Az a gyors 7-173-as matricás Volvo nagyon COOL. Ma jártam a stadionoknál hát nem semmi a felhozatal metró pótlóból. A sima 280-tól a gyors 7-173-as 280-ason át a 435-ig és a Volvok ról nem is beszélve. Ja és egy megfigyelés. Láttam egy narancssárga kapaszkodós azaz 2004-es vételű Volvot de volt rajta légkondi.
Elvarázsolt utasokról: rántottam már hátra a Nagyvárad téri villamosmegállóban kapucninál fogva öregembert, aki megcélozta a "műszaki okok miatt utast nem szállít" feliratú csatolt ICS csatlását.. Sokaknak mindegy, csak sárga legyen és jó nagy, aztán uccu neki..
Azon túl, hogy lépcsőzni kell rájuk, nekem semmi bajom velük. A Volvók úgy imbolyognak, mint egy részeg teve, és az az alacsonypadló is csak egy ámítás, főleg, ha kedvenc járművezetőim 40 centire állnak meg a járdaszegélytől..
Tegyük fel, egy ilyen megjelenik a Móriczon. Ki mit hisz róla, melyik vonalon megy? Ha az egyik Volvot majd sikerül kissé összetörni, már csak poénból is érdekes lenne ezt kipróbálni... A hangbemondást pedig a szignál helyett egy jó nagy röhögéssel helyettesíteni. "Heee-hee-he-he-he, gyors garázsmenet. A következő megálló: Cinkota autóbuszgarázs.". Persze azért Sashalomnál megállna :))
Ez nagyon gáz, inkább nem próbáljuk ki élőben :-)))
Az elvarázsolt utasokról meg annyit, hogy Április 1 -én a Moszkva téren a Salarisba beszállt egy öreglány, és megkérdezte, hogy ez a villamos meg -e a Hűvösvölgybe. Amikor mondtuk neki, hogy ez troli, és nem megy sehová, akkor még neki állt feljebb, hogy akkor miért nem szólnak.
Amikor kijött a szülinapos UV , és beállt a rozsdásra, akkor is beszált egy. Mondtuk neki, hogy ez nem megy, erre. "Á ne mondjanak má' hülyeségeket". amikor már a 3. 4. tuja ment el (mármint 4-6), akor meg az volt a baja, hogy miért nem szóltunk neki.
Valószínűleg így néz ki a gyros, troliüzembe átcsoportosított ;) volvo:
Amúgy pedig mindig lesz pár százaléknyi utas, aki bármire felszáll, függetlenül attól, hogy a sofőr már annyi táblát rak maga elé, hogy ki sem lát tőle... Az ilyen "elvarázsolt" embereken nem nagyon lehet segíteni, berögződésből közlekednek, nem is a 7-est várják, hanem a "zújbuszt". Ahogy tegnap elnéztem, eléggé felismerhetőek voltak a metrópótlók. És nem csak a gyrosokkal van probléma, szerintem sokan azt sem veszik észre, ha villamos helyett busz áll meg a járdaszigetnél... Ezekszerint a Volvokat sem szabad metrópótlóra rakni, hiszen azt hiszik majd róla, hogy 7-es, vagy 73-as buszok??? Az embernek nem véletlenül van szeme... :)
Elhiszem. Ez most nem konkrét vádaskodás, mert tegnap nem jártam arra. Igazából még a VÉEVK-es történet hatása alatt vagyok.
Utasok: Van, aki az első szóból ért. Van, aki a másodikból-harmadikból, és van, aki a századikból se. Az én álláspontom, hogy az utolsó kategóriával úgyse lehet mit kezdeni, de a középsőnek azért meg kell adni a lehetőséget.
leszámítva, hogy egyesek képtelenek homo sapiens módjára viselkedni.
ami az eltévedéseket illeti, volt ilyen. de szerintem 1-2 nap és minden gördülékeny lesz. (az okokat persze meg kell nézni, de ez nem az utas dolga)
persze a bkv ott hibázik nagyot, hogy ilyenekkel utat hagy ezeknek az agyhalottaknak, mert az ilyen hibákra mindig lehet hivatkozni, amikor b*sznak megnézni a kijelzőt, stb.
Hogy miért nem nézi meg, arról a szomszéd (VÉEVK) topikban van vita. Szerintem azért, mert Bp-en a típus alapján még mindig megbízhatóbban lehet azonosítani a viszonylatot, mint fokgyem alapján :) .
Pótlás esetén persze menjen, amit össze tudnak kaparni, de ilyenkor törjék magukat a cégnél, hogy legyen extra tájékoztatás.
Magánvélemény: Nagyon jók azok a felújított 280-asok a piroshetesen. Tágasak, kényelmesek, jól mennek. Akinek alacsonypadló kell, az megvárja a feketét. Jól jönnek azok a Volvók más vonalakon (ahol nincs párhuzamos alacsonypadlós járat).
Miért pingálták rá egyáltalán a buszok oldalára a viszonlatszámot? Egyáltalán, minek kellett arra a vonalra egyedi festés? Ennek köszönhetjük, hogy még mindig 280-asok járnak a 7-173GY vonalán. Különben már rég volvók lennének...
De ez csak Buda felé áll fenn, mert Pest felé egyrészt megnézik, hogy 7 vagy 173 (egyik elm1 újpalotáig másik csak a bosnyákig), aki meg csak bosnyákig akar menni, az a stadinál ráeszmél, hogy nem az a busz, és ászáll az 1-es villamosra.
Peldaul nem irtam le, hogy a sofor eltevedt, es egyszeruen kihagyta a Deli palyaudvart, egyenesen a Moszkva terre hajtott.
Megertem, ez az elso nap, talan az elso jaratok egyike volt. Mindenki tevedhet, meg meg kell szokni, stb. Teljesen egyutterzek veluk.
De ki lehetett az az agyament, aki az EGYETLEN fix oldalfestesu buszt allitotta be egy kulonjaratra ugy, hogy az amugy is arra jar??? Abszolut nyilvanvalo volt, hogy ebbol irtozatos kavarodas lesz.
Ez nem tevedes. Ez egekig ero hulyeseg. Mar-mar a szandekos karokozas kategoriaja.
Remélem ez csak a mostani hosszúpótlás alatt lesz így... és nem lesznek kint ezek a gyrosok és "hagyományos" 208-asok kint végig. És esetleg pár Volvo... mert nem láttam túl sokat