Keresés

Részletes keresés

ruzsa janos Creative Commons License 2012.12.24 0 0 4465

ne tedd. az 50d-nek van live view funkciója, ha már mindenáron az kell.

a törőékes mattüvegek ugyan teljesen jól használhatók, de:

- kicsit sötétebb lesz a  keresődben a kép

- elhangolódik a fénymérésed

- ha valóban pontos manuális fókuszt akarsz, akkor elég macerás munkával (mondjuk 1 óra meló) be kell hézagolnod. Tudom, hogy a neten - főként az ilyen termékek oldalán - olyan infók vannak, hogy csak beteszed és kész, de ez konkrétan hülyeség. 

Előzmény: KrucifyX (4464)
KrucifyX Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4464

Sziasztok!

50D-hez szeretnék manuális obihoz, a precízebb élesség állításhoz mattüveget cserélni. Olvagattam róla, és úgy tűnik mivel nincs gyári, valamilyen gyártmányt tudtok esetleg ajánlani ami bevált (pl:KatzEye) ,és beszerezhető itthon is?

Pl mi atapasztalat ezzel a fajtákkal (lehet jobb, használhatóbb valamelyik?):

    - EF-S Kettős 45° osztott törőékes mattüveg

    - EF-S 180° Nagy törőékes mattüveg  stb

De bármilyen tapasztalat érdekel.

 

Köszönöm 

 

Kellemes Békés Karácsonyt!

19799 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 4463

köszönöm

Előzmény: Canonos Gábor (4461)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.20 0 0 4462

Sziasztok!

Ma - remélem ;-) boldog tulajdonosa lettem egy 50D-nek!!

A következő napokban teszt, próbálgatás...

Ígérem, ha valami nem világos, zargatlak benneteket!!

Canonos Gábor Creative Commons License 2012.12.20 0 0 4461

Szia!

 

Én 2 éve nyúzok egy Tamron 17-50 2.8 VC sp ... -t.

Meg vagyok vele elégedve.

Err01-nek a nyomát sem láttam.

Kevés fényben, homogén felületnél segíteni kell neki, hogy megtalálja a fókuszt (vaku fel, beállítod, hogy ne villanjon, így csak a segédfényt használod)

Amit hiányolok belőle az egy USM fókuszmotor. Ha van egy alapobira 300K elköltendő forintod akkor Canon 17-55 2.8 USM.

Páran nyekkegnek, hogy hangos a stabilizátor (tény, hogy lehet hallani, de a zavarótól nagyon messze van) ha fényképezel, és nem audiofil hangfelvételt készítesz...

 

Hirtelen ennyi.

Előzmény: 19799 (4460)
19799 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 4460

Nincs még ilyen obim, csak tervezem, és a tapasztalatokra vagyok kíváncsi.

Előzmény: holloo (4458)
ruzsa janos Creative Commons License 2012.12.20 0 0 4459

ha egyszer megkér rá a Canon, hát azonnal :)))

Előzmény: holloo (4458)
holloo Creative Commons License 2012.12.18 0 0 4458

A válaszod nagyon értektő volt, köszönöm. Kár, hogy a custom menük nagy része nincs ennyire érthetően elmagyarázva a leírásban.

Előzmény: ruzsa janos (4455)
sz.pali Creative Commons License 2012.12.18 0 0 4457

próbáld meg megtisztogatni valami alkohol + fültiszító kombóval az érintkezőket.

Előzmény: 19799 (4456)
19799 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 4456

Üdv!

 

50D-vel használ valaki Tamron 17-50/F2.8 AF SP VC XR Di-II LD ASP (IF) objektívet?

Error 01 hiba jelentkezett?

 

ruzsa janos Creative Commons License 2012.12.18 0 0 4455

"Akinek meg ez nem elég, tegye át szépen a gépet M-re, és akkor csak arra kell vigyáznia, hogy az idő ne legyen rövidebb, mint 1/250."

ezt írtam.

 

Azért egyet ne felejtsünk el. A CF menüben beállított dolog arra jó, hogy ha hol vakuval fotózol, hol meg anélkül, a váz alkalmazza az 1/250 időt vagy sem. Kicsit olyan, mintha amikor bekapcsolod a vakut, vagy felpattintod a belsőt, akkor átállítaná magát M-módra.

Előzmény: holloo (4454)
holloo Creative Commons License 2012.12.18 0 0 4454

Ha ez így van, ahogy írod, akkor ezt értem, és logikusan is hangzik. Viszont akkor ebben a custom menüben tkp. nem a vakuszinkronidőt állítom (hiszen az mégiscsak fix, állandó érték), hanem magát az expozíciós időt, ami "AV" üzemmódban egy kicsit furcsán hangzik, de mégis erről van szó. Ha itt az 1/250-et választom, akkor ez megfelel az M módnak, ahol a blendét és az időt is én adom meg, csak AV esetén a vaku teljesítményét a helyes expozíciónak megfelelően állítja. Egyébként ha M módot használok, és a külső rendszervaku autó módban van, akkor nem ugyanez történik? Ott is szabályozza a vakuteljesítményt, nem?

Előzmény: ruzsa janos (4452)
dUpLo Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4453

letoltott file kartyara gyokerbe felmasol (a kartyat elotte formazd le a masinaban), 

kartya berak, gep elindit, P funkcio kivalaszt a funkciovalszton, menube belep, ott kulcs 3s ikonnal sw typ menupont kivalaszt, jelenlegit kiirja es megkerdezni frissitesz-e, 

a gep meg fogja talalni a kartyan levo filet es telepiti, ez max par perc, majd inditsd ujra, 

kartyart utanna megint formazd at, 

akku legyen jol feltoltve!!!!

 

Előzmény: Törölt nick (4449)
ruzsa janos Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4452

Ebből számomra nem világos, hogy pl. 1/60 vakuszinkronidő esetén mi változik (hogyan máshogy mozognak a redőnyök), és az automatika mi alapján dönti el, hogy milyen vakuszinkronidőt használ.

A redőnyök sebessége mindig ugyanaz, az biztos. Amikor "rendesen" fotózol Av-ben, akkor megválasztod a fix blendét, majd a váz hozzászámolja a megfelelő expozíciós időt. Ez lehet több is meg kevesebb is, mint a cmos teljes nyitási ideje. 

Amikor vakut is használsz, akkor viszont az expozíció a két fényből tevődik össze: a természetesből meg a vaku fényéből. Ez utbbit is tudja állítani a vaku.

A kettő aránya nyilván nagyon befolyásolja a végeredményt.

Ha beállítod az 1/250-edes időt, akkor a váznak egyetlen lehetősége marad: kiszámítja, mennyi expozíciót ad a választott blende az 1/250-nel, majd ehhez annyi fényt kér a vakutól, amennyivel kijön a helyes expozíció.

Amikor az automatikuson vagy, akkor meg le tud menni akár 1/60-ra is, amivel több természetes fényt tud használni, kevesebb vakufényt. Lehet, hogy a géped white paperjében, vagy akár a leírájában megtalálod a döntési grafikont.


Akinek meg ez nem elég, tegye át szépen a gépet M-re, és akkor csak arra kell vigyáznia, hogy az idő ne legyen rövidebb, mint 1/250.

 

Ja igen, mielőtt elengedsz egy hozzászólást, mindig jelöld ki, majd copy, és akkor ha elszállt, akkor ott lesz a vágólapon.

Előzmény: holloo (4451)
holloo Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4451

Beírtam egy egész kisregényt, aztán amikor elküldtem, akkor eltünt az egész :(

 

Na, megpróbálom ismét leírni a mondandómat:

 

Szóval értem én ezt a vakuszinkronidőt, de azért nem teljesen. Mert én ezt úgy tudom elképzelni, hogy a redőnyök mindig ugyanolyan sebességgel futnak le, csak a lefutásuk közötti idő változik, tkp. ez adja az expozíciós időt. Ha a vakuszinkronidővel vagy annál hosszabb expozíciós idővel fotózok, akkor mindig van egy olyan hosszabb-rövidebb periódus (minimum a vakuszinkronidő), amikor a teljes érzékelő kap fényt. Ha ennél rövidebb idővel exponálok vakuval, akkor csak egy, az érzékelő szélességénél vagy magasságánál keskenyebb, mozgó sávban fog fényt kapni az érzékelő, ezért lesz rossz a felvétel (alul-felül vagy jobb és bal szélen sötétebb csík látszódhat). Szóval ez a vakuszinkronidő dolog úgy néz ki, mintha valamiféle állandó fizikai paramétere lenne az adott gép zárszerkezetének. Ezzel szemben a Canon 50D leírásában az szerepel, hogy csak "AV" üzemmódban lehet fix vakuszinkronidőt beállítani (egyáltalán mi az, hogy "beállítani", ha ez a zárszerkezet jellemzője??), van is erre egy custom beállítás, a C.Fn I -7:

 

0: automatikus

1: 1/250-1/60 mp (automatikus)

2: 1/250 mp (állandó)

 

Ebből számomra nem világos, hogy pl. 1/60 vakuszinkronidő esetén mi változik (hogyan máshogy mozognak a redőnyök), és az automatika mi alapján dönti el, hogy milyen vakuszinkronidőt használ.

 

Szóval én ezt az automatikus vakuszinkronidő beállítást nem értem, hogyan kell ezt felfogni.

Előzmény: ruzsa janos (4448)
holloo Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4450

Egyáltalán nem bonyolult.

Előzmény: Törölt nick (4449)
ruzsa janos Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4448

az egész vakuszinkronidő a redőnyzár működéséből adódik.

Vagyis: expozíciónál az első redőny kinyit, kicsit később a másik is kinyit, párhuzamosan lefutnak. A redőnyök sebessége, valamint a közöttük lévő rés adja az expozíciós időt.

Minden redőnyös gépnél van egy olyan legnagyobb sebesség (legrövidebb expozíciós idő), aminél a TELJES cmos egyszerre van nyitva. Ennél hosszabb időnél nyilván, mert ott a második redőnyt még tovább tartja nyitva a zár.

Ez lenne tehát a vakuszinkron-idő (nyilván biztonságosra választva, tehát valószínűleg kicsit rövidebb idő is elég lenne.

A vakut elsütheted az első redőny mozgásának a végén, vagy a második mozgásának az elején. Ez általában beállítható.

 

Ha a zár elöregszik/hozzányúlnak, akkor a legrövidebb idő meg is változhat.

 

vagyi elvileg biztos lehetsz abban, hogy ha 1/250-öt állítasz be, akkor ez a jó vakuszinkron idő, a gyakorlatban azonban három dolog is beleszólhat: ha el van hangolódva a zárad, ha túl hosszút villan a vakud, vagy ha rádiós átvitelt használsz, ami nem elég gyors.

 

A legbiztosabb, ha leteszteled a teljes összeállítást. 

A műteremben meg legyen félhomály, vagy rekeszelj jobban és használj nagyobb teljesítményű vakut.

 

esetleg rendszervakunál létezik még anagysebességű vakuszinkron, olyankor úgy használja a vakucsövet, mintha egy xenonlámpa lenne, tehát kicsit kisebb teljesítményen folyamatosan világít, ott használhatsz 1/1000-et is.

Előzmény: holloo (4447)
holloo Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4447

És egy másik javítás is:

 

"Vagyis ha 1/250-t állítok be a gépen, akkor biztos lehetek benne, hogy a vakuszinkronidő is 1/250 lesz (minthogy az 50D-nek ez a határa)?"

Előzmény: holloo (4446)
holloo Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4446

Kár, hogy itt a fórumban nem lehet a hozzászóláson javítani. Szóval ezt a részt így gondoltam:

 

"Ennek kiküszöbölésére én a lehető legkisebb expozíciós időt szeretném beállítani, ami az 50D esetében (vaku használata esetén) 1/250."

 

Előzmény: holloo (4445)
holloo Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4445

Tudom, hogy műteremben a vaku fénye tkp. befagyasztja a képet, vagyis a gépen beállított záridő nem annyira lényeges. De azért mégsem lényegtelen, mert a beállítófény miatt egy kis bemozdulás mégiscsak látható lesz a képen "mozgós" képeknél (pl. egy forgó táncos kézujjai, lábai, stb). Persze ez lehet cél is, de gyakran zavaró is lehet. Ennek kiküszöbölésére én a lehető legkisebb vakuszinkronidőt szeretném beállítani, ami az 50D esetében 1/250. Csak sajnos úgy látom, hogy az 50D-n a vakuszinkronidőt csak AV üzemmódban lehet fixen beállítani, minden egyéb üzemmódnál automatikusan lesz beállítva. Namármost műteremben M módot kell használni, de akkor mi lesz a vakuszinkronidővel? Vagyis ha 1/250-t állítok be a gépen, akkor biztos lehetek benne, hogy nem a vakuszinkronidő is 1/250 lesz (minthogy az 50D-nek ez a határa)?

Előzmény: ruzsa janos (4444)
ruzsa janos Creative Commons License 2012.12.17 0 0 4444

pedig ott kezd izgalmas lenni a fotó...

 

az M mód azért M mód, mert manuális. Amit beállítasz, azt exponálja a gép.

Ha jó vakud van, pl gyári canon rendszervaku, akkor nem fogja "lekésni" az expozíciót. A rádiós vezérléssel vigyázni kell, mert plusz késleltetést okoz - vagyis ott tanácsosabb hosszabb időt beállítani.

Ezt úgy tudod áthidelni, hogy készítesz néhány próbaképet, és amelyiknél biztosan nem mászik bele a redőny, onnantól azt használod.

Megoldás még a vaku teljesítményének a csökkentése (ha az is manuálban van), mert a kisebb teljesítmény rövidebb időt jelent.

 

Előzmény: holloo (4442)
holloo Creative Commons License 2012.12.16 0 0 4443

Egyébként 1/200-addal készült, de a lényegen ez nem változtat.

Előzmény: holloo (4442)
holloo Creative Commons License 2012.12.16 0 0 4442

Lenne egy kérdésem az 50D vakuszinkronidejével kapcsolatban. A leírásból nekem úgy tűnik, hogy csak "AV" üzemmódban lehet beállítani a fix 1/250-es vakuszinkronidőt. Ezek szerint '"M" módban is automatikusan lesz meghatározva a vakuszinkronidő. Namármost nekem nem világos, hogy ez az automatikus beállítás mit jelent. Azt jelenti, hogy 1/250-ed záridőig, mindig a megfelelő érték lesz kiválasztva? Konkrétan az a problémám, hogy készítettem egy képet "M" üzemmódban 1/250-eddel, és a kép alján megjelent egy sötét csík. Elsőre a nem megfelelő vakuszinkronidő jutott az eszembe, de egyrészt ez - ezek szerint - "M" üzemmódban automatikus, másrész nekem gyanús, hogy az 50D-nek vízszintes lefutású a zárszerkezete, vagy nem?

 

Itt a kép (szándékosan nem vágtam meg sehol, hogy látni lehessen, hogy alul sötét és nem oldal): http://bit.ly/U2gghc

 

Egyáltalán tényleg úgy van, hogy "M" módban sehogyan sem tudom fixen megadni a vakuszinkronidőt??

 

holloo Creative Commons License 2012.12.15 0 0 4441

Hát, ha jól nézem, akkor nem egészen. Ez 1 sec felbontású, én pedig 1 msec belbontásút szeretnék csinálni. Bár most éppen halasztom a dolgot, de nem tettem le teljesen róla.

Előzmény: futoz (4440)
futoz Creative Commons License 2012.12.09 0 0 4440
Előzmény: holloo (4432)
holloo Creative Commons License 2012.12.09 0 0 4439

A külföldi fórumokban mechanikai hibára gyanakodnak: "Error 20 is a mechanical failure of the shutter mechanism".

Előzmény: Pet'ke (4438)
Pet'ke Creative Commons License 2012.12.09 0 0 4438

Sziasztok!

 

Tegnapi fotózás közben kaptam egy Err 20-as hibakódot... Kikapcsoltam majd vissza és azóta is minden tökéletes.
Valami ötlet, elképzelés? Mi lehetett a baj? Mit jelent a 20-as hibakód?

Előre is Köszönöm a segítséget!

holloo Creative Commons License 2012.12.02 0 0 4437

Made in sk? Jó kis kép, én is most próbálkozok hasonlókkal.

Előzmény: Aq.Clanga (4436)
Aq.Clanga Creative Commons License 2012.12.02 0 0 4436

ruzsa janos Creative Commons License 2012.11.28 0 0 4435

megmondom, mi a nagy különbség: a vaku késedelm ideje ms nagyságrendű, az időtartama pedig pl 100 nsec. (automata vaku, manuális üzemmód, pl 1/128teljesítmény)

Én fotóztam így common rail injektorból kilépő befecskendezési sugarat, és ott pontosan erre kellett az időzítés. 

Ilyet tudnék neked készíteni, de ha tudsz pic-et programozni, akkor te is magadnak

Előzmény: holloo (4433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!