Keresés

Részletes keresés

BigTrain Creative Commons License 2017.10.22 0 0 2699

köszönöm sokat segitettél.

Előzmény: oldmumus_v.2 (2698)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 2698

A kettō fent görgōvel szerintem optikai kábel, így távközlési/adatátviteli szerepe lenne. A harmadik lentebbire nincs tippem.

Előzmény: BigTrain (2697)
BigTrain Creative Commons License 2017.10.21 0 0 2697

Sziasztok. Segitsetek! a felsövezeték oszlopokon mire szolgál a három vezeték.

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.25 0 0 2696

Természetesen kézzel, kulcsos zárral (ha jól emlékszem, még mindig ott vannak a vágányzáró sorompók).

Előzmény: oldmumus_v.2 (2694)
Tamasch Creative Commons License 2017.09.25 0 1 2695

https://youtu.be/_mE5Frjoc3g?t=1m18s

 

Ha jól értem 660 métert gurultak leeresztett áramszedővel.

Előzmény: Tamasch (2614)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 2694

Uraim, köszönöm az információkat. Még egy kérdés bár félig OFF: vágányzáró sorompó működtetése hogyan volt megoldva?

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.15 0 0 2693

Nem volt feszültségmentesítés, csak mikor jött a hatvani/miskolci vonat (Városliget elágazástól-Zuglótól), vagy öt percig állt a villamos (vágányzáró sorompó, átkapcsolás, jelző kezelés), majd visszakapcsolás után újra mehetett a villamos.

Előzmény: D F T (2692)
D F T Creative Commons License 2017.09.14 0 0 2692

Azokon a napokon amikor a villamos rendezvények miatt közlekedett a "király" vágányon vágányzár és feszültség mentesítés volt. 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (2689)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.13 0 0 2691

Átkapcsolható vezetékkeresztezés volt, mindkét irányban egy közbenső kiszigetelt vezetékszakasszal.

Előzmény: oldmumus_v.2 (2689)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.13 0 0 2690

Biztos lehetsz abban, hogy a csehszlovák egyenáramú rendszerhez nem hasonlított, mindenütt oldalkarra vagy keresztsodronyra felfüggesztett hosszlánc volt, jellegzetes 16kV ernyős szigetelővel.

Ilyen szigetelő még néhány látható Rákospalota-Újpesten, természetesen másik szigetelővel sorbakötve.

Előzmény: Caf 518 (2686)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 2689

Egy baleset következtében merültek fel bennem régi emlékek és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem:
Valaha kb. bő 22-24 éve utaztam iskolás társaimmal a BNV területén megrendezett programra ahová villamossal érkeztünk. Vagyis a BNV bejárata előtti téren lehetett le meg felszállni, ott volt egy forduló.

 

A villamos az ide érkezés előtt keresztezte a nagyvasutat a királyvágányt. Kérdés az, hogy miként lett megoldva a két különféle vezeték keresztezése?

Mikor 2009-ben eltekertem arra akkor már a villamos sínek egy része fel lett szedve vagy benőtte a gaz. A villamosvágányok vezetékeit sem lehetett már látni.

gysevic Creative Commons License 2017.07.29 0 0 2688

Szép estét,

 

 

Kérdés: Ezek a feszítőművek mennyire elterjedtek a hazai villamosított vasútvonalakon?  Mindennaposak és csak nekem újdonság,vagy tényleg most kezdenek beszivárogni a német rendszer elemei? (A betonsúlyos verzió rémlik Kaszásdűlőről,de ez a szürkés "doboz2 - valami rugós feszítő? - nekem még új...

 

http://indafoto.hu/k_istvan0626/image/25301469-b17b283d/759771

 

http://indafoto.hu/k_istvan0626/felsovezetek

 

 

bodrostomi Creative Commons License 2017.06.23 0 0 2687

A 2017.06.30-i Nagyút-Visonta vágányzárról (bányagép átvonulás) tud valaki bővebbet?

 

http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=191758

 

 

Caf 518 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 2686

Tisztelt Mindenki. Egy kis segítségre volna szükségem. Keresek olyan fényképet, rajzot amely(k) az 1954-56 közötti időszakban bizonyítottan ábrázol felső vezetéket a MÁV Bp -Győr vonalán, esetleg a Kelenföldi pályaudvaron. A fénykép témája teljesen mindegy, csak az a lényeg, hogy a felső vezeték rendszer jól látható legyen. Érdekelne az is, hogy ez a rendszer hasonlított vagy esetleg megegyezett e abban az időben az akkori Csehszlovákiában alkalmazott ugyan ilyen felépítménnyel, rendszerrel. Előre is köszönet. 

Tamasch Creative Commons License 2017.02.28 0 0 2685

 ennek "cikknek" =  ennek a "cikknek"

Előzmény: Tamasch (2684)
Tamasch Creative Commons License 2017.02.25 0 0 2684

3 évvel ezelőtt ennek "cikknek" fele már megjelent máshol.

http://www.innoteka.hu/cikk/aramvezeto_sin_a_piliscsabai_alagutban.894.html 

 

 

;)

Jogokkal nem lesz gond?

Előzmény: benbe (2683)
benbe Creative Commons License 2017.02.21 0 0 2683

Jól értem, hogy ez a katyvasz: http://civilhetes.net/ujabb-gondok-az-esztergom-budapest-vasutvonalon-elszamoltak-az-alagut-belmagassagat azt akarja mondani, hogy merev áramvezető sín lesz, így nem kellett annyit süllyeszteni, és olcsóbb így? Emeletes beférhet majd?

 

Ilyenre gondoltam: http://www.benbe.hu/gallery/rhb-mgb-dfb-ket-tura-del-svajcban/pic205_noframe_hun.php

Ezt sikerült lekoppintani? Jogokkal nem lesz gond?

Vendégsín Creative Commons License 2017.01.04 0 0 2682

Leginkább a c.

Előzmény: wiesel (2679)
Mk48 2024 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 2681

Szia!

A 0-0e kisvasutak topikban Felek Feri írt egy nagyon jó kis összegzést a témában.

Tudom ajánlani.

Sok érdekes adat van benne.

Előzmény: Pályaőr (2678)
gmarc Creative Commons License 2016.12.06 0 0 2680

Nem vagyok felsővezeték-szakértő, de szerintem bárhol lehet, és van is rá példa bőven szerintem idehaza. 

Előzmény: wiesel (2679)
wiesel Creative Commons License 2016.12.06 0 0 2679

Üdv a Fórumnak!

 

Kérdések vannak, de a topic mégis leült. Na mindegy....

 

Egy kvíz-kérdés: vonali munkavezeték megfeszítése (értsd, egyik vezeték vége, másikkal folytatódik - mint a fázishatárnál, még ha nem is az) lehet-e íves szakaszon?

 

a) nem, csakis egyenes szakaszon lehet.

b) igen, lehet, de amennyiben megoldható, inkább egyenes szakaszon

c) rohadtul nem érdekli a lőtéri kutyát sem, hogy hol van, csak legyen fix oszlopa.

 

Válaszokat előre is köszönöm! Üdv:

 

wiesel

Pályaőr Creative Commons License 2016.10.18 -1 0 2678

Megmondaná valaki a kisvasúti felsővezeték szabvány magasságát? Konkrétan, a nyíregyházi villamos / kisvasút felsővezetéké mennyi lehetett?

BbojsziI Creative Commons License 2016.09.25 0 0 2677

Egy pár dolog az InnoTrans-ról.

https://goo.gl/photos/i6jaEVT24AkopwPj8

Blad3 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 2676

Sziasztok.

 

Akadt egy lehetőség hogy jelentkezzek felsővezeték szerelőnek,az lenne a kérdésem hogy kb milyen kereseti lehetőséggel kecsegtet ez az állás?

Illetve ti mint szakemberek,szerintetek jó választás lenne kitanulni ezt a szakmát?

 

Köszönöm nektek.

 

Üdv

 

Ruman József

D F T Creative Commons License 2016.05.30 0 0 2675

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (2674)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.30 0 0 2674

Ez az ún. kettős Y felfüggesztés. A vonalat 1975-ben villamosították, akkor építették ki.

Előzmény: D F T (2673)
D F T Creative Commons License 2016.05.30 0 0 2673

Vasuti felsővezetéhez értő Urakhoz egy kérdés.

 

Portelek és Jászboldogháza-Jánoshida állomások között láttam az állomás közben érdekes felsővezeték kialakítást. Erről valakinek pontosabb infója ill. fényképe van-e. Mikor alakították át a felsővezeték rendszert?

 

Köszönöm előre is a válszokat és a fényképeket.

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.03.27 0 0 2672

Köszönöm az információkat a témával kapcsolatban. Én max. 1.000 km-t tartottam reálisnak 1930-ig minden tényezőt figyelembe véve. Tehát erőművekkel, betáplálási rendszerekkel és mozdonyokkal együtt.

Előzmény: Tamasch (2671)
Tamasch Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2671

Tájékoztató jelleggel a vasút villamosítás helyzete 1913-ból.

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23915774-bb17c95b/458973

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23915776-de88a385/458973#nagyitas

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23915778-5b61ddd5/458973#nagyitas

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23915780-53a7996a/458973#nagyitas

 

Ez alapján 341 km egy fázisú és 1125 km 3 fázisú váltóárammal villamosított vonal volt üzemben és/vagy tervezés, építés alatt anno az olaszoknál.

Összesen 1466 km

Ebben tehát nincsenek benne az egyenáramú felsővezetékes vagy harmadik sínes vonalak!

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (2670)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2670

Köszönöm a véleményed. Akkor szerinted is képtelenség volt? A köv. volt a "vita" alapja:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9196053

Manndorff Béla, Villányi György írásai Kandó olasz-svájci tevékenységeivel kapcsolatban. A beszkennelt írásban egyszer 1.500 majd később 2.000 km villamosítását említik meg. Szerintem a Kandó tevékenységéből adódó Veltlinbahn-t keverték össze a későbbi Rete Adriatica-val. Aminek a törzs hálózata (majdnem 2.000 km lett) 1965-ig teljesen villamosítva. Ugye gyakorlatilag a csizma sarkáig ért le.

Ha azt vesszük, hogy Kandó 1914-ben hazajött és esetleg 1918 után visszament, majd 1931-ben meghalt, akkor:

csakis a Veltlinbahn teljes villamosításának - beleértve erőművek - , majd az áramrendszer fejlesztésében vehetett részt aktívan. További olasz villamosításban már véleményem szerint nem. Max. az ötleteit használták fel.

Előzmény: BbojsziI (2669)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!