Vasutunk nagy személyiségei, úttörői: Baross Gábor, Kandó Kálmán, Dr. Verebely László, Dr. Varga László, Tolnay Lajos. Az ő nevükkel egy lapon említeném meg a mai nagy reformok elindítóját, Andó Gergelyt, remélem, hogy nem csak a halála után sok évvel említik majd a nevét a nagyok sorában. Szóljon hát róla ez a topik, békességbe, építően, szeretetben. Arccal a vasút felé!
Nos írtam annak a személynek a céges e-mail címére, akit én Andrássy út, végállomásnak tippeltem. Az alábbi válasz érkezett:
"Tisztelt Uram!
Feltételezés, miszerint én állok a "Andrássy út, végállomás" név mögött nem igaz. Én nem szoktam írni erre a fórumra. Hallottam már a fórumról, de csak olvasója vagyok néha."
Akkor bizonyára tévedtem. Egy ilyen felelős beosztású MÁV munkavállaló biztos nem hazudna...
vagy pl. a váci vonal menetrendje, amelyhez valmai köze mégiscsak van a "szétzavarandó" Andrássy útiaknak
... (Š AZ ISTEN). Úgy írod, mintha nem tudnád, kinek a műve a 70-71 menetrendje.
A sok vasútbarátot egyre több helyről nézik ki: ti majd fotózgattok a kapun kívülről, de én bent leszek.
Kezdem azt hinni, hogy Te vagy Andrássy út, végállomás :-). A hozzáállás hasonló. Ismeretségen sok múlik, egy jó kapcsolat többet ér, mint száz engedély.
Amikor megláttam e topikot, azt hittem, hogy valami anyázós fikatopik lesz, gyorsan mentettem. Szerencsére jó kis vitafórum, amit én is betettem a kedvencek közé :-))).
Vagy tudod mit? Inkább csináljátok ezt tovább. Nekem csak jó! A sok vasútbarátot egyre több helyről nézik ki: ti majd fotózgattok a kapun kívülről, de én bent leszek. És ha végre lesz egy kis időm, elindul a saját lapom, és ti majd csak pislogtok...
Ajjaj. Ez nem vasútbartáság, hanem valamiféle - felnőtt embernél ilyen mértékben nem normális - önzés. Ha csak a képeid beszélnének, mindenki szeretne, de így...
Én is úgy olvasom néhány hozzászólásodat, hogy bizony jó nagy nyalás van benne. Csak még nem jöttem rá, hogy mi a célod vele.
A díjszabások készítése, használata csak a felszín egy darabkája. Azok azért olyanok amilyenek, mert nincs meg a SZESZÁ-nál az a tehetség, aki ezen változtatni is tud.
Nyugi, ne terjesz rémhíreket! (nem konkrétan e hozzászólásodban, hanem valamelyik korábbiban- én most értem el ehhez a topikhoz) Szóval legalább, te ne dőlj be...bár ügyes a fiú, az kétségtelen. Esze van, az biztos.
Némely esetben azt veszem észre, te olyanoknak is nyalsz - virtuálisan - akik maguk sem tudják eldönteni, a kerék gördül a sínen vagy sínt huzzák a kerék alatt.
Úgy látom, az alapvető logika, és a szövegértés hiánya, illetve a rosszindulatúság megvan Nálad.
Viszont elég furcsa lelkiállapotra vall, hogy valaki egy ilyen topikban, amit Geri személyével kapcsolatban hoztak létre, friss utazási élmény híján csak úgy, hétvégi szórakozásként anyázza a MÁV-ot. Gergő személyéval kapcsolatban az van, hogy Andrássy út, végállomás ellen próbáltunk érvelni itt többen, hogy AG nem olyan szar alak, mint amilyennek tűnik, és ha a droidpalotában jól végeznék a munkájukat az ott dolgozók, akkor nem lenne Gergőnek miért rinyálnia.
A friss utazási élmény alatt mit értessz ? Valóban nincs friss élményem, a legfrisebb is csak szombati. Én Veled ellentétben nem tudok munkaidőben szabadjeggyel utazni vonatot fényképezni....
Hétvégi szórakozás - MÁV anyázás dolog... nem vágom, mire akarsz gondolni?
Mintha valaki szélárnyékába szeretnétek beállni, aki cselekedni is bátor (vagy pofátlan), míg ti csak itt vagytok nagy legények... Cselekedni is bátor ? Mire gondolsz pontosan ? A pofátlant visszautasítom, mert ha a pofátlan szó jelentésébe belegondolnál, akkor soha a büdös életben többet az index fórum közelébe sem jönnél - max a vicctopikba. gondolj Micimackó, gondolj...
Nagylegények ? Nem nagylegény - csak utas. Aki színvonalas szolgáltatást akar a pénzéért. Bár magyarázhatom is Neked...
Amúgy pedig nem tudom, mi volt a célod a hozzászólás megírásával ? Vagy csak a szokásos értelem nélküli Elvises pattogás ?
Tehát én vasutasként és "MÁV-barátként" nem akadok ki sem Andó Gergely megszállottságán, sem stílusán: nem hiszem, hogy kárunkra válna egy olyan szinten szolgáltató vasút, amivel ő is elégedett lenne. Nem szabad megsértődni ezen, lelkizni mindenféle vélt vagy valós sérelem miatt. A MÁV egy munkahely, elvileg profi szakemberekkel, nem sértődős pisisekkel. Kár, hogy Geri a megfelelő szolgáltatási színvonal meköveteléséhez semmiféle hatalommal nem rendelkezik, és akiknek lenne (minisztérium, politikusok), azok nem ennyire vehemensek. Őket is így kellene noszogatni (sőt, jobban) csak ugye ez nekünk meglehetősen nehéz...
Viszont érdemes lenne néhány évet a MÁV-on belül lehúznia, hogy kicsit értse a másik oldalt is. Itt is igaz, hogy kívülről mindig könnyebb okosnak lenni, beszélni össze-vissza anélkül, hogy aztán viselné a következményeit. Szerintem előbb-utóbb ő is rájön, hogy ha az ellenségeskedésen túl valami értelmesebb dolgot is el szeretne érni, akkor finomítania kell a stílusán. Jó lenne, szükség lenne rá...
Köszönöm, ezzel sok olyan gondolatot megfogalmaztál, ami nekem is járt a fejemben, de elfelejtettem leírni a múltkorjában.
Én is ezt a hozzáállást hiányolom tőle... mert ezzel csak magának árt a jövőben. Hiába lehet jó szakember, ha egyszer nem tudja megfelelő formában lekommunikálni az ötleteit. Ha tegyük fel, nem feltűnősködött volna eddig, de a dolgokat felhasználta volna, hogy valamilyen formában bejusson a MÁV-hoz, akkor még kétesélyes lenne a dolog, hogy vagy elnyomja a vízfej többség, vagy hallgatnak a szavára, és változtatnak. Így viszont már az elején elásta magát. Persze vannak magasabb szintek, mint pl. a minisztérium, de az megint egy külön mese sajnos... dehát nem az én életem...
nah, ha már elárultam, hogy megint itt vagyok, akkor válaszolok neked is, bár nincs sok kedvem, elfáradtam...
Utaztam már pontos, tiszta és utasbarát vonaton is. Magyarországon. Pl. Esztergom felé egy Desiron. Lehet mondani, hogy az is szar, elromlik az ajtaja, akkor éppen nem romlott el. Utaztam már IC-n is, nem volt tömeg, mindenkinek volt ülőhelye. Nem fáztam, nem főttem meg. Persze az ember a rosszat mindig könnyebben észreveszi. Ez így van jól, hiszen fizetünk érte (valamennyit). Elismerem, hogy van olyan is, amelyik nem pontos, nem tiszta és nem utasbarát szervezésű. Jó válasz?
Halottak napján, a Szolnokról Debrecen felé induló vonaton valami iszonyatosan kevés kocsi volt (vagy csak annyi, amennyi máskor, de az utas volt sok). Az emberek a fülkében és a klotyiban is álltak, többen lemaradtak. Ott, akkor többen kiabálták, hogy akasszák fel a MÁV vezérigazgatóját. Jól feldühödtek, jogosan, aztán valahogy csak elutaztak, s végül egy pohár bor mellett elfelejtették az egészet. Persze remélem, hogy valaki panaszt tett, és ha más következménye nem is lett, legalább kicsit elgondolkoztak rajta a t. személyszállítók, és jövőre próbálnak több kocsit kiállítani.
Az is érthető, ha valaki szarul utazik, és este, más lehetőség híján kidühöngi magát itt a fórumon. Hátha valami hivatalos topik-szemléző olvassa és jelenti, már megérte. Viszont elég furcsa lelkiállapotra vall, hogy valaki egy ilyen topikban, amit Geri személyével kapcsolatban hoztak létre, friss utazási élmény híján csak úgy, hétvégi szórakozásként anyázza a MÁV-ot. Mintha valaki szélárnyékába szeretnétek beállni, aki cselekedni is bátor (vagy pofátlan), míg ti csak itt vagytok nagy legények...
Elég nehéz lenne elképzelni, hogy a minden tiszteletet megérdemlő kétkezi vasutas elő tudta volna készíteni és le tudta volna vezényelni Miskolc Tiszai, Nyíregyháza, Záhony, Szombathely és számos kisebb felvételi épület rekonstrukcióját.
Mert mit is csinált ezekben az esetekben pont az "andrássy út"? Átvágta a szalagot? :)
Te pedig honnan tudod, hogy vasutas vezető? Mán csak azé' kérdem kendtől, mer' esetleg felkeresném egy karikásostorral.:-))) Amúgy lehet éppen Andó Gergely n.-ik nickje is, vagy bárki másé.
Ja, csak vicc: tök jó, hogy nincsenek kórházfanok, akik műkedvelő szintjén értenek az agyműtétekhez, mert akkor az egészségügyben is megjelenne egy változást követelő, hozzá nem értő kívülálló réteg :))
Még mielőtt egy olyan lap készítésébe fogsz amit már háromnegyed éve ígérsz de eddig sajnos nem láttunk belőle egy sort sem, tanulj meg légyszíves olvasni is, valamint értelmezni a leírt szöveget.
"Vagy akiknek nincs ráhatásuk a dolgok menetére, csak annyi, hogy felülnek a gépre, és menetrend szerint elhúzzák a vonatot. Fűtést kapcsolva, nem késve, és biztonságban odaérve. Ezeket az embereket tisztelem, és nem sajnálom a pénzt Tőlük"
Ezt crash_override írta. Nekem ebből az tűnik ki, hogy ő azokat a vasutasokat tiszteli, aki megcsinálja azt a feladatot, ami az ő dolga. Szóval még mielőtt beszólsz másnak, inkább értelmezd is amit leírt...
"A sok vasútbarátot egyre több helyről nézik ki: ti majd fotózgattok a kapun kívülről, de én bent leszek."
Nem ülsz te egy kicsit magas lovon? Ez aztán a vasútbarát hozzáállás. Sőt, javaslom már holnap menj be a MÁV vezérigazgatóságra és vonasd be az összes fotózási engedélyt. Akkor még könnyebb lesz a dolgod.
Crash, nyugodtan elhiheted, hogy az Andrássy út nem jobb, nem rosszabb annál, mint ahogy az egész vasút áll. Jó, mondhatod, fejétől bűzlik a hal, viszont a MÁV felett is állnak: mindenféle minisztérium, mindenféle országos és helyi politikus szól vagy szarik bele (helyzettől függően), hogy a MÁV mit csináljon, vagy ne csináljon. (1. példa). Szétzavarnád az irányítói szintet, mert szerinted nem végez érdemi munkát. Valami hasonló folyik most is: elzavarták a vasúthoz értő régi vezetést, mert sok volt az évi húszmilliárdos veszteség, jött egy új banda, a veszteség pedig megtöbbszöröződött. Egyébként az irányítói szintnek is van több, szemmel látható érdeme (2. példa), de te általánosítasz, és ha Rádiós Józsi megsértődhet rajta, akkor talán nekünk sem tilos. Egyébként amit te hibaként felsorolsz, az éppen hogy nem az irányítói szint, hanem a mélyen tisztelt végrehajtói szint számlájára írhatók. (3. példa)
És akkor néhány konkrétum annak, akit érdekel...
1. példa
A minisztériumokban is ülnek faszkalapok szép számmal. Ha van valami munka, azt folyton a MÁV-nak passzolják át, pedig a közlekedési vállalatok feletti koordináció kinek a feladata lenne, ha nem az övék. A budapesti elővárosi közlekedés fejlesztésére egy tanulmányterv készül, egyik fontos szempontja az intermodalitás. A MÁV kérte a minisztériumot, hogy segítsen a Volánbusz-szal és a BKV-vel folytatott tárgyalások során. Tudjátok milyen válasz hangzott el nagy plénum előtt?: "A MÁV kényszerítse ki a többi közlekedési szolgáltató együttműködését."
2. példa
Elég nehéz lenne elképzelni, hogy a minden tiszteletet megérdemlő kétkezi vasutas elő tudta volna készíteni és le tudta volna vezényelni Miskolc Tiszai, Nyíregyháza, Záhony, Szombathely és számos kisebb felvételi épület rekonstrukcióját. Ezek szemmel látható eredmények, mint ahogy az eddig felújított vonalszakaszok, állomások (Monor, Vecsés, Pápa, stb.) is, vagy pl. a váci vonal menetrendje, amelyhez valmai köze mégiscsak van a "szétzavarandó" Andrássy útiaknak.
3. példa
Ide tudnék a legtöbbet írni. A végrehajtói szint is csinál épp elég olyan dolgot, amiért simán szét lehetne őket zavarni, csak ugye akkor már tényleg nem lenne vasút. A mélyen tisztelt mozdonyezető vezet, pontosan célhoz ér, de van olyan ritka kivétel is, amikor nem fűt, csak beírja a menetigazolványra (vagy mittudomén hová) és hazaviszi az így megspórolt üzemanyagot. Volt olyan alföldi fűtőház-főnök, aki munkaidőben, a MÁV által fizetett dolgozóival újíttatta fel a Rába motorokat, a velük javíttatta a családi bicikliket, stb. Vagy ott van az ütemes menetrend... István Gyuri sokat tudna arról mesélni, hogy hogyan szabotálták szét a mélyen tisztelt dolgozók. Aztán a zsebre dolgozó kalauzok, az egyik pont az orrom előtt csinálta. Szóltam a főnökének, milyen dorgálást kapott: "ne csinálj ilyet, Pistukám, sosem lehet tudni, hogy kik utaznak a vonaton..."
Egyelőre ennyit, szerintem elég volt. Nyugodj bele abba, hogy vannak olyan tanult közgazdászok, akik nálad világosabban látják a MÁV, vagy úgy általában a közlekedés problémáit. Vannak politikusok, akik (ha máskor nem, de legalább választási évben) jobban érdekeltek az adófizető választóik elégedettségének érdekében, és megpróbálnak tenni valamit, hogy az adóforintjaid méltóbb módon kerüljenek felhasználásra. Viszont próbáld meg felmérni a saját korlátaidat is, és amit Geri esetleg jobban csinál, azt inkább ne akard utánozni. Mert nem rettegést keltesz, hanem inkább mosolyt...
Vagy tudod mit? Inkább csináljátok ezt tovább. Nekem csak jó! A sok vasútbarátot egyre több helyről nézik ki: ti majd fotózgattok a kapun kívülről, de én bent leszek. És ha végre lesz egy kis időm, elindul a saját lapom, és ti majd csak pislogtok...
Fél évtizednyi csatározás után eljutottunk oda, hogy a főbb alapdíjszabások - immár csak az InterRail szabályozás kivételével - letölthetők a mav.hu oldalról, az ezeket kiegészítő rendelkezések MINDEGYIKE elérhető a dijszabas.uw.hu oldalon!
Kis eredmények ezek, aminek azonban nagyon kell örülni. E téren elért változást egyértelműen Devecz Miklós üzletágvezető úrnak tulajdonítom, hiszen december közepén Marekting Főosztályának osztályvezetője még azt ecsetelte, hogy ezen szabályozások miért NEM lehetnek letölthetők az Internetről. Egy héttel később elkezdték őket feltölteni... Köszönöm tehát Devecz Miklós és Bíró Péter igazgató úrnak, hogy szakítva az eddigi hagyománnyal a "mocsár" ellenében valami olyat cselekedtek, amit nyilvánvaló szükségessége ellenére elődeik, Vizsy Ferenc és a még mindig jelentős posztot betöltő Matéczné Németh Ágnes nem cselkedett meg!
Számomra ez azt jelképezi, hogy a Szesza szakítva az eddigi "vezetői" hagyományokkal új irányba indul el. Remélem ez megmutatkozik majd az Andrássy út, végállomás által bemutatott szemlélet változásában is...