"sajnos "túl jó" buszokat gyártott" Szerintem inkább így ahogy írtad az ország szégyene,hogy ilyen csórók a Volánok,hogy nem tudják megfizetni a MINŐSÉGET!!!Így pedig mi más marad nekünk mint az új magyar(bár inkább letagadnám,hogy magyar)autóbuszok:S BÁR az Alfabusz nagyon nagyot nőtt a szememben az InterRegio-val(!). Az megint más kérdés,hogy náluk semmi saját ötlet nincs csupa koppintás... De most akkor hogy is van ez?Az EAG-nak tényleg teljesen kampó van már?Már semmi nem segíthet rajta?!
Az EAG-ért tényleg nagyon kár, de sajnos "túl jó" buszokat gyártott. Ez ebben a formában hülyén hangzik, de az utóbbi E94F nem a magyar társaságok pénztárcájához igazodik, ez pedig az ország szégyene. Az Alfabusznak nem igazán van köze az EAG megszűnéséhez, a két gyár nem mondható egymás konkurenciájának, mivel árát tekintve más a két kategória. Az Alfabusz egyébként magyar, a rendezvény neve pedig "Veterán és új autóbuszok találkozója" volt, tudtommal. Hidd el, hogy az Alfabuszra is sokan kíváncsiak voltak.
Azt meg elfelejtettem oda írni, hogy amikor rákattintotok a linkre és bejön az oldal akkor az MAN kép alá, a ,, Gyanús tender miatt perel az Ikarus" hivatkozást kellene megnéznetek. Itt van az a szép kis csalás leírva!
No itt van egy kis érdekes cikk. Ha jól értelmeztem akkor olyan méregbe jöttem, hogy azt hittem, hogy kiverem a monitort!
Érdemes elolvasni a cikket és mindenki győződjön meg róla, hogy ez az EAG miken ment keresztül! Meg még az, hogy mennyire elpártoltak a magyar autóbszgyártól!
AKI, MEG EZEK UTÁN AZ ALFABUSZT JÓNAK TARTJA...-inkább nem folytatom!
Ha jól értelmeztem akkor: BUNDA,
BUNDA!
AKKOR IS AZ EAG BUSZAI A LEGJOBBAK!
DE, HOGY A TATAI VETERÁN IKARUS TALÁLKOZÓN MIT KERESETT AZ ALFABUSZ?!
Az oké, hogy a credo az ott volt, de hogy nem is magyar márkájó busz is ott legyen a soki szép öreg muzeális Ikarusok mellett az már kicsit böszmeség. Nem az a neve a rendezvénynek, hogy Veterán Ikarus Találkozó? Akkor meg mit keresett ott az Alfabusz zsír új buszokkal?
Maga a motor ugyanaz.A nyílások (olaj,vízbeömlés) van máshonnan megoldva a padló alatti elrendezés miatt.Az adagoló helyzete más csak,az adagoló ugyanaz mint az 56-oson,csak nem az ékszíjakkal párhuzamosan,hanem azokra merőlegesen van föltéve.A padló alatt kevesebb a hely....:-)))
Azért kérdeztem,mert sima farmotorosé ( Ik256 ) talán akad.Sima szívódízel,de azon egy két apróságot át kell variálni,hogy bele tudd taposni a 280-asba.Olajbeöntőt,olajnívót,adagolót fordítani kell....ilyesmik.
Igen, az is egy frankó vonal, főleg, ha a sofőr tolja neki. Régebben az egyik Nógrádos topictárs járatain a tehetetlenségi erő következtében rendszeresen helyet cseréltek a bal és a jobb oldalon ülő utasok a kanyarokban. :-)))
Salgótarján-Vizslás! No az visszafelé, főleg télen amikor leesett az ónos eső! Azt is ki kell próbálni, de az a kis rizikó van benne, hogy vagy hazajössz-vagy nem (nem lessz semmilyen bántódásod, csak a busz ki bír-e menni a hegyen, vagy nem.).
Én tegnap az utolsó 63-ason nagyon nyugodt voltam. :-)) Na de félretéve a viccet, egy-egy St-i vonal a vonalvezetése miatt tényleg igazi élményt jelenthet. Amit szerintem kötelező turistaként kipróbálni: 2A (nyáron 2T még inkább), 7, 8, 11B
Akit érdekelnek az Ikarus prototípusok, az nyugodtan eljöhet utazgatni!
Meg akkor már, ha itt van valaki akkor nyugodtan megtekintheti a város szép részeit, és a pályaudvarokon még kereshet, és lehet, hogy találkozik egy-egy érdekes példánnyal.
Bocsánat, hogy csalódást kell okoznom. A 412-es jellegrajzot megtaláltam, de sajnos az csak ugyan az, mint ami a busztipusok.fw.hu-n van. És még ráadásul egy 412-es papírmodellre is azt hittem, hogy jellegrajz, mert azt korábban 2-3 éve készítettem.
Ja, de szerintem nincs neki sok hátra.:-(((((((((((((((
A RÁBA D10-es motorjának olyan hangja van, mikor felpörörög!
A második 435-ös is bírja, de az csörög egy kicsit. A belsejét illetően kicsit átformálták(színeiben).
A 417-es a kedvenc buszom a 436-os után. 13 éves, de nem látszik rajta. Nem az eredeti festék van rajta, mert az bizony szó-szerint lehullott az oldaláról. Amúgy bírja a strapát, de a '82-es Cummins motorja már igen füstől. Sajnos azok a ... vandálok rendesen helyrevágták. Még a belső terét nem cserélték, de elkelne neki.
A 411-esek is bírják rendesen. A BKV-prototípus megy rendesen és még nincs annyira tönkretéve. Amikor még utaztam rajta még nem volt összekarmolva az ablaka, de remélem, hogy még most sincs. Az első db-ot a prototípust meg az eredeti fényezéséről átfestették a megszokott Volán-színekre:
Fehér és piros csíkok
piros.
Szerintem régi színével jobban mutatott.
Jól megy minden busz, de a 417-es gyakran betegeskedik. Ha nem így van, kérlek javítsatok ki! Egy időben, tavaly nyáron nem lehetett látni, nem tudom, hogy miért.
Azt mondták a Nógrád Volán Fórumon, hogy mégsem kapta meg a Volán-flotta színt. Szerintem nagyon elrontanák azzal a színnel. Nekem így a legszebb, hogy egy MÁVAG N25/26-os van az oldalára festve. Ez a busz is mint mindegyik prototípus egy múzeumi helyet érdemel!
SALGÓTARJÁN AZ IKARUS-KÖZLEKEDÉSBARÁTOKNAK IGAZI PARADICSOM!
-417-es prototípus
-411-es proto, és BKV prototípus
-415-ös NDK bemutatópéldány
-480-as ami az országban az egyetlen(fa ülésekkel)
-436-os prototípus(sajna már nem közlekedik, de a jármű megvan)
-435-ös prototípusok, sőtt még egy orosz exportból visszamaradt példány.
És ez már a kétszázasokhoz van, de még itt van egy Ikarus 280-as bemutatópéldány, az ami a busztipusok.fw-n van a gyári fotók között, amelynek a háta mögött a 436-os van.