Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vstar27 Creative Commons License 2021.11.21 0 0 12694

Sziasztok!

 

Egy olyan problámám van, amit eddig két VW szervíz és két független szerelő sem tudott megoldani. Kezdem azt gondolni, hogy velem van a baj. Nem vagyok műszaki ember, megpróbálom elmagyarázni röviden:

 

2013 VW Passat Alltrack 2.0 TSI, automata, benzin, elektromos kézifék. Mindkét hátsó fék melegszik, akár fékezek, akár nem. 10 perc után, nulla fékezés mellett mindkettő forró, az elsők természetesen jéghidegek. Fél óra autóút után bőven 100 fok feletti, a víz elforr rajta.   A felni folyton fekete, nyilván mert kopik a fékbetét. A súrlódás nagyon enyhe de folyamatos lehet mert, hosszabb  menet után sem színeződik el a tárcsa.

 

1. szerelő: szétszedte a fékmunkahengereket, szerinte semi baja, rendesen működik minden, szerinte nem is melegszik. Fékbetéteket kicserélte meg a kerékcsapágyakat miután abból kifolyt zsír, nyilván a melegtől.

2. szerelő (VW), fékolajat cseréltek horror pénzért, megvizsgálták szerintük ez volt a baj. A hibajelenség ugyanaz. Műszerrel mindent beállítottak (elektoroms a kézifék), hézagokat meg mitudomén. 

3. szerelő (VW): megemelték megforgatták, megvizsgálták, szerintük rendben, semmit nem kell kicserélni.

4. szerelő: találkozott már ilyennel, sokat szenvedtek vele végül nem jöttek rá mi okozza. Talán ABS kocka (fogalmam nincs mi az). Állítólag a komplett féknyereg cseréje sem segített.

 

Volt-e valakinek hasonló tapasztalata, vagy esetleg van-e ötlete mi lehet a gond? Mindenhol az volt az érzésem, hogy nem hiszik el amit mondok, vagy fogalmuk sincs mi lehet a baj...

 

Előre is köszönöm, ha valkinek van ötlete és le is írja!

mica-r Creative Commons License 2021.11.12 0 0 12693

Akkor várd meg a diagnosztikát, mert vakon találgatni felesleges.

Előzmény: p.zsolti (12692)
p.zsolti Creative Commons License 2021.11.12 0 0 12692

Sziasztok!

Tegnap óta azt írja ki az autóm, hogy "error: airbag". Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy nagyjából mi lehet a gond a légzsákkal? Még nem volt lehetőségem kiolvastatni.

 

p.zsolti Creative Commons License 2021.10.25 0 0 12691

Én is pont ugyanezzel a problémával küzdők. Ha már lassan gurulok megállás előtt egyenes haladásnál vagy álló helyzetben pici bal kormány mozdulatnál. Az is összezavar, hogy nem mindig csinálja. Sehogy sem tudok rájönni mi lehet az.

Szeretnék minél hamarabb kitalálni mi lehet az, nehogy vmi elkopjon vagy nagyobb baj legyen.

Előzmény: mikcsek (12689)
mikcsek Creative Commons License 2021.10.21 0 0 12690

Én is a kompressziót mondanám, nekem akkor volt ilyen amikor beledolgozott a víz körbe. Amikor letekered a kupakot, valamennyire szisszenik, de nem szabad nagyon nagy nyomásnak lennie benne, simán le kell hogy tudd tekerni anélkül, hogy félni kellene tőle, hogy az arcodba csapja.
Ha viszont nagy a nyomás letekeréskor akkor szerintem hengerfejnél nézz körül.

Előzmény: Amzler Dodi (12673)
mikcsek Creative Commons License 2021.10.21 0 0 12689

Sziasztok
Esetleg nincs valakinek ötlete, hogy mi tud kiadni súrlódó hangot az autó eleje felől?
Kis sebességnél hallani, 20-30 km/h körül, mintha ugyanazon a bizonyos helyen valami összeérne valamivel, egyenesben és balra fordulásnál. Jobbra forduláskor nem hallatszik ha minden igaz.
Sebesség függvényében változik, ezért gondoltam a fékek körül valamire esetleg, görbe tárcsa?
Felemelve nem szorulnak a kerekek, hátsó tárcsák és betétek most cserélve, elöl stabilizátor pálcák, toronycsapágy és lengőkar szilentek amik újak.

Az autó egy 2012-es 4x4  B7 Passat 125kw DSG 6 DQ250 váltóval.

accessnorbi Creative Commons License 2021.10.05 0 0 12688

teli volt olajjal a gyertyafészek az egyik hengernél. Ahhh..

Előzmény: accessnorbi (12687)
accessnorbi Creative Commons License 2021.10.04 0 0 12687

2008, tsi 2.0.  Az autó megtorpan, rángat 2000 fordulat környékén. Nagyobb (3000) fordulatnál nincs gond. Az alapjárat is jó, egyenletes. Ha direkt szivatom szegényt, és 90 környékén ötösben gáz adok, olyan dadogást művel, hogy a check-engine is villog. Az 1.4TSI fórumon sokan írnak hasonló jelenségről. (kokszosodás, turbó cső kilukadt, gyújtástrafó) Holnap meglátjuk...

rozsamate01 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 12686

Sziasztok.

 

Segíteségeteket szeretném kérni.

 

Adott egy 2004es b5.5 kombi BGW motorkódú passat személyautó (100kw, 136 ps)

 

A pd elem: 038 130 073 BC, 0 414 720 222

 

Mivel elég ritka típusról van szó, illetve ezeket a pd elemeket csak ebbe a motorba rakták.

 

A kérdésem a következő lenne, hogy ezek az elemek mennyire kompatibilisek. Esetleg egy más sorozatszámú, de közel hasonló pd elemet mondjuk 038 130 073 BJ be lehet-e egyaltalán építeni?

 

Mivel bosh pd, érdesem lenne a felújitás mellet döntenem?

 

 

Ilovepassat Creative Commons License 2021.08.30 0 0 12685

Ez valami vicc akar lenni?

Előzmény: petigut (12680)
Mödzsi Creative Commons License 2021.08.13 0 0 12684

Sziasztok,

 

Segítségre lenne szükségem. Van egy 2015-ös Passat B8-cam 2.0TDI 4motion, 3 zónás digit klímával.

Nyaraláson vettük észre, hogy úgy fél-1 óra utazás után mintha melegünk lenne az autóban. A klíma már 19 fokra volt csavarva, de nem igazán hűtött a kocsi. 

 

Hiába mentem lejjebb a hőmérséklettel, vagy manuálisan állítottam nagyobb ventilátor sebességet, nem segített. Amit még észre vettünk, hogy alapból mikor beülünk a meleg autóba és a klíma elkezd hűteni, akkor olyan erősen fúj a venti, hogy szabályosan lobog a szemöldököm (hajam kevesebb van :D ), viszont mikor éreztük, h melegünk van hiába vittük feljebb a venti fordulatot, ugyanezt nem tudtuk elérni.

 

Ezek után azt próbáltam ki, h mi van akkor, ha kikapcsolom az AC-t. Rájöttem, h tényleg nem hűt semmit, mert nem változott a befújt levegő hőmérséklete. Ezek utána kikapcsoltam az egészet kb. 2-3 percre és vissza, mikor már izzasztó volt a kocsiban. Ekkor megint jött a szemöldök lefújós durva hideg ismét kb. fél óráig.

Végül ezt ismételgetve tettük meg oda és vissza is az utat.

 

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond, vagy egyáltalán milyen szakihoz (klímás, villamos vagy általános) forduljak?

 

Köszi szépen előre is.

 

Sziasztok

atuc Creative Commons License 2021.07.29 0 0 12683

Bárdi központban is van mindkétféle gyári. (Szerintem minden kirendeltségen is van.)

 

Előzmény: rozsamate01 (12681)
mica-r Creative Commons License 2021.07.29 0 0 12682

Vw alkatrészboltban újat venni rossz ötlet lenne?

Előzmény: rozsamate01 (12681)
rozsamate01 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 12681

Sziasztok.

 

Adott egy 2004es b5.5 passat 2.0 TDI. Olajszivattyúhoz kellene majd hatszög tengely. A kérdésem az lenne, hogy ti honnan szereztétek be, esetleg itt kis hazánkba található-e internetes áruház ahol meg tudnám rendelni, vagy akkor marad az ebay.

petigut Creative Commons License 2021.07.29 -1 0 12680

Sziasztok van egy vw passat b6 2.0 BMP 140 le az autó menet közben meg állt nem indul újra, csak ha olaj be öntő kupakot leveszem, el indul az autó de onnét nagyon füstöl a kipufogbol semmi füst nem távozik. A szerelő meg nézte diagnosztika nem ír hibát csak dpf szűrő 90% el van tömödött, szerinte a szelep fedél membrán tönkre ment. Valaki találkozót ilyen hibával? Már mar fölöslegesen cseréltünk tank szivattyút. 

mica-r Creative Commons License 2021.07.28 0 0 12679

Meg kell bontani. Csapágyazások, olajpumpa, stb...

Előzmény: Grandefisi (12678)
Grandefisi Creative Commons License 2021.07.28 0 0 12678

Sziasztok!

2.0 pd bmr motorkódú a Passatom. Hideg motornál rendesen van alapjáraton/fordulaton olajnyomás. Fordulaton konkrétan 4bar. Miután bemelekszik a motor leesik a nyomás, szinte nincs is. Alapjáraton elkötyög, de fordulatra azonnal bejelez. Manuális műszer ki sem tér. Olajpumpa, hatszög cserélve. 

Valakinek hasonló jelenség esetleg?

 

Köszi a válaszokat!

mica-r Creative Commons License 2021.07.12 0 0 12677

Belső keringetés, meg torlónyomás csappantyúk vacakolhatnak.

Előzmény: István Marosán (12676)
István Marosán Creative Commons License 2021.07.12 0 0 12676

Sziasztok! SOS! Barátom,nyaral külföldön... Időnként semmi levegő nem jön az utastérbe se hideg,se meleg (klímás) a fűtőmotor minden fokozatban szépen dolgozik! Vajon tud neki valamit csinálni? Előre is köszi a segítség!!!

Octi19 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 12675

Amikor vissza jön, mennyire jön vissza? Az természetes jelenség, hogy meleg motornál megnő a hűtésben a nyomás, ha már van olyan (ráadásul vastag) vízcsöved ami a végét járja, akkor az fel tud fúvódni és a megnőtt térfogat kitöltődik. A mechanizmust előttem is leírták már. Nézd meg a vízcsöveidet, főleg a hűtőre menőt és onnan eljövőt!

Előzmény: Amzler Dodi (12673)
Ervin 1 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 12674

Beledolgozik a kompresszió a vízcsövekbe, felfújja megnő a térfogata a csöveknek és oda megy a víz, mikor leveszed a kupakot össze esnek  a csövek, csökken a térfogatuk és azért jön vissza a víz.

Hengerfej pakolás gond valószínű, jobb esetben.

Előzmény: Amzler Dodi (12673)
Amzler Dodi Creative Commons License 2021.06.20 0 0 12673

Vakali segitsééég! Fura jelenséget észleletem vwpassat b6 kombi 2005kiadas. Vizprobléma. A viz szépen tartja a 90hőfokot. Nem forr. Olaj nincs benne nem habzik semmi gond. Folyást csepegést nem észleltem. A probléma a kovetkező....állandoan jelez az autó hogy nincs víz. Megnézem felnyitom a motorháztetőt és ténleg nincs üres. A probléma az ha valami gond lenne akkor véglegesen elkellene tünnie a viznek ugygondolom!de ez nemtünik el! Felnyitom a kupakot nagy nyomás van benne hallom a levegöt és utána visszajön a viz! Mar új kupakot is vettem az sem segitett. Lezárom a kupakot újra eltünik a viz ujra nyomas van benne ujra jelez az auto vizhiany. Kinyitom ujra visszajön az összes viz! Mi ez? En ugygondolom ha valami bajlenne lukas vagy hengerfej  vagy ijesmi akkor a vizet memkapom vissza!akkor órökre eltünik nem? Nemértem...valakinek ijesmi volt már?

Adam06200 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 12672

Sziasztok!

Egy problémával fordunék hozzátok.

Tavaly ősszel jött először elő a hiba, hogy inditás után nincs ereje az autónak, újrainditásíg. Nem jelzi sehogy máshogyan, csak újrainditásig felkiáltójel van a tempomat jelölésén.
Volt akkor egy MAP szenzor csere, kis ideig jó volt, majd megint kezdte, hogy néha néha nem volt ereje. Télen csinálta még egyszer majd elmúlt.
Hibakód: P0236
Mostanában viszont sajnos ismét egyre többször előjön.
Tudnátok segíteni esetleg mi lehet a gond? Szerelőm problálkozott vele, azonban egyenlőre nem találtuk meg a hibát.

goofri Creative Commons License 2021.05.13 0 0 12671

Sziasztok! 

 

Keresek 140 lovas CFFD TDI motorhoz EGR szelepen lévő vákuum labdát, vagy akár komplett egységet is.

Komplett szelep száma: 03L 131 512 CF

 

Köszi! 

Octi19 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 12670

A TPMS már viszonylag kicsi nyomáskülönbségre is bejelez, de nem szokott szezon közben jelezni egyszer sem. Igazából ezek a dolgok nem is olyan drasztikus nyomásváltozásokat okoznak, mint azt hinnénk.

Előzmény: Rőth Sándor (12669)
Rőth Sándor Creative Commons License 2021.05.03 0 0 12669

Felteteted a téli, vagy nyári gumit a szezon elején, közben egészen szélsőséges hőmérsékletek váltakoznak. A tavaszi 10 fok körüli értéktől a nyári 40 fok körüliig. Hasonlóan ősztől tavaszig. Meg persze egyszer beülnek 4-5-en egy autóba, máskor csak egy 40 kilós vezető. Ilyesmire gondoltam. 

Előzmény: Octi19 (12668)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.03 0 0 12668

...hát ugye, a nyomást hideg* abroncsnál kell beállítani és újabban már több nyomásértéket is megadnak, nem csak a kevésbé vagy teljesen megterhelt állapotot. Manapság már szokott lenni egy "ECO" beállítási érték is. Én állandóan a terhelt értékkel járok, üresen és fullon is.

 

*: itt hidegnek egyértelműen az éppen aktuális indulás előtti állapotokat értem több órás állás után.

Előzmény: Rőth Sándor (12667)
Rőth Sándor Creative Commons License 2021.05.03 0 0 12667

Nem értek hozzá, azért kerestem valami információt a neten, abba a cikkbe futottam, amiből idéztem. 
Valószínűnek tartom, van erre nézve valami bonyolult meghatározás, de a gyakorlatban elég nehéz tartani értékeket, már csak a hőmérséklet folyamatos változása miatt is. Meg persze a terhelés is gyakrabban változik, mint, ahogy ellenőrizzük, és állítgatjuk a keréknyomást. 

Előzmény: Octi19 (12666)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.03 0 0 12666

Az egyik autónkban még van ilyen matrica, amin 14-es és 18-as kerékméretig vannak feltüntetve a guminyomások. Ott két méretenként változik a nyomás egy tized bar-ral és a két legnagyobb kerékméretnél például csökken...

Előzmény: Rőth Sándor (12663)
kangze Creative Commons License 2021.05.03 0 0 12665

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Pár hete vettünk használtan egy B8 Passat kombit, 2017-es. 

A probléma az lenne, hogy a központi zár nyitása után a bal hátsó ajtó kívülről nem nyitható, csak belülről, azonban ha belülről már kinyitottuk, utánna már kívülről is lehet nyitni....addig tökéletesen működik, amíg az autót újra be nem zárjuk, majd nyitjuk a központi zárral....

Esetleg valaki már tapasztalt ilyet? Mi lehet a megoldás?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!