Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
Hát én sem vagyok motor szerelő kimondottan. Én kocsikat szerelek de semmi ugymond olyan nincsen kocsiban motorban ami eltérne annyira h ne tudjam hogy mi micsoda. Mind két jármű tipusban vannak eltolt dolgok. A rotax bloknál nem igen van nyafogosabb blok. A kymco blokbok elég stabilok igaz van ott is eltolt pl 500 blokkok annyira nem jó. Az 50es blokot már nem tudom miota gyártják de jó pár évtizede.
Egész biztos hogy szerelő és szerelő között is nagy különbség van, de attól még szerelők, mert van róla papírjuk. :)))
De mi felénk a nagy többség az csak úgy "ért" hozzá, de magát szerelőnek mondja.
Én meg ki merem mondani, hogy nem hogy szerelő nem vagyok, de amihez nem értek, ahhoz nem értek, csak amit itt infókat megtanulok, meg a hiv. szerelő mond, azok közt pinpongozok.
Viszont az a másik baj, ha két szerelő közt én vagyok a tolmács. Ugyanúgy mint az orvosnál: ha úgy mondom, azt hiszi okosabb akarok nála lenni és akkor egyből kikéri magának, hogy ő végzett orvosi egyetemet... A másik esetben pedig, ha laikusként próbál kérdezni az ember, akkor ezért nézik hülyének, hogy hogyhogy szerintük ilyen alapvető dolgot nem tud. :D
Erre sajnos nem tudok mit mondani h milyen szerelők vannak. De tény sok nem tudom h mondja magáról h szerelő. Nálam az inkább az a gond h mondom ezt és ezt cserélni kell akkor meg kiakadnak meg h sok lesz. Nehéz ügyek ezek.
Sztem melegítve rakják össze gyárban és összehűl, mint az atommag olyan erősen. Aztán lakatos cuccok nélkül hogy szedjék szét?
+ összerakásnál külön tudják melegíteni és hűteni is a darabokat. Szétszedéskor egyszerre melegedne + hősokkra már kristályszerkezeti átalakulást is szenved az anyag (túledződik v. kilátyul). Nem olyan egyszerű lehet azért.
27 volt a fteng. 25 a munkadíj + járulékos anyagok, olajcsere stb.
Csak onnan kezdődött, hogy "ááá, nincs itt nagy gond, 20 rongyból meglesz"!
Aztán mint a piacon: kérek 2 kiló banánt! 6 lett... maradhat? :)
Csak az a gond, a környéken ez a legjobb szerelő, full balfaszból meg sok van, aki egy karbi tisztításnak is rögtön "dörzsárral" megy neki...
Nekem rendesen be volt már rakódva a földutas portyázásoktól, s állítólag ezt úgy nagyon káros már hajtani, de 2x rákérdeztem, hivatalos szerviz! de én is meghőköltem. Laikus motoros meg be se lát oda, s főleg hogy 500km-enként ottki kéne slagolni. De a motorolaj szintet is most mondta el, hogy 500 km-enként ½ dl-vel pótolni kell (50/4T blokk). Így tavaly őszi hengercserémhez képest most el akartam vinni átnézetni, de szabin volt, 2 hetet vártam és be is állt a gép, mert 3000 km alatt 1 dl-t sem pótoltam (nem tudtam hogy gyakrabban kell), úgyhogy lett egy 62000-es főtengelycserém, mert szétment a csapágy, s állítólag azt csak tengellyel egyben cserélik, mert levehetetlen...
Na akkor mondta a szerelő, hogy ha nem a csapágymorgás, de a lendk. alatti berakódott tekercsek átkopása biztos elvitte volna elektronikailag, 100%. :(
Na ilyet biztos nem mond a gyár h slagold ki vizzel. Tény h vizálóvá van téve minden de csak mértékkel nem arra h ott konkrétan viz legyen. Én a léghütéses motoroknál leszoktam venni a külső müanyag burkolatott és szépen kifujom levegővel. Max még körbe fujom féktisztitóval. Nem gond ott a por.
A lendkerék oldalról amit beszív port, mocskot a gyújtás felé a motor, azt hogy szabad/kell hivatalosan tisztítani?
Olyan meglepőt hallottam szerelőtől, hogy oldalról 10 óránál azért van a rácsos burkolaton egy 10Ft-os méretű dugóval fedett nyílás, hogy járó motornál mikor forog is a lendk. slagot be és az kimossa!
??????
Ez komoly?
Állítólag nem csinál zárlatot, mert minden el van szigetelve, de a porberakódás stb. ha elkoptatja a jeladót meg a tekercsek dolgait, akkor 40000 a csere. Állítólag az a nyílás gyárilag ezért van ott tisztításhoz illetve a mosáshoz.
Erre gondolva kezdtem végignézni a kábeleket, csatlakozókat, de persze nem találtam semmit. (Bár lehet, hogy csak nem voltam elég alapos.) Van esetleg valami tuti módszer a testhiba megtalálására?
- Szépen könnyen indul majd egy idő után (de néha már indítás után azonnal) nem reagál a gázadásra. Ha valamelyik fékkart meghúzom annyira, hogy a féklámpa világítson, akkor magához tér a motor, gyönyörűen felpörög.
- Szépen könnyen indul de bemelegedés után, magasabb fordulatnál egyszer csak leáll a motor. Ilyenkor, ha nem veszem le a gyújtást, akkor nem lehet újraindítani. Ha leveszem és visszakapcsolom, akkor azonnal indul, de pár méter után megint leáll.
Gyújtótrafó és fesszabályzó van tartalékban, azokat próbáltam cserélni, de nem hozott eredményt. (Bár a fesszabályzó csere előtt csak az első hibajelenség fordult elő. Az újjal jelentkezett a második is. Azóta mindegy melyik van rajta, mindkét hiba elő-előfordul.) A kábelköteg látható (nem tokozott) részein végigmentem, törést (zárlatot) nem találtam. A csatlakozókat széthúztam, megtisztítottam, de így sem változott semmi.
CDI tud ilyen hibát okozni? (Sajnos az nincs másik próbára.) Esetleg valami egész más vonalon kellene keresni a megoldást?
Sajnálom. Tőlük próbáld meg nekem is ők szereztek jobboldali visszapillantó tükröt mert sem égen sem földön nem találtam. Igaz nem volt olcsó, de gyári tükör lett. Nagyon normális társaság. Amennyiben nem veszik föl a telefont vissza hívnak.
Annak a motornak egy egyszerű 5.75-ös lámpabúra (bucket, vödör) van az elején. Ha nincs, rá kell rakni, egyezően az eredetivel. Aztán abba beleszerelni egy említett egységet. Ez nagyságrendileg ~25-30W fogyasztással határozott (úgy 1.5-1.7 H4-nek megfelelő) fényerőt fog produkálni, elfogadható vetítési képpel. (szum 55 USD)
Nem reklám, nem az enyém az Ali, de valami ilyesmire gondoltam:
Ahogy korábban leírtam, a segédmotoros kerékpárnak sem nem jogszerű az ilyen "átalakítása", de az elért eredmény műszakilag, esztétikailag, funkcionálisan vállalható, ellentétben (55W-os ködlámpa, spotlámpák, H11 ledek) terveiddel...
Igen,gondoltam erre is,de itt éppen arrol lenne szó hogy egy H11-es tul.képen ködlámpa amit ráépítenék.Ezek pedig 55vattosak.Itt gondoltam a H11 ledes változatára akár.
Plusz,ha ez nem lenne elegendő akkor egy ledes motorkerékpár kiegészítő projektorosat.
De lehet ezek helyett két led-es "akármilyen 5000ft os lenne a legegyszerűbb;)
Egy segédmotor világítás áramkörének nem (sem) egészséges a dupla terhelés.
Ellenben a szabványméretűnek (5.75"?) tűnő "vödör" engem csábítana arra (a szabálytalan átalakításra, ha már amúgy is szabálytalanul átalakítom a jármű gyári világítását a típus-engedélyezetthez képest) , hogy a komplett foncsort cseréljem ki egy led-es egységre.
A jármű annyira egyedi megjelenésű, hogy kutya nem feltételezné, hogy nem így rakta össze a kiskínai.