Keresés

Részletes keresés

robbanómotor Creative Commons License 2024.03.24 0 4 38554

Ma Dédesen volt a JSZ-375, Jósvafőről hazafele jövet megörültem a látványának. :) 

Előzmény: 431365 (38547)
Isubusz Creative Commons License 2024.03.20 0 0 38553

14:30-as járatához állt be a 2-es kocsiállásra, de még 15:10-kor is ott állt vészvillogóval.

Előzmény: DMR busz (38552)
DMR busz Creative Commons License 2024.03.20 0 0 38552

LKK-386 délután elromlott a Búza téren, szerelő feküdt alatta, kalapáccsal javított rajta valamit. 

Ben00 Creative Commons License 2024.03.18 0 3 38551

Boldva érintéssel,közvetlen. 🤣🤣🤣🤣

 

Balee15 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 38550

Csak pótol, vissza fog kerülni a Credo. 

Előzmény: AUTOSANdris (38549)
AUTOSANdris Creative Commons License 2024.03.16 0 0 38549

Sziasztok. A JIW-413 marad a Tokaji fordán, vagy csak pótol?

117 169 Creative Commons License 2024.03.06 0 1 38548

JMN-893 régi fordáján van akkor ☺️

Előzmény: 431365 (38547)
431365 Creative Commons License 2024.03.06 -1 10 38547

Ikarus kiadás 03.06:

 

HIV-468 Hidasnémeti NRL-928 helyett

JMN-864 Hernádbűd

JMN-893 kölcsönbe Kazincbarcika, RTR-837 helyén
GXD-417 régi fordája (Váralja, Csenyéte)
FIY-468 Tolcsva KUC-547 helyett

JAN-506 Tolcsva LVN-785 helyett

FIY-459 02.08 óta nem mozdult
JSZ-375 Aggtelek, KMB-048 helyett

FIY-467 S.újhely, vá KT

HIV-471 Hollóháza, PIG-472 helyett

JMN-956 Makkoshotyka, KVT-852 helyett

bodrostomi Creative Commons License 2024.03.05 0 1 38546

3-5 fő között változott az utasszám.

Előzmény: Racilaci (38543)
Volvo B9LA Creative Commons License 2024.03.04 0 0 38545

Már jó ideje nem az van beleírva, csak cseszik jóváhagyni a pontosításokat.

Előzmény: trizs77 (38526)
robbanómotor Creative Commons License 2024.03.03 -1 3 38544

Ha Tólápán ugyan nem is lehettem ott, de egy február 29-ével megszűnt járaton már voltam utolsó (előtti) utas: 

 

2020. március 1-től megszűnik a szombatonként közlekedő Debrecen – Nagyvárad nemzetközi autóbuszjárat

2020. február 14.


Az 535-ös számú, Debrecen és Nagyvárad [Oradea] között szombatonként közlekedő járatok az alacsony kihasználtság miatt nem közlekednek tovább.

Az autóbuszok utolsó alkalommal 2020. február 29-én indulnak mind Debrecen, mind Nagyvárad autóbusz-állomásairól.

Előzmény: bodrostomi (38542)
Racilaci Creative Commons License 2024.03.03 0 0 38543

Hányan mentetek ki vele?

Előzmény: bodrostomi (38542)
bodrostomi Creative Commons License 2024.03.03 0 4 38542

A JSZ-375 egyéb elfoglaltsága miatt esélytelen volt Tólápa Ikarusos búcsúztatásának, de így is sikerült néhány kollégával közösen megemlékezni az utolsó napról. Mivel papírforma szerint állandó lakója már nincs a településrésznek, így a buszos kiszolgálás is okafogyottá vált, ráadásul a tíz éve felújított út is egyre rosszabb állapotban van. A terület hasznosítási elképzelései és az önkormányzat eljárása biztos megérne egy bővebb elemzést, ezt talán majd meg is teszi valaki máshol, itt ez úgyis OFF téma lenne. Annyit azért érdemes felvillantani, hogy egy 2001-es ajánlattételi hirdetményben leírtakhoz képest csak négyszeresére emelkedett a terület négyzetméterára.

 

https://flic.kr/p/2pBjZKN

 

https://flic.kr/p/2pBptWP

bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 8 38541

Előzmény: bodrostomi (38539)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38540

 

A kép lemaradt...

Előzmény: bodrostomi (38539)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 3 38539

Nagy valószínűséggel igen. "Hivatásforgalom" már jó ideje nem volt, ezért sem feltétlenül jártak már ki a buszok. Ma viszont utoljára még végigzötykölődött minden járat a helyenként már eltűnő aszfaltcsíkon. A megmaradt épületek ugyan nem a legjobb állapotban vannak, de nem úgy néznek ki mintha már teljesen lakatlanok lennének. Emlékül egy kép az utolsó fordulóról a Szilvásváradra induló járattal, előtérben a valaha több száz lelkes településrész megmaradt házaival, háttérben az egykori Bardin és Omány aknák hűlt helyével.

 

 

 

Előzmény: LSU 106 (38538)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38538

Búcsúztatók?

Előzmény: bodrostomi (38537)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38537

Felment és utasok is voltak rajta.

Előzmény: LSU 106 (38536)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38536

Elment Tólápáról az utolsó busz az NKY-139 személyében. Elvileg. Valószínűleg nem ment el addig, mert az indulás idejébe már Csokvaományban volt. Nekem sajnos csak képernyőképem lett róla.

bodrostomi Creative Commons License 2024.02.28 0 3 38535

Holnap utoljára Tólápa. Fel fog menni a busz az utolsó napon?

 

https://flic.kr/p/2pAFyuS

Előzmény: HBweb hu (38528)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.28 0 4 38534

Így van, még ma is ott forgott.

 

https://flic.kr/p/2pAKpAW

Előzmény: Suti_Vagyok (38529)
aleex18 Creative Commons License 2024.02.28 0 3 38533

Amik itt maradtak és még mennek:
FLH-311, JIW-411, 412, 413, 415, 417: Miskolc, az FLH kivételével az összes tartalék
KEZ-568: Kazincbarcika fordás(?), legalábbis ez sokat jár a volt HZE-123->HNF-492->HNF-496 fordáján

Amik mentek:

Békéscsaba: JSG-511, 514, KEZ-569, 570 -> a KEZ-569 kivételével már az összes selejt lett ott
Kecskemét: LOG-150, JSG-517 -> a mai napig mennek
Debrecen: JMN-944, JIW-435 -> a JMN-944 egy percet sem ment ott; JIW-435-tel meg próbálkoztak, de egy napnál többet egyszer sem dolgozott (legutoljára január 12-én volt kint)
Kisvárda: JSG-516 -> selejt, noha a telepkapun kívül egyszer sem volt
Eger: FLZ-197, KEZ-564, 565, 566 -> mind jár Egerben

Előzmény: KEZ1986 (38531)
117 169 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 38532

JIW-411

JIW-412 

JIW-415

JIW-416

KEZ-568 

 

Ők itt vannak a megyében

415 volt Rudabánya Miskolc gyors fordán a 411 el felváltva

417 Edelény felé járkált

Előzmény: KEZ1986 (38531)
KEZ1986 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 38531

Az átcsoportosított conectokról lehet tudni valami? A telepen láttam a KEZ-568-at őt nem vitték sehova?

okokseok2 Creative Commons License 2024.02.27 0 1 38530

Miskolcon néhány napja fordák közti buszcsere történt:

3702 Sajókeresztúr PIG-495 helyett ---> AAJB-570

3705 Sajósenye AAJB-570 helyett ---> PIG-495

Suti_Vagyok Creative Commons License 2024.02.27 0 2 38529

A JSZ-375 ma a 11:35-ös Kazincbarcika-Aggtelek járatot vitte.

Előzmény: 431365 (38522)
HBweb hu Creative Commons License 2024.02.27 0 5 38528
pulso Creative Commons License 2024.02.26 -1 3 38527

Ezenkívül is sok hiba van van benne, pontatlan és pongyola a megfogalmazás.

 

Szép szándék a tömegközlekedés történetének összefoglalása, szerencsésebb lenne méltóbb formában és tartalommal megírnia annak, aki rendelkezik a megfelelő ismeretekkel.

Előzmény: trizs77 (38526)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.26 -2 3 38526

olvasgatok.

Most például ezt :

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%93zd_t%C3%B6megk%C3%B6zleked%C3%A9se

 

így indít :..."....Ózdon a tömegközlekedés 1946-ban kezdődött. Ekkor még az Ikarus által gyártott orrmotoros autóbuszok közlekedtek. A 60-as, 30-as, 31-es, 311-es, és 620-as típus volt jellemző......"

 

Szomorú.........................:-((

 

1946-ban még nem volt IKARUS gyár.

Majd csak 1949 legvégén, inkább 1950-től hívják így.

 

Sorban:

 - az ikarus-60-as autóbuszt majd 5 évvel később mutatják be 1951-ben.

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

 - az ikarus-30-as autóbuszt majd 5 évvel később mutatják be 1951-ben.

.biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

 - az ikarus-31-es autóbuszt majd 10 évvel később mutatják be 1956-ban.

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

 - az ikarus-311-es- autóbuszt majd 15 évvel később mutatják be 1961-ben.

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

- az ikarus-620-as autóbuszt majd 12 évvel később mutatják be,

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

trizs77 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 38525

A külön rendeletre történő indulás azt jelenti, hogy csak akkor indul, amikor valaki külön kéri, mondjuk telefonon?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem.

Nem azt jelenti.

 

Azt jelenti, hogy valamilyen esemény előre látható bekövetkeztekor, például Búsójárás vagy virágkarnevál, vagy pedig előre nem átható de szokatlan esemény (például nagy hóesés) miatt hirtelen fellépő utas igényeket az adott szolgáltató kielégítse.

 

Az előre tervezhető eseményekkel szemben, az ilyen rendkívüli helyzetek kimondottan az operatív intézkedések körébe tartoznak.

Hogy a beosztott operatív vezetőnek (ezek különböző szintű ügyeletesek) ne kelljen kapkodniuk, rögtönözniük, előre elkészítik az ilyen járatok indításának protokolját :

 

 - Ki veti fel kinek, hogy ilyet indítani kell ?

 - ki a döntéshozó?

 - Ha megvan a döntés, elő kell venni a fiókból a feladat sort.

 - ki értesít kit ?

 - műszak,

 - forgalom,

 - vezénylés,

 - személyzet,

 - jármű,

 

Ha ezek megvannak (kb. 40-60 perces munka) akkor a berendeltek felkészülnek, felkészítik a járművet és a személyzetet.

Átadják részére a kész menetrendet, fordát.

 

Egyben az előre meghatározott társasági PR vezető értesíti a sajtót a nyilvánosságot, hogy a menetrendben külön rendeleti jellel korlátozott járás, tekintettel a megváltozott körülményekre időponttól, előreláthatóan időpontig közlekedik.

 

a vége egyszerű.

Jármű ellenőrzése, utastájékoztatás ellenőrzése, díjszabás meglétének ellenőrzése, a járművezetőnek szolgálati búcsú puszi, majd sorompó felnyílik és a jármű kigördül a telephelyről ilyen járat teljesítésére.

 

 

 

Előzmény: NickUser (38523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!