Légiforgalom irányításban elhangzott érdekességek, átrepülő utasszállítók megfigyelése távcsövek segítségével. Ha ehhez térképet keresel, itt találsz: http://vacchun.hu/commonimg/LHBP-All.zip
Van aki tudja, hogy a "hagyományos" (pl.:UAE6, KLM1525,...) járatszámoktól eltérő káoszosnak tűnő járatszámok miből generálódnak? (pl.: WZZ4JK, BEL1UD,...)
Nézegettem a flightradart és találtam egy Airbus 380-ast az Atlanti Óceán felett, kb. 400 csomóval ment, a repülési magasság nulla volt egy idő után eltűnt a képről. Sajnos nem jegyeztem meg, csak arra emlékszem, hogy a JFK-re tartott, kb. 15 perce volt. Vissza leget ezt nézni valahogy a flightradaron? Ez valami szoftverhiba lehetett, vagy ne adj Isten valami történt?
Egy ötletem van így kapásból: ha erős az ÉNy-i szél, akkor a gépek széllel szemben meredekebben emelkednek és hamarabb elhagyják a 7000 lábat, ami felett az irányító kiforgathatja őket az eljárásból.
a napokban sok gép rövidebben repüli a szokás indulási eljárást, Csepel helyett már a Gellért hegynél fordulnak nyugatnak ennek mi az oka? mikor dől ez el melyik irányítónál?
megint köröz, de most már akár 3700 ft-ig is emelkedik, komolyabb sebességekkel és van ott egy reptér is beton futópályával, megtévesztő volt ez a "sárga csíkos" körözgetés
Azt közli ezzel a crew érkezés előtt a "toronnyal", hogy melyik ATIS-t hallották, melyik szerint járnak el.
A gyakorlatban a cockpit-ben ez úgy néz ki, hogy az egyik pájlot úgy 20-30 perccel az érkezés előtt az egyik rádión betekeri a célreptér ATIS-frekvenciáját, meghallgat/ja/ják az ott végtelenítve mantrázott gépi ATIS-t (aktuális időjárási adatok, lezárt/aktív futópálya, lezárt gurulóút, ilyesmik), majd ennek a betűjelét közlik a leszállást irányítóval a "We have Uniform/Whiskey/Papa/akármi on board" formában, hogy tudja az irányító, hogy a legaktuálisabbat hallották-e.
Ugyanígy az eredeti (Leadfoot's) kérdésben szereplő Uniform az U jelű ATIS vételét/alkalmazását jelenti.
Azt közli ezzel a crew érkezés előtt a "toronnyal", hogy melyik ATIS-t hallották, melyik szerint járnak el. "This allows the ATC controller to verify whether the pilot has all the current information."
Megérkezett... Elég furcsa az is; mintha AMS-ba tartana, aztán forduló, és leszáll a Vliegbasis Woensdrecht (EHWO) katonai reptéren. (Ahol viszont szintén van "szerelde": It currently also has one civilian user, Fokker Services, a company providing maintenance, primarily but not exclusively for Fokker aircraft.)
Kivi lennék mi volt vele, a dny felé tartó irányon felgyorsított 345 csomóig (Vmo 340 a 737-esen), emelkedés előtt meg lelassított még 130 csomó alá is, mindezt FL150-en.
Tippre javítás után megy haza, és még 1-2 tesztelnivaló hátra volt, amit még itt akartak letudni.
Tisztelettudó elsötisztek néha a kapitány nevét is közlik; Károly, Miklós, Rómeó, Oszkár, Viktor, ilyesmik szoktak lenni. De van aki annyira felnéz a parancsnokára, hogy csak Papának hívja!
:)))