Sziasztok! Adott egy 330 XDA, 2007-es. Indítás után bedobja a kanyarkövetőt hibának (Kurvenlicht ausgefallen), viszont nem is szintezi a xenon-t. Lehet-e ilyenkor a lengőkarokon lévő szintezőmotor a hibás vagy inkább a kanyarmodul? Sajnos a hibakódolvasó nem ad ki rá semmit. Valakinek volt már hasonló? Segítőkész válaszokat előre is köszönöm!
Nekem volt pre-LCI, meg ráncfelvarrott is. Az olaj színéből ítélve mindkettőre ráfért az olajcsere 150-160ekm környékén... De utána teszik a dolgukat, nem látszik széthullás jele.
Amit leszarnak a sarki szerelők hogy a korábbiba MTF LT-2 olaj kell az újabba MTF LT-3. Mindig meg kell nézni alvázszám alapján, én csak gyárit mertem belerakni, de öntenek mindenbe mindent, az áron meg meg max. a viszkozitási osztályon nem tudnak túllépni.
Pedig tud bajt okozni és okoz is:
https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2010/12/22/keverhetok-e_a_valtoolajak/amp
Nézz át esetleg az autószerelő topic-ba. Ha már vezérműlánc csere, akkor érdemes olajpumpa meghajtó láncot is cserélni, ha már egyszer annyira szét van szedve. Ehhez jön még, ajánlottan a fogaskerekek cseréje, ráadásul felül VANOS fogaskerekek vannak, az elég sokba fáj, ha azt is cserélnéd, és ami még menet közben kiderül, eltörik, stb.. Ehhez jön még az összes egyszer használatos tömítés és Al csavar cseréje, a spec. szerszámok, amiket vagy tudsz máshogy pótolni, vagy nem..
Én úgy tudom, hogy nincs km intervallum gyárilag megadva. Miért akarod cseréltetni?
Nekem annó cserés volt a kettőstömegű.tünet: félig kinyomott kuplungnál erősödött a zakatolás/zörgés, majd teljesen kinyomott kuplungnál megszűnt. Leállításnál rázott egy nagyot. Bár nekem meleg motornál is ugyan úgy csinálta. Kereken 200ezer volt benne cserénél.
Az alany egy e91 320d (M47) autó manuális váltóval. Tavaly ősszel kezdődött a probléma, ahogy elkezdett hűlni az idő. Főleg reggeli indítások után, kb 8-10 °C alatti hőmérsékletnél alapjáraton a motor/váltó környékéről valami be-berázza a kasztnit, valamint ehhez később egy zakatoló hang is társul. Ha megyek vele (kb mire bemelegszik a motor) a jelenség elmúlik. Általában a külső hőmérséklet csökkenésével egyenes arányban rosszabbodik a dolog, de elég hektikus. Ha kinyomom kuplungot, egyértelműen enyhül a rázás. Ezenkívül indításnál, de főleg leállításnál (természetesen kinyomott kuplunggal) is viszonylag nagyot rúg a motor a kasztnin (rögtön megáll a forgása miután megszűnik az üzemanyagellátás, erős a motorfék, nagy tehetetlenség), erre a szerelő azt mondta, a típuson belül is autója válogatja melyik milyen finoman áll le, és ez nem is lesz jobb semmitől.
A következő dolgok már végre lettek hajtva: - motortartó bakok cserélve - főtengely szíjtárcsa cserélve (ezúttal gyárira, de előtte elpusztított 2 utángyártottat is rövid időn belül) - szíjak, szíjfeszítő cserélve, szíjhajtás egyéb elemei is megvizsgálva - Porlasztók smooth running test alapján rendben vannak
A hibaleírás utolsó 2 mondata alapján kettőstömegűre gyanakodnék, de, hogy bemelegedés után elmúlik, elbizonytalanít, és úgy nem szívesen fizetnék ki X százezret, hogy nem biztos, hogy megoldja a problémát. (Valamint az előző tulaj állítása szerint maximum 50 ezer km-rel ezelőtt cserélték kuplunggal együtt, bár ezt fenntartásokkal kezelem.)
Van itt esetleg valaki, aki tudna tanácsot adni tapasztalat alapján, hogy mi lehet az ok, vagy merre/mivel lenne érdemes folytatni a hibakeresést?
Húúúú! köszönöm szépen!!! meg gondolandó!! igazábol a E46 is nézegetem!! arrol esetleg infód? ezt a két tipust nézem!! itt is a 318i és a 320i!!! ezt ugy tudom, hogy jó ki forrot tipus és strapa biró!!
Típushiba az olajfogyasztás. Ugye egy kör alatt nem fogja megenni az olajat, hogy látható legyen a szint csökkenés, de próba után hagyd járni alapjáraton picit sokáig (üzemmeleg motornál) aztán kérd meg hogy induljon el vele a tulaj te meg nézzed a kipufogót. Ha kék a füstje akkor bizony szelepszárszimering cserés lett. Nem nagy hiba, de mégis sokba kerül a motor összetettsége miatt és ha már cseréled akkor célszerű a láncos vezérlést is kompletten cserélni, ugyanis ott meg a láncvezető műanyag csuszka szokott ezután a 10-14 év után eltörni.
Szokott lenni valvetronic szelepvezérlés hiba, itt számtalan hibaforrás lehetséges, nem érdemes belenyúlni.
Belsejében ablakemelők szoktak behalni, fejegységen elhalványodik a kijelző stb.
Én kb ezekről tudok, pár nálam is előfurdult már, de egyébként jó autó...
Sziasztok! kis infó kellene! vásárlás elött állok! melyikkel szemezgessek! E90 318i vagy 320i benzinesbe gondolkozok! Vásárláskor mit nézzek meg de nagyon! esetleg van tipus hiba! vagy ami gyakran meg adja magát? elöre is köszi!
sikerült letörnöm a bmw 325i-mben az utastérbe befúvó szellőzők lamelláit, vagyis azokat irányító kis pöcköt. Hogy hívják ezt hivatalosan és hol lehet ilyet venni?
Sziasztok valaki szakértő meg tudja mondani E 91 Lci 320Xdrive pontos Alufelni +Abroncs méreteket?
Szerelhető e elöl 225/40/18 hátul pedig 255/35/18 as kerekekkel ?
A neten böngészve találtam táblázatot ahol szerepel az említett méret de ma egy személy azt mondta Az Xdrivra nem szerelhető a kétféle szélességű méret!
Egyépkent a teli kerekek 225/45/17 elől hátul de a hátsó felni gyárilag szélesebb JOT számozásu!
Megmondom mi a baj én anno szétszedtem végette fél autót , nyisd ki a motorház tetőt sofőr felén a tűzfaltól jön fel 2db üzemanyag cső a 2 csövet össze kell gyors kötözővel húzni mert az adja a rezonanciait neki ér egy vas lemeznek, bármennyire is hihetetlennek tűnik. nekem is berezgette egész karosszériát az a 2db cső.:D