Keresés

Részletes keresés

Abymot Creative Commons License 2024.04.09 0 0 3960

Ezekhez az ütemes menetrendekhez az lenne szükséges, hogy

- Kaposvár-Kisbárapáti között maradjon a most a menetrendben szereplő (de jelenleg nem tartható) 54 perces menetidő, sőt azt inkább le kellene csökkenteni 52 percre,

- Siófok-Tab között pedig lecsökkentsék a menetidőt a jelenlegi 55-ről 52, de inkább 51 percre.

Előzmény: Gy.D.Valentin (3959)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2024.04.09 0 4 3959

Több helyről hallani olyan híreket, hogy 2024. szeptember 1-től az alábbiak szerint alakul majd a Kaposvár - Siófok vasútvonal menetrendje:

- Kaposvár és Kisbárapáti között a mostaninál sűrűbb, ütemes menetrend lesz kaposvári személyzettel

- Tab Siófok között a mostaninál sűrűbb, ütemes menetrend lesz székesfehérvári személyzettel

- Kisbárapáti és Tab között nem fognak személyvonatok közlekedni.

MCA-001 Creative Commons License 2024.04.07 0 6 3958

Útátjáró csere, made by PFT Siófok...
Som-Nagyberény

bodecsabi Creative Commons License 2024.04.02 0 0 3957

Igen, ez az volt, évtizedekig létezett a kapcsolat, néha külön vonatként Pécsig, máskor a Pécs-Cell vonat stokkjaként.

Előzmény: hory004 (3956)
hory004 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 3956

Ez nem a Pécs-Celldömölk fürdős Siófoki stokkja volt?

Talán két kocsi, korábban Bx vagy Bhv, utána halbi.

Fonyód és Siófok közt volt külön vonat is, sokszor V46-tal vontatva, bár ez Somogyban annyira nem különleges.

Előzmény: siófoki35 (3948)
Abymot Creative Commons License 2024.04.02 0 5 3955

Ez egy öngerjesztő folyamat: ha rossz a III. vágány állapota és kizárják a forgalomból, akkor nem lehet kereszt, de ha nem lehet kereszt, akkor nincs miért karbantartani a III. vágányt.

Előzmény: MCA-001 (3954)
MCA-001 Creative Commons License 2024.04.01 0 1 3954

A III. vágányon szét vannak rohadva a talpfák az alátétlemezek alatt.
Mondjuk amennyi betonalj be van tárolva a 35-ös mellett nem kellene messzire menni a pótlásért...

Előzmény: MCA-001 (3934)
r9213 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 3953

Köszönöm! :)

Előzmény: siófoki35 (3952)
siófoki35 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 3952

Mindenhol.

Előzmény: r9213 (3951)
r9213 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 3951

Annyit szeretnék még kérdezni, hogy Fonyód és Siófok között hol állt meg, azt tudod esetleg?

Előzmény: siófoki35 (3948)
r9213 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 3950

Köszönöm a választ! :)

Előzmény: siófoki35 (3948)
taurus99 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 3949

Tab 2024.03.30.

siófoki35 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 3948

Pont kezem ügyében volt a kérdéses menetrendkönyv, így kiírtam:
Ez a 18800-as számú vonat volt. Pécsről 7:44-kor indult, Dombóváron a deltán haladt. Kaposvárra 9:25.kor ért, majd 9:38-kor indult tovább Fonyódra. Fonyódra 11:06-kor érkezett, majd 11 perc állás (gépcsere?) után a 18735-ös vonat közvetlen kocsijaiként jutott el a szerelvény Siófokra, 12:35-ös érkezéssel. 

Mindez [56]-os korlátozással, vagyis VI.23-tól VIII.26-ig szombati közlekedési rend szerint. 

Tehát (sajnos) nem a 35-ös vonalon közlekedett. 

Előzmény: r9213 (3947)
r9213 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 3947

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2006/2007-es menetrendben láttam egy olyan vonatot ami Pécs - Kaposvár - Siófok közlekedett, viszont azt már nem találtam meg benne, hogy Kaposvár és Siófok között melyik vonalon közlekedett és hol állt meg. Sem a 35-ös, sem a 36-os vonal menetrendjében nem találtam. Tudnátok segíteni benne, hogy ez a vonat a 35-ös vonalon közlekedett? Pécsről 07:44-kor indult, 18800-as járatszámmal.

Abymot Creative Commons License 2024.03.27 0 1 3946

A 38323 és a 38316 tabi keresztjét nagyon szűkre tervezted, amíg létezett a vasárnapi 38350 és 38357, amik reggel Tabon kereszteztek, Siófok felől 11 percet terveztek az érkező páratlan és induló páros vonat között. Ez persze nyilván ugyanúgy el volt túlozva, mint a többi keresztezési idő a vonalon, valószínűleg ennek a fele (5-6 perc) is elég lett volna, de 1 perc túl kevésnek tűnik.

Sajnos most nincs Tabon olyan kereszt, amelyiknél a Siófok felől ténylegesen szükséges technológiai időt mérni lehetne.

Előzmény: lalitipp (3945)
lalitipp Creative Commons License 2024.03.27 0 0 3945

lalitipp Creative Commons License 2024.03.27 0 0 3944

Elkezdtem agyalni egy kicsit én is a menetrendben.Az általad kiszerkesztettet variáltam.Érfekes,hogy a mostani módosítással sem változott a menetrend.Lehet hogy mégis megpróbálják visszaállítani az előző pályasebességet?Karádra kellene keresztezési lehetőség....Az nagyon hardcore megoldás,hogy Siófok és Kaposvár felől is érkezik Karádra egy vágányra vonat?Az utasoknak át kéne szállni a másik vonatba.Készül egy "bilibe lóg a kezem"menetrend is.Azt este rakom ki.

Előzmény: Abymot (3928)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.03.21 0 2 3943

Azon csodálkozom, hogy Palotabozsokon nem ez történt...

Előzmény: FeNegyerek93 (3942)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.03.21 0 1 3942
Előzmény: FeNegyerek93 (3941)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.03.21 -1 1 3941

Ugyanez a kisterenyei fűtőház lebontása. Már asszem egy kis közösség is megalakult a fenntartásra. MÁV reakciója erre is bulldózer volt. Csak nehogy kiderüljön, hogy értelmesen és logikusan is lehet csinálni a dolgokat.

Előzmény: shadoe (3940)
shadoe Creative Commons License 2024.03.20 0 3 3940

Ez az esztelen pusztítás mindennél jobban kifejezi a MÁV mentalitását és az egész működését.

Egyébként Tiszaalpáron is hasonló dolog történt, még híradásokba is bekerült, hogy sokaknak lett volna terve az épülettel, most viszont az utazóközönségnek se vécézési lehetősége, se leülésre/várakozásra alkalmas, esetleg fedett helye...

Előzmény: taurus99 (3937)
Abymot Creative Commons License 2024.03.20 0 5 3939

"Ameddig jelenleg a 38313, 38323 20-30-40 perceket vár, ezáltal növelve a memetidőt Siófok-Kaposvár között, addig egy elektromotoros váltóval 2-3 perc elég egy vágányút beállításhoz."

 

A jelenlegi technológia mellett is indokolatlanul el vannak túlozva a keresztezéshez szükséges időtartamok. Az elmúlt egy hét adatait figyeltem, amikor a késések miatt gyors keresztre volt szükség, és az alábbiakat tapasztaltam:

 

I. Tabon Kaposvár felől 10 percet terveznek a kereszteknél a páros vonat érkezése és a páratlan indulása között, ehelyett

03.12-én a 38314-es vonat 15:38-kor érkezett Kaposvár felől Tabra és 38313-as 15:39-kor már indult is;

              a 38316-os pedig 19:14-kor érkezett és a 38323-as 19:15-kor indult Kaposvár felé;

03.13-án a 38316-os vonat 19:04-kor érkezett, a 38323-as 19:05-kor indult;

03.14-én a 38314-es vonat 15:40-kor érkezett, a 38313-as 15:41-kor indult;

              a 38316-os pedig 19:05-kor érkezett Tabra és a 38323-as 19:07-kor indult Kaposvár felé;

03.15-én a 38316-os vonat 19:05-kor érkezett, a 38323-as 19:06-kor indult;

03.16-án a 38314-es vonat 15:39-kor érkezett, a 38313-as 15:41-kor indult;

              a 38316-os pedig 19:07-kor érkezett és a 38323-as 19:09-kor indult;

03.17-én a 38314-es vonat 15:44-kor érkezett, a 38313-as 15:45-kor indult;

              a 38316-os pedig 19:04-kor érkezett és a 38323-as 19:06-kor indult;

03.18-án a 38314-es vonat 15:36-kor érkezett, a 38313-as 15:38-kor indult;

              a 38316-os pedig 19:08-kor érkezett és a 38323-as 19:09-kor indult.

 

Tehát a menetrendben tervezett 10 perc helyett a valóságban a felsorolt 12 kereszt közül 7 esetben 1 (egy!) perc, 5 esetben pedig 2 perc elég volt a váltóállításra és menesztésre az érkező és az induló vonat között !

 

Az adatok átlaga: 1,4 perc, szórás 0,5.

Ennek alapján ráhagyással is elég lenne 3 vagy legfeljebb 4 percet tervezni az érkező és az induló vonat között

 

II. Mernyén Tab felől a páratlan vonat érkezése és a páros vonat indulása között szintén 10 percet terveznek a keresztekhez, ezzel szemben:

03.12-én a 38319-es 4:14-kor érkezett Tab felől Mernyére, ahonnan a 38310-es 4:17-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:51-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:54-kor indult Tab felé;

03.13-án a 38319-es Tab felől 4:14-kor érkezett, a 38310-es pedig 4:17-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:45-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:49-kor indult Tab felé;

03.14-én a 38319-es Tab felől 4:15-kor érkezett, a 38310-es pedig 4:17-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:48-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:52-kor indult Tab felé;

03.15-én a 38319-es Tab felől 4:14-kor érkezett, a 38310-es pedig 4:16-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:47-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:51-kor indult Tab felé;

03.16-án a 38319-es Tab felől 4:14-kor érkezett, a 38310-es pedig 4:17-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:50-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:54-kor indult Tab felé;

03.17-én a 38319-es Tab felől 4:15-kor érkezett, a 38310-es pedig 4:19-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:46-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:50-kor indult Tab felé;

03.18-án a 38319-es Tab felől 4:14-kor érkezett, a 38310-es pedig 4:17-kor indult Tab felé;

              a 38323-as 20:47-kor érkezett Tab felől, a 38318-as pedig 20:50-kor indult Tab felé.

 

Tehát a menetrendben tervezett 10 perc helyett a valóságban a felsorolt 14 kereszt közül 2 esetben 2 perc, 6 esetben 3 perc, és szintén 6 esetben pedig 4 perc elég volt a váltóállításra és menesztésre az érkező és az induló vonat között !

 

Az adatok átlaga: 3,3 perc, szórás 0,7.

Ennek alapján ráhagyással is elég lenne 5 vagy legfeljebb 6 percet tervezni az érkező és az induló vonat között.

 

Jó lenne, ha valaki ezeket hosszabb adatsorok alapján érdemben felülvizsgálná, és  - nem túlfeszített, de - valóságos (nem pedig többszörösen eltúlzott) időtartamokat állapítanának meg a keresztezések lebonyolításához.

Gyakran ezen (is) múlik, hogy lehet-e értelmes és használható menetrendet összeállítani. 

 

Pl. a menetrend tavalyi lassújelekhez igazítása esetén se kellene a 38314-es vonat indulását Kaposváron előrehozni 13:15-re, indulhatna szinte a jelenlegi idejében 13:27-kor (így pl. a diákok jobban elérnék ezután is - és általában a rövidebb keresztezési idők előnyösebbek lennének az utasok számára).

 

Szóval az általam a lassújelekre tervezett, a 3928-as hsz-ban feltett menetrend tapasztalati - de ráhagyással számolt - keresztezési időkkel korrigált változata a következő (áthúzott számokkal a 3928-as hsz. szerinti változathoz képest módosuló adatokat jelöltem):

 

Előzmény: taurus99 (3925)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.03.20 0 4 3938

Fájó ezt látni, és állítólag voltak többen is, akik meg akarták venni. Ez a MÁV, hihetetlen....

Előzmény: taurus99 (3937)
taurus99 Creative Commons License 2024.03.19 -1 2 3937

taurus99 Creative Commons License 2024.03.19 -1 2 3936

Felsőmocsolád állomásépületet bontják..

Abymot Creative Commons License 2024.03.12 0 1 3935

Elképzelhető, hogy csak alibi. Peronhiányt írnak még ("nem rendelkezik szigetperonnal, így vonatok találkozása nem megengedett"), nem tudom itt pontosan mire gondolnak, továbbá azt írják, hogy a III. vágány mellett csak sk+00 peron van, de a fotódon ez inkább sk+15-ösnek létszik. Ha kell is rajta emelni + valamennyit meghosszabbítani, az nem egy leküzdhetetlenül nagy probléma. Tényleg valószínű, hogy itt fordított a logikai sorrend: nem azért nem lehet keresztezni, mert nem megfelelő a peron, hanem azért nem foglalkoztak a III. vágány melletti peronnal, mert az állomást már visszaminősítették mrh-vá. és ennek attól kezdve nem volt jelentősége.

Előzmény: MCA-001 (3934)
MCA-001 Creative Commons License 2024.03.11 0 1 3934

Kicsit gazos az a III.vágány.
Én inkább alibinek érzem a kizárását.


Előzmény: Abymot (3931)
taurus99 Creative Commons License 2024.03.11 0 3 3933

Tabot meg Ádándot hallottam, hogy átakarják építeni, de ha ezen az iranyon elindulunk, akár Mernyén is lehetne egy elektromos váltókkal szerelt rendszer, bőven. Én kíváncsi vagyok, hogy mi fog megvalósulni. Szomorúan látom, hogy a pálya leromlik, hogy Felsőmocsolád a maga 3 vágányával az enyészeté lett konkrétan. Vannak olyan helyek, mint az említett Karád, ami szintén pazarlás, hogy 3 vaganyból szinte csak egyet lehet használni, és valóban ha a 3. váganyt egy stabil 30 km/hra fellehetne javítani, a váltókat kipucolni, lehetne lebonyolítani kereszteket. Jó lenne ha visszajönne a 11-kor Kaposvárra induló vonat mert az nonszensz hogy 6-8 óran át nem megy el egy db vonat sem Kaposvár felé. Illetve amin módosítanék, az Mernyén a fényjelzők alkalmazása.

Fizolti Creative Commons License 2024.03.11 0 3 3932

Nem tudom, felmerült-e. A pályavasút részéről amúgy meglepően sok dolog merül fel, amiből nagyon sok dolog le lesz húzva. Pl. volt olyan vonal, ahol mechanika helyett D55 telepítése merült fel saját beruházásként, de a Start talált már ki kifejezetten menő utasforgalmi fejlesztéseket egyes vonalakon, új megállóktól kezdve iparvágányok személyvonati felhasználásáig. Aztán szinte soha semmi eredmény. 

 

Mernye egy primitív, csak mechanikus elemekből álló jelzőberendezés, egyetlen jelzőállító és kulcselzáró készülékből. Tab már egy többközpontos (iroda+két váltókörzeti kulcs+reteszmágnesszekrény) fényjelzős valami - persze a gyakorlatban szinte minden kombinálható. A realitás viszont az, hogy a Kisbárapátii teljes sorompót megszüntetése, vagy kiváltása sem lett soha megoldva, megint csak egy olyan dolog, ami minden vonat menetidejéhez hozzátesz 1-2 percet. 

 

Mernyei átállós ereszt: jó kérdés, szerintem ezzel a pályavasút egy időben próbált leszámolni a pályavasút, bár valahol mai napig előfordul, létszámfüggen (Nagyecsed).

 

Elvileg most is van olyan rendszeresen vonatkeresztet bonyolító állomás, ahol csak váltókezelő/vonatjelentőőr van (Körösladány), akinek a szomszédos forgalomszabályozó állomás rendelkezik, így valamit itt is lehene. 

Nekem valami olyan cél lenne szimpatikus, hogy a teljes vonalon egy 2 órás alapütem, Kaposvár elővárosában a órás sűrítéssel, Siófoktól Tabig legalább pár csúcsidei sűrítővel. 

 

elképzelhető, hogy a Lázár-féle "10 éves terv" - Jelenleg nekem az tűnik valószínűnek, hogy az a terv kisebb korrekciókkal az elmúlt tizenpár év folytatása lenne, fővonalra EU pénzből, vagy hitelből mindent, és a legszakadtabb, fővonalakra, amire már nincs máshonnan pénz, menne bontott anyag - a környéken pl. a 60-asra, meg valahová villamosítás. E mellett ismét némi próbálkozás a járműgyártás feltámasztására külföldi cégek bevonásával, és talán egy-két nagyobb dobás: egy nagysebességű vonal, egy-két tramtrain, vagy rövid új összekötő vonal (Derecske-Berettyóújfalu). Nem hiszem, hogy ilyen mellékvonalakra, mint a 35 fényes jövő vár, hacsak nem települ valamelyik mellé valami nagyon fontos gyár, vagy tényleg nagyon kínos a helyzet, és egy amúgy nagy forgalmú vonal - mint tavaly a 106-os esetében. 

Előzmény: amfotos (3930)
Abymot Creative Commons License 2024.03.11 0 1 3931

"Karádi helyből indulós ... Kaposvár felől jövő vonat végéről akad le."

Munkanapokon igen, de én a hétvégéről írtam, hogy ha akkor nem a 38319 közlekedne, hanem ehelyett annak a szerelvénye Tabról kimenne Karádra, a 38310 elől kiállna a rakodóvágányra, aztán vissza az átmenő fővágányra, és a 38339-es vonat idejében közlekedne Tabtól Kaposvárig.

 

Nyilván problémás, mert ilyenre nem gondolt az utasítás, de ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy lehetetlen (ha már egyszer vannak olyan mrh-k az országban, ahol pl. körbejárás is lehetséges).

 

"Tab és Mernye közé is kéne egy rendszeres vonattalálkozásra alkalmas hely"

Karád vonattalálkozásra alkalmas volt egészen 1995-ig, csak aztán visszafejlesztették. De tudtommal nem bontották el a berendezéseket (bár a 3. vágány most ki van zárva a forgalomból), úgyhogy - elvileg - talán visszaállítható lenne.

Előzmény: Fizolti (3929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!