Laikusként én is valami nem nagy hibára gondolnék. Legközelebb visszabontom az idomokat,hogy hozzá lehessen férni valamihez(tisztára olyan mint egy robogó,úgy körbe van burkolva). A gyert új,kint ad szikrát,meg ugye bent is,mert szép egyenletesen megy. Így talán a gyújtásrendszere jó lehet...talán,vagy legalább is bízom benne. Ezen a vészleállító gombon elmélkedek,hogy az eggyik vezetéke meg van nyomódva ,be volt csípődve. Azok a vezetékek elméletileg a gyújtásvezérlőbe mennek,és gondolom ott megszakítanak egy áramkört,és megszűnik a szikra. Tételezzük fel,hogy a megnyomódott szigetelés alatt sérült a vezeték is. Ettől akár érthető is lenne,hogy nem indul. Viszont akkor egy hibamentes indulás utáni üzemben menetközben is meg kellene állnia,hisz ha kontakthiba,vagy szakadás lenne,akkor is megszakadna a gyújtás. Menetközben viszont tökéletes. Azt mondjuk egy vezeték szakadás vizsgálattal meg tudnám nézni,hogy az a vezeték sérült-e vagy nem,csak meg kéne tudni,hogy hol a másik vége😁...A feladat adott😁 Legvégső soron van itt nem messze egy autóvillamosság szerelő ismerősöm,régen eggyütt fuvaroztunk,max felveszem vele a kapcsolatot. Azért előtte még próbálkozok "házilag",nem adom fel olyan könnyen. Az nem sikerélmény,ha szerelőhöz viszem...az bosszúság!
Aztán menet közben kitekeredett a porlasztó alján a hernyócsavar egyszer. Elfolyt fél liter benzin biztosan, de azóta mindig indul a motor. Arra következtetek, hogy leült a szennyeződés a porlasztóban, de így véletlenül megszabadultam tőle.
No,egy kicsit szereljünk elméletben😀! Főképp ABEShez intézném a gondolataimat,mint jártas motorszerelő,a többieknek meg csak úgy,hogy megtörjem a csendet. Aprilia Rs 50. Megkaptam a szimeringet nagysokára,úgyhogy összeállt a motor. A probléma,ami nem kicsit bosszantó. Pláne nekem,aki nemigen konyít az elektronikához🙂. Tán ezért adták el🤔...? Van a normál eset,hogy indul a motor rendesen. Mikor megvettük jó volt. Azóta ugye szinte nem is használtuk,lévén hideg volt és szét volt szedve. Tehát normál esetben indul,jön -megy-kipörög üzemszerüen,szép egyenletes járása van,teljesen jó. Aztán van az,hogy beindítom,kerülök vele eggyet az utcába,megállok a ház előtt,leállítom. Ráül a fiam,és onnantól nem indul. Teker-teker,de nem indul. Betolom a ĝarázsba,megpróbálom semmi. Gyertya ki,szikra van,gyertya vissza,és beindul. A fiam valamelyik nap be akarta indítani,beindult,aztán ráhúzta a szivatót,lefulladt,majd agyig szivatta. Kiszellőztettem a hengert,majd pöccre indult. Elmentem vele egy jó 15kilómétert,ott leállítottam. Utána rögtön indult,hazaértem,leállítottam,utána már nem indult. Hagytam,majd tegnap simán beindult,a városba kódorogtam picit,leállítottam,de már nem indult újra be. Próbálkoztam kb 10xer indítózni. Teker,de semmi. Akkor mondom séta haza....majd kb 500 méter múlva ráindítottam,hátha...és pöcc indul. Tehát ha beindul,és NEM állítom le,akkor igazából robléma mentesen üzemel. Aztán ha leállítom,akkor utána vagy beindul,vagy nem. Igazából ahhoz sem tudom kötni,hogy meleg-e a motor/tekercsek,vagy hidegek. A kormány jobb oldalán a piros megállítógombot szétszedtem,nem e ott a hiba,mert lekapcsolt állapotban is mintha egyszer lett volna szikra a gyerty ellenőrzésekor. Az eggyik vezetéke meg van nyomódva,mintha be lett volna csípődve,és hangyányit mintha ki is látszódott volna a réz kábel. Leszigetelő szallagoztam. A hiba viszont megmaradt. Mondtam a gyereknek,hogy szokjon rá a cigire,hogy ha valahová elmegy,és miután leállította a motort,szívjon el két szálat,addigra biztos megpihen a technika,és indul🤣! Véleményed a hibáról? Mi okozhat,és mi nem ilyen hibajelenséget? Én így laikusként valami vezetékszakadásra-kontakthibára gondolnék. Viszont akkor az jelentkezne menet közben is🤔...vagy nem törvényszerű? Az önindító mindig teker,az indítórelé így jó lehet. A gyújtása egyébként jó,egyenletes járás,jól indul...éppen amikor ojan kedve van...A lendkerék alatt tekercsek,jeladó,akkor a cdi,a trafó...ezeket így lehet méricsgélni,vagy van értelme? Esetleg nem tudom,a gyújtáskapcsoló játszik-e ebben valami szerepet? Gyertya új van benne,de talán a régivel is produkát hibát,csak ugye azzal sokat nem is használltuk. Szóval mit gondolsz erről???
Az egyik legjobb a 125-kategóriában ár és használhatóság szempontjából.
Ha nem találok megfelelő 250-est, egy ilyet simán bevállalok. Sajnálom, hogy a Yamaha kiszállt ebből a szegmensből (olcsó és észszerű városi rohangálós)..
Az sokmindenre jó,ha tudja használni az ember. Feszültségmérés,ellenállások,vezetékszakadás,meg ki tudja még mire is alkalmas. Az elektromosság nem köt le,ezért nem is értek hozzá. Szerintem mindenkiben ott lakozik,..csak elő kell csalogatni....
Ja értem. Engem ez a szerelgetős dolog is érdekel,pláne így hobbi szinten,hogy csak a saját motorjaimat javítgatom. Amíg hobbinak fogom fel,addig élvezettel is csinálom. A villamosság részéhez mondjuk suta vagyok,az nem az én világom. Bár,ha gyakorolná az ember,meg jobban beleásnám magam...az sem egy ördögtől való dolog lenne. Azért amikor elment a töltés a Versityn,azt is meg tudtam oldani,megtaláltam,és orvosoltam a hibát. Viszont az elektromos dolgok kiméréséhez nem értek. Van egy fasza multiméterem,ami tök sok dologra is jó lenne,de csak feszültséget tudok vele mérni🤣! Majd egyszer megtanulom használni azt is. Mostanság a "Co" hegesztést gyakorlom🙂,ha van rá időm! Kicsit el akarok kalandozni a karosszéria lakatolás rejtelmeiben.
A ház körül, épületekkel kapcsolatban én is elvégzek sok mindent. A barmolást a motor javításán értettem. Na, abból nem jövök ki jól.
Mikor először vettem ki az akkumulátort a CBF600-asból, több, mint egy óráig tartott. Mikor visszaraktam, sikerült zárlatot csinálnom, ment a kukába az akksi. Aztán később pár percre csökkent a művelet, műszaki hiba nélkül. 😄
Tegnap délluán nekiugrottam az Ápriliának,és kiszedtem a szimeringet. Elég volt csak a kuplungkosarat leszedni,alatta már hozzá lehetett férni a kiegyenlítő tengely rögzítő csavarjához,és a másik felére ki lehetett tolni a tengelyt,aztán úgy már ki tudtam szedni a szimeringet. Úgyhogy veszek újat bele,aztán mehet össze,és remélhetöleg megszűnik az olaj szivárgás!
Szerinten meg simán lehet úgy "barmolni",hogy tökéletes a végeredmény. Mi nem tudunk annyit összespórolni a rendes munkánkal,hogy meg tudjuk fizetni ""szakembereket😂" . Persze dolgoztak nálunk is szakemberek,mert van ami sokemberes meló. Mert mo djuk egy komplett tetőszerkezet cserének nem tudnék nekiállni,meg a csempézés/járólapozást is kömüves csinálta,meg még jópár kömü es munkát,volt vizes és fűtés szakember is,aztán olyan pillanatok alatt elfogyott a pénz,hogy csak na. Arany ár???!!! Most csunya vagyok,de gusztustalan.....Én mindent elhiszek,de ezeket a munkadíjakat nagyon nehéz kifizetni. Tehát láttam ki hogy dolgozik,és ha van az ember fiának egy kis affinitása,simán lehet "mesterembereket " megközelítő barmolást készíteni.Tehát akinek nincs,az nem megy keresni,hanem megcsinállja maga😀! Persze amit az adott keretek közt lehet.