Ez még annyira nem is. Maga az a tény, hogy valaki ír valamit. Nem egy általános szövegként, hanem versnek. Ez még rendben van. De aztán meghal és 30 év múlva rájönnek, hogy jé ez jó. Tanítani kéne. Jó de mit? Mit kérjenek számon? Aztán így lesz az, hogy az alkotónak ízlett a vacsi és valamit írni akart róla - Te pedig 30 évvel később belemagyarázhatsz egy csomó dolgot, hogy mit miért közben csak fincsi volt a pacal :)
A legjobb dolog az érettségin, tanulni nem lehet/kell rá. :D
Nagyjából arról szól az egész, hogy a véleményedet kell kifejteni különböző érvfajtákkal vegyítve a témáról.
Idén ez volt:
Az alábbi interjúrészletben Spíró György, kortárs író az irodalomolvasás és az írás mai helyzetéről fejti ki véleményét.
"A nyelvvel kapcsolatban különben az jut az eszembe, hogy a magyar irodalom veszélyben van, mert rohamosan csökken az olvasók száma a fiatal generációkban. Régóta tanítok egyetemen, ott is látom. A baj az, hogy az általános iskolában nem szerettetik meg az olvasást a gyerekekkel. Meggondolandó, nem kéne-e átírni egy csomó régi nagy magyar művet, például Jókai regényeit, hogy lehessen őket élvezni. A szavak felét a mai gyerekek nem is értik."
Érveljen a Spíró György által felvetett problémák mellett és/vagy ellen! Hivatkozzon olvasmányélményeire, olvasói tapasztalataira is!
Én is így voltam vele, ráadásul az osztályfőnökünk árnyáltam meg is mondta év elején, hogy hülyék vagyunk a verselemzéshez, így azt ne válasszuk majd az érettségin... :D
Mikor megláttuk a feladatot, egy jót nevettünk, mert mi a szóbelire a kortárs magyar irodalomból Spírónak a Csirkefej c. művét választottuk és ugye az érvelés is Spíróval kapcsolatos volt. :)