ne tedd. az 50d-nek van live view funkciója, ha már mindenáron az kell.
a törőékes mattüvegek ugyan teljesen jól használhatók, de:
- kicsit sötétebb lesz a keresődben a kép
- elhangolódik a fénymérésed
- ha valóban pontos manuális fókuszt akarsz, akkor elég macerás munkával (mondjuk 1 óra meló) be kell hézagolnod. Tudom, hogy a neten - főként az ilyen termékek oldalán - olyan infók vannak, hogy csak beteszed és kész, de ez konkrétan hülyeség.
50D-hez szeretnék manuális obihoz, a precízebb élesség állításhoz mattüveget cserélni. Olvagattam róla, és úgy tűnik mivel nincs gyári, valamilyen gyártmányt tudtok esetleg ajánlani ami bevált (pl:KatzEye) ,és beszerezhető itthon is?
Pl mi atapasztalat ezzel a fajtákkal (lehet jobb, használhatóbb valamelyik?):
Én 2 éve nyúzok egy Tamron 17-50 2.8 VC sp ... -t.
Meg vagyok vele elégedve.
Err01-nek a nyomát sem láttam.
Kevés fényben, homogén felületnél segíteni kell neki, hogy megtalálja a fókuszt (vaku fel, beállítod, hogy ne villanjon, így csak a segédfényt használod)
Amit hiányolok belőle az egy USM fókuszmotor. Ha van egy alapobira 300K elköltendő forintod akkor Canon 17-55 2.8 USM.
Páran nyekkegnek, hogy hangos a stabilizátor (tény, hogy lehet hallani, de a zavarótól nagyon messze van) ha fényképezel, és nem audiofil hangfelvételt készítesz...
"Akinek meg ez nem elég, tegye át szépen a gépet M-re, és akkor csak arra kell vigyáznia, hogy az idő ne legyen rövidebb, mint 1/250."
ezt írtam.
Azért egyet ne felejtsünk el. A CF menüben beállított dolog arra jó, hogy ha hol vakuval fotózol, hol meg anélkül, a váz alkalmazza az 1/250 időt vagy sem. Kicsit olyan, mintha amikor bekapcsolod a vakut, vagy felpattintod a belsőt, akkor átállítaná magát M-módra.
Ha ez így van, ahogy írod, akkor ezt értem, és logikusan is hangzik. Viszont akkor ebben a custom menüben tkp. nem a vakuszinkronidőt állítom (hiszen az mégiscsak fix, állandó érték), hanem magát az expozíciós időt, ami "AV" üzemmódban egy kicsit furcsán hangzik, de mégis erről van szó. Ha itt az 1/250-et választom, akkor ez megfelel az M módnak, ahol a blendét és az időt is én adom meg, csak AV esetén a vaku teljesítményét a helyes expozíciónak megfelelően állítja. Egyébként ha M módot használok, és a külső rendszervaku autó módban van, akkor nem ugyanez történik? Ott is szabályozza a vakuteljesítményt, nem?
letoltott file kartyara gyokerbe felmasol (a kartyat elotte formazd le a masinaban),
kartya berak, gep elindit, P funkcio kivalaszt a funkciovalszton, menube belep, ott kulcs 3s ikonnal sw typ menupont kivalaszt, jelenlegit kiirja es megkerdezni frissitesz-e,
a gep meg fogja talalni a kartyan levo filet es telepiti, ez max par perc, majd inditsd ujra,
Ebből számomra nem világos, hogy pl. 1/60 vakuszinkronidő esetén mi változik (hogyan máshogy mozognak a redőnyök), és az automatika mi alapján dönti el, hogy milyen vakuszinkronidőt használ.
A redőnyök sebessége mindig ugyanaz, az biztos. Amikor "rendesen" fotózol Av-ben, akkor megválasztod a fix blendét, majd a váz hozzászámolja a megfelelő expozíciós időt. Ez lehet több is meg kevesebb is, mint a cmos teljes nyitási ideje.
Amikor vakut is használsz, akkor viszont az expozíció a két fényből tevődik össze: a természetesből meg a vaku fényéből. Ez utbbit is tudja állítani a vaku.
A kettő aránya nyilván nagyon befolyásolja a végeredményt.
Ha beállítod az 1/250-edes időt, akkor a váznak egyetlen lehetősége marad: kiszámítja, mennyi expozíciót ad a választott blende az 1/250-nel, majd ehhez annyi fényt kér a vakutól, amennyivel kijön a helyes expozíció.
Amikor az automatikuson vagy, akkor meg le tud menni akár 1/60-ra is, amivel több természetes fényt tud használni, kevesebb vakufényt. Lehet, hogy a géped white paperjében, vagy akár a leírájában megtalálod a döntési grafikont.
Akinek meg ez nem elég, tegye át szépen a gépet M-re, és akkor csak arra kell vigyáznia, hogy az idő ne legyen rövidebb, mint 1/250.
Ja igen, mielőtt elengedsz egy hozzászólást, mindig jelöld ki, majd copy, és akkor ha elszállt, akkor ott lesz a vágólapon.
Beírtam egy egész kisregényt, aztán amikor elküldtem, akkor eltünt az egész :(
Na, megpróbálom ismét leírni a mondandómat:
Szóval értem én ezt a vakuszinkronidőt, de azért nem teljesen. Mert én ezt úgy tudom elképzelni, hogy a redőnyök mindig ugyanolyan sebességgel futnak le, csak a lefutásuk közötti idő változik, tkp. ez adja az expozíciós időt. Ha a vakuszinkronidővel vagy annál hosszabb expozíciós idővel fotózok, akkor mindig van egy olyan hosszabb-rövidebb periódus (minimum a vakuszinkronidő), amikor a teljes érzékelő kap fényt. Ha ennél rövidebb idővel exponálok vakuval, akkor csak egy, az érzékelő szélességénél vagy magasságánál keskenyebb, mozgó sávban fog fényt kapni az érzékelő, ezért lesz rossz a felvétel (alul-felül vagy jobb és bal szélen sötétebb csík látszódhat). Szóval ez a vakuszinkronidő dolog úgy néz ki, mintha valamiféle állandó fizikai paramétere lenne az adott gép zárszerkezetének. Ezzel szemben a Canon 50D leírásában az szerepel, hogy csak "AV" üzemmódban lehet fix vakuszinkronidőt beállítani (egyáltalán mi az, hogy "beállítani", ha ez a zárszerkezet jellemzője??), van is erre egy custom beállítás, a C.Fn I -7:
0: automatikus
1: 1/250-1/60 mp (automatikus)
2: 1/250 mp (állandó)
Ebből számomra nem világos, hogy pl. 1/60 vakuszinkronidő esetén mi változik (hogyan máshogy mozognak a redőnyök), és az automatika mi alapján dönti el, hogy milyen vakuszinkronidőt használ.
Szóval én ezt az automatikus vakuszinkronidő beállítást nem értem, hogyan kell ezt felfogni.
az egész vakuszinkronidő a redőnyzár működéséből adódik.
Vagyis: expozíciónál az első redőny kinyit, kicsit később a másik is kinyit, párhuzamosan lefutnak. A redőnyök sebessége, valamint a közöttük lévő rés adja az expozíciós időt.
Minden redőnyös gépnél van egy olyan legnagyobb sebesség (legrövidebb expozíciós idő), aminél a TELJES cmos egyszerre van nyitva. Ennél hosszabb időnél nyilván, mert ott a második redőnyt még tovább tartja nyitva a zár.
Ez lenne tehát a vakuszinkron-idő (nyilván biztonságosra választva, tehát valószínűleg kicsit rövidebb idő is elég lenne.
A vakut elsütheted az első redőny mozgásának a végén, vagy a második mozgásának az elején. Ez általában beállítható.
Ha a zár elöregszik/hozzányúlnak, akkor a legrövidebb idő meg is változhat.
vagyi elvileg biztos lehetsz abban, hogy ha 1/250-öt állítasz be, akkor ez a jó vakuszinkron idő, a gyakorlatban azonban három dolog is beleszólhat: ha el van hangolódva a zárad, ha túl hosszút villan a vakud, vagy ha rádiós átvitelt használsz, ami nem elég gyors.
A legbiztosabb, ha leteszteled a teljes összeállítást.
A műteremben meg legyen félhomály, vagy rekeszelj jobban és használj nagyobb teljesítményű vakut.
esetleg rendszervakunál létezik még anagysebességű vakuszinkron, olyankor úgy használja a vakucsövet, mintha egy xenonlámpa lenne, tehát kicsit kisebb teljesítményen folyamatosan világít, ott használhatsz 1/1000-et is.
Tudom, hogy műteremben a vaku fénye tkp. befagyasztja a képet, vagyis a gépen beállított záridő nem annyira lényeges. De azért mégsem lényegtelen, mert a beállítófény miatt egy kis bemozdulás mégiscsak látható lesz a képen "mozgós" képeknél (pl. egy forgó táncos kézujjai, lábai, stb). Persze ez lehet cél is, de gyakran zavaró is lehet. Ennek kiküszöbölésére én a lehető legkisebb vakuszinkronidőt szeretném beállítani, ami az 50D esetében 1/250. Csak sajnos úgy látom, hogy az 50D-n a vakuszinkronidőt csak AV üzemmódban lehet fixen beállítani, minden egyéb üzemmódnál automatikusan lesz beállítva. Namármost műteremben M módot kell használni, de akkor mi lesz a vakuszinkronidővel? Vagyis ha 1/250-t állítok be a gépen, akkor biztos lehetek benne, hogy nem a vakuszinkronidő is 1/250 lesz (minthogy az 50D-nek ez a határa)?
az M mód azért M mód, mert manuális. Amit beállítasz, azt exponálja a gép.
Ha jó vakud van, pl gyári canon rendszervaku, akkor nem fogja "lekésni" az expozíciót. A rádiós vezérléssel vigyázni kell, mert plusz késleltetést okoz - vagyis ott tanácsosabb hosszabb időt beállítani.
Ezt úgy tudod áthidelni, hogy készítesz néhány próbaképet, és amelyiknél biztosan nem mászik bele a redőny, onnantól azt használod.
Megoldás még a vaku teljesítményének a csökkentése (ha az is manuálban van), mert a kisebb teljesítmény rövidebb időt jelent.
Lenne egy kérdésem az 50D vakuszinkronidejével kapcsolatban. A leírásból nekem úgy tűnik, hogy csak "AV" üzemmódban lehet beállítani a fix 1/250-es vakuszinkronidőt. Ezek szerint '"M" módban is automatikusan lesz meghatározva a vakuszinkronidő. Namármost nekem nem világos, hogy ez az automatikus beállítás mit jelent. Azt jelenti, hogy 1/250-ed záridőig, mindig a megfelelő érték lesz kiválasztva? Konkrétan az a problémám, hogy készítettem egy képet "M" üzemmódban 1/250-eddel, és a kép alján megjelent egy sötét csík. Elsőre a nem megfelelő vakuszinkronidő jutott az eszembe, de egyrészt ez - ezek szerint - "M" üzemmódban automatikus, másrész nekem gyanús, hogy az 50D-nek vízszintes lefutású a zárszerkezete, vagy nem?
Itt a kép (szándékosan nem vágtam meg sehol, hogy látni lehessen, hogy alul sötét és nem oldal): http://bit.ly/U2gghc
Egyáltalán tényleg úgy van, hogy "M" módban sehogyan sem tudom fixen megadni a vakuszinkronidőt??
Hát, ha jól nézem, akkor nem egészen. Ez 1 sec felbontású, én pedig 1 msec belbontásút szeretnék csinálni. Bár most éppen halasztom a dolgot, de nem tettem le teljesen róla.
Tegnapi fotózás közben kaptam egy Err 20-as hibakódot... Kikapcsoltam majd vissza és azóta is minden tökéletes. Valami ötlet, elképzelés? Mi lehetett a baj? Mit jelent a 20-as hibakód?
megmondom, mi a nagy különbség: a vaku késedelm ideje ms nagyságrendű, az időtartama pedig pl 100 nsec. (automata vaku, manuális üzemmód, pl 1/128teljesítmény)
Én fotóztam így common rail injektorból kilépő befecskendezési sugarat, és ott pontosan erre kellett az időzítés.
Ilyet tudnék neked készíteni, de ha tudsz pic-et programozni, akkor te is magadnak