másik - 2
Kb. 1978 körül volt egy Baja - 51-es út - Budapest Engels tér - Szentendtre - 11-es út - Visegrád - Esztergom járat.
Naponta járt.
A 9-es Volán Kecskemét Bajai üzemegysége járta egy IKARUS-255-ös busszal. A kevés parasztüléses busz egyikével.
Kalauzzal.
Ellen járata nem volt.
Reggel feljött Bajáról, az Engels téren kb. 30 percet tartózkodott és továbbment nem Dorog felé, hanem Visegrád felé Esztergomba.
Esztergomban talán 2 órát tartózkodott és elég korán vissza indult ugyanezen az útirányon át Bajára.
No ezt a busz odafelé úton a Visegrádi megállóban állván eltalálta egy teherautó.
Van ilyen.
Utasok szívtak mert pótlóbusz nem volt, de egy fél óra, óra múlva jött másik és az bevitte őket Esztergomba.
Dorogról kijött a vontató és bevontatta a sérült buszt Dorogra.
Esztergomnak főtt a feje mit adjon a mindjárt visszafelé induló járatra ?
- volt neki Ik-66
- Ik-211,
- Ik-266
- Ik-630 csuklós.
busz volt de pár kolléga (ik-211) közölte, hogy márpedig Ő ilyen messzire nem megy el, bármennyire is tartalék ma.
Végül egy Ik-630-as csuklós vezetőjét fűzték meg.
Kalauzt nem kellett adni mert az volt az eredeti.
A telefonon, telexen folytatott lassú kommunikációban abban egyeztek meg, hogy Esztergomból elindulnak ők, a bajaiak meg elindítanak valamit szembe és ahol találkoznak ott átszállítják az utasokat és mindenki megfordul haza megy.
Ok.
Mobil még nem volt.
Helymeghatározás még nem volt.
Ritka bonyolultan (nem ide tartozó módon) kétszer tudtak beszélni a sok-sok óra alatt.
Végül SOLT Aranykulcs Étteremnél egyeztek meg.
Az Esztergomi csuklós odáig vitte le az utasokat, Baja oda eléjük felküldött egy Ik-266-t, s az átvette, hazavitte a földijeit.
Az esztergomi sofőrt a bajaiak meghívták egy vacsorára, ott az Aranykulcsban.
Elfogyasztotta majd üresen hazament Soltról Dorogra.