Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29732

Azért ez nem hungaricum. A klasszikus német D-Zugwagen előfordult személyvonatban és IC-ben is. Igaz, ez utóbbiban némileg felturbózva (pl. olvasólámpa, meg 140 helyett 200-as sebesség, de lényeges kényelmi különbség nem volt)

Előzmény: mcg (29731)
mcg Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29731

A nemzetköziben pedig azért ne adjuk már egy szint alá. Pláne, amikor a Hargita IC-n lévő román kocsik kényelemben verik a magyar IC kocsik többségét. És én mondjuk egy Budapest-Kolozsvár alatt is elvárnám, hogy ne legyen nagy kényelmi különbség a reggeli és az esti vonat között, ha már hasonló az áruk...

 

Viszont kéne valami konszenzus, mert belföldön igen nagy szórások vannak...

 

van,a hol full klmás kocsikkal adunk ki vonatot pótjegymentesen, van ahol meg még a halbiba is pótjegyet szednek...:(((

És ez az idegesítő nagyon..:(

Előzmény: timetable (29729)
v_peti Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29730

A termes IC jó, viszont a fülkések (DWA-s Bmz) szörnyűek. Pedig nem magyar gyártmány, hanem kapitalista! Ebből a szempontból a 12 fülkés klasszikus német D-Zugwagen viszi a prímet az exrakicsi lábterével, pedig az kifejezetten távolsági utazásra lett tervezve. Igaz, fülkénként csak 6 ülés van, és az is kihúzható. A felújított kocsikban (IR) már csak 5 ülés van egy fülkében.

Előzmény: timetable (29729)
timetable Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29729

 kocsigarázdálkodás ettől még szégyenletes, mert pl. a Coronában mennek a klímás kocsik alapáron, míg Pécs felé Bko-kat pakolnak az IC-kre...

 

Szubjektív vélemény: Úgy két hónapja annyira örültem, amikor Szentlőrinctől hazafelé a Dráván Bko-s kocsiban volt helyem (Sárbogárdon lett tele a fülke, és úgy emlékszem két Bko volt a vonatban). A termes IC jó, viszont a fülkések (DWA-s Bmz) szörnyűek. Olyan pici a lábnak a hely, egyet mozdulsz, már belerúgsz a szemben ülőbe. Szintén Pécs felé voltam ilyennel, és Sárbogárdtól Dombóvárig inkább kint álltam a folyosón...

 

A nemzetköziben pedig azért ne adjuk már egy szint alá. Pláne, amikor a Hargita IC-n lévő román kocsik kényelemben verik a magyar IC kocsik többségét. És én mondjuk egy Budapest-Kolozsvár alatt is elvárnám, hogy ne legyen nagy kényelmi különbség a reggeli és az esti vonat között, ha már hasonló az áruk...

Előzmény: mcg (29720)
01016-25 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29728

Amíg a Keletibe jártak a pécsi IC-k, addig nem volt kocsi gond.

 

Keleti esetleg vörösözés esetén pótolt, de sima erősítésről tudsz egyetlen konkrét esetet?

Én nem sok keletis kocsit láttam a pécsi IC-ken az elmúlt évben.

 

 

Azzal szívatjuk az utasokat, hogy a Déliből indítjuk a pécsi IC-ket.

 

 A "megszivatott" utasoktól én általában nem ezt hallom, de neked biztos van a birtokodban erről valami hiteles statisztika.

 

A Bko-k persze, hogy nem 100%-os kihasználtsággal mennek, lévén oda adják el az utolsó helyjegyeket. Az IC-rész már lehet csurig, amikor a Bko-ban még csak 20 eladott hely van. Csak ha a Bko helyett Bp lenne, akkor nem tűnne fel senkinek, mert akkor a rendszer egyenletesen osztja el a helyjegyeket, és csak azt látod, hogy az egész vonatban szinte nincs egy szabad hely. Azért én így is láttam jópár pénteket és vasárnapot, amikor megteltek a Bko-k is.

Előzmény: Excelsior84 (29726)
v_peti Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29727

A magyarázat szerintem ott keresendő, hogy akkor már 3 óra feletti menetidő lenne, ami meg eléggé cikis lenne.

 

Előzmény: Excelsior84 (29726)
Excelsior84 Creative Commons License 2011.04.04 -1 0 29726

mcg

 

"a kocsigarázdálkodás ettől még szégyenletes, mert pl. a Coronában mennek a klímás kocsik alapáron, míg Pécs felé Bko-kat pakolnak az IC-kre...:("

 

A békéscsabai IC-kre is A-kat raknak.

 

Azzal szívatjuk az utasokat, hogy a Déliből indítjuk a pécsi IC-ket. Megnöveltük a menetidőt is Pécs és Kelenföld között, előfordulnak 5-10 perces késések a tolerálhatónál gyakrabban. A Délinek a pécsi utasok számára szinte csak hátránya van, egyik ilyen, hogy a Délinek nincsenek IC-kocsijai. A Dunántúlon Pécsnek és Szombathelynek vannak, és mivel a szombathelyi kocsik a Keletibe járnak, így a pécsi állománnyal kell gazdálkodni. Amíg a Keletibe jártak a pécsi IC-k, addig nem volt kocsi gond.  

Péntekente erősítésként a Békéscsaba és Biharkeresztes felől érkező IC-k kocsijaiból is lehetne besorozni. A Transzszilvánia is megérkezik, és reggelig a Keletiben pihen, úgyszintén a Hargita, a Pannonia. De persze vannak a MÁV-START által üzemeltetett békéscsabai IC-k is. 

A Corona és Tisza nemzetközi gyorsokból pedig nem irigyelném az IC-kocsikat. A 2011-ben egy nemzetközi vonatnál ez már alap elvárás. 

Egyébként a Bko-k nem 100 %-os kihasználtsággal mennek finoman fogalmazva. 

 

A pécsi IC-k hosszú éveken keresztül befértek a Keleti, az összekötő híd és Kelenföld technológiájába, nyilván most is beférnének. Gyanítom, hogy inkább a lobbiérdekek, mintsem racionális érvek állnak a pécsi IC-k Déli pályaudvarra terelése mögött.

v_peti Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29725

Na ja, igazad van! De az ember egy idő után hajlamos az általánosításra. Ugyebár tudjuk, hogy a romák között is van jópár tisztességes, becsületes ember, vagy a hajléktalanok között is van rendezett ruhájú, rendszeresen mosdó ember. De sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy az említett embercsoportok, akárcsak a pécsi körzetben dolgozó egyes vasutasok MÁV alkalmazottak vagy vezetők csak megerősítik a róluk kialakult sztereotípiákat. :(

 

Előzmény: 01016-25 (29717)
zsitvica Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29724

A baj több mint évtizedes.

 

Pont úgy ahogy írod.

 

Van Pécsre/ről Budapestre/ről heti kb. 120 IC vonat.

 

És (sajnos) azon megy a vita, hogy heti három vagy heti négy IC telik meg?

 

Közben a másik heti 116 IC-ről egy sor sincs.............:-(((

Előzmény: D55 (29721)
mcg Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29723

csak a 806-ot tudjuk elérni, így azon...:)

de azóta nem is vettem helyjegyet feleslegesen...

Előzmény: D55 (29721)
D55 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29722

Ja, a kocsiszám pedig szokott 25-ös is lenni.

Előzmény: mcg (29720)
D55 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29721

Melyik IC-n tapasztaltad ezt? Mert szerintem a pénteki 804, de főleg a 814 és a 806, iletve a vasárnapi 803 esetében elég ritkán van saját fülkéd...

Előzmény: mcg (29720)
mcg Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29720

hááát...

 

2-3 hónapja alkalmankénti utas lettem a pécsi ic-ken, februárban bár a 23 nameg 24-es ic-kocsikba adtak helyjegyet, rendre a Bko-ba ültem, hol saját fülkém volt...

 

most meg a jó idő örömére kevesebb ic-kocsi volt, cserébe 3 Bko, de meg is látszott a kisebb kapacitás is, mert a Bko-kban is 70% felett volt a kihasználtság...:(

 

 

a kocsigarázdálkodás ettől még szégyenletes, mert pl. a Coronában mennek a klímás kocsik alapáron, míg Pécs felé Bko-kat pakolnak az IC-kre...:(

De szerintem Carpy is tudna hasonló példákat mondani...:(

 

 

 

Előzmény: D55 (29719)
D55 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29719

Egyik pénteken. És mégis, melyik IC-n? A hajnali 5.56-oson? Én hetente-kéthetente utazok a pécsi IC-vel és teljesen tele szokott lenni. Nem egyszer fordult elő, hogy nem azzal az IC-vel mentem, amelyikkel eredetileg akartam, mert már nem volt helyjegy (és nem azért, mert kevés kocsi volt a vonatba sorozva).

Előzmény: Carpy (29718)
Carpy Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29718

"pénteken a 15:56-os pécsi IC-n 2-3-al kevesebb IC kocsi volt, mint 2 hónapal ezelőtt"

 

2 hónappal ezelőtt egyik pénteken volt az elején 2 vagy 3 hagyományos fülkés kocsi, melyből az elsőben nem volt senki, és a többi is igen szellős volt, és utána a szokásos pécsi IC-szett. Szóval akkor kényelmesen elfért mindenki, még az egyetlen első osztály is csak félig volt.

Megjegyzem, ugyanaznap a 12:23-as körIC a Nyugatiból 3, azaz 3 kocsival ment, és persze álltak rajta a népek.

 

Előzmény: mcg (29706)
01016-25 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 29717

Amit most leírtál az rendben is van.

 

Ami nem tetszik, az az, hogy mcg olvtárs tett egy (véleményem szerint) megalapozatlan állítást, erre pusztán az említett vonat "területi illetékességéből" adódóan mindenki le van sajnálva, aki egyáltalán járt életében Pécs környékén.

 

Az ország (világ) tele van droidokkal. Elfogadom, ha te úgy gondolod, a vasútnál az átlagnál nagyobb a számuk. Még azzal sincs bajom, ha a te véleményed szerint a pécsi területen ennél is rosszabb a helyzet. De már ne is haragudj, bármiféle problémát ezzel elütni, hogy "Mit vársz Pécstől...", miközben nem tudod, hogy igaz-e az állítás, és hogy mi lehet a háttérben... éppen olyan szándékos gondatlanság és bűnös nemtörődömség, ami feljogosít a droid névre.

Előzmény: v_peti (29716)
v_peti Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29716

4-8 évvel ezelőtt bejáram az ország nagy részét vonattal. Ha sokat nem is, de pár mondat erejéig többször beszélgettem vasutasokkal. És egyre rájöttem. A pénzhiánynál a rossz hozzállás nagyságrendekkel több kárt tud okozni! De a különböző fórumok olvasása vagy a vasútbarát társaságban történő beszélgetések is csak egyre inkább ez a meggyőződésemet erősíti meg.

A munkához hozzá lehet állni pozitívan, fapofával vagy linkül. De ha valaki szándékos gondatlansággal vagy bűnös nemtörődömséggel áll hozzá, az igenis kiérdemli a droid nevet. És sajnos jópár ilyen ember van alsó- vagy középső- vagy felső szinten.

Na az ilyen emberek méltán szolgálnak rá arra, hogy egy SCI-FI film mesterséges aggyal rendelkező robotjaihoz hasonlítsuk őket. Bár lehet, hogy ez az összehasonlítás sértő. a robotokra nézve)

 

 

Előzmény: 01016-25 (29709)
D55 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29715

OFF

Sötétnek lehet, hogy sötét, de nem hinném, hogy a többi régió "világosabb"...

ON

Előzmény: archlinux (29714)
archlinux Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29714

OFF Én is Dél-Dunántúli vagyok, és hát sajnos azt kell mondanom, hogy országos összehasonlításban ez egy ritka "sötét" régió, és nem csak a tömegközlekedés területén (ott is persze). Hogy csak a "vezetőink" ilyenek-e, azt már tudom... ON

Előzmény: D55 (29711)
archlinux Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29713

Nos, én pótjegyes vonattal nem utazom[*], ha nem muszáj, és szerintem is sok a győri álldogálás, és ha jól emlékszem, tavaly még több volt (idén 20 perc körül). Szóval pár perccel jobb csak a pótjegy nélküli vonat a busznál magyar viszonylatban kiváló pályákon, és ha figyelembe veszem, hogy a kapuvári buszállomás a Pußtában van, a kérdés már el is van döntve nálam. (Egyébként utaztam már sulivasárnap Kapuvár-Budapest között a délutáni Sopron-Bp járattal, és Csornánál már ment a telefonálás, hogy feljön-e odáig a másodrész, mert tele voltunk. Apropó, 20:15-kor már Szegeden voltam. :-P)

 

[*] Na jó, egyszer a tesóm unszolására kipróbáltam a RailJetet, nem voltam annyira hasra esve tőle (pl. az ülésektől), mint amennyire reklámozzák, főleg mivel sokan voltak (néhányan álltak is, mert lusták voltak megkeresni a helyüket, és együtt beszélgettek, mi is alig találtunk helyet), és csak menetiránnyal háttal volt hely, amit nem szeretek. Egyébként ez a Sziget vége felé volt valamikor, és magyar szót alig lehetett hallani a vonaton. :-)

Előzmény: v_peti (29705)
v_peti Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29712

Bocs, többször is szoktam jelezni, hogy azért ott sem mindenki az, na meg a fűtőház sem az, erre is szoktak közben célozni. Na meg az irodában is vannak azért normális emberek. Akinek nem inge ne vegye magára! Viszont akinek inge, az vegye magára! Nekik üzenem, hogy csak fele akkora szívvel dolgozzanak, mint Berendi Tibor! Már akkor is érezhető javulás következne be a vasúti közlekedésben, azon a területen!

 

Előzmény: D55 (29711)
D55 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29711

OFF

Attól még nem kell ilyen általános kijelentést tenni, mert - mivel Pécs "elővárosába" való vagyok- ezzel engem is letettél.

ON

Előzmény: v_peti (29710)
v_peti Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29710

Bocs, de én írnék jókat is róluk, de mit csináljak, ha mindig csak rossz dolgokat hallok arról a környékről? :(

 

Előzmény: 01016-25 (29709)
01016-25 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29709

Objektív hozzászólás.Még jó, hogy egy kis "droidozással" mindent le lehet reagálni. :)

Előzmény: v_peti (29707)
01016-25 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29708

Ezt alá is tudod támasztani? Mert emlékeim szerint pénteken a 805-ből indulás előtt nem sokkal kilőttek egy Bp-t, és így volt 23-as kocsiig a vonat (nem számítva a nem IC-kocsis erősítéseket). Nekem viszont nem rémlik olyasmi, hogy két hónappal ezelőtt még 25-ig, vagy 26-ig lett volna a 806-os péntekenként. De ha mondassz konkrét napot, megígérem, hogy előkerestetem valamelyik délis ismerősömmel a terhelőt.

 

(Egyébként a Bp helyett Déli két Bko-t pakolt a vonatra. OK, hogy nem ugyanaz a minőség, de rajzolni nyilván még a fővárosban sem tudnak 20-67-est, az utas meg jobban örül ennek, mint az "Elnézést, de nincs több helyjegy." mondókának.)

Előzmény: mcg (29706)
v_peti Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29707

Mit vársz Pécstől...

Előzmény: mcg (29706)
mcg Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29706

"Hát ennek kábé annyi értelme van, mint ha kijelenteném, hogy mostantól a Tenkes IC 1 db kocsival közlekedik, mert csak."

 

Csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel...:)))

pénteken a 15:56-os pécsi IC-n 2-3-al kevesebb IC kocsi volt, mint 2 hónapal ezelőtt, pedig nem április a mélypont az utasszámban...:(

Előzmény: archlinux (29701)
v_peti Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29705

Igazad van, idén már jobb a helyzet, de nemrég még nem volt ritka a 15-20 perc.

Előzmény: István Gyuri (29704)
István Gyuri Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29704

v_peti: Ne feledjük, hogya GYSEV a mezei gyorsokat Győrben túl sokat várakoztatja

Szerintem már nincs extrém álldogálás Győrben, csak a szükséges mértékű (stokkozás, plusz a csatlakozások biztosítása és az állomási technológiai lehetőségek figyelembe vétele).

 

Előzmény: v_peti (29703)
v_peti Creative Commons License 2011.04.03 0 0 29703

Kapuvár: Ne feledjük, hogya GYSEV a mezei gyorsokat Győrben túl sokat várakoztatja. Igaz, Kapuvárra már van IC, az meg még a messzi vasútállomással is versenyképes tud lenni.

 

Persze 15 főnek nem kell busz, az tény. Na meg a vasút is sok esetben több utast tudna vinni, jobb hozzáállással. Meg ha egyes részeken azok szerkesztenék a menetrendeket, akik értenek hozzá. (csatlakozások esete)

Előzmény: archlinux (29701)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!