Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
De vannak csatolt menetek, hétköznap reggel tanítási időszakban.
Kocsi nincs, Szili is egyre kevésbé, innentől adja magát, mi megy a MÁV-nál szaladgáló Flirt helyett. Hétköznap a 39815-...-39828 fordasor a 16. vonali vgz vége óta mindenki örömére ismét motor.
Az osztrákoktól nem lesz dízel jármű mostanában, de ez nem az elmérgesedett viszonynak köszönhető, hanem mert saját terveik szerint majd csak 2028-ban szabadulnak fel náluk 5047-esek. Azt csicsergik a kismadarak, hogy vontatott járművek ellenben várhatók a Lajtán túlról a nem olyan távoli jövőben.
A DB használt cuccok közül a 644-esek dízelmotor szempontjából nem lennének rosszak, mert az MTU 12V 183-as motorja ugyanannak a motorcsaládnak egy későbbi változata, mint a Jenbacherekben lévő OM444LA. Villamos erőátvitelű, ami egy áldás a mechanikus göncökhöz képest. Kérdés, hogy a híresen nem túl stabil járművezérlésükhöz mennyire lehet még alkatrészt szerezni, na meg ott van a 800 mm-es belépőmagasság, mint cseppet sem mellékes probléma.
Rosszul lett egy férfi a klíma nélküli vonaton, újra kellett éleszteni
Csaknem egy órát várakozott vasárnap délután a tatai állomáson a Budapest–Sopron-járat, miután egy felszálló utas rosszul lett, és újraélesztésre szorult. A Scarbantia InterCitynmár Budapestről nem működött a légkondicionálás, ami tovább súlyosbította a helyzetet a kánikulában.
A Budapest Keleti pályaudvarról 13:13-kor indult 994-es Scarbantia IC-n már az indulástól fogva nem működött a klímaberendezés. A kánikulai hőségben ez különösen megterhelő volt az utasok számára, akiknek egyáltalán nem volt levegő a kocsikban – derül ki az atv.hu olvasójának beszámolójából.
Az InterCitynek hosszabb időre meg kellett állnia Tatán, mert egy felszálló férfi rosszul lett. A férfihoz mentőt kellett hívni, akik egyből megkezdték az újraélesztést a peronon.
Majdnem 50 percet álltunk Tatán a vonattal, mert egy férfi annyira rosszul lett, hogy a peronon próbálták meg újraéleszteni. Addig az utasok leszálltak levegőzni, mert egyszerűen nem lehetett kibírni a vonaton
Igen, ott álltak eddig is a dologtalan flörtök sorban, nem kellettek sehová sem.
Sőt, annyi van, hogy megoldja a MÁV Start Zrt összes járműproblémáját, és még marad is bőven. Pláne, ha János beviszi végre a kegyelemdöfést a burkusoknak, és még azt a pár dezasztró ML-t is einstandolni tudja, akkor aztán húsz évre rendben lesz a Start. Nyilván úgy, hogy a nyugati csücsökben minden szolgáltatás továbbra is a régi színvonalú marad.
Egy-két motorvonat-áthelyezős menetet kivéve nem nagyon voltak dupla FLIRT-tel kiadott vonatok a GySEV hálózatán, szóval a felezés az biztosan nem opció.
De valami csak megy azok helyett a FLIRT-ek helyett, amelyek most akár párosával is az S10-en rohangálnak.