Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Mindkét Amfleet típusnál van coach és food service car. Az Amfleet I-nek (1976-77, 492 db) mindkét végén van ajtaja, alapvetően rövidebb távú utazásokra tervezték, és valamennyi kocsi rendelkezik átmenő vezérlési kábellel.
Az Amfleet II-nél (1981 150 db: 125 db coach és 25 db food service car) csak az egyik végén van ajtó és a hosszú távú utazásokra szolgál - a coach-nál 59 vagy 55 ülés van.
Az Amfleet I coach 84 üléssel rendelkezik (#21000-21270), de épült 90 db kocsi kevesebb (60), de nagyobb lábközzel rendelkező üléssel a hosszabb távú utakra (#21800-21889). A két összetartozó rajz közül az elsőn az oldalnézet és a 84 üléses változat belső elrendezése látható, a második rajzon az alváz elrendezés és a 60 üléses verzió.
A CP az SD70ACU-kat nyugat Kanadaban hasznalja a Sziklas Hegyseg maszasahoz. Keleten az ES44 (EVO) a kiraly. Azt beosztjak ugy hogy kettot elore, egyet kozepre-ketharmadra, ha nagyon hoszu egyet hatra. Igy leveszik a huzoterhet a kapcsolokrol es a megbizhatosag is jobb.
Az SD90MAC-ból már volt, amit szétvágtak, mozdonyszekrényestül, főkeretestül. Azok "trouble makerek" voltak, gyakran maradtak fekve, egy combos teherre is két SD90MAC elég volt, de ha az egyik megállt, a másik már nem húzta be a tehervonatot épeszű sebességgel. De ha három SD47xx-ből egy fekszik meg, a kettő még jól teljesít.
Amelyik mozdonyokban az amik még látnak fantáziát, azokat viszont gondosan tárolják: Világvasutai: mozdonyok naftalinba.
Viszont a CP további 40 darab SD9043MAC-ot vesz meg az UP-tól,hogy ezeket is átépítsék SD70ACU-vá. Érdekes,hogy a CP-nél problémamentesen üzemel ez a típus lehet,hogy a végén hozzájuk kerül az ex NS állomány is.
Elvileg nem mindegyik kapta meg a Tier 1+ motorfrissítést, amelyik nem kapott azokon csak a szükséges elkopott alkatrészeket cserélték. Kabin átalakítást mindegyiken elvégezték és kicserélték a teljes Siemens elektronikát Mitsubishi gyártmányúra.Érdemes megnézni ezt a fórumot itt felsorolnak néhány gépet,hogy milyen hibával álltak meg.
7231 - crankcase overpressure, would not run. Water coming from #5 pa. #5 pa replaced, still get crankcase overpressure and will not run - placed into storage
7233 - crankcase overpressure tripped. Piston found on engine compartment floor. Oil on walkways. Placed into storage
7286 - fire in electrical cabinet in back wall of cab. Electric fire in nose. Fire require fire department. Placed into storage
7316 - alternator fire required fire department. Towed to Chattanooga and stored.
7323 - long list of electrical and wiring issues. Ground relay lockout, unit will not load. Placed into b/o storage Jan 2019 account poor performance
7293 - drops load. Computer issues. Placed into long term cold storage Nov 2019 account poor performance.
7264 - alternator. Wiring problems. Repeated cab signal problem. Placed into storage Nov 2019 account poor performance.
7238 - low coolant pressure. External water leaks. 1-8 rob bearing deeply pitted, copper debris in mich filters. Needs complete overhaul.
Thats 8 random units of of the 46. The only 8 I pulled reports on. Something tells me the other 38 are not cherries either.
As originally built by EMD, the SD90MAC had a fuel tank capacity of 5,700 gallons. While owned by Union Pacific, the units started developing cracks in the frames around the fuel tank mounts. UP worked with EMD to solve the frame cracking problem by adding additional mounting brackets between the frame and fuel tank. In addition, the fuel filler pipes were modified to only allow a maximum of 4,700 gallons of fuel to be added. All of the former UP units had this modification when they were delivered to NS. NS did this modification to the former CIT units during rebuilding.
Ez a teny is tisztara a kapzsisagra vall hogy a mozdony vaza nem birja az teli uzemanyagtartaly sulyat!
Szerintem ket oka van. Tul sokat vasaroltak anno mozdonybol (a 6000 loeros mozdonyok is a kapzsisag jele) meredekebb szallitasi igeny novekedese joslatan felbuzdulva, a masikat meg ugy hivjak hogy "Precision Scheduled Railroading" amit a CN kezdett el es midnegyik Class 1 atvett azutan. Hosszabb egysegvonatok ritkabban jaratva kevesebb dolgozoval, csak a profit erdeket (operating ratio) nezve.
Nezzetek meg a UP-nak hany mozdonya taroloban varakozik.
Mennyi uj amerikai mozodonyt gyartottak az utobbi 2-3 evben? Nagyon keveset. Nincs igeny.
Átlapoztam az idei TRAINS-eket, nem volt hír róluk. Nem lehetett nagyon sikertelen az átalakítás, mert a 2015-ben kezdődött átalakítás után a Canadian 2018-ban is tett ilyet. Vajon az U az Ultra Cabot jelenti, aminek a beépítése része az átépítésnek?
Nemrég láttam a Norfolk Southern egyik SD70ACU-ját a Roanoke-i webkamerán keresztül. Ha minden igaz már eléggé kivesző félben van ez a típus ennél a cégnél. Idén már 46 darabot eladtak/visszaadtak a Progress Rail-nek,pedig néhány éve újítottak fel és alakították át őket az SD9043MAC-ből. Képen látható példány is eredetileg az Union Pacific-nél volt kezdte a pályafutását,majd 2014-ben adták el az NS-nek jó pár társával együtt.