Keresés

Részletes keresés

AKF996 Creative Commons License 2023.11.03 -1 2 29410

Pályaállapot tekintetében valóban rosszabb a tápió-vidéki szakaszok elképesztő helyzete miatt, azonban cserébe mint mondtam, jóval kisebb személyvonati forgalom párosul hozzá, vagyis a 100a-n többször dobják félre a tehereket átlagban és jellemzően hosszabb időkre is. Ebből pedig nem lesz (akkora) időnyereség a 120a-hoz képest. Az okok - miért használják vajon még a szob-kürtös viszonylaton is inkább a 100a-t - a magánok személyzetének típusismereteire vezethetők inkább vissza, mintsem az időnyereségre. 

Előzmény: GaGe (29409)
GaGe Creative Commons License 2023.11.03 -1 1 29409

“Ellenben a 120a-n mehetnek, de még azt is sokkal kevésbé részesítik előnyben a 100a-val szemben pl a magánok, pedig ott még az elővárosi és a távolsági személyforgalom is kisebb”

 

A 120a minden szempontból rosszabb, mint a 100a. 
Terhelés szempontjából is rosszabb, a pálya is egy káposztaföld, főleg Nagykáta alatt. Felsővezeték is egy vicc. 22 kV feletti feszültség maximum éjszaka van. És hosszabb is, mint a 100a, főleg időben…

Előzmény: AKF996 (29408)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 29408

Ezek együtt sem teszik ki a 30a gyékényesi és hodosi meg egyéb forgalmát, ráadásul most a komplett 1-est is rárakták az 5-ösön keresztül. 

 

 

 

nememlexemki

 

"a 100-as vonalnál is elképzelhető, hogy megy a 80-ason keresztül is ukrán/román teher"

 

Utóbbi biztos nem, csak nagyon különleges alkalmakkor, pl Sl-Szajol vágányzár a Tisza-hídon.

Ellenben a 120a-n mehetnek, de még azt is sokkal kevésbé részesítik előnyben a 100a-val szemben pl a magánok, pedig ott még az elővárosi és a távolsági személyforgalom is kisebb, ezátal jóval kevesebb a vonatszám. De még az is jellemző (volt), hogy a Szob-Kürtös viszonylatú tehervonatok is inkább a 100a-t használják - Cer vagy DB Cargo a szénvonatokkal valamiért nagyon ezt preferálják - pedig ez már komplett kerülő is nekik. 

 

Úgyhogy a 100a teherforgalmának gerincét a 120-as vonali kürtösi vonatok teszik ki, nem pedig a 100-as vagy 140-es vonaliak (vonatszámok szerint is), tehát nyilvánvalóan össze sem lehet hasonlítani a Szajol utáni 100-as vonal forgalmával, mert ott már messze nincsen annyi tehervonat.

Előzmény: GaGe (29405)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.03 -1 0 29407

"Úgy, hogy az alépítményhez hozzá se nyúltak jóformán."

 

Vagy ha hozzá is nyúltak, azt is szarul csinálták meg, pl 'elfelejtettek' szigetelni a Nagykunság mocsarasabb vidékén, így konkrétan tele lett ingoványos szakaszokkal az alépítményi rész miatt. Vannak, akik azt mondják, hogy szarabb ott a helyzet mint volt, a felújítás előtt. 

Előzmény: MDmot-3026 (29380)
nememlexemki Creative Commons License 2023.11.03 0 0 29406

Azért nem lepődnék meg, ha a 30a vonal vonat "menetvonal" darabszáma magasabb lenne a legforgalmasabb részen/ponton mint a 100a-é

 

igen sok vonat van, még, ha kevesebb a szumma utas és a tonna -valóban-

 

ráadásul azért is "felesleges" ez a hasonlítgatás mivel itt a 40-41-esen megy a teherforgalom egy része, az 1 vágány és a balatoni személyvonatok miatt

 

a 100-as vonalnál is elképzelhető, hogy megy a 80-ason keresztül is ukrán/román teher

 

 

Előzmény: GaGe (29396)
GaGe Creative Commons License 2023.11.02 -1 0 29405

Ellenben a záhonyi átrakó körzet forgalma igen, ahogy a nagyváradi, érmihályfalvai forgalom is. De Debrecenben és Nyíregházán is van egyéb forgalom is.

Előzmény: MDmot-3026 (29403)
CorsairS Creative Commons License 2023.11.02 0 1 29404

https://www2.vpe.hu/document/10074/H%C3%9CSZ+2022-2023+37.+sz.+m%C3%B3dos%C3%ADt%C3%A1s.zip

Itt a teljes HÜSZ, lehet nézelődni. A vonalismereti papíron is az ebben szereplő vonalszámok vannak, nem az eHÜSZ-ben szereplők.

Előzmény: r1232 (29401)
MDmot-3026 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29403

Nézz rá légyszíves a vasúti térképre és ezt gondold végig mégegyszer. A szegedi vonal forgalma nem fogja érinteni ezt a szakaszt, ugyanúgy ahogy a lökösházán átlépő tehervonatok se. 

Előzmény: GaGe (29398)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29402

Ráadásul a 44, 45-ön közlekedő vonatok számozása az e-HÜSZ-ben írt kezdő és végpontoknak megfelelő. Valamikor 2008 tájékán elvileg megváltoztak ezeknek a vonalaknak a végpontjai, a vonatszámozás is ehhez igazodott, de ez a változás valamiért nem jelent meg sem a vasúti törvényben, sem máshol..

Előzmény: r1232 (29401)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29401

Az e-HÜSZ-ben nem így szerepelnek a vonalak.

Előzmény: CorsairS (29400)
CorsairS Creative Commons License 2023.11.02 0 1 29400

Hálózati Üzletszabályzat 2022/2023 2.2 sz. melléklet

Az országos törzshálózati vasúti pályák
1. A transz-európai vasúti áruszállítási hálózat részeként működő vasúti pályák

(...)
31 Érdi elágazás- Tárnok
(...)
44 Székesfehérvár – Pusztaszabolcs
(...)

44-es jó végpontokkal szerepel.
29-es valóban két helyen szerepel (1) és (2)-es jelöléssel:

2. Nem a transz-európai vasúti árufuvarozási hálózat részét képező országos törzshálózati vasúti pályák

Itt van a (2)-sel jelölt Szabadbattyán - Tapolca, míg Országos vasúti mellékvonalak résznél található az (1)-sel jelölt Börgönd - Szabadbattyán szakasz.

A vasúti törvényben is így szerepelnek.


A 32-es vonal pedig így szerepel a HÜSZ-ben:

A 2011. évi CXCVI. törvény 1. melléklet B) szerinti az állam kizárólagos tulajdonában álló országos törzshálózati vasúti pályák felsorolásában nem szereplő a transz-európai vasúti áruszállítási hálózat részeként működő vasúti pályák
1. A transz-európai vasúti áruszállítási hálózat részeként működő vasúti pályák
32 Érd alsó elágazás – Érd
(...)

A VPE (?) féle informatikai vonalszámok nem stimmelnek, ott van katyvasz bőven.

Előzmény: r1232 (29395)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 0 4 29399

Nyilvánvalóan nem az egész, mivel a Ceglédig, Szolnokig, Szajolig a 100-t használó forgalom nem jelenik meg azon a szakaszon.

Előzmény: GaGe (29398)
GaGe Creative Commons License 2023.11.02 -2 0 29398

És szted a vonal forgalma nem megy át az érintett szakaszon?

Előzmény: MDmot-3026 (29397)
MDmot-3026 Creative Commons License 2023.11.02 0 2 29397

A diskurzus kiindulópontja a Szajol - Debrecen közti, nemrégiben csilliárdokért felújított vonalszakasz idő előtti amortizációja volt, nem a teljes 100-as vonal állapota. 

Előzmény: GaGe (29396)
GaGe Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29396

Igaz, félreérthetően fogalmaztam.

Nemrégen volt egy cikk, ahol a vasútvonalak bevételét boncolgatták.

Jegyeladás szinten egyértelműen a teljes 100-as vonal visz mindent, teherszállítás szinten pedig rögtön az egyes után van.

Hogy a harmincas merre van a rangsorban, arra nem emlékszem, de minden szempontból a 100-as mögött van.

Szóval visszatérve az eredeti felvetésre, a 100-as vonal forgalma meghaladja a 30-as vonal forgalmát, ha az elővárost nézzük, ha az egész vonalat. Így nem meglepő, hogy gyorsabban amortizálódik.

Előzmény: r1232 (29394)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29395

Hamár HÜSZ, aszerint nincs 31-es vonal, és a 29, 44 kezdő, végpontja sem stimmel, pl.

Előzmény: GaGe (29393)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29394

Te írtál 30a-t!

Az egyes vonalszakaszok terhelése nem egyforma, vannak jobban és kevésbé terhelt szakaszaik.

 

Előzmény: GaGe (29393)
GaGe Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29393

A 30 Déli - Murakeresztúr, a 100 Nyugati - Záhony. 
Attól, hogy az elővárosi szakaszt megjelöljük külön a jelzéssel, attól még a hüsz szerint nincs ilyen.

Előzmény: r1232 (29392)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29392

30a-t írtál, ami Kelenföld-Székesfehérvár, nem Murakeresztúr. Azzal a 100a hasonlítható, nem a 100, ami Szolnok-Záhony..

Előzmény: GaGe (29391)
GaGe Creative Commons License 2023.11.02 0 0 29391

Nem.

Ha megnézzük a vonatokat Kelenföld - Murakeresztúr illetve Kőbánya-Kispest és Záhony között, vonatok számában illetve elegytonnában is a 100-as vonal nyer. 

Előzmény: r1232 (29383)
r1232 Creative Commons License 2023.11.02 -3 0 29390

Ott 80-as a pálya és lehet annyival menni.

Előzmény: Down under (29389)
Down under Creative Commons License 2023.11.02 0 1 29389

Legalább várható némi javulás a Déli és Kelenföld között a vonatok sebességében a karbantartás után?

Előzmény: traxxtoto (29388)
traxxtoto Creative Commons License 2023.11.01 0 3 29388

Már rég meg volt hirdetve. 

Előzmény: martinaxe7 (29387)
martinaxe7 Creative Commons License 2023.11.01 -3 0 29387
Down under Creative Commons License 2023.10.31 -2 9 29386

Tegnapi nap kihívása: 9 (kilenc) óra alatt eljutni Szigetvárról Helsinki-be!

Pannon IR - Mecsek IC - G43 - 200E - Finnair (ez már a repülő volt).

És megcsináltuk! :)

Pedig a múlt pénteki káosz (40-es vonal) után kevés reményt fűztünk hozzá.

 

martinaxe7 Creative Commons License 2023.10.31 -1 0 29385

 

S40-et előre kellett engedni...

 

Vagy gépcsere?

hory004 Creative Commons License 2023.10.29 -1 1 29384

Tegnap délután 1 busz és 1 9 fős kisbusz volt, nem is fért fel rá egyszerre az egész vonat... 

Előzmény: martinaxe7 (29367)
r1232 Creative Commons License 2023.10.29 0 1 29383

Kevered a 100a-val.

Előzmény: GaGe (29381)
MDmot-3026 Creative Commons License 2023.10.29 0 3 29382

Erre azért nem vennék mérget. Óránként összesen 4 személyszállító vonat jár erre (irányonként az IC meg az IR), ellenben a 30a-n ott az előváros, ott a balatoni forgalom, aztán a Bakony/Göcsej is foglal óránként egy-egy menetvonalat. Tehervonat szempontjából is jobban terhelt a martoni oldal szerintem. 

Előzmény: GaGe (29381)
GaGe Creative Commons License 2023.10.29 -1 1 29381

Meg a forgalom mértéke sem mindegy, 100-as vonal forgalma ”picit” nagyobb, mint a 30a esetén…

Előzmény: MDmot-3026 (29380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!