Azért ez nem hungaricum. A klasszikus német D-Zugwagen előfordult személyvonatban és IC-ben is. Igaz, ez utóbbiban némileg felturbózva (pl. olvasólámpa, meg 140 helyett 200-as sebesség, de lényeges kényelmi különbség nem volt)
A nemzetköziben pedig azért ne adjuk már egy szint alá. Pláne, amikor a Hargita IC-n lévő román kocsik kényelemben verik a magyar IC kocsik többségét. És én mondjuk egy Budapest-Kolozsvár alatt is elvárnám, hogy ne legyen nagy kényelmi különbség a reggeli és az esti vonat között, ha már hasonló az áruk...
Viszont kéne valami konszenzus, mert belföldön igen nagy szórások vannak...
van,a hol full klmás kocsikkal adunk ki vonatot pótjegymentesen, van ahol meg még a halbiba is pótjegyet szednek...:(((
A termes IC jó, viszont a fülkések (DWA-s Bmz) szörnyűek. Pedig nem magyar gyártmány, hanem kapitalista! Ebből a szempontból a 12 fülkés klasszikus német D-Zugwagen viszi a prímet az exrakicsi lábterével, pedig az kifejezetten távolsági utazásra lett tervezve. Igaz, fülkénként csak 6 ülés van, és az is kihúzható. A felújított kocsikban (IR) már csak 5 ülés van egy fülkében.
kocsigarázdálkodás ettől még szégyenletes, mert pl. a Coronában mennek a klímás kocsik alapáron, míg Pécs felé Bko-kat pakolnak az IC-kre...
Szubjektív vélemény: Úgy két hónapja annyira örültem, amikor Szentlőrinctől hazafelé a Dráván Bko-s kocsiban volt helyem (Sárbogárdon lett tele a fülke, és úgy emlékszem két Bko volt a vonatban). A termes IC jó, viszont a fülkések (DWA-s Bmz) szörnyűek. Olyan pici a lábnak a hely, egyet mozdulsz, már belerúgsz a szemben ülőbe. Szintén Pécs felé voltam ilyennel, és Sárbogárdtól Dombóvárig inkább kint álltam a folyosón...
A nemzetköziben pedig azért ne adjuk már egy szint alá. Pláne, amikor a Hargita IC-n lévő román kocsik kényelemben verik a magyar IC kocsik többségét. És én mondjuk egy Budapest-Kolozsvár alatt is elvárnám, hogy ne legyen nagy kényelmi különbség a reggeli és az esti vonat között, ha már hasonló az áruk...
Amíg a Keletibe jártak a pécsi IC-k, addig nem volt kocsi gond.
Keleti esetleg vörösözés esetén pótolt, de sima erősítésről tudsz egyetlen konkrét esetet?
Én nem sok keletis kocsit láttam a pécsi IC-ken az elmúlt évben.
Azzal szívatjuk az utasokat, hogy a Déliből indítjuk a pécsi IC-ket.
A "megszivatott" utasoktól én általában nem ezt hallom, de neked biztos van a birtokodban erről valami hiteles statisztika.
A Bko-k persze, hogy nem 100%-os kihasználtsággal mennek, lévén oda adják el az utolsó helyjegyeket. Az IC-rész már lehet csurig, amikor a Bko-ban még csak 20 eladott hely van. Csak ha a Bko helyett Bp lenne, akkor nem tűnne fel senkinek, mert akkor a rendszer egyenletesen osztja el a helyjegyeket, és csak azt látod, hogy az egész vonatban szinte nincs egy szabad hely. Azért én így is láttam jópár pénteket és vasárnapot, amikor megteltek a Bko-k is.
"a kocsigarázdálkodás ettől még szégyenletes, mert pl. a Coronában mennek a klímás kocsik alapáron, míg Pécs felé Bko-kat pakolnak az IC-kre...:("
A békéscsabai IC-kre is A-kat raknak.
Azzal szívatjuk az utasokat, hogy a Déliből indítjuk a pécsi IC-ket. Megnöveltük a menetidőt is Pécs és Kelenföld között, előfordulnak 5-10 perces késések a tolerálhatónál gyakrabban. A Délinek a pécsi utasok számára szinte csak hátránya van, egyik ilyen, hogy a Délinek nincsenek IC-kocsijai. A Dunántúlon Pécsnek és Szombathelynek vannak, és mivel a szombathelyi kocsik a Keletibe járnak, így a pécsi állománnyal kell gazdálkodni. Amíg a Keletibe jártak a pécsi IC-k, addig nem volt kocsi gond.
Péntekente erősítésként a Békéscsaba és Biharkeresztes felől érkező IC-k kocsijaiból is lehetne besorozni. A Transzszilvánia is megérkezik, és reggelig a Keletiben pihen, úgyszintén a Hargita, a Pannonia. De persze vannak a MÁV-START által üzemeltetett békéscsabai IC-k is.
A Corona és Tisza nemzetközi gyorsokból pedig nem irigyelném az IC-kocsikat. A 2011-ben egy nemzetközi vonatnál ez már alap elvárás.
Egyébként a Bko-k nem 100 %-os kihasználtsággal mennek finoman fogalmazva.
A pécsi IC-k hosszú éveken keresztül befértek a Keleti, az összekötő híd és Kelenföld technológiájába, nyilván most is beférnének. Gyanítom, hogy inkább a lobbiérdekek, mintsem racionális érvek állnak a pécsi IC-k Déli pályaudvarra terelése mögött.
Na ja, igazad van! De az ember egy idő után hajlamos az általánosításra. Ugyebár tudjuk, hogy a romák között is van jópár tisztességes, becsületes ember, vagy a hajléktalanok között is van rendezett ruhájú, rendszeresen mosdó ember. De sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy az említett embercsoportok, akárcsak a pécsi körzetben dolgozó egyes vasutasok MÁV alkalmazottak vagy vezetők csak megerősítik a róluk kialakult sztereotípiákat. :(
2-3 hónapja alkalmankénti utas lettem a pécsi ic-ken, februárban bár a 23 nameg 24-es ic-kocsikba adtak helyjegyet, rendre a Bko-ba ültem, hol saját fülkém volt...
most meg a jó idő örömére kevesebb ic-kocsi volt, cserébe 3 Bko, de meg is látszott a kisebb kapacitás is, mert a Bko-kban is 70% felett volt a kihasználtság...:(
a kocsigarázdálkodás ettől még szégyenletes, mert pl. a Coronában mennek a klímás kocsik alapáron, míg Pécs felé Bko-kat pakolnak az IC-kre...:(
De szerintem Carpy is tudna hasonló példákat mondani...:(
Egyik pénteken. És mégis, melyik IC-n? A hajnali 5.56-oson? Én hetente-kéthetente utazok a pécsi IC-vel és teljesen tele szokott lenni. Nem egyszer fordult elő, hogy nem azzal az IC-vel mentem, amelyikkel eredetileg akartam, mert már nem volt helyjegy (és nem azért, mert kevés kocsi volt a vonatba sorozva).
"pénteken a 15:56-os pécsi IC-n 2-3-al kevesebb IC kocsi volt, mint 2 hónapal ezelőtt"
2 hónappal ezelőtt egyik pénteken volt az elején 2 vagy 3 hagyományos fülkés kocsi, melyből az elsőben nem volt senki, és a többi is igen szellős volt, és utána a szokásos pécsi IC-szett. Szóval akkor kényelmesen elfért mindenki, még az egyetlen első osztály is csak félig volt.
Megjegyzem, ugyanaznap a 12:23-as körIC a Nyugatiból 3, azaz 3 kocsival ment, és persze álltak rajta a népek.
Ami nem tetszik, az az, hogy mcg olvtárs tett egy (véleményem szerint) megalapozatlan állítást, erre pusztán az említett vonat "területi illetékességéből" adódóan mindenki le van sajnálva, aki egyáltalán járt életében Pécs környékén.
Az ország (világ) tele van droidokkal. Elfogadom, ha te úgy gondolod, a vasútnál az átlagnál nagyobb a számuk. Még azzal sincs bajom, ha a te véleményed szerint a pécsi területen ennél is rosszabb a helyzet. De már ne is haragudj, bármiféle problémát ezzel elütni, hogy "Mit vársz Pécstől...", miközben nem tudod, hogy igaz-e az állítás, és hogy mi lehet a háttérben... éppen olyan szándékos gondatlanság és bűnös nemtörődömség, ami feljogosít a droid névre.
4-8 évvel ezelőtt bejáram az ország nagy részét vonattal. Ha sokat nem is, de pár mondat erejéig többször beszélgettem vasutasokkal. És egyre rájöttem. A pénzhiánynál a rossz hozzállás nagyságrendekkel több kárt tud okozni! De a különböző fórumok olvasása vagy a vasútbarát társaságban történő beszélgetések is csak egyre inkább ez a meggyőződésemet erősíti meg.
A munkához hozzá lehet állni pozitívan, fapofával vagy linkül. De ha valaki szándékos gondatlansággal vagy bűnös nemtörődömséggel áll hozzá, az igenis kiérdemli a droid nevet. És sajnos jópár ilyen ember van alsó- vagy középső- vagy felső szinten.
Na az ilyen emberek méltán szolgálnak rá arra, hogy egy SCI-FI film mesterséges aggyal rendelkező robotjaihoz hasonlítsuk őket. Bár lehet, hogy ez az összehasonlítás sértő. a robotokra nézve)
OFF Én is Dél-Dunántúli vagyok, és hát sajnos azt kell mondanom, hogy országos összehasonlításban ez egy ritka "sötét" régió, és nem csak a tömegközlekedés területén (ott is persze). Hogy csak a "vezetőink" ilyenek-e, azt már tudom... ON
Nos, én pótjegyes vonattal nem utazom[*], ha nem muszáj, és szerintem is sok a győri álldogálás, és ha jól emlékszem, tavaly még több volt (idén 20 perc körül). Szóval pár perccel jobb csak a pótjegy nélküli vonat a busznál magyar viszonylatban kiváló pályákon, és ha figyelembe veszem, hogy a kapuvári buszállomás a Pußtában van, a kérdés már el is van döntve nálam. (Egyébként utaztam már sulivasárnap Kapuvár-Budapest között a délutáni Sopron-Bp járattal, és Csornánál már ment a telefonálás, hogy feljön-e odáig a másodrész, mert tele voltunk. Apropó, 20:15-kor már Szegeden voltam. :-P)
[*] Na jó, egyszer a tesóm unszolására kipróbáltam a RailJetet, nem voltam annyira hasra esve tőle (pl. az ülésektől), mint amennyire reklámozzák, főleg mivel sokan voltak (néhányan álltak is, mert lusták voltak megkeresni a helyüket, és együtt beszélgettek, mi is alig találtunk helyet), és csak menetiránnyal háttal volt hely, amit nem szeretek. Egyébként ez a Sziget vége felé volt valamikor, és magyar szót alig lehetett hallani a vonaton. :-)
Bocs, többször is szoktam jelezni, hogy azért ott sem mindenki az, na meg a fűtőház sem az, erre is szoktak közben célozni. Na meg az irodában is vannak azért normális emberek. Akinek nem inge ne vegye magára! Viszont akinek inge, az vegye magára! Nekik üzenem, hogy csak fele akkora szívvel dolgozzanak, mint Berendi Tibor! Már akkor is érezhető javulás következne be a vasúti közlekedésben, azon a területen!
Ezt alá is tudod támasztani? Mert emlékeim szerint pénteken a 805-ből indulás előtt nem sokkal kilőttek egy Bp-t, és így volt 23-as kocsiig a vonat (nem számítva a nem IC-kocsis erősítéseket). Nekem viszont nem rémlik olyasmi, hogy két hónappal ezelőtt még 25-ig, vagy 26-ig lett volna a 806-os péntekenként. De ha mondassz konkrét napot, megígérem, hogy előkerestetem valamelyik délis ismerősömmel a terhelőt.
(Egyébként a Bp helyett Déli két Bko-t pakolt a vonatra. OK, hogy nem ugyanaz a minőség, de rajzolni nyilván még a fővárosban sem tudnak 20-67-est, az utas meg jobban örül ennek, mint az "Elnézést, de nincs több helyjegy." mondókának.)
v_peti: Ne feledjük, hogya GYSEV a mezei gyorsokat Győrben túl sokat várakoztatja
Szerintem már nincs extrém álldogálás Győrben, csak a szükséges mértékű (stokkozás, plusz a csatlakozások biztosítása és az állomási technológiai lehetőségek figyelembe vétele).
Kapuvár: Ne feledjük, hogya GYSEV a mezei gyorsokat Győrben túl sokat várakoztatja. Igaz, Kapuvárra már van IC, az meg még a messzi vasútállomással is versenyképes tud lenni.
Persze 15 főnek nem kell busz, az tény. Na meg a vasút is sok esetben több utast tudna vinni, jobb hozzáállással. Meg ha egyes részeken azok szerkesztenék a menetrendeket, akik értenek hozzá. (csatlakozások esete)