Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Az mondjuk érdekelne, mi a konkrét oka annak, hogy a nosztaligás Púposok nem kaphatják vissza az eredeti pályaszámukat. Ez alól eddig csak a 114-es volt kivétel, a többi azonban - általam ismeretlen okból - pályaszámcserés lett, lesz. Ezt valaki bennfentes részletesen is kifejthetné, szerintem sokakat érdekelne.
Általánosságban voltak varázslatok, de a konkrét esetekben szerintem nem, vagy nem így. Az eredeti 209-es Sátoraljaújhelyen került szétvágásra 1999-ben 114-es számon.
Szóval az a helyzet,hogy a gép az eredeti törzskönyv,/gépkönyv/ szerinti számát kapta vissza,amin a főkeret száma az eredeti pályaszámot is megadja.A selejtezések során elkövetett varázslatok miatt lettek a pályaszám cserék
A 31/2010 NFM rendelet alapján szabja meg a hatóság a sorozatjelet (de itt is lehet alku, ha többesélyes a dolog, erre példa volt annak idején a Bz motorkocsi új sorozatjele), a sorszám pedig szintén lehet alku tárgya (józan keretek között persze). A baj inkább az, hogy a mostani vontatójármű számozási rendszer egy rakás szar, és ennek legfőbb oka az, hogy akik annak idején kitalálták, integrálni akarták a régi sorozatjeleket. Ami teljes zsákutcának bizonyult.
Tudomásom szerint csak a sorozatszámot adja a hatóság, sorszámot a jármű tulajdonosa szabadon választhatja (nyilván csak úgy, hogy nem lehet több, azonos pályaszám). Így lettek a Kárpát Vasút "új" Nohabjai 459 021 és -022 és nem 459 002 és -002.
Azért a pályaszámok kiadása olykor lehet egyezség kérdése is. Nem példa nélküli az eset, amikor a hatóság figyelembe veszi az üzembentartó/tulajdonos igényeit. A pályaszám használatára vonatkozó kikötés miatt meg vélhetően valami könyvelési bűvészkedés állhat.
Ennek mi értelme volt? Miért nem kaphatta meg az eredeti pályaszámát? Ráadásul a pályaszámot nem a Nosztalicska adja, hanem a hatóság. A MÁV-Start meg milyen alapon ír elő bármit is egy hatóságnak? Szóval nekem ez egy kicsit zavaros.
Nincs itt semmi látnivaló, a Nosztalgia úgy vehette meg és állítja üzembe, hogy nem használhatják a régi psz-t. Mindhárom Púpos más psz-t kapott a rendbetétel után, valamelyik, már nem létező gépét.
Ha abból az átszámozásból indulunk ki, akkor ez a mostani is egyértelmű. Kitaláció, semmi köze a gép eredetéhez. Azaz nem volt 219<--->220 cserebere régen.
A valódi 220-as valódi selejtezése áll mögötte a hírek szerint. Az pedig 2002.12.04-én volt, tehát valamikor azelőtt.
M40 219:
Van egy 1996-os fotód róla a Nyugatiban. Én 2001-ben lőttem Hatvanban. (Papírkép, nincs beszkennelve.) A kettőnk fotóján teljesen egyértelműen ugyanaz a mozdony szerepel, összehasonlítottam alaposan. 2001-ben már igencsak hiányos állapotban, rozsda temetőként, letétes állapotban volt. Ha ebből a rozsda temetőből mozdonyt varázsoltak, az nem volt kis meló. Tuti lenne egy olyan fotó a neten, ahol ez a gép M40 220-ként csili vili állapotban szerepel. Ám ilyen foto nincs a 2000-es évek elejéről.
M40 220:
2001-ben ugyan aznap fotóztam mint a 219-est Hatvanban. Majd 2002 májusában kaptam el Rákoson, mikor siklott. Egyértelműen ugyanaz a gép van a két fotón. Ezután sajnos nem fotóztam már.
A 2002-es selejtezés előtti fotóimat összehasonlítva 2002 utáni bármelyik netes fotóval, egyértelműen megállapítható, hogy ugyanaz a 220-as van a képeken.
Összefoglalva:
Úgyhogy a mai 219 a valódi 219-es.
Ezt egyáltalán nem cáfolom, ám a pályaszám csere 1996-ban/előtt történhetett.
Egy csili vili M40 220-as szerepelt az 1996-os angyalföldi parádén. Talán itt kéne kutakodni, hogy az a felújított mozdony nem e a 219-es.
Ezt simán elképzelhetőnek tartanám, nem lenne újdonság az akkori idők pályaszám kavarodásaiban.
Szóval továbbra is áll a kérdésem, pontosabb dátum, fotó, irat a cseréről?
Én meg cáfolnám az előttem hozzászólót.Én semmilyen pályaszámcseréről nem tudok.Az M40 219 egy kanizsai gép volt és a '90-es évek elején került át Hatvanba,ahonnan lett selejtezve is.Az M40 220 az utolsó (Szolnok által adott )főműhelyt kapott Púpos(1993-ban),de tudtommal nem lett átszámozva!!De utána fogok nézni,pontosan!!
Ki mit tud erről az M40 219<--->M40 220 pályaszám cseréről?
Nekem ez teljesen újdonság, eleddig nem hallottam róla. Nagy valószínűséggel a 90'-es években történt. Pontosabb dátum esetleg? Bizonyíték fotó vagy bármilyen irat?