Már hosszú évek óta azt mondják nekem, Olyan vagyok, mint egy kisgyerek. Belátom, így igaz, én nem lettem komoly, Úgy mint más emberek. Bolondosnak tűnő, furcsa dolgaim, Rossz szemmel nézik oly sokan. De tudom, a szívük mélyén ők is szeretnék, És megtennék boldogan. Bár mondják múlnak a gyermekévek, nincs visszaút, Új mesék nem várnak reánk. Van mégis csillagfényű álomvilág, De azt gyermekünk álmodja tovább. Változnak napjaink, mert minden változó, Nem marad ugyanaz senki sem, Lehet, hogy kivétel csak én vagyok talán, Mégis így jó nekem.
Várok mindenkit, aki már épített kisautót, vagy a rovat által inspirálva építésbe kezd, és persze akinek egyszerűen csak véleménye van (hideg-meleg) azt is várom!
Nagyon lehalt az oldal. Senki nem épít gokart-ot a mazsoláknak? Pedig itt a tavasz :-) Sikerült beszereznem egy AF modult, ami lehetővé teszi, hogy előre és hátramenet is legyen a pedálos kisautón, szereztem továbbá a hátsó tengelyre egy mechanikus tárcsaféket, mostmár nincs más hátra, csak össze kell fabrikálni. Ki hogy áll a járgányával?
A csapágy szorosan illeszkedik a felnibe. Az egyik felén a tengelyre hegesztett alátétre ütközik, a másikon koronás anya van belőve 0,2 mm-illesztési hézaggal.
Közben tovább bonyolódott a helyzet, mert felhívtam a szervízt, ahol értetlenül álltak a kérdés előtt, mondván, hogy műanyag fogaskerék csak az elektromosban van, a benzinesben nincs. Ez nagyon furcsa, mert az eladó is ezt nevezte meg hibának.
Érdemes felhívni egy márkaszervízt, vagy valamilyen hasonló céget, ami ezzel is foglalkozik. Ha nagyon rendesek, postán is elküldik neked...volt már rá példa... :)))
Nem nagy dolog, ha köszönő viszonyban vagy a szerszámokkal. Fontos a figyelem, mármint, hogy mi után mi jön szét és összerakáskor, de nem kell betojni tőle. :))
A Trabi laprugó szétszedésével vigyázz! Fogd be az egészet lapjával egy erõs satuba, közvetlenül a magcsavar mellett és csak utána lazítsd meg a magcsavart, mert különben hosszas fogászati restaurációra számíthatsz! Ha a magcsavar kint van, akkor lassan engedd ki a satut!
Köszönöm a válaszokat és a jó tanácsokat, mind a fűrésszel, mind a laprugóval kapcsolatban. Időközben beszéltem az eladóval, aki megerősítette a műanyag fogaskerék sérülésével kapcsolatos diagnózist: elmondása szerint nem tudta, hogy először be kell indítani a gépet, és csak azután a fára tenni, így a beindításkor belekapott a fába, és kitört néhány fogat a műanyagból. Ha ez tényleg kicserélhető 5 ezerből, akoor valószínűleg megveszem. Nem is volt használva, rögtön az elején kipurcant. Egyébként nehéz ennek a fogaskeréknek a cseréje?
Nemrég javítottam ilyen problémát produkáló fűrészt. A gond az lesz, hogy a kihajtó fém fogaskerékre egy általában műanyag danamid belsőfogazású fogaskereket tettek, amibe bele van öntve a lánc hajtó fogaskereke.
Az esetek nagy százalékában ez a belső fogazás adja meg magát, lévén ez a leggyengébb pontja a cuccnak.
Azért csinálják műanyagból, mert inkább a fogaskerék pusztuljon el, mint a szétszakadó lánc csináljon valami galibát. HA vasból lenne, akkor a láncot tutira szétszakítaná.
A teljesítménye biztosan elég a kiskocsi hajtásához, áttétel kérdése a dolog, mert elég nagyot, esetleg többlépcsős/köztengelyest kell építeni, hogy kellően lecsökkenjen a kimenő furdulatszám. Ezt számolgatni kell.
A fogaskerék bekerülési ára 1200-tól kb 4-5 ezerig szokott mozogni, márkától függően.
Osztom Berci gondolatát, mindenképpen a röpsúlyos kuplunggal lehetnek gondok, vagy tönkrement, vagy csak elállítódott, van benne két csavar amelyekkel a röpsúlyok pörgő pályáját lehet állítani, valszeg két tekerés egy csavarhúzóval, és újra harapni fog a gépezet.
Előferdülhet még egy másik hiba is; a szinte elképzelhetetlenül keményre edzett lánckerék elkopott, és megpörög rajta a lánc. De ez a lánckerék amúgy egybe van építve a röpsúllyal, ha esetleg ki kell cserélni, akkor egy-két ezer forintos rutinalkatrész, gazdaboltokban, vagy barkácsáruházakban kapható, ráadásul ezek a röpsúlyok igen sokszor kompatibilisek más márkák kihajtásaival is.
Trabant rugókötegbõl ki lehet venni és fel lehet használni a felsõ két vagy három lapot. A közepe ki van fúrva, tehát az eredeti magcsavar helyén össze is lehet fogatni. Mivel hátra akarod tenni, silentblokk nem kell a végére.
Lenne még egy keresztkérdésem. Van egy alko benzines láncfűrész, aminek annyi hibája van, hogy nem forgatja a láncot. Kedvező áron ajánlják, motorikusan jó, erős, járműhajtásra gondoltam használni. Esetleg van valami ötleted, hogy mi lehet vele, hogy nem hajtja a láncot, és ez a hiba nem lenne-e gond az átalakításnál? Tudom, hogy elég hülye kérdés így látatlanban hibamegállapítást kérni, de még nem láttam belül benzines láncfűrészt, csak elektromosat, és gondoltam, lehet, hogy van valami tipikus hiba, ami ezt produkálja. Sajnos kicsit messze van, így megnézni nem tudom, csak ha érdemleges. Segítséged előre is megköszönöm. Osiolek
Köszönöm a választ! A laprugóra én is gondoltam, de nem tudom, miből lehet ilyen kicsit csinálni. Olyan járműre gondoltam, ami felnőttet is elbír, ezért kezdtem el gondolkodni a rugózáson. Egy u-szelvényre gondoltam mint lengőkarra és egy spirálrugóra, de igazad van, kár bonyolítani, van úgyis elég egyéb terveznivaló. A váz egyébként zártszelvényből lenne, mert azt könnyebb hegeszteni mint a csövet. Először precíziós 1,6-os falvastagságú acélcsőből akartam csinálni, de nem találtam sehol, aztán a 20x20-as 2 mm-es zártszelvénynél döntöttem.
Szerintem nem kellene rugózás. Megoldják a gumikerekek, és a sima aszfaltutak, vagy a vastag szivaccsal kipárnázott ülések. De ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor hátra laprugót javasolnék, előre pedig semmit, mégpedig azért mert gőzöm sincs arról, hogy első féltengelyek rugózásának bonyolult technikai kivitelezését miként lehetne otthon házilagosan megoldani.
De ha gondolod fényképezd le a problémát, tedd itt közzé, és akkor több szem többet lát alapon kitalálunk valamit. Már ha ez időre közben még nem konstruáltad meg.
Ha van XXL-es satud, akkor hajlíts azzal. Vagy lánggal is lehet hajlítani mezei menetes szárból. Mivel e két eszköz általában hiányzik(nekem sincs) egy átlagos házi műhelyből, így attól tartok nem sokat segítettem.
De a laposvasra hegesztett cső is praktikus és erős megoldás, jó lesz az is.
Egyelőre lassan halad, még a csapágyházak elkészítésénél tartok.
Csavarozással a vázhoz erősített csapágyházakat készítek méretre vágott csövekből, azokra ráhegesztett laposvas daraboknál fogva fogom felcsavarozni a helyükre azokat.
Gondolkodtam azon, hogy egyszerüen ráhegesztem a vázra a csapágyházat, de ha állítani kellene a nyomtávon vagy ha rászorul a tengelyre a csapágy akkor nem tudnék többé alakítani rajta, szét kellene vágni.
Szóba jött még, az U alakú menetes szárakkal felfogatás is, de még nem találtam a boltokban olyan U alakú csavarokat.
A képeken látszik a becsapágyazott elsó kerék, a Sikac gömbfejek, Y csapágyak és a 40x20-as zártszelvényből hegesztett váz, amire még egy pár dolog fel lesz hegesztve, mint Pl. az állítható üléstartó konzol, az első kerék tartó, hajtómű ház, kormánytartó és egy pár apróság, Pl vonószem, lámpatartó STB.
Teljes hossza 110 cm, szélessége elől 65, hátul 73 cm.
Ja és sikerült lomtalanításból szereznem egy kiszuperált (orvosi váróban használatos) ülést, amit szivacsozok és bekárpitozok.
Csak a "Tallózás" linket tudom javasolni, és ha a kép betöltődött akkor a "beszúrás" linket.. feltételezem hogy ugyanígy jártál el, több ötletem sajnos nincs.