Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.25 0 0 1859

Miért?

Ez valami Vesztingház Gyuri bácsi féle dolog?

Előzmény: Vendégsín (1858)
Vendégsín Creative Commons License 2018.05.25 0 0 1858

Egykor a világ legfontosabb fékje volt:

 

 

tom sawyer Creative Commons License 2018.05.05 0 0 1857

Hű, lesz ott még más érdekesség is. Köszi :-) .

Előzmény: Tamasch (1856)
Tamasch Creative Commons License 2018.05.05 0 0 1856

Japán "ugróiskola" (gurítódombi célfékezés)

https://youtu.be/KpjSeJdAKtE?t=4m10s

431001 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 1855

Nagyon szépen köszönöm! :) 

Előzmény: tom sawyer (1854)
tom sawyer Creative Commons License 2018.04.23 0 0 1854

OFF. Meg kell néznem mert régen foglalkoztam vele. Válasz és képek délután a V43 topicban lesz. ON.

Előzmény: 431001 (1853)
431001 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1853

OFF

Én így tudom: A három oszlopos trafó első oszlopán a szabályozótekercs a 33 megcsapolással, a fűtési- és a segédüzemi tekercs található. A második oszlopon a másodlagos primer- és a 2 db. motorköri szekunder tekercs foglal helyet, a harmadik a fluxus kiegyenlítést szolgálja. Viszont több helyen olvasható, hogy a másodlagos primer tekercs fizikailag két, párhuzamosan kapcsolt tekercs. A kérdés az, hogy ez hogy foglal helyet a trafó edényében... ON

(át kéne költözni az Ékszerdobozos topikba... :) ) 

Előzmény: tom sawyer (1852)
tom sawyer Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1852

Off. Fénykép van. A tekercs elrendezés ún. galettás. Itt a tekercs részek nem koncentrikus hengereket képeznek hanem szimmetrikusan elosztott tárcsákat képeznek. A vasmagnak 3 oszlopa van, az elsőn van a szabályzótekercs a megcsapolásokkal, a középsőn a primer, motorköri, fűtési és a segédüzemi. A primer emlékeim szerint 2 részre osztott, a motorköri és a segédüzemi szintén. A fűtési pedig 3 részből áll. A vasmag 3. oszlopa a fluxus kiegyenlítését szolgálja. ON. 

Előzmény: 431001 (1849)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1851

Varietas delectat! :) 

Előzmény: 431001 (1850)
431001 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1850

Mondjuk az érdekes, hogy a már a gyártás során 25 alváltozatban létező sorozat szinte minden egyes példánya egyedi. Vajon miért nem volt szándék az egységesítésre, a fűtőházi, járműjavítói "sufnituningok" megakadályozására?

Előzmény: segélyvonókészülék (1846)
431001 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1849

Tovább árnyalódik a kép... :) Hálásan köszönöm, egy újabb darab a kirakósból.

Gondolom a nevezett vontatójárműveken az ominózus biztonsági légtartály is megszüntetésre került.

/OFF:létezik BLTH 120 főtrafóról olyan rajz, amin a tekercsek valós fizikai helyzete megfigyelhető? Gondolok itt pl. a második primer tekercsre, ami elvileg két párhuzamosan kapcsolt (ha jól emlékszem 483 menetszámú) tekercs. ON/

Előzmény: Vendégsín (1845)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1848

Ezt értem, csak így

a,) bukjuk a nagyteljesítményű üzemi féket,

b,) sarkosabb menetidejű vonatokkal feszt gyorsfékezésre kényszerítjük a mozdonyvezetőt.

 

Számtalan egyéb lehetősége van az embernek akkor, ha R-ben nem akar mindenáron emelt fékhengernyomást előállítani a VM fékhengereiben.

Előzmény: Vendégsín (1847)
Vendégsín Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1847

Üzemi fékelésnél, rövid vonatnál fékelni kell a lokomotívot is, de így nem fékel annyira.

Előzmény: segélyvonókészülék (1846)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.22 0 0 1846

átkapcsolás magas fékhengernyomásra csak gyorsfékezéskor van

 

Ez mire jó? Főleg szórványban...

Előzmény: Vendégsín (1845)
Vendégsín Creative Commons License 2018.04.21 0 0 1845

...a centrifugálszabályzó helyett...

 

Több darab van, ahol a sebességmérő kontaktusa és egy ep. szelep végzi az átkapcsolás vezérlését.

(Sőt, már olyan is van, ahol átkapcsolás magas fékhengernyomásra csak gyorsfékezéskor van.)

Előzmény: 431001 (1844)
431001 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 1844

tom sawyer Úrnak is:

 

Nagyon köszönöm a gyors és szakszerű válaszokat! 

A tiszteletlenséget úgy értettem, hogy a szomorú hír után előbukkan a megszállott "ékszerész" és kérdéseivel bombázza a hozzáértő Urakat. De ezek szerint nem sértettem meg senkit a tudásszomjammal. :) 

Légszárító? Ejha, ez is újdonság hogy voltak ilyen tervek. Úgy tudom a centrifugálszabályzó helyett is elektronikus érzékelő volt tervbe véve. 

Előzmény: Vendégsín (1843)
Vendégsín Creative Commons License 2018.04.21 0 0 1843

...nem nagy tiszteletlenség...

 

Nem tiszteletlenség. Az életnek a szomorú hírek is részei, és a személy életművének a topik tárgyához sok köze van, ezért az a hír ide is való.

 

...SAB Wabco RK2 rudazatállító-beépítés...

 

Nem került rá sor.

 

...DBV kiegészítő fékezőszelep...

 

Nem került V43-asra, remot nagydízeleken, munkagépeken fordul elő.

 

...gyárilag a fékhenger-löket ellenőrzése csak a forgóváz mellett guggolva volt lehetséges?

 

Nem, lehajolva, vagy oldalcsatornában ágaskodva is lehetséges volt. :-)

Előzmény: 431001 (1841)
tom sawyer Creative Commons License 2018.04.21 0 0 1842

A járdalemezek gyárilag fixen rögzítettek voltak alatta pedig csavarokkal rögzített fedelek zárták el az alvázon kialakított nyílást. Ez a megoldás inkább a javítást tette lehetővé (pl a fékhenger cseréjét) mintsem az ellenőrzést. 

 

Papíron létezett hozzá légszárító is nem tudom eljutott e legalább a kisérleti fázisig egyáltalán. 

Előzmény: 431001 (1841)
431001 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 1841

Őszinte részvétem Visi úr családjának, nyugodjék békében!

Remélem nem nagy tiszteletlenség, hogy ilyen szomorú hír olvasása után újabb kérdéseket szeretnék feltenni.

Minap kezembe került a V43 sorozatú Ékszerdoboz V6* javításának műszaki előírása:

- mi lett a dokumentációban említett SAB Wabco RK2 rudazatállító-beépítés és a DBV kiegészítő fékezőszelep sorsa? (miért nem került sor a beépítésre?)

- "A géptéri padlók fékhengerek feletti járdalemezét - ha azok a korábbi javításoknál még nem készültek el - nyitható konstrukcióra kell kialakítani." Ezek szerint gyárilag a fékhenger-löket ellenőrzése csak a forgóváz mellett guggolva volt lehetséges?

Egyre inkább úgy érzem, hogy az ötvenöt év történelmét csak ugyanennyi idő alatt lehet csokorba gyűjteni... 

MTU-890 Creative Commons License 2018.04.20 0 1 1840

Ez nagyon letaglózó hír volt. Őszinte részvétem a családnak.

Előzmény: Vendégsín (1837)
rm40 Creative Commons License 2018.04.19 0 1 1839

Őszinte részvétem! :(

Előzmény: Vendégsín (1837)
tom sawyer Creative Commons License 2018.04.19 0 1 1838

Őszinte részvétem a családnak. Rendkívüli szakember távozott közülünk :-( .

Előzmény: Vendégsín (1837)
Vendégsín Creative Commons License 2018.04.19 0 1 1837

Ez úton tudatom mélységes megrendüléssel a vasúti fékek világának szimpatizánsaival, hogy kitűnő elméleti szakember és alapos vitapartner egykori kollégám, Visi János úr igen rövid nyugdíjas időszak után eltávozott közülünk és immáron tudását mi nem, csak odafenn az égi vasutak féküzemében hasznosíthatják.

 

Nyugodj békében, János!

rm40 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1836
431001 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 1835

Nagyon szépen köszönöm! Két napig lapozgattam a szakirodalmat, holott itt kellett volna feltennem a kérdést. :) 

Előzmény: Vendégsín (1834)
Vendégsín Creative Commons License 2018.04.02 0 1 1834

"...9 l-es biztonsági légtartály arra szolgál, hogy ha..." centrifugál szabályozó tömő sérül, egy fojtófurat csak kis mennyiségű főlégtartály levegő elvesztését engedi meg. Viszont emiatt sebességcsökkenés közben a visszakapcsolás nyúlna el, a jelentős csőtérfogat feltöltése miatt. A biztonsági légtartály a fojtófurat után tárolja a késedelem nélküli visszakapcsoláshoz szükséges levegőt, hiba esetén csak az ő légkészlete vész el.

 

"Nevezett légtartály elvileg..." A légtartály megvan mindegyik mozdonyon, a légsémák viszont nem pontosak, pl. a két fűtési kontaktor, a feszültségátkapcsoló, a gyorsszakaszolók is megvannak a KE kormányszelepes változatok légsémáin is.

 

"1001-1145-ig elvileg gyárilag Fe115 kormányszeleppel..." Knorr egyszerű működésű kormányszeleppel jöttek. A kb. 30 darab KE fékrendszerű jármű egy elkezdett, de soha be nem fejezett "egységesítés" során lett átalakítva.

Előzmény: 431001 (1833)
431001 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 1833

Tisztelt Hozzáértő Urak! 

 

V43-as mozdonyaink fékrendszeréhez kapcsolódóan lenne pár kérdésem:

- Jól gondolom - e,  hogy az AR12 centrifugálszabályozóhoz menő főlégtartály-kapcsolatból leágaztatott 9 l-es biztonsági légtartály arra szolgál, hogy ha nagy sebességű üzemben nagymértékben lecsökkenne a főlégtartály nyomása, akkor is vissza tudjon állni a mozdony fékberendezése 60 km/h alatt a 3,8 baros fékhengernyomásra? 

- Nevezett légtartály elvileg megtalálható az alacsony psz-ú mozdonyokon is. Akkor a "kék könyvben" a Dr2 állvány ábráján miért nincs feltüntetve? 

- 1001-1145-ig elvileg gyárilag Fe115 kormányszeleppel, Dü23b nyomásmódosítóval, 1118-tól STA áramlásjelzővel kiegészített D2 (?) és Knorr 3 állású kieg. fékezőszeleppel készültek a mozdonyok. A Fékkönyv mégis megemlíti,  hogy néhány alacsony psz-ú mozdony KE0AM/Dü24e kialakítású. (1077-1100 ha jól rémlik) Ez átalakítás eredménye vagy gyári kialakítás? 

Köszönöm szépen előre is! 

MTU-890 Creative Commons License 2018.03.07 0 1 1832

A "Pojazdy Szynowe" 2016/2. és 2016/4. száma, fékkel kapcsolatos írások is vannak (angolul is):

 

http://www.tabor.com.pl/wp-content/uploads/2018/03/psz_2_16.pdf

 

http://www.tabor.com.pl/wp-content/uploads/2018/03/psz_4_16.pdf

 

sörösgigant Creative Commons License 2017.12.28 0 0 1831

Hoppá....Kösz. 

Előzmény: Vendégsín (1830)
Vendégsín Creative Commons License 2017.12.27 0 0 1830

Flirt Ret egysége (Traxx-on is ilyesmi van):

 

Előzmény: sörösgigant (1827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!