Sínek, amiken a vonatok gurulnak...
Ide várjuk azokat a képeket melyek a sínekkel kapcsolatosak. Humor, sínek gyártási évszámának fotói, rossz sínheggesztés, fura váltó stb...
Jól tudom, hogy a HC jelenség miatt kell a sineket cserélni? Mintha korábban ezt írták volna valahol. Annak pedig nincs köze a leerősítésekhez, tehát a betonlemezhez nem kell nyúlni.
Megjegyzem az M2-n a magánaljakat is kiváltották, és a sinek rögzítése is más lett, SKL valahányas - ha jól tévedek.
Nem, mert nem ott van a probléma gyökere. Egyébként a sínrögzítő szereket is cserélik ilyenkor. A betont meg felvésni és újrabetonozni, hát... Egyrészt nem biztos, hogy érdemes*, másrészt nem is lehetne egy-egy hétvége alatt megcsinálni.
Valaki esetleg tudna segíteni, hogy a képeken látható váltótjelzőt kb. mikor és hol gyárthatták? Esetleg Diósgyőr (gépgyár?), Gyöngyös? A készülékkel kapcsolatban minden segítséget örömmel veszek!
„Az MA1minőségű konverter vagy elektroacélból gyártott I. osztályú sínek általános megjelölése a sín gerincén az oxigénes frissítésre utaló behengerelt □ jel, ...” (Lásd: D.54 I. kötet 150. oldal)
A képen egy szokványos ragasztott szigetelt sínkötés látható. A kérdésem az volna, hogy a 2 középső csavarnál látható téglalap alakú lemez fémből van-e? Valamint hogy a két csavar így a lemez beiktatásával villamosan vezetővé válik-e?. Mégis hogyan van megoldva, hogy villamosan szigeteljenek a csavarok, vagy az a lemezke?