A neten sok minden meg van írva,de egy biztos: ez nem a karburátoros fogyasztása. azok 7-nél kevesebbel nemigen elégednek meg,de 9 literről is lehetett hallani. Ha 4-5 közötti fogyasztást szeretnél, válassz egy 700-as mocit.
Vannak fellelhető adatok a neten ahol dinamikus közlekedés mellett sem megy 6 fölé a fogyasztásvan megírva.a karburátorosra irnak ilyen fogyasztást. Gondoltam akkor lehet valami bibi.
szia, szerintem teljesen rendben van a fogyasztás,ennél kevesebbre ne számíts. Ha ezek az adatok a műszer általi kiírtak,akkor a reális lehet magasabb is.végül is az az érdekes:)) De mihez képest tartod magasnak a fogyasztást?
Ezres gépeknél,főleg abból az évjáratból valóknál ez a megszokott. Sőt,nekem egy szintén ezres V-strom kb fél literrel kért többet.
Most vetted a gépet? érdemes lenne tisztázni,hogy gyári lánckerék méretek vannak-e.
sziasztok.érdeklődnék nektek milyen fogyasztási adataitok vannak.sd02 2003 inyektoros a vas.kicsit magasnak gondolom,de tényleg csak kicsit, az én műszerem által mutatott adatokat.100-nál 4,5-5 120-nál 5,5-6 140-nél 6,5-7 200-nál 15 (az is fura,hogy nem megy jobban.gyári adat szerint 220 a vége)de ez mindegy is.ritkán bolondukok meg.87kg vagyok és csak a hátsó doboz van fent,majdnem üresen.arra lennék kiváncsi,hogy nektek kevesebb e a fogyasztás vagy nem.van e valami gond ezzel vagy ez jó igy..köszi
Szia, elküldtem a telefonszámomat a mailcímemről, várom a jelentkezésedet. Bocs, az itt megadott email címemet nem szoktam naponta többször nézni, úh jobb, ha telón hívsz.
Pontosítok: a fórumra hivatkozva jelentkezőnek ingyen odaadom az egészet, csak az a kérés, vigye, ahogy van, aztán vegyen ki belőle amit kell, utána ő vigye be a telepre ami nem kell.
Sziasztok, ma már motoroztam az új blokkal, próbálok nem arra gondoloni, mennyi lett a vége, hanem, hogy milyen szép a hangja és milyen szépen megy. E hó (2020 február) végéig tartom meg a blokkot, ha vkit érdekel, de jó eséllyel megy vasáron a telepre. A gond az, hogy az SW Motech középsztender kissé lógott és így a felfogatásnál meg is repesztette, tehát tényleg csak a sérülésmentes alkatrészeket ajánlom megvételre, a blokk maga így már nem az.
Saját tapasztalat: kell egy jó szerelő és nem szabad találgatni. Ő tudni fogja. :-)
Az aktuális problémádról a véleményem: ahogy az előttem szólók írták nekem is 40 000 km ként ellenőrizve, zsírozva van a kormánycsapágy, minden 3. évben szétszedve, karbantartva az első telo (progr rgós), a hátsó gátlo 3 évente (nem gyári) A kerékcsapágyakat és a hátsó lánckerék csapágyát és szimeringjeit szintén 40 000 km ként cserélem. A lengőkar csapágyazását, a himbák csapágyait tisztítjuk, zsírozzuk, 2 évente.
Ez lehet, hogy sok, de nincs vele soha probléma. Ha ezeket elvégezteted, akkor szerintem nem lehet több baj, ha a váz, nem görbe.
En az ismerettsegi koromben ket motorrol is tudok, aminek olyan 90-100ekm korul tonkrement a kerekcsapagya. A sajatomban 86000 korul csereltettem, volt amelyik hibatlan volt, de volt amelyik kezdett csereerett lenni.
Szabvanyos csapagy kell bele, csapagyboltban megvasarolhato. Egy mentes arahoz kepest elenyeszo osszegert cserelheto, megeri TMK-ban elore cserelni oket.
A motorblokk kevesebb karbantartást igényel, mint kerekek, váz,rugózás, fékek, elektromos csatlakozók stb. De ne keseredj el, ha más gyártótól vásárolsz egy 17 éves motort azon is kell ellenőrizni ugyanezeket.
Tavaly májusban vettem a gépet, mint kezdő motoros. Elvittem egy szerelőhöz, hogy nézze át, kell-e valamit cserélni vagy javítani. A két gumit mondta. A gumi cserével + átnézéssel 460€-ban állt meg. Utána olvastam itt a fórumon, hogy miket kellene ellenőrizni és cserélni a megadott km után. Adtak hozzá szervizkönyvet, de az olyan mintha én írtam volna. Most hazavittem Magyarországra és egy teljes felújítás és teljes átnézést szeretnék csináltatni. Beleértve a szelephézag ellenőrzést, teleszkóp olajcsere és minden ami szükséges. Otthon biztos olcsóbban megúszom mint németországban, ahol 70€/ó a munkadíj.
50.000 Km-nél kormánycsapágy ellenőrzés, kenés vagy csere, valamint teleszkópolaj csere. Telo szimm csere csak indokolt esetben. Kerék szimmeringek cseréje 2-3 évenként. Gumicserénél a kerékcsapágyak ellenőrzése. Ez nincs benne a kezelési könyvben, de meg kell csinálni!
Van egy 2007-es Gépem (78000 km). Tavaly nyáron lett gumi garnitúra cserélve. Szeptember vége fele észrevettem, hogy balra döntésnél olyan érzés mintha a kerékcsapágy "rágna" egy kicsit. Téli pihenő (kb 3 héttel később) elött vettem észre, hogy az első kerék bal oldala lépcsősre kopott. A minták között 2-3 mm különbség van. A jobb oldala sima, nincs ilyen forma kopás. Új gumit kell rá venni, mert a minimumra kopott.
Mi lehet a hiba?
Kerékcsapágy, vagy lengéscsillapító? Erre a kettőre tudok gondolni.
Ha tudod, akkor vidd el szerelőhöz átnézetni, mielőtt megveszed. Szerintem túlságosan ütött, kopott a leírásod alapján és sokmindent cseréltek már rajta. Kérdés, hogy milyen minöségü alkatrészeket raktak bele. Pl mikoriak az új gumik? Nekem is kellett már fesz. szabályzót cserélnem, de az én szerelőm csak a gyáriban hisz. Kérdéses az is, hogy mennyire volt alapos, lelkiismeretes az, aki szerelte.
Én csak injektorost vennék. A 6 sebességes váltó, kedvezőbb fogyasztás, nagyobb hatótáv nálam fontos volt a választásnál (és nagyon nem bántam meg, 110 e km-t hajtottam bele). 1 M HUF alatt adtam el, 2003-as, injektoros, 135 e km-rel.
Óvatos vezetés esetén kb. egy liter a különbség a fogyasztásban. Kb.120 utazónál 7 ill 6 liter/100 Km. De nagyobb sebességnél jóval nagyobb a különbség. Másrészt a gyorsulás kis sebességről: a befecskendező azonnal reagál.
Valóban 2x elhagytam az ülésre kötött zsákomat, mert a 20 éves gumipók már nem volt rugalmas:-( Szerencsére a jóindulatú túratársak utánam hozták!!! Köszönöm Nekik!