Keresés

Részletes keresés

Murnyák Marcsi És Kokó Creative Commons License 2020.02.04 0 0 33540

Szia, engem érdekelne, email címem: maruszka79@gmail.com

Előzmény: Varakiri (33539)
Varakiri Creative Commons License 2020.02.01 0 0 33539

Pontosítok: a fórumra hivatkozva jelentkezőnek ingyen odaadom az egészet, csak az a kérés, vigye, ahogy van, aztán vegyen ki belőle amit kell, utána ő vigye be a telepre ami nem kell.

Előzmény: Varakiri (33538)
Varakiri Creative Commons License 2020.02.01 0 0 33538

Sziasztok, ma már motoroztam az új blokkal, próbálok nem arra gondoloni, mennyi lett a vége, hanem, hogy milyen szép a hangja és milyen szépen megy. E hó (2020 február) végéig tartom meg a blokkot, ha vkit érdekel, de jó eséllyel megy vasáron a telepre. A gond az, hogy az SW Motech középsztender kissé lógott és így a felfogatásnál meg is repesztette, tehát tényleg csak a sérülésmentes alkatrészeket ajánlom megvételre, a blokk maga így már nem az.  

Előzmény: Varakiri (33474)
Bear7712 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 33537

Köszönöm! Küldöm is a szerelőnek a "kívánság" listát...

Előzmény: 1 Bandi (33535)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.30 0 0 33536

Minden OK ! Ezeket nem írja a karbantartási könyv, de meg kell csinálni!

Előzmény: 1 Bandi (33535)
1 Bandi Creative Commons License 2020.01.30 0 0 33535

Saját tapasztalat: kell egy jó szerelő és nem szabad találgatni. Ő tudni fogja. :-)

 

Az aktuális problémádról a véleményem: ahogy az előttem szólók írták nekem is 40 000 km ként ellenőrizve, zsírozva van a kormánycsapágy, minden 3. évben szétszedve, karbantartva az első telo (progr rgós), a hátsó gátlo 3 évente (nem gyári) A kerékcsapágyakat és a hátsó lánckerék csapágyát és szimeringjeit szintén 40 000 km ként cserélem. A lengőkar csapágyazását, a himbák csapágyait tisztítjuk, zsírozzuk, 2 évente.

Ez lehet, hogy sok, de nincs vele soha probléma. Ha ezeket elvégezteted, akkor szerintem nem lehet több baj, ha a váz, nem görbe.

Előzmény: Bear7712 (33528)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2020.01.28 0 1 33534

En az ismerettsegi koromben ket motorrol is tudok, aminek olyan 90-100ekm korul tonkrement a kerekcsapagya. A sajatomban 86000 korul csereltettem, volt amelyik hibatlan volt, de volt amelyik kezdett csereerett lenni. 

Szabvanyos csapagy kell bele, csapagyboltban megvasarolhato. Egy mentes arahoz kepest elenyeszo osszegert cserelheto, megeri TMK-ban elore cserelni oket.

Előzmény: Bear7712 (33528)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.26 0 0 33533

Bocs 13 éves a motorod. Remélem nem lesz teljes felújítás, csak alapos ellenőrzés:-)

Előzmény: Bear7712 (33531)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.26 0 0 33532

A motorblokk kevesebb karbantartást igényel, mint kerekek, váz,rugózás, fékek, elektromos csatlakozók stb. De ne keseredj el, ha más gyártótól vásárolsz egy 17 éves motort azon is kell ellenőrizni ugyanezeket.

Előzmény: Bear7712 (33531)
Bear7712 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 33531

Tavaly májusban vettem a gépet, mint kezdő motoros. Elvittem egy szerelőhöz, hogy nézze át, kell-e valamit cserélni vagy javítani. A két gumit mondta. A gumi cserével + átnézéssel 460€-ban állt meg. Utána olvastam itt a fórumon, hogy miket kellene ellenőrizni és cserélni a megadott km után. Adtak hozzá szervizkönyvet, de az olyan mintha én írtam volna. Most hazavittem Magyarországra és egy teljes felújítás és teljes átnézést szeretnék csináltatni. Beleértve a szelephézag ellenőrzést, teleszkóp olajcsere és minden ami szükséges. Otthon biztos olcsóbban megúszom mint németországban, ahol 70€/ó a munkadíj.

Előzmény: janoszeged (33530)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.26 0 0 33530

Én a legegyszerűbb, és legolcsóbb irányból indulnék. Kerékcsapágy és szimmeringek cseréje.

Előzmény: Bear7712 (33528)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.26 0 0 33529

50.000 Km-nél kormánycsapágy ellenőrzés, kenés vagy csere, valamint teleszkópolaj csere. Telo szimm csere csak indokolt esetben. Kerék szimmeringek cseréje 2-3 évenként. Gumicserénél a kerékcsapágyak ellenőrzése. Ez nincs benne a kezelési könyvben, de meg kell csinálni!

Előzmény: Bear7712 (33528)
Bear7712 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 33528

Sziasztok, 

Van egy 2007-es Gépem (78000 km). Tavaly nyáron lett gumi garnitúra cserélve. Szeptember vége fele észrevettem, hogy balra döntésnél olyan érzés mintha a kerékcsapágy "rágna" egy kicsit. Téli pihenő (kb 3 héttel később) elött vettem észre, hogy az első kerék bal oldala lépcsősre kopott. A minták között 2-3 mm különbség van. A jobb oldala sima, nincs ilyen forma kopás. Új gumit kell rá venni, mert a minimumra kopott.

Mi lehet a hiba?

Kerékcsapágy, vagy lengéscsillapító? Erre a kettőre tudok gondolni. 

Köszönöm a válaszokat.

 

1 Bandi Creative Commons License 2020.01.16 0 0 33527

Ha tudod, akkor vidd el szerelőhöz átnézetni, mielőtt megveszed. Szerintem túlságosan ütött, kopott a leírásod alapján és sokmindent cseréltek már rajta. Kérdés, hogy milyen minöségü alkatrészeket raktak bele. Pl mikoriak az új gumik? Nekem is kellett már fesz. szabályzót cserélnem, de az én szerelőm csak a gyáriban hisz. Kérdéses az is, hogy mennyire volt alapos, lelkiismeretes az, aki szerelte.

Előzmény: Attis28 (33516)
JULES Creative Commons License 2020.01.15 0 0 33526

Nem az a baj, hogy zörögne, hanem az, hogy a feszítő patronban eltörik a rugó és teljesen összenyomódik, a vezérműlánc meg átugrik...

Előzmény: janoszeged (33524)
BIKE-R Creative Commons License 2020.01.11 0 1 33525

Én csak injektorost vennék. A 6 sebességes váltó, kedvezőbb fogyasztás, nagyobb hatótáv nálam fontos volt a választásnál (és nagyon nem bántam meg, 110 e km-t hajtottam bele). 1 M HUF alatt adtam el,  2003-as, injektoros, 135 e km-rel.

Előzmény: Attis28 (33516)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.11 0 0 33524

Az egyém 165.000 Km-nél még nem zörgött, amikor eladtam.

Előzmény: JULES (33523)
JULES Creative Commons License 2020.01.10 0 0 33523

29834-es hozzászóláshoz lapozz vissza:

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=140626192&t=9116138

Meg vezérműlánc feszítő patront érdemes cserélni. A VTR-nél gyakrabban előfordul, de sajnos a Varánál is megesik:

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=153011120&t=9116138

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=153205076&t=9116138

 

Előzmény: Attis28 (33516)
aladar644 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 33522

Van még mit tanulnom:)

Előzmény: janoszeged (33521)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.10 0 0 33521

Óvatos vezetés esetén kb. egy liter a különbség a fogyasztásban. Kb.120 utazónál 7 ill 6 liter/100 Km. De nagyobb sebességnél jóval nagyobb a különbség. Másrészt a gyorsulás kis sebességről: a befecskendező azonnal reagál.

Előzmény: aladar644 (33519)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.10 0 1 33520

Valóban 2x elhagytam az ülésre kötött zsákomat, mert a 20 éves gumipók már nem volt rugalmas:-( Szerencsére a jóindulatú túratársak utánam hozták!!! Köszönöm Nekik!

Előzmény: aladar644 (33519)
aladar644 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 33519

János öreg róka a motorozásban,főleg a Varázásban, és nagyon példásan összefoglalta az ellenőrizni valókat.

Félve,de kiegészíteném,főleg,ha túrázásra használod majd,hogy a dobozok rögzítését se felejtsd el megnézni,főleg a hátsó dobozét.

Elég gáz gumipókozni a cuccot,netán elhagyni.

Jól mondom,Janó?? :)))

 

p.s. A karburátorosnak horror fogyasztása is lehet, nem lenne elérhető egy számodra egy injektoros?

Előzmény: Attis28 (33516)
Attis28 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 33518

Köszönöm a részletes leirást.

Előzmény: janoszeged (33517)
janoszeged Creative Commons License 2020.01.09 0 1 33517

Kormánycsapágy, teleszkóp. Felniken van-e ütés nyoma. Esetleg tükörrel alánézi, a blokk öntvény állapotát. Váltókar szimmering. Lánc állapota, és a helyes feszítés ellenőrzése. Váltókar, lábfék görbesége. Ugyanígy a kormánynál a karok ellenőrzése. A vásárlás után kormánycsapágy kenése, teleszkópolaj csere, központi rugó felfogatásának szétszerelése, kenése. Szezon végén minden folyadék cseréje, bowdenek kenése, stb. Legközelebbi gumicserénél a kerék szimmeringek cseréje.   A motorblokkal sokkal kevesebbet kell foglalkozni, mint a futóművel és a vázzal.

Előzmény: Attis28 (33516)
Attis28 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 33516

Sziasztok,

 

első motorom egy DL1000-es volt 2006-ban, azóta is hiányzik ez a feeling. Így negyvenen túl már megint a kényelem került előtérbe. Most hétvégén megyek megvenni egy 2000-es évjáratú Varadérót.

A motor 2018-ban lett behozva olaszból. Képek alapján kisebb esztétikai hibáktól (a tankon a műanyag oldalelem végénél kidörzsölődés, illetve kisebb horpadások a tankon) eltekintve szép a gép. 1,1m Ft.

új gumik

új akksi

új generátor+fesz szabályzó

új fékpofák

karbiszinkoronnal

3 doboz

bukócsővel

Tudtok segíteni mit kell majd megnézzek a motoron? Illetve ennek az évjáratnak milyen hibái lehetnek még, amivel számolnom kell.

 

köszönöm előre is

 

üdv

attila

cule27 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 33515
lityi69 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 33514

Típus hiba, vagy együtt élsz vele. 😁 Főtengely gyulytas jeladó hiba. De mindig beindul soha nem fog ott hagyni. Az első generációs sd02 nel jön csak elő ez a hiba. A jeladó 30 ezer ft+szerelési díj.

 

 

Előzmény: cule27 (33502)
cule27 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 33513

sajnos nem indul. 

Murnyák Marcsi És Kokó Creative Commons License 2020.01.03 0 0 33512

Sziasztok, balfék voltam rossz bontott üzemanyag csapot rendeltem ez nem az én motoromhoz való. Szeretném elcserélni vagy vennék egy olyat ami nekem jó. Amit vettem az sd01-hez való nekem viszont sd02-hez való kéne. 

aladar644 Creative Commons License 2020.01.01 0 0 33511

A vészleállító is meg szokott viccelni,ez tipushiba.

Előzmény: cule27 (33508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!