az Afrikai , bár az sem tűnt könnyűnek az indulásnál, meg nem is volt az. A lelkem nem kell kiönteni:-) Készülök, ahogy csak bírok Tibetre:-)
A kormányzással semmi gond nincs:-) a jelenség annak köszönhető, hogy a kanyarok döntöttek (még Afrikában is jobb helyeken), ami x sebességhez és x ívhez van alakítva (tehát autópályán egy szűkebb kanyar jobban) na a Csepel viszont nem azzal a sebességgel halad, hanem sokkal lassabban, mint amire az utakat tervezték. Ezért a Csepelnek minden kanyar egy lejtő volt, aminek az oldalán halad és próbál a lejtőn le menni. :-) csak ennyi, Alfred ez nem hiba vagy beállítási hiányosság. Egyébként azzal van egy kicsi hiba, mivel az első kerekek külső része picit jobban kopott főleg a jobb oldalon. De ez annyira minimális csak, hogy sem, a kormányzásban sem az egyenes futásban nem szól bele. Ha műszerre raknánk sem biztos, hogy jobb lenne.
Köszi mindent
Sziasztok
Köszönöm a kioktatást,elolvastam az elejétől,de akkor is csak azt tudom írni,hogy szinte mindig első szám első személyben írtál és nekem úgy jött le,mintha egyedül lettél volna!
Leginkább a technikai dolgokról írtál,ami természetesen engem is nagyon érdekel,hisz említettem,hogy nekem is volt közöm a Csepelhez!
De megkérdezhetem,hogy milyen volt a hangulat az autóban?A nagy zaj miatt tudtatok beszélgetni?Hogy működött a belső felszerelés?
Sziasztok
Kapornak
A meghibásodásokról készült ez a lista, próbáltam le írni azt, ami történt, vagy ami gondot okozott útközben, a gép eredeti vagy alapvetően fontos alkatrészeiről. Persze a teljeség igénye nélkül. Leginkább a Csepel teherautó fanoknak vagy a hasonló vállalkozásba kezdőknek készült ez a lista (nem hiszem, hogy bárki másnak sokat jelentene pl. az alsó vízcső lerövidítése), akiket műszakilag érdekelt az út leginkább.
Viszont nem lenne baj, ha az elejétől olvasnád a fórumot, lehet teljesebb képet, kapnál a dologról. Ha neked az jött le belőle hogy a Pipu vagy a Barna nem csinált semmit az a te bajod.
Ami eszembe jutott még.
A kormány holtjáték az út alatt észrevehetően megnőtt nem tudom mennyit változott, mivel nem lett lemérve indulás előtt meg most sem, de érzésre kicsit nagyobb. A tűrésben azért simán benne van még,
Érdekeség képen: Kanyarokban nem a kanyar íve felé kell kormányozni, hanem épp ellenkezőleg a másik irányba (simán befordul a kanyarba magától is csak kicsit sokat).
A gépen 24 voltos rendszer van, de szükségünk volt 12 voltra is ezért néha fel kellet cserélni az akkumulátorokat, hogy mindegyik egyformán legyen terhelve, az út alatt talán kétszer voltak átfordítva. Ha felsejlik a ködből még valami azt is leírom.
Köszi mindent
Nagyon sajnálom,hogy csak most találtalak meg benneteket,-ismerősök meséltek a Csapatról-mert szívesen hozzászóltam volna a túra alatt is egy-két dologhoz.
Hajdanán a seregben én is vezettem Csepelt.Jó kis gép volt!
Látszik,hogy te is nagyon értesz a géphez,hisz minden hibát te vettél észre és javítottál meg!
Első gondolatom az volt,hogy akkor a másik két srác mi a fenét csinált?!-de aztán a képekkel bebizonyítottad,hogy ők is keményen szereltek,dolgoztak!!!!
Sziasztok
Ami kimaradt:
Valahol a kősivatagban elszakadt az egyik ízitógyertya, emiatt nem indult a gép. Jellemző hogy ott kétszer szedtem szét az egészet, és mégsem találtam meg a hibás gyertyát. Majd rövidre zártam a 3-as és 4-es henger gyertyáit így indult el a motor, először persze kicsit rázkódva mivel csak az a két henger ment. Másnap reggel kipihenve kb. 5 perc alatt találtam meg a hibát és javítottam meg. Azért félelmetes volt bele gondolni, hogy 5 sorba kapcsolt fogyasztóból és egy kapcsolóból álló egyszerű áramkört fél óra alatt sem sikerült megjavítanom.
Névtelen
Tervek szerint oda vissza, gondoltam, ez persze változhat
A távot még nem tudom egyelőre.
Sok mindentől függ az útvonal még.
Politikai helyzettől az anyagi erőforrásokig.
Résztvevők számától, mivel nem egy autóval gondoltam a dolgot.
Nagyon bízom benne, hogy sikerül a médiát is bevonni (mert nélkülük nem hiszem, hogy sikerülne). Beszéltem a tv-sekkel Bamakoban a dologról, azt mondták, ők mindent segítséget megadnak, amit tudnak, péntek környékén fogok erről többet tudni, mivel ők is pár napja értek csak haza, kisebb Európában kirablásos kaland árán. Úgyhogy nekik is lesz némi bele szólásuk az útvonalba. A helyiek nagyon barátságosak voltak, ez elmondható majdnem egész Afrikára. Két kődobálós esetről tudok, jobban mondva az egyik csak majdnem az volt. Valahol még az út elején, az Atlasz környékén rossz felé fordultam egy városban és bekeveredtem egy focizó gyerek csapatban, ott láttam, hogy kövekért nyúlnak de inkább csak félelmükben, megijedtek a hírtelen köztük termet nagy idegen teherautótól de a kövek eldobását nem eszközölték. A másik eset pedig Mauritániában vagy Maliban volt legalábbis a kettő határához nagyon közel. Pár suhanc szórakozásból kocsikat dobált, eltalálták a Csepelt is persze maradandó nyom nélkül. Ha megállok valószínűleg rémülten futottak, volna szét. Hasonlítani arra tudnám dolgot, mint mikor nálunk hülye gyerekek köveket dobálnak az autópályára a felüljáróról, vagy a vonatot dobálják. Igazából észak Marokkó veszélyes szerintem. Rabattól autópályán mentünk Tangerig megálltunk egy benzinkútnál kávézni és hátra álltam a teheradóknak fenntartott parkolóba részre és magára hagytuk a gépet. Mikor mentem vagy 15 kölyök ált körülötte pajszerekkel mikor megláttak, eloldalogtak én meg vissza, tolattam a kút elé. Tanger egy őrület, menetközben felugrálnak a teherautókra, a Csepelre is fel ugrotta de rádión szolt a teknös hogy mi van azt onnantól nyitott hátsó ajtóval mentünk tovább (erre a teknősre ugráltak fel)a benzinkútnál körbe álltuk a kocsit hogy senki ne férjen hozzá. A parkolóban ahol éjszakáztunk egész éjszaka őrködött a Pipu meg a teknős a Dacias Nagy Miki hathatós segítségével, mivel folyamatos zaklatás volt. Én is nagyon keveset aludtam ott, halottam mikor beszól a Pipu a Mikinek hogy gyere mert hárman jönnek az egyiknél kés van onnantól elég keservesen aludtam el minden kis motoszkálás felriasztott azt füleltem vagy fél órát mire megint elszundítottam. Mi is fel voltunk fegyverezve azért rendesen, a teknősnek hasonló esetekre volt félre téve egy közel 60cm hosszú bozótvágó kése, amivel igen feltűnően szalonázott megérkezésünk után és végig maga mellet tartotta. A parkoló őr is vagy egy 70 cm bunkóval sétálgatott egész éjjel, amin látszott, hogy használta már. Leginkább a kocsira próbáltak feljutni, hogy így kerüljenek át Európába bár gondolom az sem lett volna ellenükre ha sikerül ellopni valamit. De Tangert nagyon közel van Európához nagyon keverednek a kultúrák és ezért problémás hely nagyon. Azt tanácsolom azoknak akik autóval járnak arra legközelebb hogyha este érnének oda mikor már nem megy komp (olyan 8-9 óra környéken megy az utolsó azt hiszem) inkább válasszák Ceutát ez egy Spanyol város Afrikában és ott át tudják lépni a határt gond nélkül majd onnan is eltudnak kompolni, valamint vám szabad terület az egész város állítólag úgyhogy olcsó az üzem anyag is.
Alfred
Igen halottam hogy Szityu volt ott , sajnos párszor találkoztunk csak, amikor nem volt alkalom beszélni erről. Ha elküldöd a számot az jó lenne. A lau@invitel.hu címre küld légyszi. Ja remélem könyebben olvasod az írásaimat. :-))
Köszi mindent sziasztok
jpeti: A motorosokat pótkocsis Land Roverrel kísérő Szityu már járt Tibetben egy fehérre mázolt lakóautóvá alakított rádiós URALlal. Már Vecsésnél kezdtek gondok lenni az autóval, jó sokat szereltek, de eljutottak Tibetbe, majd az autót Pakisztánban egy kempingben hagyták, és a csoport repülővel jött vissza. Itt olvasható az útibeszámoló: http://www.offroadmagazin.hu/expedicio/tibet/tibet_1.htm Ha úgy gondolod, hogy hasznotokra lenne némi tapasztalatcsere szívesen megadom a számát, ha nincs meg.
A műszaki hibáitok elhanyagolhatók, ezek jelentős része új autóknál is előfordulnak, de örülök, hogy ilyen részletesen leírtad, mert nagyon jó képet ad az igénybevétel jellegéről.
Ja a szöveg elmaradt bocs
Felülről lefelé
A Barna antennát szerel menet közben, Olaszország magasságában de sajnos a CB nem működött aztán sem
A ékszíjfeszítő javítás valahol Spanyol országban
Barna szerel menetközben Olaszország
Pipu ablaktörlőt javít Olaszországban
Hűtő kiszerelés Nouaksoth-ban a helyi mechanik akcióközben
Üzem anyag szivattyúzás valahol a Szahara közepén
Egyelőre ennyi majd gondolkodom, hogy hogyan és mit írjak a továbbiakban.
Ja fogyasztásról nem írtam még odafelé az európai szakaszon mértük csak, ami azért nem vehető közép átlagnak mivel autópálya volt végig, meg nem is mertem nyomni neki rendesen mivel féltem, hogy megint megszorul a motor. 19 volt az első 3000 km-en. A teljes fogyasztást a későbbiekben kéne kiszámolni, bár lehet, soha nem tankoljuk már tele.
Sziasztok köszi mindent
Sziasztok
Sikerült kipihenem magam azt gondoltam írók először a meghibásodásokról.
Alapjában véve sokkal jobban szuperált a gép, mint bárki is várta volna.
Megpróbálom időrendi sorrendbe írni a dolgokat, remélem sikerülni fog.
Start -7. nap
Budapestre indultunk a géppel a rajtszámért és az utolsó megbeszélésre
A benzinkút előtt 100 méterrel kifogyott a gázolaj, kanázás, légtelenítés után tovább. Benzinkút után 100 méterrel leszakadt a 4-es henger szelepemelőhimbiát tartó csavarjai. Az utat feladtuk igy is elkéstünk.Megtett táv kb. 10 km összes csavar cserélve lett 10, 9 acél csavarra
Start -3. nap
Hüvely gumigyűrű átszakadás miatt összefolyt a víz és az olaj, nagy szerencsénk volt hogy ekkor történt mivel történhetett volna 500-1000 km később és ott be is fejezhettük volna az expedíciót. A hüvelyek kiemelése után gumigyűrűk cseréje Itt szeretném megköszönni Vamser János segítségét, hogy ajándékba adta a gumigyűrűket és a hengerfejtömítéseket valamint a javítás közbeni türelmes tanácsadást, amit legalább 15 telefonhívásom alatt adott. Megtett táv 0 km a hangárban járatuk a gépet csak próba képen.
Start -2. nap
Hüvelyezés után hajnal 1 órakor megszorult a motor. Megtett táv kb. 800 méter.
Az okot az óta sem sikerült 100%-ban kideríteni mivel a motor szétbontása után sem látunk hibát. Valószínű okok: Az egyik hajtókar csapágy valószínűleg fordítva lett vissza szerelve ez a szétszedés után helyesen lett vissza építve, másik lehetőség hogy a dugattyúk fordított sorrendben lettek vissza rakva, esetleg mind a két dolog közre játszott vagy az is lehet hogy egyik sem.
Start -1. nap
Hibátlan út Székesfehérvárra, gumizás 8 darab új Orosz Kama gumi lett rá szerelve
Megtett táv kb.100 km.
Eddig a napig gyakorlatilag sehova nem jutottuk el a géppel ahova elindultunk. Kimaradt pl. a Herendi út, hogy a zuhany tálcát és a zuhanyzót beszereljék, emiatt útközben kellet ezeket, a hiányokat pótolni.
Start
Budapest felé menet esőbe értünk, a jobb oldali ablaktörlő lapát minden második törlés után leesett, ami nem volt annyira zavaró mivel a motorja is csak imitt amott ment. A lapátot egy erőteljes kombinált fogó nyomással rendbe hoztuk. A motor javítását soha nem eszközöltük mivel csak hazafelé volt Európában némi eső ott meg leszereltük a motor burkolatot majd egy újjal meg lett lökve a forgó rész és már vidáman ment is. Megtett táv kb. 120km.
Start ceremónia közben elszakadt km. spirál, utána közvetlenül a bal oldali ablakemelő mechanika is megadta magát. Megtett táv kb. 100 méter. Elindulásunk után Veszprémben a tartalék autó km. spirálját építettük be a kilométerórával együtt mivel ez a spirál nem volt kompatibilis az eredeti órával. Az ablak emelő meghibásodást az okozta, hogy kicseréltük az ablak vezető kédert de csak Trabantét lehet beszerezni ez pedig nem volt csere szabatos az eredetivel és nagyon szorult, a jobboldalit nem is cseréltük ki emiatt, mivel láttuk hogy hiba volt hozzá nyúlni. Az ablakemelőt idő hiányában nem cseréltük hanem magunkkal vittük, azt úgy emlékszem, hogy Nouaksoth-ban cseréltem ki. Ennek az volt az eredménye, hogy minden autópálya kapunál ki kellet nyitnom az ajtót és a keresztkulcs, aminek az ülés mellet volt a helye kiesett. Erről tudni kell hogy a kapuk (nem tudom miért de) lejtőn vannak és ezért le kellet állítanom a motort mert kézi fék nincs rajt, kiugranom érte persze zokniban (mivel úgy vezettem) a koszos aszfaltra. Javításig ablak körbe ragasztva, a ragasztót azóta sem sikerült maradéktalanul eltávolítanom. Pedig sokat kapartam.
Start +3. nap
Murcia előtt kb. 40 km-re megálltunk kávézni egy benzinkútnál, ahol belestem a motorháztető alá és észrevettem, hogy az ékszíjfeszítő eltörött. Aminek az volt az oka, hogy amikor ékszíjat feszítettem még indulás előtt nem lazítottam fel a feszítőt. Némi kandeláberből áramlopásos javítás után jó lett a gép. Megtett táv kb. 2500 km
Start +4. nap
A Nadori határátkelőhely után közvetlenül elromlott a hőfokmérő. A Nadori bazárban vettünk egy elektromost (10EU), ami probléma nélkül beépíthető volt a másik helyére a jeladó pl. teljesen stimmelt (menet, hossz , egyebek). Mivel ez volt már a második (a felkészítés alatt is elromlott egy), ami feladta, úgy gondolom ez a csöves hőmérő nem a legjobb konstrukció.
Megtett táv kb.450 km
Start +5. nap
A Nadori indulás után nem sokkal elszakadt az ékszíj.
Kicseréltük a nálunk lévő tartalékra.
Megtett táv kb. 8 km
Start + 7. nap
Az Atlasz rázósabb szakasza után észre vettem hogy az egyik bódét tartó csavarfeje nagyom ki ál. Tüzetesebb vizsgálódás után kiderült hogy ez a csavar elvan szakadva és az asszem16 csavarból csak 5 van benne. Az oka hogy amikor a felkészítés közben vissza lett építve a bódé nem stimmeltek a lyukak aztán közbe jött a hétvége és más munkára lettek áthelyezve a srácok. Majd elfelejtették mi pedig a nagy kapkodásban nem ellenőriztük le. Spaniferrel rögzítettük a felépítményt de megnyugtatóan nem sikerült orvosolni a problémát. Ennek a további utunkra is kihatása volt mivel nem vállaltunk be ezután keményebb szakaszokat, féltünk hogy nehéz terepen leesik a bódé.
Megtett táv kb. 1400 km
Start + 18 vagy 19. nap
Eltört a hűtő alsó cső csonkja.
Amiért okolhatjuk a keresztbordás föld utat és az utána következő hihetetlen kátyús aszfalt utat, valamint egy konstrukciós hibát is. Az utak állapotára nem tudok megoldást, de konstrukciós probléma kiküszöbölhető. Az a hiba vele hogy a motorra szerelt alsó vízcső és a hűtő alsó csöve túl közel van egymáshoz (1,5-2 cm), emiatt a kettő közt lévő gumicső nem tudja elnyelni rezgéseket és kitöri a hűtőcsonkot. Megoldás rá hogy levágunk a motorról jövő csőből egy 5 cm-es darabot és így már a gumicső rezgés elnyelőként is működik, vagy egyszerűen nem rögzítjük az alsó bilincset a motorra. A hűtőt megreparáltattuk egy helyi mechanikkal (50EU). Módosításokat nem hajtottunk végre rajt.
Megtett táv kb. 5-6000 km
Start + 27. nap
Fellazult a szívósor és az egyes henger beszívta a tömítése felét.
Megtett táv kb. 3-4000km
Szívó és kipufogósor valamit szelep fedél viszonylag sűrűn fellazult ( az eset előtt 3-szor kellet utána húzni ezeknek), ezt a napi karbantartásban ellenőrizni szoktam de itt kimaradt 1 nap mivel a kompra ló halálában kellet indulni és nem volt idő a reggeli szervizre.
Több hiba nem jut eszembe biztos, azért mert nem volt, de ha mégis majd még hozzá írom.
A reggeli karbantartás víz és olajszint ellenőrzésből, ékszíj ellenőrzésből valamint szemrevételezésből ált. Vizet, ha tele öntöttem akkor másnap reggel nem kellet bele önteni kivéve persze mikor rossz volt a hűtő. Tehát egy felöntéssel elment olyan 1000-2000km-ert. Bár inkább csak párolgás volt, mivel ha keveset mentünk, akkor is így volt.. A vissza utón töbször utána kellet húzni a vízcső bilincseinek a hűtőn is meg a fűtő radiátor környékén is , majd minden reggel mentem a teknőshöz hogy nincs-e véletlenül kéznél 7-es villás kulcsa, nem volt kedvem feltúrni a fél kocsit miatta. Az olaj fogyott rendesen az elején minden nap vagy 3-4 liter fogyott. Később ez olyan 1-1,5 liter/ 1000km környékére ált vissza szép fokozatosan egyébként nem megette, hanem a karter gázcsövön fújta ki valami rejtélyes oknál fogva. Induláskor az európai szakaszon még tócsa volt alatta reggelre, azt abba maradt. Egyébként ezért gondoltam hogy fel lettek cserélve a dugók mivel bekopott azt jó lett, ja és sokkal erősebb lett a gép mire haza értünk, mint induláskor volt igaz jobban is mertem nyomni neki. Olajat cseréltem rajt olyan 10000km környékén. Olaj cseréig Midland nagy teljesítményű szintetikus olajjal mentünk csak ajánlani tudom mindenkinek nagyon jó minőség, egyből van olajnyomás csöndesebb a motor csere után úgy vettem észre rosszabb olaj van benne mint előtte volt. Csere után Totál quartz 5000 olajat tetem bele. Kényszerűségből mivel a magunkkal vitt 20 liter Midland olajat utántöltögetésre elhasználtuk azért csak ennyi volt mert a hüvelyezéskor kénytelenek voltunk eldobni egy teljes töltés pár kilométeres olajat mivel vizes lett. Itt köszönném meg a Midland Magyarország támogatását Az olajnyomás induláskor fordulaton 4,2 alapjáraton 4,2 bar volt. Ez az érték, ahogy haladtunk dél és a meleg felé naponta látványosan esett pár tizedet, amit elég rémült szemekkel figyeltük. De meg ált a dolog, fordulaton, 2 alapjáraton 1 bar környékén. Visszafelé ugyan ez játszódott le fordítva de az eredeti értéket nem érte már el fordulaton 3 alapjáraton 2 bar, ami azt jelzi, hogy bekopott a motor mivel az indulásnál picit magas volt a nyomás. Az Atlasz környékén valamikor kivettem a termosztátot a gépből ez a víz hőfokát nem nagyon befolyásolta, viszont az olajnyomásra jótékonyan hatott. Genova környékén tettem vissza aztán. A 40 fokos zónában 3-4-5 óra után meg álltunk egy órát pihenni mert az olaj nagyon felmelegedhetett és elég kicsi lett az olaj nyomás. Ebből, kifolyólag ha valaki hasonló vállalkozásba kezd egy olajhűtő bele applikálása nem fog ártani a gépnek. Viszont az alap hűtő rendszer simán megfelel az elvárásoknak. És nem kell rá kiegészítő levegőszűrő sem, nekünk is megfelelt volna.
Na ennyi jutott az eszmbe ha lesz még valami majd még írok róla. képeket mindjárt teszek fel