Egy időbe nézegettem őket, én is a v6 benzinesre és kézi váltóra fókuszáltam. A 2.2 benzines szerintem gyenge a kasznihoz. A 2.7 HDI olyan gondokkal küzd mint a 2.5 diesel a 605-nél. Amíg jó szuper, ha elromlik, a motor felújítása gazdasági totálkár.
Nincs vele sok tapasztalatom, de azt tudom, hogy a hátsó futóműve a 605-tel csereszabatos. A 2004 utáni, faceliftesek nagyon jók, simán megvehetőek. Én 2.0 HDI-vel próbáltam, nem volt rossz, de ott is egy V6 lehet az igazi.
Hogy szalad az idő, nekem egy 2004-es autó fiatalnak tűnik, de tényleg eltelt 15 év azóta.
Szerintem 407 coupéban gondolkozhatsz, de csak ha találsz valami jó állapotút, esetleg a v6 benzin lehet ilyen, nem tudják széthajtani olyan könnyen, és kevesebbet futnak.
Lelkes volt a vevő, alaposan megnézték a haveri karosszérialakatossal. Nagyjából tudja, mire számíthat (pl. toronycserék). Még meg is menthetik, ami nem lenne baj.
Igazából van egy C6-osom, de már nagyon régóta szerelőnél dekkol. Már tudjuk mit kell tenni, csak még alkatrész nincs (nem volt?) hozzá.
Lehet, hogy most nem is lesz másik egy darabig (autót tudunk kölcsönkérni, ha kell).
OFF
Amivel egyébként szemezgetek mint 2. autó, az a 407 coupé, bár az ülése elég passzentos nekem oldalirányban (a 406 coupé százszor szebb, és nincs is teljesen elvetve, az utódja viszont újabb és biztonságosabb) Az igazi az is a 2.9 literes benzines motorral lenne, hatos kézi váltóval (így kb. ugyanaz a dinamika, mint a jóval könnyebb 605-ösnél). Ritka változat. A 2.2-es gyakoribb, de az lomhább, persze azért nem vállalhatatlanul, lehet, hogy az lesz. Még a 607-esek is a radaron vannak, csak abból 2004 utáni 2.9 l-esek már mind automaták. S azok is már 15 évesek - nem szeretnék korrózió miatt autóról lemondani.
Azt meg tudod mondani, hogy 5. sebességben mondjuk 1500-as vagy 2000-es fordulatnál mekkora sebességgel mész óra szerint? Érdekelne, hogy ebben hosszabb-e a legnagyobb fokozat áttétele, mint az enyémben (ott 2000 RPM -> 80 km/h).
Örülök, hogy láttad! A fényezésre ráférne egy polírozás, akkor igazán szépen csillogna. Már be is terveztem, de a polírozós lebeszélt azzal, hogy csak akkor van értelme, ha már a küszöb is le van fújva, így viszont erre (nálam) már nem kerül sor.
A korróziótól eltekintve tényleg nincs vele sok gondom (a szokásos elöregedésből, elhasználódásból fakadó dogokon túl)
Ami nagyon tetszik a motorban, az a nyomatékossága a legalsó fordulatszám-tartományban: 55 km/h-ig úgy fel tudok gyorsítani - a forgalom simán tempóját tartva - hogy 1450 f/p fölé nem kerül a ford. szám (váltások 1-5-ig: 0-10-30-40-55). Innen bármilyen fokozatban szépen megindul. A várost átszelve, az előbb említett váltási pontokkal, és motorfék használatával akár 10 liter / 100 km alatt lehet tartani a fogyasztását, persze az átlaga magasabb a nagyon sok rövid (500 m-es) járat miatt.
Ma már bejelentkeztek ketten is. A héten el fog dőlni a dolog.
Ma megvizsgáltam az autódat a bevásárlóközpont parkolójában, sajnálom, mert elég megkímélt benyomást keltett, és főleg a szívem fáj azért a jó motorért, amit eldobsz, de megértem a problémát.
A küszöböt előttem már javítgatták, ez a képekről is látszik - télen egyszer csak lejött róla a rászórt festék -, viszont rossz állapotban van. Pedig ez volt nálam az egyik "selling pointja", mert tudtam a 605-ösök eme gyenge pontjáról. Azt sem gondoltam - régi karosszérialakatos ismerősünk sem mondta, mikor megvettem -, hogy ennyire rossz lesz a helyzet a többi helyen is.
Sok pénz lenne, ha úgy, nívósan szeretném megcsináltatni, ahogy akarnám. Időben is sok lenne, volt már egy pár hosszas szervizelés más autókkal, ezt kihagynám.
A biztonság nem játék, nekem ez a "heppem". Ilyen hibát egyfelől nem is nagyon tudnék, másrészről nem is akarok letagadni. Tényleg csak az jelentkezzen, akit így is érdekel a dolog.