Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79507

Nem fog soha működni, eleve halvaszületett találmány. Megnézném miképp jössz le vele a Grosslocknerről.

Előzmény: Akos_IKS (79506)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79506

Trabant Hycomat

Mi köze ennek bármihez? :)

de amíg van két használható lába az embernek

 

Gáz és fék az 1 láb. Kuplunghoz kell a bal, amiről itt szó nincs.

Viszont a forgalomban néha kell vészfékezni

Látom, a lényeg nem ment át. 2 pedál esetén, le kell venned a lábad a gázról és áttenni a fékre, azt tövig nyomni. 1 pedál esetén, ha levetted a lábad a gázról, azzal már tövig nyomtad a féket. Nagyon sok féktáv nyerhető vele.

nem játszadozhatsz

 

Nem kell játszadozni, működik, de még csak 10 éves a technika, ergo fejlődésben van, ezért is kell még fékpedál mellé és a kormányról beállítható fékerő. Még 10 év és beérik.

Előzmény: kgaboroo (79505)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79505

Trabant Hycomat már létezett 40 évvel ezelőtt is és azt is lehetett vezetni akár láb nélkül is.

Lehet fejleszteni az egypedált, de amíg van két használható lába az embernek addig csak szükségmegoldás lehet rokkant embereknek.

A mostani villanyautók vezethetők egypedállal is, de ott van mellette egy fékpedál is. Nem kell rálépned ha fékezni akarsz, elég csak a gázpedállal játszadozni.

Viszont a forgalomban néha kell vészfékezni is vagy erős lejtőn lemenni...ilyenkor nem játszadozhatsz gázpedállal mert előtted és mögötted is lehet forgalom.

Előzmény: Akos_IKS (79504)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79504

Az egypedálos rendszert még nem láttam, de így látatlanban is halvaszületett marhaság és durván balesetveszélyes.

 

10+ éve van már, 15 perc megszokni. Folyamatosan fejlesztik (kormányról kapcsolható szabadonfutó, fékerő stb.). Lehet, hogy zsákutca, de mindenképpen átmenet a teljes önvezetés felé.

Előzmény: kgaboroo (79496)
kormos* Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79503

Tegyél rá ilyet! 

https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Swift-2005-gt-visszapillanto-tukor-burkolat

Vagy szervízben rákérdezel! Esetleg külföldi bontók...

Előzmény: imoka (79501)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79502

Az abs kocka elektronikájának megbontása előtt-után ajánlott áramtalanítani a kocsit. Aksisarut levenni.

Előfordulhat abs gyűrű törés is valamelyik keréknél, ekkor is világít a lámpája.

Szervizmegoldás...csere, ruszki megoldás...pillanatragasztót aláfolyatsz.

Mindkét megoldás tartós, az utóbbi olcsó de örökös.

Előzmény: Bence4093 (79499)
imoka Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79501

Sziasztok,

Van ötletetek, hogy hol tudnék egy 2005-ös Swift GLX-re bal oldali tükör hátsó borítást szerezni a gyári "selymes ezüst" metál színben? (ez a gyári, világosabb metál szürke szín). Próbálkoztam környékbeli bontóknál, nem túl nagy sikerrel. Komplett, bontott tükröket is látok jófogáson, de nem ebben a színben, plusz valójában nekem nem komplett tükör kéne, csak a borítás.

othiss Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79500

nem véletlenül írtam az egypedálos megoldásról...igazad van, még a fékpedálos kocsinál is sok embernek gondja van...

 

Európában nem forgalmazzák.

Előzmény: kgaboroo (79496)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79499

Köszönöm.

 

Alakulgat a fék, kocka cserélve, légtelenítve , de menet közbe folyamatosan égett az ABS lámpa, de váratlanul kialudt, menet közbe, mi okozhatta, okozhatja ez?

Előzmény: kgaboroo (79494)
t.lantos Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79498

Es most megjott az MG is 7 ev garival.

Az egypedalos alapjaban veve megszokas kerdese. Rokkantaknak ismeros lesz :)

Tekintetel arra, hogy jelenleg kell mechanikus feknek is lenni az autoban, azert nem art egy fekpedal, meg akkor sem, ha egyebkent lehet egypedalos modon vezetni.

Előzmény: kgaboroo (79496)
Esztregom65 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79497

Sziasztok :)                                                                                                                                   Gondolkodom hogy a " nagy Szuzi " mellé , egy új Swiftet vegyek . Kérdésem mit gondoltok a CVT- váltóról ?  pl:  kinek hogy vált be , vagy nem ? Köszönöm 

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79496

A sokéves garancia üzletpolitika. Pl...a Kia 7 évet vállal. Ezalatt a 7 év alatt megteszel 200 ezer kmt és kb 14x viszed garanciális szervizbe.

A Kia árait figyelembevéve 80-90 ezer forint a szervizelés, olaj, szűrők, átnézés...stb.

Köztes időben égy fékszett csere is megesik, ez 250-300 ezer közé esik forintban.

14x szerviz plussz még ami esetleg közbejön.

Simán legombolnak rólad még plussz 2 milliót alsó hangon.

 

Az egypedálos rendszert még nem láttam, de így látatlanban is halvaszületett marhaság és durván balesetveszélyes.

Nincs lehetőséged erős fékezéskor koordinálni a fékerőt és ugye fékezéskor előrenyomódik a láb már csak a tehetetlenségi erő miatt.

A fékpedál egyfajta támaszték is fékezéskor.

A villanyautókban is van fékpedál. Az egypedálos vezetés pedig arra vonatkozik, hogy a gázpedál felengedésekor szabályozni tudod a fékezést.

A normál féket akkor is kell használni.

Előzmény: othiss (79493)
kripton08 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79495

Sziasztok! Most vettem egy 2009-es swiftet (1.3 GS), és azt tapasztaltam, hogy üresben ilyen furcsa, mintha levegő fúvós hangja vagy ilyen susogó hangja van, és 1-es 2-esnen is van egy ilyen mintha egy dobozból vagy felvételről jönne a motorhang, amikor gyorsul. Nem tudom hogy lehetne jobban leírni, valakinek van ötlete, mi ez és mennyire gáz? 

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79494

Ha otthon cseréled a kockát akkor ugyanaz a feltöltés és átszívásos folyamat. A komplikációt az adja, hogy nincs lehetőséged a kockában lévő szelepeket mozgatni jelszimulátor híján.

Úgy tudod ezt megkerülni, hogy készrecsinálod a fékrendszert és kimész valahova kavicsos útra abs-t recsegtetni. Óvatosan menj ki mert a kockában a szelepek mögött még levegő van. Ezután újra át kell szivatnod a rendszert mert bepuhul a fékpedál. Ezt akár többször is végig kell csinálni mire az összes levegő kijön a csövekből.

Szakműhelyben egyszerűbb. Rádugják gépre, nyitják a szelepeket és átszivatják a rendszert.

Előzmény: Bence4093 (79492)
othiss Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79493

Vannak országok, ahol az ilyen alapos kézikönyv lapozgatás szóba sem jöhet, mivel nincs..dolgoztam olyan országokban, ahol nem láttam embert azzal foglalkozni, milyen API olajat töltsön a motorba...kigyulladt a lámpa, irány a kút, és amit töltött a kutas...a fék ellenőrzése ismeretlen volt..ha nem fogott, akkor megnézte valamelyik, az út szélén üldögélő "mester"...boldog ember volt mindenki, mert nem aprózták az életüket holmi jármű ellenőrzéssel.

 

De ott van a világ vezető autós hatalma...a filmeken csakis a legmodernebb csodaautókat látjuk, de a vidéki, csendes farmi környezetben használt kisteherautókat a gazda sem emlékszik, mikor nézte meg...gurul, oszt annyi.  Vezettem olyan harmincéves Oldsmobile-t, aminek az automata váltója már elég darabosan váltott, de jó az még, nem visszük  szerelőhöz...a többi részről már nem ismbeszélve..

És akkor india...ha a vadonat új autók is minimalista elven kerülnek forgalomba, akkor milyen lehet az elöregedett járműpark...?  Van szerencsém a TikTokon élőben nézni néhány útszéli műhelyt, hát nem is tudom...ők a csoda országa

Ültem ötven éves Volvo teherautóban, ami prímán működött, és még fuvarozott.  Ja, és fogott a fék...nem satuzott, de megállt.

 

És egy kis vidámság: amcsiknál, japóknál már kapható az egypedálos autó...ez csak tiszta villany, ezzel lehet ezt a trükköt előadni...ha taposom a pedált akkor gyorsul, ha kicst emelem a lábam, akkor lassít, és ha leugrok a pedálról akkor satufék..

 

Ez a jövő(ami már néhol közlekedik)  első ránézésre ijesztő hogy csak egy pedál van.

Bence4093 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79492

Köszönöm a gyors, korrekt választ, de a fékrendszer légtelenítése gyerekjáték, azt tudom, pumpám is van, bár kissé vegyesek a tapasztalataim vele.

 

Engem maga az ABS kocka cseréje érdekel, és főleg a légtelenítése, mert állítólag macerás.

Előzmény: kgaboroo (79491)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.20 0 0 79491

Otthoni viszonylatban van egy és kétemberes változat.

Ha van vákumpumpád akkor egyedül is meg tudod csinálni, ez az egyszerűbb és gyorsabb.

De mindenekelőtt az első lépés, hogy mind a 4 keréknél megnézed, hogy meg lehet-e lazítani a légtelenítő csavarokat. Ha igen akkor könnyű a dolog.

A vákumpumpás változat...

A fékfolyadék tartályból kiszivatod a régi folyadékot. 

Feltöltöd új folyadékkal.

A jobb hátsó keréknél kezded. Rádugod a vákumpumpát a légtelenítő csavarra, meglazítod a csavart és szépen elkezded pumpálni.

A fékfolyafék tartályt figyelni és mindig utánaönteni, nem szabad kiürülnie.

Ahogy pumpálod ugy átszívódik az új folyadék. Amikor látod a pumpánál, hogy kitisztul a folyadék akkor átért a fékcsöveken a folyadék. Pumpálás közben elzárod a csavart.

Átmész a bal hátsó kerékre, aztán a jobb első és végül a bal első.

A kétemberes módszer...

A tartályt ugyanúgy kiszivatod. Egy ember beül a kocsiba és felpumpálja a fékpedált.

Te rádugsz egy átlátszó csövet a légtelenítő csavarra és belevezetet egy üvegbe. Finoman megnyitod a csavart, ekkor ki fog folyni a fékfolyadék az üvegbe, közben a fékpedál fe fog esni padlóig. Nem szabad felengedni addig míg vissza nem húzod a csavart. Kommunikálnod kell az autóban ülövel, hogy mit csináljon. Mikor meghúztad a csavart akkor felengedheti a pedált és újra felpumpálja keményre.

Újra meglazítod a csavart, újra beesik a pedál.

Meghúzod a csavart és felenged a pedál és újra pumpál.

Ezt addig kell csinálni míg át nem ér az új folyadél.

Ha van levegő a rendszerben azt látni fogod az átlátszó műanyag csőben mert buborékok jönnek ki a munkahengerből.

A tartályt figyelni és mindig utántölteni, ez fontos.

Előzmény: Bence4093 (79490)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.20 0 0 79490

Légtelenítés , és a csere folyamatát megosztod velem ?

 

Köszönöm.

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79489

A tartály teteje nem szuszog, visszacsapó szelepes. Csak befelé megy a levegő. De mint írtam ez hosszú, évekbe nyúló folyamat. Ne higgy el mindent a kezelési utasításnak.

Ez üzletpolitika, a szerviz is csak kiszámlázza. Persze ha ott állsz akkor lehet, hogy kicserélik.

Az a biztos amit magadnak megcsinálsz.

Előzmény: Akos_IKS (79488)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79488

Igazából ugyanarra az okra vezetted vissza a hibát, csak a forrást jelölted meg másként (gumi- és fém"reszelék"). Ezen nem veszünk össze. :)

 

A fékfolyadék forráspontját mérik mindenhol, ami azért változik, mert vizesedik, mert nyitott rendszerű (a tartály tetején szuszog). Ha sok vizet vett fel, akkor egy nagyobb szerpentinről lefelé jövet, sok fékezés után "elnyúlik" a pedál, mert felforr a víz és a gőzbuborékok már összenyomhatók, ezért kell cserélni kétévente. Normál, hétköznapi (kispolgári) használat mellett erre nem kerül sor.

 

Az, hogy korrózióra hajlamos alkatrészeket használt a Suzuki, egy másik tétel. Azzal sem lenne baj, ha betartaná az egységnyi sugarú felhasználó az előírásokat, de kézikönyvet nem olvas és amúgy is csak tankolni jár. Aztán mondja, hogy "típushiba".

Előzmény: kgaboroo (79487)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79487

Tudod....más az üzletpolitikai leírás és más a gyakorlat.

" gumicsöveken átdiffundáló víz"  :-) :-) 

Látod, ez a hülyeség. Ha a nedvesség befelé megy a mikropólusokon akkor a nyomás hatására a fékfolyafék miért nem diffundál kifelé? Miért nem gyöngyözik a gumicső?

Tudod én annal hiszek amit szétszedek és látom, hogy mi a hiba.

Előzmény: Akos_IKS (79486)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79486

No offense, de hülyeségeket beszélsz. Ebben mindent megtalálsz, de nyilván mindent jobban tudsz, így aztán csak a többieknek lehet hasznos.

Előzmény: kgaboroo (79484)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79485

A kocka az eddigi tapasztalatok alapján tömődés vagy mechanikai hiba miatt romlik el.

Mikor egy vadiúj fékrendszert feltöltenek fékfolyadékkal akkor légtelenítés után a folyadék megállapodik, nem kering a rendszerben. Mindösszesen annyi mozgása lesz ami a fékbetétek kopásának utánállítására szolgál.

De ez a mozgási folyamat hosszú idejű, sok hónap vagy több év is lehet mire a fékfolyafék tartályban a szint lecsökken.

A kocka eltömődési folyamata akkor lehetséges, ha a fékfolyadékot megmozgatják egy gyors átszívásos módszerrel amit vákumpumpával végeznek.

A főfékhengerben ( ez az amit lábbal nyomsz) a gumikarmantyúk kopásából keletkező gumireszelék és az ezt visszanyomó rugó dörzsölödése okozta fémpor lerakódik az első mélyebb kanyarban a munkahengerből leágazó fékcsőben.

Ez a kopadék ha nem bolygatják akkor évtizedekig elvan a cső aljában.

Még egy lassú átfolyatásos fékfolyadék cserénél sem mozdul meg.

Viszont egy gyors folyadékcsere elmozdítja és eljut a kockáig. A kocka tele van apró lyukú mágnesszelepekkel és ezeknél tud megakadni a szennyeződés.

A nagyon apró szemcsézet átjut a kockán de egy gumisorja már fennakadhat.

Eltömít vagy aláakad a szelepnek.

Van rá orvosság anélkül, hogy szét kéne szedni a kockát, és a legtöbb esetben segít is. Nincs más teendő mint kimenni egy kavicsos útra és jól megdolgoztatni az abs jeladót.

Hadd recsegjen hisz az a dolga. A kis mágnesszelepek mozognak és a folyadék nyomásingadozása kimozgatja az eltömődést.

És ezzel kapcsolatos a mechanikai hiba.

A legtöbb autós úgy használja a féket, hogy az abs soha meg nem szólal. Nyáron száraz úton nem is nagyon lehet szóra bírni mert a kerék jól tapad.

Ha a kis mágnesszelepek nem mozognak hosszú évekig akkor képesek megszorulni és nem tudnak 100%-osan zárni. Ilyenkor van az, hogy beesik a fékpedál vagy úgy érzed, hogy nem keményedik fel a fék.

Az abs egyszerűen működik...amíg a kerék nem csúszik meg addig a jeladó sem küld jelet és a féknyomás sem csökken. Ha megcsúszik bármelyik kerék akkor megy a jel és a kockában kinyílik egy kis szelep amin keresztül csökken a féknyomás és gurulni fog a kerék.

Ez ismétlődik sokszor, ezt hallod a kocsiban recsegni.

Nagyobb mértékű szennyeződés okozta fennakadás vagy megszorulás végett kell a kockát szétszedni, ha nem segít az abs megdolgoztatása.

Nem fog elromlani attól, hogy működik a abs, persze itt is lehetnek extrém esetek...de az biztos nem jó neki ha sosem mozdul meg.

A szerviz sem fogja kicserélni a 2 éves fékfolyadékot, erre számtalan példa van.

Elviszed garanciális szervizre, szépen szerepel a fékfolyadékcsere a számlán, otthon alánézel és látod, hogy hozzá sem nyúltak a légtelenítő csavarokhoz.

Max a tartályban cserélik ki a folyadékot, hogy tisztának lásd.

Meg kell mérni az elhasználódás fokát és aszerint dönteni a folyadék cseréről.

7-8 éves autóknál lehet mérni ahol még nem cseréltek folyadékot 80-90%-os szintet ami még bőven jó.

Egy átlag autós nem fog érezni semmit a fékhatásból mert sosem fogja felmelegíteni forráspontig a fékfolyadékot. A gond akkor jöhet elő, ha túlmelegíted fékezéskor a betéteket és ezeken keresztül túlmelegszik a fékfolyadék.

Ilyenkor kicsit megforr, begőzöl és légbuborékok keletkeznek, elpuhul a fékhatás.

Ahogy öregszik a fékfolyadék úgy veszít a forráspontjából, a tartály szellőzőlyukán keresztül levegőt szív be aminek nedvességét a glicerin alapú fékfolyadék felveszi.

De ez nagyon hosszú folyamat. 10-15 év mire olyan mértékű lesz a folyadék forráspont csökkenése, hogy 70% alá menjen, ami a teszteren már piros mezőt mutat.

Konklúzió....használni kell az abs-t is néha, nem fog ártani neki a mozgás.

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett.

 

Előzmény: Bence4093 (79478)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79484

Nem korrodál...nincs bent levegő és a fékfolyadék maró hatású. Egész másról van szó.

Előzmény: Akos_IKS (79483)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79483

...amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában...

 

Tehát nem a víz, hanem a víz okozta korrózió (nevezzük az egyszerűség kedvéért rozsdának) gyűlik össze. Ez zárja el a szelepeket az ABS kockában (hidraulikatömbben), ami miatt az egyik fékkörre nem jut fékfolyadék és ettől lett a színe már most olyan mint ami 10 éves.

Előzmény: kgaboroo (79482)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79482

"A levegő páratartalma feloldódik a folyadékban, amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában) gyűlik össze a kockában."

 

Előzmény: Akos_IKS (79480)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79481

Te írtad, hogy por formájában rakódik le a kockában. 

Előzmény: Akos_IKS (79480)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79480

A levegő páratartalma miként rakódik le por formájában a csövekben?

 

Hát ilyet hol olvastál? :D

Előzmény: kgaboroo (79477)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79479

Este leírom....most vezetek.

Előzmény: Bence4093 (79478)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79478

Én szívesen elolvasnám, hogy miért romlik el.

Előzmény: kgaboroo (79477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!