Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2021.05.25 0 2 92607

:-)
-

A szállások miatt lesz korlát - éjszakára. (18; 20 és 36)

Nappal viszont elég széles az út (meg hosszú is...) - sokan elférünk rajta!
Egyetlen baj van - ha nekibuzdulunk 30-an induláskor és menet közben 29 pihen, amíg vki porlasztót cserél, defektet szerel vagy vmi hasonlóan lebilincselő dolgot vitelez kifelé éppen...

 

Nem hagyunk hátra senkit - ez alap. De az is, hogy nem vmi bontószökevény csotrogánnyal állítok be a társaságba, mert ha ott gond lesz, akkor 30 embert szívatok vele, ennyinek teszem tönkre a napját :-(

Nem célszerű 20-40 főnek egyben motorozni! A jelenkezések során dől majd el, hogy jön-e olyasvalaki, akire rá merem majd bízni a fele bandát - és akkor fél-1 óra csúszással követnénk 1mást. Addigra elülne a por is, a benzinkút meg a büfé is fellélegzik a siserehad után - a következő roham előtt...

 

--

FEGYELEM. Máshogyan nem is működik a csapatban motorozás.

A legfontosabb ökölszabály - amit nagyon komolyan fogok venni, és vki nem tartja be, akkor "száműzöm" a

végére:  Mindenki a MÖGÖTTE jövőt   vezeti, annak mutatja az utat - nem az előtte menőt követi!!!!!

 

A második: a túravezetőnek mindig igaza van :-) :-))))

Előzmény: Kelcsiapu (92606)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.25 0 0 92606

😊

 

De jó volt olvasni az élménybeszámolód!!! 😊

 

Köszönöm szépen Dénes a sorokat, és a fotókat is!!! 😊 Eső és sár lehet majd júliusban is...... A korábbi évek találkozóiról készült videókat nézve érdekesnek tűnik a hazai rendezés abból a szempontból, hogy ha nem is a teljes hétre, de bizonyos napokra igencsak megnövekedhet a létszám....... A bejáráson megértem a létszámkorlátot, de a júliusi héten is lesz majd ilyen korlát?

Előzmény: Mistral1 (92605)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.25 0 2 92605

TOT bejárás, #1

Először jó ötletnek tűnt - de az időjárásra fogadni lehetne, ez mindig bejön: vagy esni fog, vagy nem.

A talajtól volt kis "félés", hiszen majd' kéthetes esők után 1-2 napos száradási idő után mentünk. A homokkal nincs baj, de az csak az odaút alig harmada-fele volt. Nekivágtunk a szokásos lendülettel - a "Mi baj lehet!?" -tel.
Este még egy srác kérdezte a facén, hogy "holnap Pest körül lesz-e vmi túra?". Betrollkodtam neki a Szöged-Mohácsot, amit illedelmesen leokézott'.
Indulás reggele, talipont - esek hanyatt, hát ez képes volt lejönni a kilences indulásra Nagyfaluból... Peti, le a kalappal előtted!
Új AT, elől-hátul K60 - ezen kicsit aggodalmaskodtunk... De, megint, "Mi baj lehet!?" :-)
Átkeveredtünk Szögedén, aztán a gyors homokfutam Kelebiáig. Az elején a régi kisvonat nyomvonalán toltuk

 a nagyszéksósi bivalyosig - ahol bizony be köllött' öltözködni.

Innen nagyjából a déli TET nyomon mentünk.


Peti ismeretlen volt a bandában, de nagy gond nem volt sem vele, sem a homokkal, a homok kemény volt, Peti meg gyűrte :-) (talán, 10-15-tel tartott vissza minket, de nem volt vészes. Aztán Ásotthalom-Gátsornál megálltunk vetkőzni - és aznap már nem is került vissza az esőgúnya.
Kelebia előtt az út pont nekifut a kerítésnek - paroláztunk egyet a fogdmegekkel, hogy nem a migránókért jöttünk, hanem "csak" szaladunk itt tovább. Klassz "kis" vágta volt az a 2-3 km :-)  (sok behajló bokor, aztán az egyik kettőnket is megviccelt "kicsit", amikor a hajlékony ágak között egy 3-4 centis gally kitépte a kezünkből a kormányt :-(
Homoknak vége - de, nyílt terüleket kerestem a tervezéskor, amik talán száradtak valamennyit az elmúlt két napban - és lőn!

 

Az elmaradhatatlan repcés kép :-) 

Egészen jól sikerült haladni -

persze néhány "lavór" mindig volt pár km-enként, ezeket vagy lendületből/erőből, vagy lassan, fülre szorított bokával vettük. Itt már előjött a gumik közötti különbség - a K60 és ne csak őt bántsuk -

 

MINDEN enduro gumi - teljes szívéből, őszintén utálja a sarat.

Ez az AT piruettjeiből és néhol az elfekvéseiből is kiderült. Katymár környékén, ahol pont aszfaltot fogtunk - megszületett a döntés - ez  már nem a 250kg+K60  világa - Peti elköszönt és keresett egy minél többszámjegyű utat hazafelé. Egy fékkar, kézvédő lett a mínusz, reméljük, a festés sem szenvedett túl sok maradandó nyomot.

 


Hercegszántó, vasszűzmária -

  Mohács, komp. Jólesett már a kis pihenő.


Némelyek a túloldalon egy mosóban lekönnyítettek 10 kilókat - ennek majd a későbbiekben jelentősége lesz - én harci díszként cipeltem a saraimat.
Irány Véménd, a Mecsekalja. Tempósan haladtunk, hosszú egyeneseket választottam, a szél elfújta a port - sár alig, POR! Aztán egy tehenészet lezárta kapujával az utat :-(
Útvonal-rögtönzés - de hát pont erről szól a bejárás :-))  Nyomkodom a "robotasszonyt" (gyk: gps), vissza, az eredeti 200m aszfaltos kerülőhöz.
Csoki beszól, hogy ne ezt, hanem egy másik utat válasszuk, ami ugyan 2 km, de aszfaltmentes... Nna jó, gyerünk, Mi baj lehet!? :-(
Hát pont a királyra is halálos patak, a Csele völgyébe futottunk bele, szép, árnyas fák között, ahol az agyagos talajnak esélye sem volt száradni :-(
Kisebb-nagyobb emelkedő is befülelt - amit az egyik 660-as Tenere kuplungja nem díjazott és megadta magát :-(((
Nem tudjuk volt-e előzménye, ne törjünk pálcát a sofőr fölött! Egy helyi terrano utolért minket - és erősen lebeszélt a továbbhaladásról, vissza a faluba, a 20m aszfalthoz...
Nissan el, 4-en kivonszoltuk a mocsárból a vasat és egy szárazabb kaszálón hagytuk kicsit hűlni, hátha... Addig visszasétáltunk a sajátjainkhoz. A legelőn "vonónyalábba" fogtam a másik 3YF-et - és behúztuk az aszfaltra a faluba egy másik úton. Meglocsolva, 0 fokra hűtve - semmi, csúszik. Nem kicsit, nagyon :-((
Kupaktanács, telefonkodás - a motort otthagytuk a reggeli mentésig, és innen a 10 km-es "toronyirányt" helyett vissza Mohácsra, és aszfalt a szállásig - immár két személlyel... A vacsit zárás után egy órával kaptuk meg, de szerencsére ez most kivételesen a konyhásoknak is így volt jó :-)
Reggel jön az asszonya egy futóval az "emberért" meg a motorért.  A jóleső vacsi után a napi adomázás, hozzá a fröccsök, sörök, viccök' :-))

 

És imígyen vala az első nap.

 

(sarazós képek-vidijók később)

Előzmény: Kelcsiapu (92602)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 92604

:-)))))

Örömöd hiábavaló - verőfényes napsütésben szoptuk végig a délelőttöt a Szálka-Szexárd közötti erdő mélyén...
Aztán pár vargabetűs kitéró Hajós előtt a DVCS környékén :-) - innen elsőrendű homok, hullámok, kanyargók le Csávolyig. Igen jólesett a TEXAS-ban a Zebéd - és ott láttuk, hogy mi elől menekültünk napközben :-)))
Arra kevés esett, 5 percet vártunk az indulással - és nem vettünk esőruhát se, ellenben aszfalt volt vissza (40 km)

Előzmény: ronya1 (92603)
ronya1 Creative Commons License 2021.05.25 0 1 92603

legalább egy online kamera legyen ;)

a 21. században ez már nem kihívás

remélem ti is szarrá áztatok mint én, elkaptam robogóval a vihart a csatorna parton, olyan szél volt hogy az agyagos csúszós talajon menet közben eltolt oldalra, majdnem belevitt a csatornába

Előzmény: Mistral1 (92600)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.25 0 0 92602

Szia Dénes!

 

Tegnap éjfél környékén még gondoltam, hogy írok egy kérdést, hogy hogyan sikerült a hétvégi TOT bejárás, de reggel láttam amit írtál. Gondolom, hogy volt sár is rendesen az esők után, de lehet, hogy vizet is kaptatok a nyakatokba ez alatt a pár nap alatt..... Esetleg fényképeket, vagy videót készített valamelyikőtök? Vagy még "titkos" a tervezett útvonal? 😊

Előzmény: Mistral1 (92600)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.24 0 0 92601

Én úgy estem neki, hogy keresztbe tettem néhán lécet a motoron, ahhoz rögzítettem a vett dobozokat, majd a motoron kinéztem csavarokat, helyeket ahová lehet bízni is, és szépen felépítettem a 2oldali tartóimat. Egy trafó kell hozzá, meg némi elszántság. Néhány nap. Minél több a rutin annál kevesebb.

Az a lényeg, jól végig kell gondolni milyen erőhatások érik üzem közben a dobozokat

Előzmény: v_zoli (92595)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.24 0 1 92600

Húú, gyerekek, "embörös" bejárás kerekedett a Pünkösdre!

Tessék készülni a "nagy" TOT-ra, gyönyörű helyek lesznek - amiket megközelíteni sem lesz mindig egyszerű :-)

v_zoli Creative Commons License 2021.05.22 0 0 92599

Ez jó ötlet. Azon agyalok egész délután hogy mivel lehetne levenni a mintát. A drót eszembe se jutott.   

Előzmény: ronya1 (92598)
ronya1 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 92598

én az lc4 oldaltáska konzolt csináltattam egy ruszki oldalon láttam olyan képet ami a motoron volt

igaz az is külön volt a csomagtartó meg a 2 oldal

mi meg addig agyaltunk amíg egyben van az egész 1 mozdulat (meg 4 csavar) feltenni

 

az ilyen terveket  másfeles réz fali áram vezetékkel szoktam csinálni, hajtogatni könnyű megtartja a súlyát és lehet látni 3d-ben hogy is fog kinézni

Előzmény: v_zoli (92597)
v_zoli Creative Commons License 2021.05.22 0 0 92597

sajnos csak ennyi van, erről sem tudom, hogy hogy is megy a helyére :( élőben még nem láttam 3ld-t csomagtartóval.

Előzmény: ronya1 (92596)
ronya1 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 92596

ha van rendes kép arról is hogy van a motoron akkor a saválló pista megcsinálja félárban akár egyénre szabottan is

Előzmény: v_zoli (92595)
v_zoli Creative Commons License 2021.05.22 0 0 92595

Sziasztok,

 

Ilyen csomagtartót 150Eurónál olcsóbban nem tud véletlen valamelyikőtök?

 

Doomedsrac Creative Commons License 2021.05.19 0 0 92594

Király vagy! Picit most el vagyok havazva, de szerintem június 3-9e között ha valamelyik nap megfelel akkor össze beszélünk és elugrok Szegedre. 

Előzmény: Mistral1 (92593)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.17 0 1 92593

Megvan a cucc!
Mikor jársz Szögedinben?  Vagy letöltöd FTP-n? :-))))

Előzmény: Doomedsrac (92590)
ronya1 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 92592

múlt évben alakult ki ez a motorvásárlás

előtte évben más volt a terv, még előtte meg nem is volt tervben a motor sem

az egész azzal kezdődött hogy az 50es endúróval elcsattogott a balatonra és megtetszett neki az utcai motorozás

plusz felénk már minden természetvédelmi terület, parkőri jelenlét is kézzel fogható (bár egyenlőre nem büntetnek csak próbálják "jó irányba" terelni az endúrózást), de kezd ellehetetlenülni a legális földutas motorozás is

Előzmény: Popohun (92589)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.17 0 1 92591

óóó, hogy szóltál volna a múlt héten - akkor itt volt a kezemben a cucc - csak eszem nem volt hozzád. :-(

NNa, majd este - amikor a váltókarba beleszakadt csavart próbálom "kihekkelni", szerintem a JóIsten a sok-sok emlegetéstől megáld majd, és pihenésképpen eszembe juttat téged is meg hátlapot is :-) :-)

Előzmény: Doomedsrac (92590)
Doomedsrac Creative Commons License 2021.05.17 0 0 92590

(mondtad, hogy néha említsem meg a fordulatszámmérő hátlapot, most említem meg :) ha bele botlasz és jelzed azt megköszönöm :) )

Előzmény: Mistral1 (92588)
Popohun Creative Commons License 2021.05.17 0 0 92589

Feldobtam ide is annak idején, nem ugrottál rá, pedig lehet mindenki jobban járt volna :-)

Előzmény: ronya1 (92575)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.14 0 2 92588

Minden úgy kezdődik, hogy "a másik visszaütött..." :-(

Mindenkit anya szült (még ha ez nem is látszik sokszor rajta...), minden halottat sirat valaki (reméljük...).

Valahol hallottam régen, hogy "Nincs igazságos háború".  Nem győzni/legyőzni kell az "ellent" - hanem meggyőzni - magunkat is, őket is - hogy a béke, a békés egymásmellett-élés a legjobb opció.

De ne nagyon menjünk ebbe az irányba - ez egy motoros fórum. Személyesen majd bármit :-) :-)

Előzmény: v_zoli (92585)
v_zoli Creative Commons License 2021.05.14 0 0 92587

:)

 

Előzmény: Kelcsiapu (92586)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.14 0 1 92586

Szia!

 

A válaszodra hirtelen nekem is az ugrott be, hogy a palesztin - izraeli helyzetet vizionálod ebben a "kihívás" akcióban.......

 

De szerencsére sokkal inkább az örömteli érzésekről szól ez az egész:

 

https://index.hu/tudomany/til/2021/04/11/miert-lett-ekkora-slager/

 

........ és tök ügyesek voltak a Tenerés Srácok!!!!!!!!!

 

😊

Előzmény: v_zoli (92585)
v_zoli Creative Commons License 2021.05.14 0 0 92585

Bocs, volt ma egy vitám ami nagyon feb@szott, azóta mindenbe a palesztín helyzetet vizionálom. Ezt benéztem. Nem hallottem erről a táncikálósról. Utoljára a jegesvödrös jutott el az érdeklődésemig.

Előzmény: v_zoli (92584)
v_zoli Creative Commons License 2021.05.14 0 0 92584

Nos igen, a másik oldal egy kicsit nehezebben éli meg az ország elfoglalását... :(

Előzmény: Kelcsiapu (92581)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.14 0 0 92583

😊

 

Nemhiába!

 

A benzingőz csodákra képes!!!

 

😊

Előzmény: Mistral1 (92582)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.14 0 1 92582

Ennyi hülyét egy rakáson... :-)))

Hagytuk magunkat rádumálni - biztosan be voltunk szívva valamivel  amikor igent mondtunk...

Előzmény: Kelcsiapu (92581)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.14 0 2 92581

Sziasztok Skacok!

 

Férfiasan bevallom, hogy egy kicsit elérzékenyültem, ahogyan az imént megnéztem a TÉNÉRÉ Klub honlapjára feltöltött videót......

 

Jerusalema Dance Challange

 

http://tenere.hu/

 

Hálás köszönet a résztvevőknek és a készítőknek egyaránt!!!!!!!!!!!

 

😊

rati update Creative Commons License 2021.05.13 0 0 92580

Köszönöm a választ!

Előzmény: Popohun (92579)
Popohun Creative Commons License 2021.05.13 0 1 92579

Elöl a gyári villába került ohlins lineáris rugó.

Hátul ohlins rugóstag volt.

 

Az hogy mennyit számít: párom felült a 700-as transalpra kb 10 perc után annyit mondott ennek f@s a futóműve :-).

 

Nagyon sok mindent kivasalt az ohlins. Meg aszfalton - a jó magyar utakon - is durván nagy volt a különbség. 

Előzmény: rati update (92576)
rati update Creative Commons License 2021.05.12 0 0 92578

Igen, az jó lenne. 

Előzmény: Doomedsrac (92577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!